Auteur Topic: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm - 16 januari  (gelezen 21136 keer)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #20 Gepost op: 16-01-2009, 19:01:27 »
Slaat de muzikale aanwijzing alleen maar op aflevering 2 of kan het ook betrekking hebben op eerdere aflevering, dus nu aflevering 1.

Of op aflevering 3? Dat er iets met walkie talkies en frequenties komt...?
Tell me what your telescope says

Offline loes_noir

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #21 Gepost op: 16-01-2009, 19:27:39 »
Yeah it's me
I wanna give you
some good
frequencies


Moet dit per se over de komende aflevering gaan?
Anders zou het ook kunnen slaan op iemand die aanwijzingen heeft gegeven door die walkie-talkie in aflevering 1 of 2..

Offline molfan86

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #22 Gepost op: 16-01-2009, 19:35:56 »
Yeah it's me
I wanna give you
some good
frequencies


Moet dit per se over de komende aflevering gaan?
Anders zou het ook kunnen slaan op iemand die aanwijzingen heeft gegeven door die walkie-talkie in aflevering 1 of 2..

Het slaat toch op de persoon die in de volgende aflevering eruit gaat???

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #23 Gepost op: 16-01-2009, 19:40:55 »
Het slaat toch op de persoon die in de volgende aflevering eruit gaat???
Dat is volkomen juist.
De vraag is alleen op welke aflevering(en) slaat de hint, op een volgende aflevering lijkt mij stug.

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #24 Gepost op: 16-01-2009, 19:42:47 »
Dat is volkomen juist.
De vraag is alleen op welke aflevering(en) slaat de hint, op een volgende aflevering lijkt mij stug.
de eerste aanwijzing sloeg ook op de volgende aflevering.
dus waarom niet nog een keer?

Offline WIDM_DH

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #25 Gepost op: 16-01-2009, 19:52:42 »
But surprise, suprise
Surprise, surprise
Ain't nothing strange to me
Knew you was telling lies

Wat als het nu gewoon slaat op de 2 supervrijstellingen die er te verdienen vallen.
Dat is de verrassing, en 2x maal want zo gaat er niemand naar huis. Dat er dus helemaal geen afvaller is in aflevering 2.
Die 3de zin slaat dan op de mol, want niet naar huis gaan daar is niks vreemds aan voor de mol. Maar hoe je die 4de zin dan in deze context kunt zetten...  ::)

Nou, de mol, Sebastiaan (denk ik), wist dat Anniek aan het liegen was toen ze zei dat ze geen vrijstelling had ???

Maar voor mij is eerlijk gezegd helemaal niet duidelijk waar die muzikale aanwijzingen voor bedoeld zijn. Zeggen die iets over de mol of over de volgende afvaller en gaat dat dan over de laatste aflevering... Ik ga me er eens in verdiepen, want dit jaar heb ik echt een Wie-is-de-mol-koorts.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #26 Gepost op: 16-01-2009, 20:12:21 »
Nou, de mol, Sebastiaan (denk ik), wist dat Anniek aan het liegen was toen ze zei dat ze geen vrijstelling had ???

Maar voor mij is eerlijk gezegd helemaal niet duidelijk waar die muzikale aanwijzingen voor bedoeld zijn. Zeggen die iets over de mol of over de volgende afvaller en gaat dat dan over de laatste aflevering... Ik ga me er eens in verdiepen, want dit jaar heb ik echt een Wie-is-de-mol-koorts.

Blijkbaar ja, want Hans zei ook in 't gesprek met PJ  (;D) dat de afgelopen muzikale aanwijzing sloeg op Anniek die loog.

Verder denk ik dat deze muzikale aanwijzing slaat op de afvaller van aflevering 3. Net zoals de afgelopen muzikale aanwijzing de boodschap mee bracht: er valt niemand af. Staat volgens mij duidelijk op schiffers.fm weergegeven. 't gaat over de afvaller van de komende aflevering. Ik denk dat dat Jon is.

Want zowel Anniek als Sebastiaan hadden zijn naam op hun vrijstelling gezet. Wat horen we nu? "I want to give you some" >> ze wilden Jon mee laten delen in het voordeel van het hebben van zo'n vrijstelling. De I - ik persoon is de mol en Jon kon dus van Sebastiaan en Anniek meedelen in de vreugde. Ware het niet dat ze allebei hun vrijstelling inleverden en zodoende de rest ook er van profiteerden.

Enfin, ik voorspel: Jon, afvaller aflevering 3.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #27 Gepost op: 16-01-2009, 20:31:01 »
Nog een probleem met de vorige hint is dat hij met een beetje fantasie wel naar alle kandidaten om te buigen valt, maar ik kan er echt niet "niemand" uithalen. Je zoekt naar een naam, niet naar een "niemand". Derhalve was de hele hint al gedoemd te mislukken ("surprise" vind ik niet sterk genoeg). Als ze echt een goede hint naar "niemand" hadden gegeven, dan was het Nobody's wife van Anouk geweest en dan zo gemonteerd dat er alleen "Nobody" overbleef.
Je kan niet cryptisch over "niemand" praten en dan zeggen: "Nou, wie bedoel ik hiermee?" De vraag impliceert een naam als antwoord, "niemand" is geen naam.
The British are not impressed.

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #28 Gepost op: 16-01-2009, 20:33:30 »
iets met "nobody is perfect" zou doeltreffend zijn en die zin komt vast in een of ander liedje voor

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #29 Gepost op: 16-01-2009, 21:31:58 »
Bij frequenties denk ik meteen aan radio en dus aan Hans. En dan kun je "blue on blue" ook een beetje verklaren, want dan gaat "blauwe true" Hans in de volgende radio-uitzending praten over zichzelf.

Offline Momfer de Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #30 Gepost op: 17-01-2009, 08:50:35 »
Mijn gok deze week is Rick:

Blue on blue,
Kan slaan op blauw blauw een serie met ene Rick Engelkes
heartache on
heartache     
hartaanvallen die hij Jon bezorgt met zijn warrige aanwijzingen
Blue on blue, (
now that we
are through

(Phone noise)

Hello?
Yeah it's me
I wanna give you
some good
frequencies         
1710, 2.6, 2245...
Yeah
3032, 400
Four hundred?
Yeah.
I'm coming right over.
Do that.
I'll be there in
two seconds.
een gesprek tussen 2 mensen waar informatie wordt uitgewisseld en waarna men elkaar binnen 2 seconden weer ziet. Rick gaf als laatste de informatie door bij het reuzenrad en zag Sebastiaan dus 2 seconden later weer terug.

Niet dat ik zelf overtuigd ben van deze theorie maar ik vond blauw,blauw zo mooi gevonden dat ik die moest delen met jullie ;)

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #31 Gepost op: 17-01-2009, 14:10:14 »
Yeah it's Me I Wanna Give You Some
Volgens mij slaat deze muzikale aanwijzing gewoon op Hans zelf. Hij is degene (daarom Yeah it's me) en hij geeft altijd de muzikale aanwijzingen (I Wanna Give You Some)
Het is dus vrij duidelijk: Hans gaat eruit ::zwaai::! Er werd ook gezegd dat we het niet te moeilijk moesten zoeken dus het is Hans zelf!

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #32 Gepost op: 17-01-2009, 17:16:21 »
Yeah it's Me I Wanna Give You Some
Volgens mij slaat deze muzikale aanwijzing gewoon op Hans zelf. Hij is degene (daarom Yeah it's me) en hij geeft altijd de muzikale aanwijzingen (I Wanna Give You Some)
Het is dus vrij duidelijk: Hans gaat eruit ::zwaai::! Er werd ook gezegd dat we het niet te moeilijk moesten zoeken dus het is Hans zelf!

Dat is een hele goeie ::ok::
Zelf dacht ik aan froukje. Je ziet haar aan de telefoon in het stukje volgende week in de mol. haar leader stukje komt uit die aflevering en de hint is een telefoongesprek.

ga nu twijfelen tussen hans en froukje

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #33 Gepost op: 17-01-2009, 17:31:10 »
Hello?
Yeah it's me
I wanna give you
some good
frequencies         

Als je nou kijkt naar het volgende week filmpje... Dan zien we rick in de wokie tokie (weet ik veel hoe je dat schrijft.) schreeuwen rechtdoor. Op de auto staat ook 200.. Dan komt dan weer samen met de getallen die voorkomen in de volgende zin van het liedje..  Omdat daar ook getallen staan.

Je ziet dennis ook met gebaren aangeven rechtdoor.. Ik kan niet zien of dennis ook nog zwaait voordat ie aangeeft met ze handen rechtdoor.. Dat zou betekenen.. Hello.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #34 Gepost op: 17-01-2009, 17:33:23 »
De uitleg van E-ri-Q klinkt aannemelijk, meer dan wat ik heb opgeschreven iig.

Want als die 1ste hint voor afl. 2 gewoon was het liegen van Anniek + groepsvrijstelling dan klinkt deze 2de hint voor de 3de aflevering net zo simpel dat Hans inderdaad afvalt. Valt ook mooi samen met de titel: "So Easy" en yeah it's me, I wanna give you some kan ook naar Hans vertaalt worden omdat hij ons als kijker iets wil laten zien van zijn warrigheid/chaotisme.

Dat wordt mijn pool aanpassen en op de molbeurs alle zeilen omzetten naar Hans kandidaat  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #35 Gepost op: 17-01-2009, 17:44:43 »
(...) wokie tokie (weet ik veel hoe je dat schrijft.) (...)
walkie-talkie. lopen-praten.
The British are not impressed.

Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #36 Gepost op: 17-01-2009, 17:48:47 »
Kunnen de muzikale aanwijzingen weer iedere week in een nieuw topic? Dit is zo'n gespeur  ::vergroot:: ;)

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm
« Reactie #37 Gepost op: 17-01-2009, 19:00:57 »
Kunnen de muzikale aanwijzingen weer iedere week in een nieuw topic? Dit is zo'n gespeur  ::vergroot:: ;)

ja, dat kan wel... ik zal deze zo splitsen :)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm - 16 januari
« Reactie #38 Gepost op: 17-01-2009, 19:14:38 »
ga nu twijfelen tussen hans en froukje

Ik twijfel ook tussen Froukje en Hans. Maar omdat ik Froukje veel leuker vind, vul ik Hans in als afvaller in de pool. ::jaja::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Muzikale aanwijzingen op Schiffers.fm - 16 januari
« Reactie #39 Gepost op: 17-01-2009, 19:29:07 »
Die goeie ouwe wishful-thinking tactiek. :P
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.