Auteur Topic: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm - 16 januari  (gelezen 21134 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm - 16 januari
« Reactie #40 Gepost op: 17-01-2009, 19:34:28 »
Precies! :)

Maar daarnaast is de uitleg richting Hans ook erg plausibel; 'So Easy' -> 'It is me', 'frequencies'.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm - 16 januari
« Reactie #41 Gepost op: 17-01-2009, 22:23:19 »
Als ik het zo lees dan moet het inderdaad wel Hans zijn...

Maar, ik dacht eigenlijk dat Hans de PJH-mol was, en dan zou PJ hem nu al moeten verdenken, en dat lijkt me stug...

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm - 16 januari
« Reactie #42 Gepost op: 18-01-2009, 11:18:05 »
Als ik het zo lees dan moet het inderdaad wel Hans zijn...

Maar, ik dacht eigenlijk dat Hans de PJH-mol was, en dan zou PJ hem nu al moeten verdenken, en dat lijkt me stug...

PJH verdacht zijn mol tot in de finale.
Tell me what your telescope says

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm - 16 januari
« Reactie #43 Gepost op: 18-01-2009, 11:41:59 »
PJH verdacht zijn mol tot in de finale.

Nee, PJH zijn mol ging dr uit, dus voor de finale...

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm - 16 januari
« Reactie #44 Gepost op: 18-01-2009, 11:54:13 »
Als ik het zo lees dan moet het inderdaad wel Hans zijn...
omdat ik Froukje veel leuker vind, vul ik Hans in als afvaller in de pool. ::jaja::
De uitleg van E-ri-Q klinkt aannemelijk, meer dan wat ik heb opgeschreven iig.
Dat wordt mijn pool aanpassen en op de molbeurs alle zeilen omzetten naar Hans kandidaat  :)

Nu weet iedereen dat Hans gaat afvallen, heb ik nog geen voordeel bij de pool  >:(
Nou jah.. misschien is de afvaller toch wel Jon?? ::hypocriet::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm - 16 januari
« Reactie #45 Gepost op: 18-01-2009, 11:55:44 »

Nu weet iedereen dat Hans gaat afvallen, heb ik nog geen voordeel bij de pool  >:(

Weten is een groot woord. 9 van de 10 keer pakken de hints van Schiffers.fm totaal anders uit dan je zou verwachten.

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm - 16 januari
« Reactie #46 Gepost op: 18-01-2009, 12:10:00 »
Ja dat is waar, maar deze keer ben ik echt wel overtuigd dat het Hans is die zal afvallen. Maar het kan natuurlijk altijd iemand anders zijn. Soms zijn de hints weer heel anders gericht dan wij dachten! :o

Offline ik-ben-de-mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm - 16 januari
« Reactie #47 Gepost op: 18-01-2009, 19:37:01 »
Ik kan het niet onderbouwen, maar ik heb het vreselijk aandringende gevoel dat er iets met die cijfers is. Ik zeg steeds opnieuw: nee Feline, hans gaat er uit, het ligt aan 't woord frequenties, maar er blijft een stmmetje roepen in mijn achterhoofd: 1710, 400. Four hundred? yes. I'll be there in 2 seconds

Offline tom_mmetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #48 Gepost op: 18-01-2009, 19:49:29 »
Want als die 1ste hint voor afl. 2 gewoon was het liegen van Anniek + groepsvrijstelling dan klinkt deze 2de hint voor de 3de aflevering net zo simpel dat Hans inderdaad afvalt. Valt ook mooi samen met de titel: "So Easy" en yeah it's me, I wanna give you some kan ook naar Hans vertaalt worden omdat hij ons als kijker iets wil laten zien van zijn warrigheid/chaotisme.

Dat wordt mijn pool aanpassen en op de molbeurs alle zeilen omzetten naar Hans kandidaat  :)

I wanna give you some frequencies kan natuurlijk ook nog opgevat worden als 'Ik wil je wat aanwijzingen geven' en wie geeft er nou aanwijzingen in zijn radio programma...
1. Paula; 2. Froukje; 3. Froukje

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm - 16 januari
« Reactie #49 Gepost op: 20-01-2009, 23:32:22 »
Het kan ook froukje zijn met haar telefoon in de leader, en in aflevering 3 gaan ze bellen toch?

what to do, what to do, voor froukje kiezen en met geluk stijgen in de pool, of hans zoals de meesten en grote kans op je punten  ::vergroot::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm - 16 januari
« Reactie #50 Gepost op: 21-01-2009, 07:58:51 »
Aangezien de Aanwijzing na aflevering 1 eigenlijk over aflevering 2 ging (knew you were telling lies = Anniek)

Denk ik dat we wederom niet kunnen voorspellen wie er af gaat vallen zonder de derde aflevering te hebben gezien. (heb behalve Paula al iedereen in de buurt van een telefoon gezien in de preview)

Vind het jammer dat het dit jaar op deze manier gaat. Haalt de charme van de muzikale aanwijzing een beetje er af...

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm - 16 januari
« Reactie #51 Gepost op: 21-01-2009, 09:20:07 »
Pool ingevuld...Hans = frequencies. Lijkt me stug dat ze echt een andere oplossing hiervoor hebben... ::)
Carpe Diem!!!

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm - 16 januari
« Reactie #52 Gepost op: 21-01-2009, 12:00:00 »
Het kan ook froukje zijn met haar telefoon in de leader, en in aflevering 3 gaan ze bellen toch?

what to do, what to do, voor froukje kiezen en met geluk stijgen in de pool, of hans zoals de meesten en grote kans op je punten  ::vergroot::
Gaan ze in de telefoonopdracht van afl. 3 niet van plek naar plek en moeten de kandi's elkaar vertellen waar ze naartoe moeten en wat ze moeten doen? Weet nog ff niet hoe ik deze hint kan linken aan de afvaller, ga ik nog wel ff naar speuren.
I got that tunnel vision going through my  head

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm - 16 januari
« Reactie #53 Gepost op: 21-01-2009, 12:19:06 »
Pool ingevuld...Hans = frequencies. Lijkt me stug dat ze echt een andere oplossing hiervoor hebben... ::)

Ik denk dat het woord "Frequenties" niet de hint is.

Het gaat er volgens mij om iemand die via de telefoon informatie geeft. En aangezien we ze dat allemaal al wel hebben zien doen in het molmail-preview-filmpje is het weer een waardeloze muzikale hint, die tijdens de uitzending duidelijk zal worden, maar niet er voor...

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm - 16 januari
« Reactie #54 Gepost op: 21-01-2009, 12:54:35 »
Ik hoop toch echt niet dat de muzikale aanwijzing weer slaat op de aflevering die nog moet komen. Als dat zo is haak ik af, je hebt er immers niks aan.

Mocht het toch verwijzen naar aflevering 2, dan denk ik toch echt dat het te maken heeft met de spookhuisopdracht. En dan in het bijzonder aan Jon die via die Walkie Talkies Paula naar zijn lege enveloppe heeft geleid.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm - 16 januari
« Reactie #55 Gepost op: 21-01-2009, 17:39:37 »
Ik hoop toch echt niet dat de muzikale aanwijzing weer slaat op de aflevering die nog moet komen. Als dat zo is haak ik af, je hebt er immers niks aan.

Gelijk heb je. Ik begin er ook een beetje voor te vrezen eigenlijk. Dat de hint bijvoorbeeld op een of andere actie van Paula in aflevering 3 slaat, waar we nu totaal geen weet van hebben.

Offline tom_mmetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm - 16 januari
« Reactie #56 Gepost op: 21-01-2009, 18:55:07 »
Mocht het toch verwijzen naar aflevering 2, dan denk ik toch echt dat het te maken heeft met de spookhuisopdracht. En dan in het bijzonder aan Jon die via die Walkie Talkies Paula naar zijn lege enveloppe heeft geleid.

Dan kan het ook verwijzen naar aflevering 1, waar Sebastiaan via de Walkie Talkie aanwijzingen geeft, dus schieten we er nog niks mee op.
1. Paula; 2. Froukje; 3. Froukje

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm - 16 januari
« Reactie #57 Gepost op: 21-01-2009, 21:57:51 »
Ik hoop toch echt niet dat de muzikale aanwijzing weer slaat op de aflevering die nog moet komen. Als dat zo is haak ik af, je hebt er immers niks aan.

Hoezo heb je er dan niks aan?  ??? ::)

Wat is er nu zo moeilijk aan te begrijpen dat de muzikale aanwijzing de afvaller van de nog uit te zenden aflevering aanwijst.   :-\\

Je hebt er wel degelijk wat aan, want met het juist interpreteren van de muzikale aanwijzing weet je wie er afvalt, ergo goed voor je pool!
En dan heb ik het nog geeneens over de molbeurs gehad.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm - 16 januari
« Reactie #58 Gepost op: 21-01-2009, 21:59:37 »
Hoezo heb je er dan niks aan?  ??? ::)

Wat is er nu zo moeilijk aan te begrijpen dat de muzikale aanwijzing de afvaller van de nog uit te zenden aflevering aanwijst.   :-\\

Je hebt er wel degelijk wat aan, want met het juist interpreteren van de muzikale aanwijzing weet je wie er afvalt, ergo goed voor je pool!
En dan heb ik het nog geeneens over de molbeurs gehad.

ze bedoelt dat je er niets aan hebt als datgene waar de aanwijzing naar verwijst iets uit de komende aflevering is  ;)
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm - 16 januari
« Reactie #59 Gepost op: 21-01-2009, 22:00:53 »
Nou, als de muzikale hint gaat over een gebeurtenis uit de komende aflevering en je aan de hand van die twee dingen (hint + volgende afl) de afvaller kan aanwijzen heb je er niks aan, want wij hebben de volgende aflevering nog niet gezien. De vergelijking x+y=z kan je niet oplossing als er meer dan één onbekende variabele is. Dus hint+komende aflevering=afvaller heb je niks aan, omdat je twee van die dingen niet weet.

ze bedoelt dat (...)
Sinds wanneer is Niuno een ze? :P
The British are not impressed.