Auteur Topic: Aflevering 2 (15-01-2009)  (gelezen 114014 keer)

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #260 Gepost op: 16-01-2009, 17:37:30 »
Ik zou de cijferreeks zo verder laten gaan:

2 11 23 32 44 53 65 74.......

Er zit nl. tussen 2 en 23 (eerste en derde getal) 21. En tussen 11 en 32 (tweede en vierde getal) ook 21. Met andere woorden de regelmaat in deze reeks is dat er verspringend steeds 21 bij komt!

Iemand anders had via een optelling ook het getal 21!

De reeks leidt dus eenduidig naar 1 getal, nl. 21. Wat zou dat kunnen betekenen?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #261 Gepost op: 16-01-2009, 17:39:36 »
Als de eerste groep de deur binnen gaat van het gebouw zie je links ook iets op de deur ..
Weet iemand wat dit is ?
(zag je ook al in het kleine filmpje dat je via de mail kreeg, wat er in aflevering 2 zou komen).

Dat ruitje bedoel je? Het lukt me helaas niet om een screenshot te maken.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #262 Gepost op: 16-01-2009, 17:40:05 »
Ik zou de cijferreeks zo verder laten gaan:

2 11 23 32 44 53 65 74.......

Er zit nl. tussen 2 en 23 (eerste en derde getal) 21. En tussen 11 en 32 (tweede en vierde getal) ook 21. Met andere woorden de regelmaat in deze reeks is dat er verspringend steeds 21 bij komt!

Iemand anders had via een optelling ook het getal 21!

De reeks leidt dus eenduidig naar 1 getal, nl. 21. Wat zou dat kunnen betekenen?

Oei. De U van Udondek?

Offline tom_mmetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #263 Gepost op: 16-01-2009, 17:40:56 »
De reeks leidt dus eenduidig naar 1 getal, nl. 21. Wat zou dat kunnen betekenen?

Dat we uren lang zitten te puzzelen met cijfers die uiteindelijk niks blijken te betekenen  :-X
1. Paula; 2. Froukje; 3. Froukje

Offline koeiengek2290

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • YAY! Wie oh wie is de mol ?
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #264 Gepost op: 16-01-2009, 17:42:06 »
Dat ruitje bedoel je? Het lukt me helaas niet om een screenshot te maken.

Ja links zie je iets, wat me echt erg opvalt :P!
En ja vond het ook raar dat Dennis & Froukje beiden zo'n envelop laten hangen..(waren zij toch he?)

Offline WIDM_DH

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #265 Gepost op: 16-01-2009, 17:46:06 »
En ik heb ook een manier gevonden waarop de getallen naar Rick wijzen:

zoals we weten was het verschil tussen de reuzenradcoupés 2 x 11 en 2 x 9

Nu nemen we de geboortedatum van Rick: dat is 11-11-1959


Zelf twijfelde ik eerst tussen Sebastiaan en Rick, maar werd het Sebastiaan, daarna weer even Anniek, en door deze vondst wordt het toch weer Rick... Of is dit te ver gezocht...

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #266 Gepost op: 16-01-2009, 17:48:15 »
Ja links zie je iets, wat me echt erg opvalt :P!
En ja vond het ook raar dat Dennis & Froukje beiden zo'n envelop laten hangen..(waren zij toch he?)

Van Dennis weet ik het zo niet, bij Froukje zie je inderdaad een keer een envelop aan een kast hangen, die zij zelf niet ziet.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #267 Gepost op: 16-01-2009, 17:48:35 »
En ik heb ook een manier gevonden waarop de getallen naar Rick wijzen:

zoals we weten was het verschil tussen de reuzenradcoupés 2 x 11 en 2 x 9

Nu nemen we de geboortedatum van Rick: dat is 11-11-1959


Zelf twijfelde ik eerst tussen Sebastiaan en Rick, maar werd het Sebastiaan, daarna weer even Anniek, en door deze vondst wordt het toch weer Rick... Of is dit te ver gezocht...

Ja want Rick's geboortedatum is 11-10-1959

Offline Injetta01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #268 Gepost op: 16-01-2009, 17:49:38 »
Dat we uren lang zitten te puzzelen met cijfers die uiteindelijk niks blijken te betekenen  :-X

Heel goed mogelijk... ::rofl::

Tegelijkertijd kun je je bijna niet voorstellen dat die nummers echt zomaar willekeur zijn bij Wie is de MOL.
Of ze willen ons afleiden. Zitten we op die nummers te letten, terwijl er heel andere aanwijzingen te zien waren op die karretjes....

Offline WIDM_DH

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #269 Gepost op: 16-01-2009, 17:56:29 »
Ja want Rick's geboortedatum is 11-10-1959

oja, shit... ik zat ff met de maanden door elkaar in mijn enthousiasme. Ik geef het op voor deze week, en vul Sebastiaan in. Dat was mijn eerste keus. En Rick en Anniek zijn alternatieven. Één van die drie er volgende week écht uit gaat, dan ben ik zo blij. Het liefst Rick of Sebastiaan, want die gedragen zich allebei als enorme mollen.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #270 Gepost op: 16-01-2009, 18:06:22 »
Inderdaad! dat is precies waarom ik dit bedacht. Van 4300 naar 1350. En volgens PJH en de WIDM-site bestond het geld uit 'helften' (en dus niet uit derden of kwarten ofzo). Dus dan zijn er nog wel wat onbruikbare stukjes overgebleven! Mollenstreek?
Ja, groep 1 vond immers 80% van de enveloppen met geld niet. Het lijkt me dat alle enveloppen van groep 1 op enveloppen van groep 2 hadden moeten passen. Dus al haalt groep 2 dat hele gebouw binnenstebuiten, ze kunnen nooit meer geld binnenhalen dan wat groep 1 al had gevonden.
De mol zou in groep 1 dus kunnen mollen door veel enveloppen kwijt te maken (ze opereerden hier ook al los van elkaar ivm het niet bij elkaar mogen zijn wanneer de vrijstelling gevonden werd), of als (één van de) eerste in groep 2.
Stel nu dat groep 1 wel belachelijk veel had gevonden, dan had de mol als eerste in groep 2 veel enveloppen kwijt kunnen maken.
Nu groep 1 weinig heeft gevonden kan de mol als hij in groep 2 zit ook best fanatiek doen; veel van het gevonden geld is toch waardeloos.
The British are not impressed.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #271 Gepost op: 16-01-2009, 18:09:41 »
Ja, groep 1 vond immers 80% van de enveloppen met geld niet. Het lijkt me dat alle enveloppen van groep 1 op enveloppen van groep 2 hadden moeten passen. Dus al haalt groep 2 dat hele gebouw binnenstebuiten, ze kunnen nooit meer geld binnenhalen dan wat groep 1 al had gevonden.
De mol zou in groep 1 dus kunnen mollen door veel enveloppen kwijt te maken (ze opereerden hier ook al los van elkaar ivm het niet bij elkaar mogen zijn wanneer de vrijstelling gevonden werd), of als (één van de) eerste in groep 2.
Stel nu dat groep 1 wel belachelijk veel had gevonden, dan had de mol als eerste in groep 2 veel enveloppen kwijt kunnen maken.
Nu groep 1 weinig heeft gevonden kan de mol als hij in groep 2 zit ook best fanatiek doen; veel van het gevonden geld is toch waardeloos.

Maar als de mol niet in groep 1 zat en groep 1 haalde heel weinig geld binnen, dan maakte het voor de mol toch helemaal niet meer uit in welke volgorde hij/zij in groep 2 zou gaan? Wel ben ik met je eens dat als de mol dan gaat, hij/zij naar hartelust kan pakken wat er nog te pakken valt, maar hoeft niet perse als eerste.

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #272 Gepost op: 16-01-2009, 18:14:40 »
Zo er zit (helaas) al weer een vijfde van de serie op en de 2e muzikale aanwijzing is ook alweer geweest.
mijn samenvatting:
-Dennis wil wel heel graag als eerste bij de eerste opdracht
-Hans en Anniek doen niet echt heel veel kleren in de wasmand, wat vooral Hans verdacht maakt omdat hij alleen de pot op 0 wil zetten en al heel snel de kleren wilde tellen, terwijl het nog helemaal niet nodig was
-Bij het zoeken naar de geld en de vrijstelling overdag gaat natuurlijk iedereen voor de vrijstelling, maar dan is het nog best wel verdacht dat Dennis en ook Froukje geld laten liggen. Froukje komt op een kast aflopen maar ziet niet dat er aan de zijkant een envelop hangt... hmm verdacht
-Sebastiaan vindt de vrijstelling, maar wil het niet zeggen tegen zijn medekandidaten. Hans maakt er nogal een groot probleem van, het lijkt wel of hij zich wil bewijzen. Hij wil wel heel graag weten hoeveel geld er nu verdiend is.
-Bij het zoeken naar geld en de vrijstelling 's avonds gaat Jon als eerste omdat hij "nachtblind" is. Hij vindt veel geld, maar geen van de kandidaten heeft nog door dat het maar halve briefjes zijn. Paula is overigens ook niet echt blij als er geld wordt gevonden.
-Jon leidt Paula naar een plek waar een envelop aan het raam hangt, waarvan hij al weet dat ie leeg is, hoezo mollenstreek!!
-Anniek, die nog steeds het verschil tussen de euro en de gulden niet kent ::oink:: vindt de vrijstelling, maar verder geen geld. Zij maakt zichzelf hiermee heel verdacht, omdat er nog meer geld te vinden was.
-Bij de reuzenradopdracht begint weer Dennis met de opdracht alhoewel ik niet echt zie hoe je daar voordeel uit kan halen als mol.
-Sebastiaan en Anniek zitten bij elkaar in een bakje en liegen allebei over de vrijstelling
-Rick verpest op het einde de opdracht alhoewel het lijkt of Sebastiaan dat doet, maar heeft echter niet veel keus, dan een goed koppel uit elkaar halen.

-Bij de test valt het inderdaad heel erg op dat de muismatten soms rood zijn en soms zwart, ik weet nog niet precies wat ik hieruit kan concluderen. Verder zul je met de getallen die hiervoor al (veel te) vaak genoemd zijn vast iets kunnen. De S vorm vind ik dan nog het meest inventief gevonden, maar ik denk niet dat de programma-makers dat kunnen bedenken.

-De Muzikale aanwijzing: "Yeah it is me, I wanna give you some" slaat denk ik ook op Anniek of Sebastiaan die hun vrijstelling aan Jon gaven(goed gevonden overigens van de Dikke Controleur)!
Krijgt Anniek aanstaande donderdag dan voor de tweede keer een rode scherm of zal dan Sebastiaan die heel vaak verdacht lijkt eruit gaan??

Ik ga uitzending 2 nog een keer kijken en als ik nog (meer) hints zie dan laat ik het wel weten


Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #273 Gepost op: 16-01-2009, 18:15:07 »
Maar als de mol niet in groep 1 zat en groep 1 haalde heel weinig geld binnen, dan maakte het voor de mol toch helemaal niet meer uit in welke volgorde hij/zij in groep 2 zou gaan? Wel ben ik met je eens dat als de mol dan gaat, hij/zij naar hartelust kan pakken wat er nog te pakken valt, maar hoeft niet perse als eerste.

Nee, dat is zo, maar het scheelde wel omdat er nu veel tijd verloren kon gaan aan lege enveloppen die de volgende kandi's vonden. Als ze nou slim waren hadden ze de enveloppen na het vinden doormidden gescheurd, zodat anderen niet elk groene briefje moesten napluizen of er toevallig nog wat inzat. Zo'n lege envelop heeft Jon met Paula ook goed gebruikt, dat heeft nogal wat tijd gekost. Bovendien kwam Jon, juist ook omdat hij als eerste was, als fanatieke kandidaat over terwijl nu juist Anniek verdacht werd omdat ze niks meer vond.
The British are not impressed.

Offline Jellybell

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #274 Gepost op: 16-01-2009, 18:20:05 »

-De Muzikale aanwijzing: "Yeah it is me, I wanna give you some" slaat denk ik ook op Anniek of Sebastiaan die hun vrijstelling aan Jon gaven(goed gevonden overigens van de Dikke Controleur)!
Krijgt Anniek aanstaande donderdag dan voor de tweede keer een rode scherm of zal dan Sebastiaan die heel vaak verdacht lijkt eruit gaan??

Ik ga uitzending 2 nog een keer kijken en als ik nog (meer) hints zie dan laat ik het wel weten



En daarom zou het juist Jon kunnen zijn die eruit gaat. Hij heeft tenslotte van twee mensen iets 'gekregen'... Tja, of één van die andere twee inderdaad

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #275 Gepost op: 16-01-2009, 19:04:15 »
m
En daarom zou het juist Jon kunnen zijn die eruit gaat. Hij heeft tenslotte van twee mensen iets 'gekregen'...

het is wel: it's me -> ik ben het
degene die iets gaf dus lijkt het mij Jon juist niet, maar ik weet het ook niet zeker, maar ik zie net dat er voor de muzikale aanwijzing een apart topic is... dus dan zal ik het er hier niet meer over hebben.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #276 Gepost op: 16-01-2009, 19:04:48 »
In combinatie met aflevering 1 vond ik dit best een "irritante" aflevering..... Iedereen die ik vorige week verdacht vond, vond ik deze week minder verdacht en vice versa :P


Met name Paula die ik vorige week (dankzij topitoruilspel) nog als hoofdverdachte zag, is me dit keer nauwelijks opgevallen...

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #277 Gepost op: 16-01-2009, 19:45:08 »
Bij de backstage foto's zat een foto van de SMS met Inge die zat bij aflevering 2. Dat is vreemd want ze hadden niks met deze aflevering te maken. Maar laat Hans nou net op de dag van de aflevering een gesprek hebben met Inge op schiffers.fm. Dit zaakje stinkt ::jaja:: naar een hint richting Hans ::jaja::

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #278 Gepost op: 16-01-2009, 19:50:52 »
Idd verdacht.. K was trouens net die podcasts aan het luisteren. K zal een extra opletten
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Thirza.

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #279 Gepost op: 16-01-2009, 19:51:39 »
mensen..

hebben jullie al gezien bij aflevering 2 naar aniek..
op min 43. nog wat.. dat zij haar hand (vingers) als zij gaat stemmen in
de vorm van een M en dan haar mond trekt in een o.. mond half open!
en haar andere hand in de vorm van l dus M O L!

en ze zij dat ze geen gulden heeft gevonden.. maar weten we nog hoeveel een gulden waard is vergeleken van de euro.
DE HELFT! en wat bleek nou het eind opdracht gedoe met dat geld te zijn.. het geld was voor DE HELFT!

duuss.. hint richting aniek?

« Laatst bewerkt op: 16-01-2009, 20:44:03 door Thirza. »