Auteur Topic: Aflevering 2 (15-01-2009)  (gelezen 113882 keer)

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #220 Gepost op: 16-01-2009, 10:21:34 »
OK, nog een poging om een hint te zien in die nummers:
Als je ze onder elkaar zet, alsvolgt:

  2
1
1
  2
    3
    3
  2

krijg je de S van Sebastiaan.
En nou ga ik slapen.

En wat dacht je hiervan?
cijfers 2, 070, 353 en 10

2+0+7+0+3+5+3+1+0= 21 = 2+1=3 en 3 is C!
Dan krijg je S en C ...bij 1e aflevering om 49.49 (door iemand anders gevonden)
Wie is de mol? Luister naar Schiffers fm!!! 9 letters en nu 2 letters gevonden!!!
Welke letters zullen er meer gaan volgen???
Carpe Diem!!!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #221 Gepost op: 16-01-2009, 10:22:19 »
Hmm, hebben jullie die rare geluidsvervorming gehoord in 't begin als er een terugblik is, door PJ, op de pot van vorige week.
Luister maar eens op 00:56.



Dat is vaker te horen in die flashbacks, ook eerdere series al.

Offline FF

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #222 Gepost op: 16-01-2009, 11:06:53 »
Ik vond het zinnetje van Dennis richting Hans na het geld zoeken wel verdacht:

"Oh ja Hans, hebben we 1900 euro??"

Alsof hij wist dat het er nog niet in zat.
mijn verdachten:

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #223 Gepost op: 16-01-2009, 11:34:35 »
Ook ik zit thuis met griep dus heb ik vanochtend de uitzending ook nog eens ddorgenomen.

Wat mij opvalt:
Jon wil als eerste t gebouw in omdat hij nachtblindheid heeft en last heeft van kleine ruimtes.
Dat strookt niet met een theateracteur. Achter de schermen is t meestal donker en de kleedruimtes zijn ook niet al te groot. bovendien kregen ze een joekel van een lamp mee. En kleine ruimtes hebben we niet gezien.Hij zorgde dus dat hij als eerste binnen kwam en zo veel enveloppen kon vinden. Hoeveel heeft hij er dan laten verdwijnen?
Daarna loodst hij met veel bombarie Paula naar boven naar een raam waar hij een enveloppe ziet hangen. Die heeft hij daar niet laten liggen maar zelfs teruggeplakt op t raam. Hij kon die enveloppe niet openen zonder eerst van t raam af te halen.Dus bewust teruggeplakt.
Dan zegt hij nog dat Rick hem zenuwachtig maakt. Zo komt t over maar volgens mij is t gewoon gespeeld. Jon is hectiek gewend.

Offline Rutg3rDutchWolf

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • MWAM
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #224 Gepost op: 16-01-2009, 11:36:42 »
Wat is er toch met die taitenic!?!  ???
Why don't I ever listen to me?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #225 Gepost op: 16-01-2009, 11:37:03 »
OK, nog een poging om een hint te zien in die nummers:
Als je ze onder elkaar zet, alsvolgt:

  2
1
1
  2
    3
    3
  2

krijg je de S van Sebastiaan.
En nou ga ik slapen.

Dit is ook nog een optie:

    3
  2
1
  2
    3
  2
1

of:

  2 3
1
  2
     3
1 2

(Hm, ze komen niet op de zelfde hoogte te staan. Nou ja, het idee is duidelijk.)

edit: de onderste is zoals in dit plaatje:

« Laatst bewerkt op: 16-01-2009, 11:54:52 door Heinz »

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #226 Gepost op: 16-01-2009, 11:44:42 »
In mijn optiek zat de mol in de pakhuis-opdracht in het eerste groepje. (Hans, Dennis, Froukje & Sebastiaan)

De 2e groep kon namelijk 90 minuten lang naar geld zoeken, maar dat waren natuurlijk halve briefjes die gecombineerd moesten worden met de briefjes van de eerste groep. Die hadden "maar" 1900 Euro, dus viel er door die halfjes te combineren maar maximaal 1900 Euro te verdienen. De 2e groep was daar dus eigenlijk alleen voor die vrijstelling bezig, wat de mol uiteraard helemaal niet interesant vind...

Als de mol adequaat gereageerd heeft voor vertrek zit deze in mijn beleving in de eerste groep. De hoeveelheid geld die verdient kon worden kon daar beinvloed worden door OF heel snel die vrijstelling te vinden, OF geen geld pakken/geld wegmoffelen.

Mocht door het sneller hand opsteken van de anderen de mol toch in die 2e groep belandt zijn, zou het beste zijn dat de mol het enige waardevolle in die opdracht opeiste. Die 1900 Euro ging makkelijk gehaald worden aangezien 4 andere kandidaten ieder ongecontroleert een kwartier de tijd hadden in een pakhuis waar meer dan 2x zoveel te vinden was.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #227 Gepost op: 16-01-2009, 11:53:24 »
Het feit dat het geld half was maakt dat je de conclussie kan trekken dat er in groep 1 flink gesaboteerd is met het geld.
Groep 1 vind slechts 1900 euro.
Groep 2 vind maar liefst 4300 euro.
Aangezien het geld doormidden was geknipt zou er dus ook in de eerste groep minstens 4300 euro moeten liggen. Ze vinden er slechts 1900.

Werk van de mol of gewoon slecht speurwerk van de kandi's die op zoek waren naar de vrijstelling... ::vergroot::

eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Veerr

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #228 Gepost op: 16-01-2009, 12:24:22 »
Het feit dat het geld half was maakt dat je de conclussie kan trekken dat er in groep 1 flink gesaboteerd is met het geld.
Groep 1 vind slechts 1900 euro.
Groep 2 vind maar liefst 4300 euro.
Aangezien het geld doormidden was geknipt zou er dus ook in de eerste groep minstens 4300 euro moeten liggen. Ze vinden er slechts 1900.

Werk van de mol of gewoon slecht speurwerk van de kandi's die op zoek waren naar de vrijstelling... ::vergroot::



Nou, je kunt dit ook omdraaien: de Mol in het tweede groepje wíst wat er eerder verdiend was en wist zo wat hij wel of niet binnen kon en mocht halen.
Als het eerste groepje dus wel heel veel geld had gevonden, had de Mol is het tweede groepje opééns niks meer kunnen vinden.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #229 Gepost op: 16-01-2009, 12:36:27 »
ik dacht het al bij de eerste aflevering te zien en ik zag het gister echt heel duidelijk
bij het introfilmpje van Paula zie je dat er gejaagd wordt, iig een geweer en een roos etc.
zou dat misschien een verwijzing zijn naar de mollenjacht? Paula de mol en niet Paula de koe ::)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #230 Gepost op: 16-01-2009, 12:45:54 »
Ik weet niet of het al genoemd is, maar wat ik opvallend vond is dat er op 2 plekken de test wordt gemaakt. Bij 3 of 4 personen (weet het even niet precies) is een groot raam op de achtergrond. De anderen lijken in een smalle gang te zitten. Ook zie ik soms een rode muismat en dan weer een groene.

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #231 Gepost op: 16-01-2009, 12:46:49 »
Gister in slaap gevallen, lang leve usenet!

Als Anniek een rood scherm heeft, én een vrijstelling had, gok ik dat ze alles op 1 persoon heeft ingezet en nu weet wie NIET de mol is. En als ze zelf de mol is,  heeft ze gewoon alles fout ingevuld.
Wat mij betreft valt zij dus nog niet af als mogelijke mol.

Eens kijken welke mystery guest er straks bij Schiffers is :)
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline AnnabelN

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #232 Gepost op: 16-01-2009, 12:55:08 »
Ik vond het zinnetje van Dennis richting Hans na het geld zoeken wel verdacht:

"Oh ja Hans, hebben we 1900 euro??"

Alsof hij wist dat het er nog niet in zat.
Nee, dat vond ik niet verdacht. Dat was een sarcastische opmerking naar aanleiding van Hans' ge-ondervraag (lekker woord :P)

Hans vroeg namelijk daarvoor iets van: 'Dus, jongens, we hebben 1900 euro?' na daarvoor heel lang doorgezeurd te hebben over wie de vrijstelling had.

Over achtergrondhints: ja, dat over de Sint Pieter zei ik, kan verder ook geen screenshots maken o.i.d. maar er stond:
'St. Peter's Cathedral Church of Down&Connor. Dedicated 14th October 1866. The Most Rev.d Patrick Dorrian Bishop. Blessed after Restoration. 6th February 2005. The Most Revd Patrick Walsh Bishop' en rick maakt daar aantekeningen over in een (Mol?)boekje
Verder zag ik bij de bus-opdracht veel tekstjes, ook op de borden bij bushaltes. Weet niet of daar nog iets uit te halen valt, 1 was 'You're not alone!'
« Laatst bewerkt op: 16-01-2009, 13:03:18 door AnnabelN »

Offline MlottJee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #233 Gepost op: 16-01-2009, 12:59:15 »
Gister in slaap gevallen, lang leve usenet!

Als Anniek een rood scherm heeft, én een vrijstelling had, gok ik dat ze alles op 1 persoon heeft ingezet en nu weet wie NIET de mol is. En als ze zelf de mol is,  heeft ze gewoon alles fout ingevuld.
Wat mij betreft valt zij dus nog niet af als mogelijke mol.

Eens kijken welke mystery guest er straks bij Schiffers is :)

Ik denk ook dat Anniek voor deze tactiek is gegaan. Maar dan zou ze wel erg veel geluk hebben gehad dat ze ook echt een rood scherm kreeg; dan heeft ze het zelfs nog 'slechter' gedaan dan de andere kandidaten, wat wel opvallend is...
Maar voor mij is Anniek niet de mol.

Offline boris1

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #234 Gepost op: 16-01-2009, 13:09:43 »
Ik lees veel: vivienne en paula horen samen, omdat ze samen 070 hebben. Maar aan de andere kant moest je de cm's optellen om 353 te krijgen en ook de huisnrs optellen om 10 te krijgen. Moest je dan ook niet de netnummers optellen om 70 te krijgen? Misschien is de combinatie vivienne en paula niet de juiste omdat ze samen 140 hebben?? En misschien moest je ook de tattoos optellen (allebei 1 dus!) om 2 te krijgen ("wie hebben er samen 2 tattoos"). Het blijft gissen...Heb me verder niet verdiept in de netnrs en tattoos van anderen, misschien iemand wel?

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #235 Gepost op: 16-01-2009, 13:11:19 »
Ik lees veel: vivienne en paula horen samen, omdat ze samen 070 hebben. Maar aan de andere kant moest je de cm's optellen om 353 te krijgen en ook de huisnrs optellen om 10 te krijgen. Moest je dan ook niet de netnummers optellen om 70 te krijgen? Misschien is de combinatie vivienne en paula niet de juiste omdat ze samen 140 hebben?? En misschien moest je ook de tattoos optellen (allebei 1 dus!) om 2 te krijgen ("wie hebben er samen 2 tattoos"). Het blijft gissen...Heb me verder niet verdiept in de netnrs en tattoos van anderen, misschien iemand wel?
Nee, de vraag was 'wie hebben netnummer 070' en 0+2 is net goed 2 als 1+1
Molloot sinds seizoen 4

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #236 Gepost op: 16-01-2009, 13:36:44 »
Het feit dat het geld half was maakt dat je de conclussie kan trekken dat er in groep 1 flink gesaboteerd is met het geld.
Groep 1 vind slechts 1900 euro.
Groep 2 vind maar liefst 4300 euro.
Aangezien het geld doormidden was geknipt zou er dus ook in de eerste groep minstens 4300 euro moeten liggen. Ze vinden er slechts 1900.

Werk van de mol of gewoon slecht speurwerk van de kandi's die op zoek waren naar de vrijstelling... ::vergroot::

Ik weet niet of dit al genoemd is, maar de mol kon hier heel makkelijk saboteren door kleine stukjes van het geld af te scheuren. Op die manier zou de mol ogenschijnlijk behoorlijk wat geld kunnen verzamelen, maar doordat het niet aan andere fragmenten te koppelen is, levert het helemaal niks op. PJH zei namelijk dat de fragmenten samen precies moesten passen.

Als ik de mol was zou ik het zo gedaan hebben. Dan word je als een held binnen gehaald, maar lever je toch een mooie mollenstreek. Doordat al het geld dat iedereen verzameld heeft, op één hoop gegooid wordt, komt niemand erachter dat precies het geld dat de jij hebt binnen gehaald nergens aan te koppelen is.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2009, 16:20:52 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #237 Gepost op: 16-01-2009, 13:38:15 »
Ik weet niet of dit al genoemd is, maar de mol kon hier heel makkelijk saboteren door kleine stukjes van het geld af te scheuren. Op die manier zou de mol ogenschijnlijk behoorlijk wat geld kunnen verzamelen, maar doordat het niet aan andere fragmenten te koppelen is, levert het helemaal niks op. PJH zei namelijk dat de fragmenten samen precies moesten passen.

Als ik de mol was zou ik het zo gedaan hebben. Dan wordt je als een held binnen gehaald, maar lever je toch een mooie mollenstreek. Doordat al het geld dat iedereen verzameld heeft, op één hoop gegooid wordt, komt niemand erachter dat precies het geld dat de jij hebt binnen gehaald nergens aan te koppelen is.
Oehhhhhhhh dat vind ik een goeie! ::ok::
Molloot sinds seizoen 4

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #238 Gepost op: 16-01-2009, 13:39:06 »
Ik weet niet of dit al genoemd is, maar de mol kon hier heel makkelijk saboteren door kleine stukjes van het geld af te scheuren. Op die manier zou de mol ogenschijnlijk behoorlijk wat geld kunnen verzamelen, maar doordat het niet aan andere fragmenten te koppelen is, levert het helemaal niks op. PJH zei namelijk dat de fragmenten samen precies moesten passen.

Als ik de mol was zou ik het zo gedaan hebben. Dan wordt je als een held binnen gehaald, maar lever je toch een mooie mollenstreek. Doordat al het geld dat iedereen verzameld heeft, op één hoop gegooid wordt, komt niemand erachter dat precies het geld dat de jij hebt binnen gehaald nergens aan te koppelen is.

Is niet gebeurd.

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #239 Gepost op: 16-01-2009, 13:41:31 »
Is niet gebeurd.
Waarom is dat niet gebeurd? Er blijft toch erg weinig over van dat halve geld, minder dan de helft.

Molloot sinds seizoen 4