Auteur Topic: Aflevering 2 (15-01-2009)  (gelezen 113880 keer)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #320 Gepost op: 17-01-2009, 12:07:45 »
Dat denk ik ook dat dat mogelijk is, want is het een ongeschreven regel dat de mol nooit een rood scherm krijgt?

Stond er niet ergens iets dat dit jaar alles anders zou zijn ........

Volgens mij kan de mol, met een vrijstelling in de hand, best de test zo invullen dat hij/zij alles fout heeft. Is een mooie afleidingsmanouvre ;D

Anniek is misschien niet mijn hoofdverdachte, ik sluit haar nog niet helemaal uit.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #321 Gepost op: 17-01-2009, 12:20:39 »
Ik ben er nog niet veel verder mee, maar wat mij gelijk in de uitzending al opviel was de "vreemde" manier waarop de vragen opgeschreven waren. Vreemd in de zin dat het een "gek" handschrift was. Hierbij een 'still' uit de internetstream - niet de beste kwaliteit. Let bijvoorbeeld op het consequent omhooglopen van de beginletters, de gekke T en nog wat van die dingen. Is nog even studeren...

Offline Leandra

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Is onmogelijk
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #322 Gepost op: 17-01-2009, 12:31:12 »
Ik had m'n verdenkingen beperkt tot de 4 waarvan we geen "Ja" gehoord hadden op de vraag of ze de mol wilden zijn, van deze vier was dus ook geen sollicitatiegesprek te zien (en niet van Paula die enthousiast "tadaa" riep op die vraag)
Bleven dus over: Dennis, Rick, Anniek en Hans... net de podcast met Inge Iepenburg geluisterd en ze zegt dat ze "teleurgesteld was dat de gesprekken van de oud-mollen zo weinig in beeld waren, omdat ze de kandidaten nogal stevig aan de tand gevoeld hadden, hè..."

Met andere woorden: Hans is niet een van de twee die "nee" gezegd heeft want hij heeft een "sollicitatiegesprek" gehad.
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #323 Gepost op: 17-01-2009, 12:50:13 »
Hier ff een betere m0ll0m... ;)

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #324 Gepost op: 17-01-2009, 13:06:12 »
waarom lijkt het bij 2 van de 4 dat er niet Kandidaten maar kanbibaten staat... geheel andere d dan bij de bovenste

Offline lydiaatje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • wie is de mol? die is de mol!
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #325 Gepost op: 17-01-2009, 13:13:53 »
ik heb alles doorgelezen en ben mijn opvallendste puntje uit deze aflevering niet tegengekomen dus ik wil hem graag even delen, wanneer de 7 kandidaten die was moeten gaan ophangen op een plek gedropt worden zie je daar shot`s van..als eerste zie je froukje voor een gebouw met boven haar de tekst MALL ..lijkt verdacht veel op...MOL, het viel me op omdat er meer woorden stonden maar die waren wazig gemaakt dus dit woord sprong er uit...alleen ik verdenk haar helemaal niet
lydiaatje >>molcatcher for ever

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #326 Gepost op: 17-01-2009, 14:05:05 »
Ik ben er nog niet veel verder mee, maar wat mij gelijk in de uitzending al opviel was de "vreemde" manier waarop de vragen opgeschreven waren. Vreemd in de zin dat het een "gek" handschrift was. Hierbij een 'still' uit de internetstream - niet de beste kwaliteit. Let bijvoorbeeld op het consequent omhooglopen van de beginletters, de gekke T en nog wat van die dingen. Is nog even studeren...

Ik heb hier gister ook even aan gekekgen, en ook naar de getallen die onder op het vel geschreven zijn. Ik ken het handschrift echter nog van een vorige serie en toen vonden we (in elk geval ik) het ook al verdacht. Ik ben daarom ook maar weer snel gestopt met zoeken naar een hint. Er is gewoon een crewlid met een verdacht, dynamisch maar leesbaar handschrift. Helaas.

Ik vind het trouwens wel een erg mooi handschrift.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2009, 14:06:52 door Rat »

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #327 Gepost op: 17-01-2009, 15:12:52 »
Hier ff een betere m0ll0m... ;)


Volgens mij is dit een lettertype dat in voorgaande seizoenen ook is gebruikt.
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #328 Gepost op: 17-01-2009, 15:51:25 »
, dynamisch maar leesbaar handschrift. Helaas.

leesbaar? bij de twee keer dat ik de aflevering keek dacht ik in eerste instantie altijd: wat voor hiëroglyfen zijn dit? en toen 2 secondes later herkende ik het pas als zijnde Latijnse letters

Offline Nano

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #329 Gepost op: 17-01-2009, 16:59:59 »
Ik heb de personen die beslissen over het reuzenrad (degene die onderaan komen in die tien keer draaien) eens op een rijtje gezet en wat blijkt:

Dennis zorgt voor goede combinatie Dennis-Hans
Paula zorgt voor de goede combinatie Paula-Viviënne
Rick zorgt voor geen goede combinatie maar ook geen foute combinatie
Jon zorgt voor geen goede combinatie maar ook geen foute combinatie
Anniek zorgt voor geen goede combinatie maar ook geen foute combinatie
Rick zorgt voor een foute combinatie Hans-Rick
Dennis zorgt voor goede combinatie Dennis-Froukje
Anniek zorgt voor goede combinatie Anniek-Hans
Rick zorgt voor geen goede combinatie maar ook geen foute combinatie
Sebastiaan zorgt voor foute combinatie Sebastiaan-Viviënne

Rick komt drie keer beneden, maar zorgt twee keer voor geen verandering en zelfs een keer voor verslechtering. Als je het zo bekijkt heeft Rick de meeste invloed (en ook nog negatief) op het spel gehad.

Toch twijfel ik over het feit of hij de mol is.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #330 Gepost op: 17-01-2009, 17:12:09 »
Ik heb de personen die beslissen over het reuzenrad (degene die onderaan komen in die tien keer draaien) eens op een rijtje gezet en wat blijkt:

(..)

Rick komt drie keer beneden, maar zorgt twee keer voor geen verandering en zelfs een keer voor verslechtering. Als je het zo bekijkt heeft Rick de meeste invloed (en ook nog negatief) op het spel gehad.

Toch twijfel ik over het feit of hij de mol is.

Rick haalt de goede combinatie Dennis - Hans (samen 2 tattoos) uit elkaar, maar met een reden: om de combinatie Anniek - Hans (samen huisnummer 10)  te kunnen maken en zegt dit tegen Dennis. Eigenlijk een positieve actie van hem dus. (Ik heb het net ook allemaal zitten uitpluizen. :) )

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #331 Gepost op: 17-01-2009, 17:32:21 »
Dennis zorgt voor goede combinatie Dennis-Hans
Dennis zorgt voor goede combinatie Dennis-Froukje
Het is wel zo dat zowel Hans als Froukje nodig zijn in een andere combinatie. Hans voor huisnummers en Froukje voor lengte. Dus hoewel Dennis een goede combinatie maakt, voorkomt hij dat alle vier de combinaties gehaald kunnen worden. Dat heeft ook wel iets molligs. De mol heeft voorkennis van de opdracht, dus weet dat 'ie dit kan doen en komt ook nog eens over als held/goedzak.

Offline deelnmer

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #332 Gepost op: 17-01-2009, 17:42:18 »
Ik vond deze aflevering niet zo leuk eigenlijk.

De busopdracht was maar heel kort, en de opdracht met
het zoeken naar geld was erg langdradig.

De opdracht in het reuzenrad vond ik dan wel weer leuk.
Leuk bedacht en erg chaotisch.
Ik volgde het allemaal niet. ???

Sebastiaan vond ik best verdacht met het vinden van de vrijstelling en het laten mislukken van de reuzenrad-opdracht.
Ondanks het opvallend laten mislukken van de opdrachten door Sebastiaan, heb ik nog steeds geen idee wie de mol zou zijn.

En verder ben ik wel blij met de vrijstelling voor de hele groep.
Anniek zou anders zijn vertrokken, die me best een leuke kandidate lijkt.

Offline Dumke

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #333 Gepost op: 17-01-2009, 17:47:43 »
Wat mij eigenlijk bezig houdt: Wíe zou er bij de reuzenrad-opdracht overblijven als alle combinaties juist in het reuzenrad zaten? Er stond namelijk op het eerste blad van die flipover akelig duidelijk het logo van de mol...

Dus, welke combinaties waren juist? Dennis heeft 2 tattoos, dus kon bij iedereen met 0, maar zijn er ook mensen in de groep met 1 tattoo? Er werd gezegd dat Froukje thuishoorde in de combi van samen 353 cm lang, maar 353/2 = 176,5. Het zou dus ook kunnen dat bijvoorbeeld Anniek & Jon deze combi konden vormen.

Bij de zoekopdracht in het Titanicgebouw vond groep 1 in totaal € 1.900,- en groep 2 € 4.300,-. Er is echter slechts € 1.350,- in de pot gekomen. Als groep 2 het hele gebouw heeft doorzocht en alles heeft gevonden én als de ene helft van elk biljet verstopt was in de eerste ronden en de andere helft in de tweede, hoe kan er dan geen € 1.900,- in de pot komen? Het lijkt mij dat de mol in het tweede groepje zat en daar als 1 van de eersten moet zijn geweest om geld te laten verdwijnen.

Trouwens, wat mij opviel bij het voorstelfilmpje (shots van kandidaten en opdrachten) was dat er volgens mij sommige shots veranderd waren; er werden andere opdrachten getoond. Ik kan me natuurlijk vergissen...

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #334 Gepost op: 17-01-2009, 17:56:20 »
Hier ff een betere m0ll0m... ;)
Dank je. Wat me nu overigens opvalt... 10, 353, 070, TWEE. Waarom niet 2?

M

Offline loes_noir

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #335 Gepost op: 17-01-2009, 18:07:43 »
Wat mij eigenlijk bezig houdt: Wíe zou er bij de reuzenrad-opdracht overblijven als alle combinaties juist in het reuzenrad zaten? Er stond namelijk op het eerste blad van die flipover akelig duidelijk het logo van de mol...

Dus, welke combinaties waren juist? Dennis heeft 2 tattoos, dus kon bij iedereen met 0, maar zijn er ook mensen in de groep met 1 tattoo? Er werd gezegd dat Froukje thuishoorde in de combi van samen 353 cm lang, maar 353/2 = 176,5. Het zou dus ook kunnen dat bijvoorbeeld Anniek & Jon deze combi konden vormen.

Volgens mij is het zo:

netnr 070: Paula + Vivienne
huisnr 10: Hans &+ Anniek
2 tattoes: Dennis + Rick
lengte 3.53: Froukje + Sebastiaan

Dus Jon zou overblijven
« Laatst bewerkt op: 17-01-2009, 18:09:22 door loes_noir »

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #336 Gepost op: 17-01-2009, 18:08:48 »
Heeft Jon een tattoo dan?  ??? ::)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #337 Gepost op: 17-01-2009, 18:11:19 »
En lengte Froukje en Sebastiaan was toch niet goed, of wel?  ???
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline loes_noir

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #338 Gepost op: 17-01-2009, 18:20:24 »
Heeft Jon een tattoo dan?  ??? ::)
Waar maak je dit uit op..?
En ik zei ook VOLGENS MIJ, dus weet niet zeker of die combi's die ik schreef kloppen, maar kon ze nergens vinden

Misschien dan Jon bij Froukje en Sebas overblijven..?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #339 Gepost op: 17-01-2009, 18:48:51 »
Waar maak je dit uit op..?

Je zegt dat Jon zou overblijven. Maar als hij geen tattoo heeft (en de rest klopt wel), dan is hij volledig inwisselbaar met Rick.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.