Auteur Topic: Aflevering 2 (15-01-2009)  (gelezen 114013 keer)

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #380 Gepost op: 18-01-2009, 19:11:52 »
Dat is gewoon het Wie is de Mol logo wat op de voorkant van dat blad staat. Dat schijnt gewoon een beetje door ::rofl::
Dat lijkt me stug t staat totaal op een andere plek en is tientallen keren kleiner

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #381 Gepost op: 18-01-2009, 19:18:01 »
oooooh jah nu zie ik het ook. Maar ik zie ook alleen maar een heel klein ruitje, ik kan er verder ook niet echt iets in ontdekken!

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #382 Gepost op: 18-01-2009, 19:30:25 »
Okay laat maar zitten ik zie nu dat t een stukje plakband is wat op de hoek van t vel zit, Door t snelle draaien leek t iets te zijn. Niet dus!!

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #383 Gepost op: 18-01-2009, 21:18:33 »
Eerst de ter-plekke mol, nu de supervrijstelling, ik hoop dat ze niet al te veel fratsen nog gaan uithalen... laat het spel gewoon het spel...

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #384 Gepost op: 18-01-2009, 21:42:06 »
Eerst de ter-plekke mol, nu de supervrijstelling, ik hoop dat ze niet al te veel fratsen nog gaan uithalen... laat het spel gewoon het spel...

Mee eens en al helemaaaal geen 2 mollen, dan hou ik ermee op iig.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline lydiaatje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • wie is de mol? die is de mol!
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #385 Gepost op: 18-01-2009, 22:35:01 »
nog even over het getal 2  ::jaja::

ik was al mijn hints van aflevering 2 aan het opschrijven toen ik bij viviene wel iets heel opvallends ontdekte: ze gaat als 2e de bus in om  haar kleding op te hangen, ze gaat met de 2e groep mee en als 2e persoon het titanic-gebouw in, ze zit met heel opdracht 3 in bakje 2, de test maakt zij als 2e en ze zegt zelf ik gok op 2 mensen hans en aniek.....conclusie: beetje teveel 2 om toevallig te zijn..toch?
nou ja viv is mijn mol (nog) niet hoor maar wou het toch delen
lydiaatje >>molcatcher for ever

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #386 Gepost op: 18-01-2009, 22:41:45 »
nog even over het getal 2  ::jaja::

ik was al mijn hints van aflevering 2 aan het opschrijven toen ik bij viviene wel iets heel opvallends ontdekte: ze gaat als 2e de bus in om  haar kleding op te hangen, ze gaat met de 2e groep mee en als 2e persoon het titanic-gebouw in, ze zit met heel opdracht 3 in bakje 2, de test maakt zij als 2e en ze zegt zelf ik gok op 2 mensen hans en aniek.....conclusie: beetje teveel 2 om toevallig te zijn..toch?
nou ja viv is mijn mol (nog) niet hoor maar wou het toch delen
Als dat echt zo is ,dan is dit wel een zeer goeie hint. Heb het nog niet teruggezien, maar nice work Lydiaatje! ::ok::

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #387 Gepost op: 18-01-2009, 22:42:45 »
Yessie: In Noord Ierland betaalt men niet met de Euro maar met "a Pound Sterling".

Toch vergeet men vaak het verschil tussen Ierland en Noord Ierland........!

Het geluidseffect in het begin (rond 00.52) is opvallend...ik kan het niet thuis brengen...maar eerder bleek dat we meer hieruit konden halen.. even doorpuzzelen. Ik vertrouw het absoluut niet...en het is niet een regulier geluidseffect wat bij het intro past!

Duikertje 1990: de geldbriefjes waren afgeknipt...niet gescheurd. Wel erg vreemd dat niemand daar wat van zei trouwens..ik zou direct (als kandidaat) vermelden dat ik maar een half briefje van tig euri had. Maar goed.

Verder... Aniek rood scherm.... afgedaan...tenzij de Mol nu erg kan en mag knoeien met de test. Maar volgens mij heeft de Mol nog nooit een test serieus hoeven te maken.

Rick...irritant ah mollen. Heel irri... Poe, irriteer me suf  :D
Hans...te oprecht gefrustreerd (erg lachen hoe Dennis reageert...)
Dennis...heerlijk gefrustreerd naar Hans. Maar te fanatiek voor een Mol. Winner...

Jon...zo opvallend, al 2 afleveringen...te!

En de Mol...de Mol valt niet op....toch?  
Waar was Paula...waar was Froukje?...En Vivienne? En wat Molde zij wat wij(nu) nog niet weten???

Ik moet nodig weer de aflevering zien...



maltho thi afrio lito

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #388 Gepost op: 18-01-2009, 22:47:40 »
Misschien dat de kandidaten niet echt doorhadden dat het halve briefjes waren (in de eerste groep), het is de eerste keer dat ze met molgeld in aanraking komen (nou ja, Sebastiaan heeft bij de eerste opdracht wel gezien hoe het geld er uit zag.

Wat dat betreft vind ik Sebastiaan en Froukje (nam meteen het geld in aan het einde van de eerste opdracht), beide wilden ze zo snel mogelijk geld hebben (Sebas als potbeheerder), misschien om te verhullen hoe het zat met de opdrachten erna?

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #389 Gepost op: 18-01-2009, 22:50:23 »
Als ik toch een half briefje uit een envelop zou trekken zou ik het melden...niemand deed dit (althans...niet zo in beeld gebracht...)...
maltho thi afrio lito

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #390 Gepost op: 18-01-2009, 23:15:34 »
Wie staat er te wachten op de bus voor een replica van Guernica van Picasso? Kan er nog helemaal niets mee.... mooi schilderij, dat wel..
Is het Viv? Want Froukje staat bij "The Mall"  ;)
maltho thi afrio lito

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #391 Gepost op: 18-01-2009, 23:25:07 »
Jullie missen mijn punt, maar dat geeft niet.
Kort gezegd : waarom een rood scherm, het was niet nodig. Dus moet er een reden voor zijn.  ::vergroot::
Niets is wat het lijkt bij WIDM en alles heeft een reden.
Joris kreeg vorig jaar met zijn vrijstelling ook een rood scherm.

Het geluidseffect in het begin (rond 00.52) is opvallend...
Dit is het standaard geluidseffect bij flashbacks. Het is de reverse echo van het sync geluid. Dwz, je hoort de echo van het geluid voor het geluid zelf er is. Dat geeft een beetje een spookachtig effect. Het is al járen in gebruik bij widm. Het was nooit een hint en zal ook nu geen hint zijn.
The British are not impressed.

Offline Bodde

  • Forumlid
  • Omni Vincit Amor
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #392 Gepost op: 18-01-2009, 23:29:45 »
Ik meende dat vorig jaar er ook een geluidseffect was met hint??

"Het was nooit een hint en zal ook nu geen hint zijn."....

Niets is wat het lijkt.... ;)
« Laatst bewerkt op: 18-01-2009, 23:34:22 door Bodde »
maltho thi afrio lito

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #393 Gepost op: 18-01-2009, 23:33:59 »
Ik denk wel dat Sebastiaan en vooral Anniek een groot voordeel kunnen hebben van hun vrijstelling. Anniek kreeg een rood scherm en weet dus zeker dat de persoon op wie ze de test maakte niet de mol is. Kan ze mooi een kandidaat afstrepen! Voor Sebastiaan is het meer een gok. Of hij was gewoon een na slechtste en weet ook niet wie de mol is, of hij denkt dat hij het goed heeft met wie hij heeft gekozen en zal daar tot het einde op blijven.

Het zou in ieder geval erg raar zijn als Anniek en Sebastiaan de afgelopen test hebben gespreid.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline tom_mmetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #394 Gepost op: 18-01-2009, 23:44:26 »
nog even over het getal 2  ::jaja::

ik was al mijn hints van aflevering 2 aan het opschrijven toen ik bij viviene wel iets heel opvallends ontdekte: ze gaat als 2e de bus in om  haar kleding op te hangen, ze gaat met de 2e groep mee en als 2e persoon het titanic-gebouw in, ze zit met heel opdracht 3 in bakje 2, de test maakt zij als 2e en ze zegt zelf ik gok op 2 mensen hans en aniek.....conclusie: beetje teveel 2 om toevallig te zijn..toch?
nou ja viv is mijn mol (nog) niet hoor maar wou het toch delen

Froukje gaat als 2e de bus in, niet Viviënne.
1. Paula; 2. Froukje; 3. Froukje

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #395 Gepost op: 19-01-2009, 01:33:22 »
Als mol weet je natuurlijk precies waar die vrijstelling ligt.

Misschien was er de tweede keer helemaal geen vrijstelling te verstopt en heeft de productie de mol (Anniek) de vrijstelling (buiten beeld) gegeven. Andere kandidaten zoeken een vrijstelling die er niet is omdat die voor de mol bestemd is.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #396 Gepost op: 19-01-2009, 02:37:46 »
Nee, de mol moet dat wel zelf doen...

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #397 Gepost op: 19-01-2009, 11:34:59 »
Joris kreeg vorig jaar met zijn vrijstelling ook een rood scherm.


Ja klopt, maar dat was toen toch juist vooraf bekend en helemaal de bedoeling om op die manier iedereen door te laten gaan? Had hij toen niet de keuze voor zichzelf kiezen of voor de groep? Vertrouwenskwestie vooraf overlegd in ieder geval. Weet iemand nog hoe dat toen zat? Wat ik nog wel weet is dat Joris juist geen voordeel had van zijn rode scherm, want als ik me goed herinner vloog hij er toen de volgende aflevering uit.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #398 Gepost op: 19-01-2009, 12:13:11 »
Citaat uit het verslag van aflevering 5, 2008:

"Als het bijna tijd is voor de test, komt PieterJan de kandidaten vertellen dat er nog een vrijstelling in het spel is. Alleen.. deze staat nog niet op naam. Voor de test mag de vrijstelling worden gegeven aan 1 persoon. De kandidaten besluiten om Joris de vrijstelling te geven, met als voorwaarde dat hij de test heel slecht maakt. Alleen dan gaat er niemand naar huis en gaan ze dus met zn zessen door naar de volgende aflevering.
Na de test is het tijd voor de executie, een spannend moment. Krijgt Joris een rood scherm en blijft iedereen in Mexico of is het toch een andere kandidaat die het spel moet verlaten?"

Lijkt me dus duidelijk. Joris kon hier niet gaan experimenteren. Waarschijnlijk heeft ie alles op zichzelf gezet in die test.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline mrs P

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 (15-01-2009)
« Reactie #399 Gepost op: 19-01-2009, 14:27:39 »
Dit is het standaard geluidseffect bij flashbacks. Het is de reverse echo van het sync geluid. Dwz, je hoort de echo van het geluid voor het geluid zelf er is. Dat geeft een beetje een spookachtig effect. Het is al járen in gebruik bij widm. Het was nooit een hint en zal ook nu geen hint zijn.

Dit klopt niet.
Bij de serie in Schotland, waar Nico de mol was, is zo'n geluidseffect gebruikt als hint. Als je het achterstevoren afspeelde hoorde je "nico is de mol".

Het lijkt me sterk dat ze dit nu nog een keer doen, want het risico is te groot dat iemand op het idee komt om het nu ook achterstevoren af te spelen, maar het is dus wel een hint geweest in het verleden!