Auteur Topic: Aflevering 2 (15-01-2009)  (gelezen 113998 keer)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #200 Gepost op: 16-01-2009, 01:43:43 »
Ja mooie aflevering weer, maar ik houd verder nooit zo van afleveringen waarin er niemand afvalt :P

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #201 Gepost op: 16-01-2009, 01:55:43 »
Kan Anniek nog de mol zijn? Ik kan niet begrijpen waarom zij, zou zij kandidaat zijn, de supervrijstelling niet is aangegaan met Sebastiaan. 2 afleveringen lang allebei veilig en 2 concurrenten naar huis. Hoe mooi wil je het hebben in je mol-avontuur. Dus moet zij de mol wel zijn. Toch? (of ontzettend dom, maar dat vind ik moeilijk te geloven)
Dat is een variant die ikzelf ook nog niet bedacht had. Bovendien hadden Sebastiaan en Jon dit al onmogelijk gemaakt.
Ikzelf dacht dat ze, zonder te weten wie de vrijstellingen hadden, met z'n negenen nog 2 executies konden overleven, namelijk als de vinder van de eerste groep nu zijn vrijstelling in zou zetten en de test expres het slechtst maakt, krijgt hij een rood scherm, maar met de vrijstelling gaat hij toch door. De rest van de groep heeft groene schermen, dus ook door. Als de vinder uit de tweede groep bij de volgende executie (dus volgende week) datzelfde doet, gaat er ook dan niemand uit.
Alhoewel dit mogelijk niet had gemogen van productie, maar dezelfde grap had uitgehaald kunnen worden met de 2e naam op de vrijstelling (toevallig nu allebei Jon, dus als Jon 2x een rood scherm had gekregen en de vrijstellingvinders eerst de ene en volgende text de andere hadden ingeleverd waren ze ook nog allemaal doorgegaan).
Probleem is wel dat Anniek dan niet alle vragen op 1 persoon in had kunnen vullen en zo iemand uit had kunnen sluiten.
Mogelijk heeft de mol trouwens expres de vrijstelling niet gevonden, omdat als de groep dan zoiets bedacht had, hij/zij een rood scherm had moeten krijgen en we weten nog steeds niet of dat wel mogelijk is :P Maar je weet het niet, er kunnen complexe dingen bedacht worden met zulke vrijstellingen natuurlijk, misschien wil je je als mol daar helemaal niet mee bemoeien, het maakt voor de pot ook weinig uit. Het enige is dat met meer kandi's de mol meer kan opgaan in de omgeving.
The British are not impressed.

Offline tom_mmetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #202 Gepost op: 16-01-2009, 02:30:27 »
Kan Anniek nog de mol zijn? Ik kan niet begrijpen waarom zij, zou zij kandidaat zijn, de supervrijstelling niet is aangegaan met Sebastiaan. 2 afleveringen lang allebei veilig en 2 concurrenten naar huis. Hoe mooi wil je het hebben in je mol-avontuur. Dus moet zij de mol wel zijn. Toch? (of ontzettend dom, maar dat vind ik moeilijk te geloven)

Natuurlijk kan Anniek nog de mol zijn. Voor de mol is het natuurlijk handig dat er een kandidaat in het spel blijft, zodat het minder makkelijk wordt om hem/haar te ontmaskeren. Wanneer de mol dus een munt heeft, zal hij/zij deze altijd inleveren, om de kans te vergroten dat er niemand naar huis gaat.
1. Paula; 2. Froukje; 3. Froukje

Offline tom_mmetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #203 Gepost op: 16-01-2009, 02:38:27 »
Wat ik me nu ook nog bedenk, het is natuurlijk wel heel toevallig dat zowel Sebastiaan als Anniek 'Jon' hebben ingevuld op de munt. Van Sebastiaan 'weten' we waarom hij dit heeft gedaan, van Anniek niet. Stel dat Anniek de mol is, dan kan zij natuurlijk via de regie te weten komen welke naam de ander heeft ingevuld, zij kan dan dezelfde naam invullen om deze persoon extra verdacht te maken voor de andere kandidaten.
1. Paula; 2. Froukje; 3. Froukje

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #204 Gepost op: 16-01-2009, 02:43:54 »
Wat ik mij vooral bedenk is dat de mol nog nooit een rood scherm heeft gehad? Ook al dachten we dat soms? Dat blijft altijd een goede infopost: rode schermen betekenen doorgaans dat die persoon NIET de mol is. Ik streep haar in ieder geval wél af :P (met potlood)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #205 Gepost op: 16-01-2009, 03:06:42 »
Wat ik me nu ook nog bedenk, het is natuurlijk wel heel toevallig dat zowel Sebastiaan als Anniek 'Jon' hebben ingevuld op de munt. Van Sebastiaan 'weten' we waarom hij dit heeft gedaan, van Anniek niet. Stel dat Anniek de mol is, dan kan zij natuurlijk via de regie te weten komen welke naam de ander heeft ingevuld, zij kan dan dezelfde naam invullen om deze persoon extra verdacht te maken voor de andere kandidaten.

Die bedenking maakte ik me ook al, Ik vond het ook raar waarom Anniek nu net Jon eruit pikte als haar bondgenoot. Had ze daar dan zoveel mee? Eén van de twee (Anniek of Sebastiaan) kon inderdaad puur de gelegenheid misbruiken om Jon in een slecht daglicht te plaatsen. Het zaadje van wantrouwen ivm Jon is bij deze alleszins al in de groep geplant.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2009, 03:28:27 door feniks »

Offline tartarus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #206 Gepost op: 16-01-2009, 08:30:35 »
ik weet niet of er iets te zoeken is in de omgang met de kandidaten...
Zoals met Yvon, als laatste overhouden, zou ronduit gemeen zijn om met een kandidaat te doen die niet de mol is.  ::vergroot::
(geen idee in hoeverre de avro daar mee zit)
Misschien ben ik dan gewoon soft, maar als ik een soort geestespelletje als dit met iemand zou spelen, dan is dat wel net zo tactvol om dat (afgesproken) met de mol te doen...

Zoals eerder ook al werd gezegd is het "nog niet eerder gedaan".

 :)

nee, ik blijf nog even bij Anniek.
"hier klopt wat niet", zei de hartchirurg

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #207 Gepost op: 16-01-2009, 08:50:47 »
Wat ik me nu ook nog bedenk, het is natuurlijk wel heel toevallig dat zowel Sebastiaan als Anniek 'Jon' hebben ingevuld op de munt. Van Sebastiaan 'weten' we waarom hij dit heeft gedaan, van Anniek niet. Stel dat Anniek de mol is, dan kan zij natuurlijk via de regie te weten komen welke naam de ander heeft ingevuld, zij kan dan dezelfde naam invullen om deze persoon extra verdacht te maken voor de andere kandidaten.

Zoals we in de preview van afl. 3 hebben gezien, praat Jon heel veel met sommige mensen buiten de camera's om.

Rick is op een gegeven moment een gesprek met hem en nog iemand aan het afluisteren...

Offline timmyt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #208 Gepost op: 16-01-2009, 09:37:46 »
Een ding kunnen we met 100% zekerheid vastleggen:

De echte mol krijgt te horen welke 2 personen de vrijstelling hebben. (tenzij ze de munten meteen moesten inleveren na het spel) Dan is het toch mooi om vriendjes te worden met die personen. Want zolang de mol (jon) op beide vrijstellingsmunten staat, zal er altijd iemand anders moeten vertrekken...  ::vergroot::

Plus in de bus zie je dat Jon Paula aanwijzingen geeft hoe ze naar boven moet lopen.
Later zegt iemand (volgens mij rick want je ziet het volgens mij niet in beeld) "Je had haar niet naar boven moeten sturen." Waarop volgens mij Jon antwoord; dat heb ik ook niet gedaan...

Maar dat ging heel snel en het was niet zichtbaar...


« Laatst bewerkt op: 16-01-2009, 09:42:40 door timmyt »

Offline DolopdeMol

  • Forumlid
  • Wat is nou een uurtje per week!?
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #209 Gepost op: 16-01-2009, 09:40:01 »
Geweldige aflevering.
Wat me opvalt is dat er heel weinig mensen deze aflevering met "achtergrond-hints" naar voren komen.
(behalve dan 1 iemand die het over St pieter heeft)
Wat mij is op gevallen is dat er met Rick gesproken wordt en achter hem met grote letters op de muur staat Odyssey
Odyssey is officieel het 2de deel(vervolg)van een gedicht. (grieks)
Odyssey op zichzelf nu staat synoniem voor lange reis. (De reis van Odysseus aka Ulysses, waarin hij het moet opnemen tegen Poseidon (God van de zee)
Mijn theorie blijft staan, Rick is de mol! ::jaja::
Dying is the day worth living for

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #210 Gepost op: 16-01-2009, 09:45:07 »
Geweldige aflevering.
Wat me opvalt is dat er heel weinig mensen deze aflevering met "achtergrond-hints" naar voren komen.
(behalve dan 1 iemand die het over St pieter heeft)


Ik heb er ook nog wel een hoor.
In het begin is er weer een ferry in beeld van jawel Stena Line oftewel Sebastiaan Labrie.
  ::)
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #211 Gepost op: 16-01-2009, 09:45:15 »
Wat mij is opgevallen:

Anniek die guldens zegt ipv euros.
Geld blijkt door de helft...gulden gedeeld door 2,2 is euro!
Hint naar toen/vroeger???  

Weet iemand hoeveel geld er bij elkaar is gesprokkeld met die kantoorpand? Dan vermenigvuldigen met 2,2...als er dan veel minder is gestort in de pot heeft de mol zitten jatten!!! Ook hint naar vroeger/toen...Is namelijk al eerder voorgekomen.

Wat nu ook opvalt is de cijfers van de cabines...Hints met cijfers hebben ze bij de regie ook eerder gebruikt!
Alleen wat is de oplossing?  ::)

En dan ook de veelvoud aan 2-en? Misschien de hint richting 2 mollen. Dus 1 hulpmol! Denk aan reeks met Yvon! Weer verdacht veel hints naar het verleden!!!
Hier moeten we echt wat mee!

Is er niet iemand die een serie/toneelstuk of iets met 2-en heeft en met het woord verleden of toen?????

Rick en Sebastiaan zijn ontzettend verdacht met het scheppen van chaos bij de reuzenrad.
Jon doet superverdacht met het spelen dat hij in de stress raakt van rick zijn uitleg, hij houdt niet van het donker omdat hij nachtblind is!!!! Wie nog meer?  >:D
Wel veel geld ophalen, maar wetend dat het toch de helft is.
Paula naar een lege envelop sturen...allemaal kleine dingetjes die samen heel verdacht zijn!
Dennis verdenk ik nu minder...heeft eigenlijk alleen maar winnaarsmentaliteit laten zien gister. Juist ook omdat hij bedenkt te gaan kijken wie Anniek en Sebas op hun vrijstellingstopo hebben geschreven! En wie was dat? Juist jah! JON!!!

Anniek is het niet. Rood scherm gehad..kan niet de mol zijn.
Vivienne heb ik niet echt veel zien mollen.
Hans is verblind door spel...verdenk ik nu ook steeds minder. Alhoewel...waarom niet alle was in de bak?
Froukje is het ook niet. Heeft niet echt gemold...en was zou nou niet in de cabine aan het puzzelen wie bij wie in de cabines moesten zitten? Zeker geen mollenstreek!
Paula..hmm...ook niet echt een molgevoel erbij..

Kunnen we anders niets met de oplossing van al die vragen? Dat is ook een nummerreeks, toch?  ???

Carpe Diem!!!

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #212 Gepost op: 16-01-2009, 09:47:36 »
Oh ja...aan het begin zie je een bus met opschrift Lady...? Kon de rest niet zo goed zien...ging te snel...kan iemand daar een plaatje van maken??? Ik weet niet hoe ik dat moet doen... :-[
Carpe Diem!!!

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #213 Gepost op: 16-01-2009, 09:54:09 »
Ik ben iets over wieisdemol te weten gekomen
Het is Magisch!!!!!!!!

Ik was namelijk getroffen door het griepvirus ::niet-ok:: heb gister de hele dag met 40 graden koorts op bed gelegen, kon niks doen
Heb de aflevering gekeken, en was daarna stukken beter
nu net weer koorts opgemeten en ben zo goed als niet meer ziek.
Ik weet wat ik voortaan moet doen als ik ziek ben ;D ::ok::

Over de aflevering:
leuke wending met die supervrijstelling, kunnen we een weekje langer genieten van widm
(ook al geniet ik sowieso het hele jaar door van herhalingen van widm, vrienden worden er gek van). Ik heb nu ook weer een verdachte minder, Paula, door die reuzenrad opdracht, er was namelijk op die vraag voor die 070, maar 1 combinatie, Vivienne en Paula, als mol moet je daar niet bij horen, dan wordt je buiten het spel gezet.

die kleding opdracht was opzich wel komisch, moest daarom wel lachen ::)
heb daar niet echt een mollenstreek kunnen ontdekken, ik zou eerlijk gezegd daar vals spelen door bv sokken in broekzakken te doen, misschien en hopelijk hebben sommige dat ook gedaan.

bij die tweede opdracht was het echt genieten, bij die eerste helft iedereen chaotisch zoeken naar die vrijstelling en dennis en Froukje daardoor gewoon langs enveloppen lopen (of zou het een mollenstreek zijn) Dennis wordt agreessief naar die krantenstapel en vervolgens ook nog naar Hans ::rofl::
bij die tweede helft viel mij niet zoveel op, Anniek die daar gulden in de mond neemt(zoals hier al duizende malen is gezegt) misschien een hint, en grappig van Jon dan hij Paula naar een lege envelop van hem stuurt, echt super hilarisch ::rofl::

Ik schrok in het begin echt toen Anniek een rood scherm kreeg (best dom, want ik dacht al zeker te weten dat ze de vrijstelling had) daar ging mijn pool, maar Anniek blijft eigenlijk mijn hoofdverdachte, samen met Froukje en Jon.
Ze had namelijk de test kunnen verkloten om minder verdacht te worden
maarja we zien het wel, als volgende week Rick afvalt en ik krijg bij de test op de .nl site een groen scherm dan weet ik dat Anniek de mol is.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2009, 09:58:47 door tdietz »
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #214 Gepost op: 16-01-2009, 09:54:48 »
In het begin, als PJ de aflevering inleidt, zit hij in een cafe'tje met een paar mannen op de achtergrond. Is hier misschien geen hint uit te halen?

Verder vond ik het een geweldige aflevering! Anniek was wel erg verdacht, maar toen ze dat rode scherm kreeg raakte ik wel heel erg in de war (wie niet?). Ik blijf haar in de gaten houden.

Offline Nielsje_8

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #215 Gepost op: 16-01-2009, 10:05:51 »
Ik heb een redelijk uitgebreide theorie over wie de mol moet zijn (vandaar de twee posts na elkaar). Laat ik voorop stellen dat ik het moeilijk kan geloven dat er echt nog geen mol van te voren bekend zou zijn. Als mol heb je namelijk wel enige voorbereidingstijd nodig om een Plan du Campagne op te stellen. Maar los daarvan…

Ik denk dat Dennis de mol is. Enkele aanwijzingen die ik heb:

1) In de eerste aflevering zei Dennis dat hij niet de mol wilde zijn. Pieter-Jan vroeg hem daarna of hij het zeker wist, waarop hij antwoordde dat hij het niet helemaal zeker wist. Zou jij zich misschien bedacht hebben?
1a) Voortbordurend op de veronderstelling dat er wel een mol van te voren bekend was (Dennis) kon hij inderdaad ook iedere naam in de computer hebben ingetypt, hij wist namelijk zeker dat hijzelf de mol was, en kon om safe te spelen een andere naam hebben ingetypt zodat hij een rood scherm te zien kreeg. Mochten andere iets aan z’n reactie, of aan een reflectie, te weten komen, dan was dit dus al niet waar.
1b) Ervan uitgaande dat er geen mol bekend was: We hebben nooit gezien wie welke naam heeft ingetypt. Zodoende, zou het kunnen zijn dat Dennis zich bedacht heeft en toch zei dat hij de mol wilde zijn. Hij heeft z’n eigen naam op de computer ingetypt, kreeg een groen scherm te zien en weet op die manier zeker dat de anderen niet de mol zijn (omdat hijzelf de mol is). Vandaar dat hij altijd kan zeggen dat hij een andere naam heeft ingetypt en van die persoon zeker weet dat het niet de mol is (in feite kan hij dit dus over iedereen zeggen, echt een mollestreek). Lees verder in 2).

2) Bij het topido-spel zei Dennis tegen Jon dat hij zeker wist van iemand dat hij/zij niet de mol was, en als Jon de topido gaf hij deze naam zou delen. Dit zou dus betekenen dat hij niet de naam van Jon in heeft getypt. Maar in feite, als 1b) waar is, had hij dit tegen iedereen kunnen zeggen, wie ook z’n tegenstander was geweest bij het topido-spel.
Merk ook op dat Dennis en Jon tijdens dit spel de pot geld hebben gekost. Voor een mol zou dit de perfecte manier zijn om het spel te dwarsbomen.

3) Dennis z’n gedrag tijdens het tweede spel van aflevering 1 (in de fabrieksloods) was ook enigszins verdacht. Merk namelijk op dat het hier om een “alles-of-niets” spel gaat. Als mol hoef je er niet voor te zorgen dat iedereen verkeerd staat, een iemand die verkeerd staat is eigenlijk perfect. Dennis is meerdere keren terug gegaan naar het begin, om te “helpen”, en zag telkens dat de helft van de monitoren nog leeg was. Iedereen de plek zeggen, chaos creëren door iedereen tegelijk ergens heen te leiden, om op die manier iemand te laten verdwalen zou een plan kunnen zijn geweest.. Hans werd amper geholpen, en vond net op tijd z’n plaats. Op deze manier wordt Hans bovendien ook nog erg verdacht. Echt een mollenstreek als je het mij vraagt, die net is mislukt…

Offline Nielsje_8

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #216 Gepost op: 16-01-2009, 10:06:09 »
4) In aflevering twee in spel waar ze geld in de fabriek moesten zoeken liep Dennis pal langs een envolop. Het is onmogelijk dat hij deze niet gezien heeft. Zat hier misschien een heel groot bedrag in?

5) Tijdens het spel met het reuzenrad heeft moesten koppels worden gemaakt. Dit spel kun je als mol zijnde echter niet geheel saboteren (je bent altijd afhankelijk van de anderen), je kunt er echter alleen voor zorgen dat niet de maximale buit binnen wordt gehaald.
Dennis had het hier als mol zijnde erg gemakkelijk. Hij kan namelijk bij meerdere personen komen te zitten, iedereen die geen tatoeage heeft maakt een goed koppel. Maar hij weet tevens dat er maar een goed koppel voor alle overige vragen zijn. Dus als hij bij iemand, zonder tatoeage die eigenlijk bij een ander koppel hoort, gaat zitten is er wel een goed koppel, maar kunnen nooit alle overige koppels gemaakt worden. Als mol zijnde is dit natuurlijk alles wat je je wenst, aangezien je toch niet het hele spel kunt saboteren. Je kunt er wel voor zorgen dat er goede combinaties niet gemaakt kunnen worden, en op zo manier geld uit de pot weghouden.
De juiste koppels waren: Anniek en Hans (samen huisnummer 10)/ Froukje en Sebastiaan (samen 353 cm lang) / Paula en Vivienne (netnummer 070) / Dennis en Rick (samen twee tatoeages).
Dennis plaats zich eerst in een cabine met Hans, wat de tatoeage combinatie goed maakt, maar voorkomt dat de huisnummercombinatie gemaakt kan worden. Iedereen die de huisnummer combinatie wilt maken, moet eerst een goede tatoeagecombinatie uit elkaar halen. Als Dennis dan een paar beurten laten weer naar buiten wordt gehaald plaatst hij zichzelf bij Froukje in de cabine, wat er weer voor zorgt dat de tatoeage combinatie klopt, maar de lengte combinatie niet gemaakt kan worden. Wederom, iedereen die de lengte combinatie wilt maken zal eerst weer een juiste combinatie uit elkaar moeten halen. Als mol voorkom je op deze manier dus zoveel mogelijk dat er geld in de kas komt (eigenlijk is dat alles dat je kunt doen tijdens dit spel, want je bent altijd afhankelijk van de anderen), en je bent niet verdacht (aangezien jijzelf een “juiste” combinatie maakt).

Mijn keus voor de mol zou dus Dennis zijn, maar uiteraard zoals altijd geldt, alles kan gebakken lucht zijn, en ik kan het echt helemaal mis hebben. Graag hoor ik jullie reacties!
« Laatst bewerkt op: 16-01-2009, 10:08:12 door Nielsje_8 »

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #217 Gepost op: 16-01-2009, 10:17:58 »
jouw redenering bij punt 5 klopt niet
er was nog een andere huisnummercombinatie volgens mij waren dat froukje en Rick (weet dat niet zeker) meer valt er niet echt over te zeggen
en het is nogal duidelijk dat je een tunnelvisie hebt ;D
je kan namelijk bij elke kandidaat wel zo'n lijstje maken
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #218 Gepost op: 16-01-2009, 10:20:27 »
Hmm, hebben jullie die rare geluidsvervorming gehoord in 't begin als er een terugblik is, door PJ, op de pot van vorige week.
Luister maar eens op 00:56.

Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #219 Gepost op: 16-01-2009, 10:21:24 »
[...]

Verder vond ik het een geweldige aflevering! Anniek was wel erg verdacht, maar toen ze dat rode scherm kreeg raakte ik wel heel erg in de war (wie niet?). Ik blijf haar in de gaten houden.

Is er ooit een mol geweest die een rood scherm heeft gekregen, ook al ging deze er uiteindelijk (om wat voor reden) niet uit? Ik kan me namelijk ooit eens een discussie herinneren over de mol die onder geen enkele voorwaarde een rood scherm zou krijgen.
Laten we jabberen.