Auteur Topic: Aflevering 2 - Audiofragment  (gelezen 17470 keer)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #40 Gepost op: 21-01-2009, 23:13:51 »
Ik liet het aan m'n vriendin horen en die zei direct "Roderick is de mol!".

Ok ze loopt kennelijk een paar seizoenen achter, maar feit blijft dat ze zonder te weten waar het over ging in 1 keer min of meer dat hoorde wat sommigen onder ons vermoeden dat er inderdaad gezegd wordt.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Myrthe18

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #41 Gepost op: 21-01-2009, 23:20:02 »
Ik hoor toch echt een naam met twee lettergrepen, in mijn oren "Froukje is de mol" :P
Als dit geen hint is, dan is het echt wel heeeel toevallig!

Re: Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #42 Gepost op: 21-01-2009, 23:33:57 »
Ik hoor toch echt een naam met twee lettergrepen, in mijn oren "Froukje is de mol" :P
Als dit geen hint is, dan is het echt wel heeeel toevallig!

Ik hoor precies hetzelfde!

Ik heb trouwens het fragment zelf ook uit de aflevering zelf gehaald en achterstevoren afgespeeld, wantrouwig als ik ben...
Ik wil ook graag Heinz geloven met dat het het gefluister is van Dennis en kritisch blijven. Maar in dit geval is het een gek geluid bovenop de stem van Dennis (vind ik). Het zou iig een grote hint kunnen zijn, maar ik blijf kritisch en behoudt mezelf van een tunnelvisie op Froukje  8)

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #43 Gepost op: 22-01-2009, 10:33:30 »
Maar denken jullie nou echt dat ze aan het einde van wie is de mol zeggen: en dit is hoe jullie het allang konden weten <onduidelijk fragment>. Jaaaa daar hadden we jullie goed te pakken he, terwijl het zo makkelijk was!
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #44 Gepost op: 22-01-2009, 11:32:16 »
Oke, eindelijk hoor ik ook iets  ::rofl:: Als ik het fragment afspeel, dan hoor ik duidelijk, ook al wordt het gefluisterd: "... is de mol". Na een paar keer beluisteren denk ik "Jon is de mol" te horen, dan weer "wie is de mol"... pfff, lastig. Ik heb Sebastiaan als mol, en die naam hoor ik niet  ::ohno:: GRRRR...
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #45 Gepost op: 22-01-2009, 12:23:32 »
Als 'expert' op het gebied van backmasking weet ik dat je veel in achteruitgespoelde teksten kunt horen als je het maar echt wilt. Dit heeft te maken met het feit dat je een stem achteruit gespeeld nog steeds herkent als stem, maar dat je de betekenis ontgaat. Als je dan na een tijdje de betekenis denkt te weten blijf je dat horen. Vandaar dat er zoveel sites zijn die zgn. duivelse teksten ontdekken als ze platen achterstevoren spelen.

Daarmee lijkt backmasking ook een beetje op de 'misheard lyrics' in sommige liedjes, waar ook hele mooie websites over bestaan.

Interessant is bijv. ook het McGurk effect, wat aantoont dat wat je hoort niet altijd hoeft te zijn wat je gelooft dat je hoort. Lees dit maar eens na op http://nl.wikipedia.org/wiki/McGurk-effect

Dus je kunt horen wat je wil bij dit fragment, ik ben er van overtuigd dat Dennis gewoon begint met de opdracht in zichzelf te fluisteren (welke twee kandidaten...) en dat dat toevallig klinkt als '...is de mol'.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #46 Gepost op: 22-01-2009, 12:27:10 »
Helemaal mee eens.
The British are not impressed.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #47 Gepost op: 22-01-2009, 13:30:13 »
Dank voor de info Tsubasa, ik zal de boel eens googlen  :). Goed dat er zoveel wantrouwige mensen zijn want ik wil ook niet in deze hint geloven.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline lientje

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #48 Gepost op: 22-01-2009, 13:31:17 »
Ik hoor steeds iets met brie is de mol.. misschien Labrie?

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #49 Gepost op: 22-01-2009, 13:40:07 »
Ik hoor steeds iets met brie is de mol.. misschien Labrie?

'brie is een stukje kaas'

Dat horen we misschien als we aflevering 3 achterstevoren spelen ^^
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #50 Gepost op: 22-01-2009, 13:44:56 »
Als 'expert' op het gebied van backmasking weet ik dat je veel in achteruitgespoelde teksten kunt horen als je het maar echt wilt. Dit heeft te maken met het feit dat je een stem achteruit gespeeld nog steeds herkent als stem, maar dat je de betekenis ontgaat. Als je dan na een tijdje de betekenis denkt te weten blijf je dat horen. Vandaar dat er zoveel sites zijn die zgn. duivelse teksten ontdekken als ze platen achterstevoren spelen.

Daarmee lijkt backmasking ook een beetje op de 'misheard lyrics' in sommige liedjes, waar ook hele mooie websites over bestaan.

Interessant is bijv. ook het McGurk effect, wat aantoont dat wat je hoort niet altijd hoeft te zijn wat je gelooft dat je hoort. Lees dit maar eens na op http://nl.wikipedia.org/wiki/McGurk-effect

Dus je kunt horen wat je wil bij dit fragment, ik ben er van overtuigd dat Dennis gewoon begint met de opdracht in zichzelf te fluisteren (welke twee kandidaten...) en dat dat toevallig klinkt als '...is de mol'.

Das net zo iets als "Mama Appelsap"... :D
2x gehoord en hoor het nu altijd in al die nummers... Zolang je het maar wilt horen. ;)

Ongeldige youtube code, plaats alleen de YouTube-videocode bv: IxgJlCqSKfo

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #51 Gepost op: 22-01-2009, 13:46:32 »
Als 'expert' op het gebied van backmasking weet ik dat je veel in achteruitgespoelde teksten kunt horen als je het maar echt wilt. Dit heeft te maken met het feit dat je een stem achteruit gespeeld nog steeds herkent als stem, maar dat je de betekenis ontgaat. Als je dan na een tijdje de betekenis denkt te weten blijf je dat horen. Vandaar dat er zoveel sites zijn die zgn. duivelse teksten ontdekken als ze platen achterstevoren spelen.

Daarmee lijkt backmasking ook een beetje op de 'misheard lyrics' in sommige liedjes, waar ook hele mooie websites over bestaan.

Interessant is bijv. ook het McGurk effect, wat aantoont dat wat je hoort niet altijd hoeft te zijn wat je gelooft dat je hoort. Lees dit maar eens na op http://nl.wikipedia.org/wiki/McGurk-effect

Dus je kunt horen wat je wil bij dit fragment, ik ben er van overtuigd dat Dennis gewoon begint met de opdracht in zichzelf te fluisteren (welke twee kandidaten...) en dat dat toevallig klinkt als '...is de mol'.
Wat is jou verklaring voor het knor geluidje? (Tussen het gefluister en het moment dat je Dennis echt hoort praten.)

Zover ik heb kunnen zien valt de tekst "... is de mol" helemaal niet samen met andere tekst. Alleen door de naam die genoemd wordt praat Dennis heen (of eindig Dennis met achteruit praten).

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #52 Gepost op: 22-01-2009, 13:51:22 »
Tip voor iedereen die er toch nog van alles in hoort: laat je eens opnemen.

Nee geen gekheid; laat je eens opnemen met een geluidsrecorder, als je 'welke twee kandidaten' fluistert, zoals Dennis doet. Speel dit achterstevoren af en je hoort op het eind iets als 'is de Mol', als je dit graag wilt horen.

Echt waar, ik heb het ook gedaan. (Zou dat een teken zijn dat ik me echt moet laten opnemen? )

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline MisterTL

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #53 Gepost op: 22-01-2009, 13:59:31 »
Ik hoor bij het eerste versie van het fragment alleen ... is de mol, en bij de tweede versie van het fragment gewoon "Wie is de mol". Meer niet, maar ook niet minder :P

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #54 Gepost op: 22-01-2009, 14:02:15 »
Wat is jou verklaring voor het knor geluidje?
Ik heb in mijn leven vrij veel met geluid gewerkt en heb de gekste dingen gehoord. Krakende schoenen, schuivende kabels, knarsetandende cameralieden, bijna in elkaar stortende flipovers. Overal komt geluid vandaan. Normaal merk je dat niet, maar als je er even op let hoor je het wel. Het knor-geluidje is m.i. niks vreemds.
The British are not impressed.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #55 Gepost op: 22-01-2009, 14:05:37 »
@ califax: schitterend om te horen dat fragment op youtube  ;D
@ Tsubasa: dat lijkt me inderdaad ook het geval.

Toch is het enige wat ik erin herken dit: ... is de mol. Ik kan er echt geen naam voor plaatsen.

En ik denk overigens ook niet dat ze nogmaals zo'n hint erin stoppen. Dat deden ze al in serie 2, dus dat gaan ze niet herhalen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #56 Gepost op: 22-01-2009, 14:12:39 »
Wat is jou verklaring voor het knor geluidje? (Tussen het gefluister en het moment dat je Dennis echt hoort praten.)

Zover ik heb kunnen zien valt de tekst "... is de mol" helemaal niet samen met andere tekst. Alleen door de naam die genoemd wordt praat Dennis heen (of eindig Dennis met achteruit praten).

Dennis begint met fluisteren 'welke twee kandi..' en daarna verder gaat met mompelen '...daten'. Da's echt de enige verklaring.

Het knor geluidje wordt mede mogelijk gemaakt door Knorr. Met Knorr maakt u uw dagelijkse maaltijd een beetje specialer! www.knorr.nl (Joeri?)
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Myrthe18

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #57 Gepost op: 22-01-2009, 14:17:05 »
Hmm, dan was het misschien een geluidsman die op dat moment achterstevoren tegen z'n collega fluisterde: "... is de mol"

 :P

Ach ik ga er niet blindelings op af, maar het zou zomaar een hint kúnnen zijn.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #58 Gepost op: 22-01-2009, 14:20:54 »
 @califax gossiemeine ik heb echt in tijden niet zooo gelachen als om de mama appelsap filmpjes. Ik dank je heeeel hartelijk voor het plaatsen en het bewijst voor mij dat je idd alles ergens in kan horen als je wilt.

Ik hoor zelf wel vrij duidelijk... is de mol  maar verder niets. Ik denk dus inderdaad dat je als je het horen wilt je het hoort. Net als de mama appelsap liedjes.  
(ps vind de koeman gooit dingen om echt geweldig en ja ook ik hoor het!!! ::rofl:: )
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #59 Gepost op: 22-01-2009, 14:31:48 »
Das net zo iets als "Mama Appelsap"... :D
2x gehoord en hoor het nu altijd in al die nummers... Zolang je het maar wilt horen. ;)

Ongeldige youtube code, plaats alleen de YouTube-videocode bv: IxgJlCqSKfo

Bedankt Califax voor deze link. Tranen lopen over m'n wangen.  ::rofl:: ::rofl::

Heb het zelf ook met een Engels liedje wat pas nog een hit is geweest. Hoor in het refrein steeds het zinnetje 'veel te lui' (sorry beetje off-topic nu).