Auteur Topic: Aflevering 2 - Audiofragment  (gelezen 17469 keer)

Offline Irving

  • Forumlid
Aflevering 2 - Audiofragment
« Gepost op: 20-01-2009, 23:23:20 »
Jeur van het wieisdemol.nl forum heeft het volgende gepost:

Link: http://community.avro.nl/forums/p/16452/597597.aspx#597597

Citaat
Net zoals veel andere medelanders zat ik donderdag 8 januari achter de buis om te kijken of ik dit seizoen de mol wel een keer kon ontmaskeren. Op een gegeven moment is er rond minuut 30 een uitleg van de reuzenrad opdracht.

Ik meende een raar geluid te horen en besloot dit verder uit te zoeken. In een ander seizoen van wie is de mol werd er een geluidsfragment achterstevoren afgespeeld. Dus ik het vage fragment reversen en dit is het resultaat:

http://145.37.208.122/231206/libraries/zend/dennis_is_de_mol.mp3

( Link lijkt niet te werken in Google Chrome )

Naar mijn mening wordt er duidelijk gezegd "Is de mol".
Het eerst gedeelte van het fragment is het origineel en eindigt bij het afwijkende geluidsfragment.
Dit fragment wordt daarna 2x achterstevoren en 5% vertraagt afgespeeld.

Tijdens het fragment is alleen dennis in beeld.

Link aflevering:

http://www.avro.nl/tv/programmas_a-z/wie_is_de_mol/uitzending_terugkijken/

Zou iemand dit even kunnen checken? Ik weet niet hoe je dingen achteruit laat spelen enzo -.-
« Laatst bewerkt op: 20-01-2009, 23:52:20 door Irving »

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #1 Gepost op: 20-01-2009, 23:51:08 »
hmmm PJ zegt op 31:17 idd "aan de slag" en daarna hoor je een vreemd geluid ... ik zal proberen het om te draaien maar ben ook niet zo goed in dat soort dingen  :( .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #2 Gepost op: 21-01-2009, 00:14:23 »
hmmmmm, dit is het geluid rond 31:20 achterstevoren afgespeeld ... er wordt inderdaad duidelijk gezegd "is de mol" ! Maar er wordt geen naam voor genoemd ...

(ik moet de file als mp3 zippen omdat de .wav te groot is en .mp3 uploaden niet toegestaan is)
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline tom_mmetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #3 Gepost op: 21-01-2009, 01:32:43 »
Hmm, ik ben aan het denken wat dit te beteken zou kunnen hebben, behalve dat het gelijk op Dennis slaat (omdat ik Dennis totaal niet verdenk). Het sluit wel aan bij de spiegels e.d. die al een aantal keren genoemd zijn, achterstoveren, spiegelbeeld en dergelijke. Het enige wat ik me kan bedenken op het ogenblik is dat wanneer je de reuzenradopdracht omdraait, je bij de mol komt. Dit zou dan Sebastiaan moeten zijn. Maar is niet een hele sterke uitleg al zeg ik het zelf.
1. Paula; 2. Froukje; 3. Froukje

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #4 Gepost op: 21-01-2009, 09:30:33 »
Die geluidsfragment is zeer goed gevonden!!!  ::oink::
Als alleen Dennis dus in beeld was als je dit geluid dus hoort, dan snap ik ook heel mijn theorie dat er heel veel verleden-/toen- hints in seizoen 2009 zit!
Dejavu Dennis!!!  ::)
Carpe Diem!!!

Offline Renske.

  • Forumlid
Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #5 Gepost op: 21-01-2009, 09:45:47 »
hmmmmm, dit is het geluid rond 31:20 achterstevoren afgespeeld ... er wordt inderdaad duidelijk gezegd "is de mol" ! Maar er wordt geen naam voor genoemd ...

(ik moet de file als mp3 zippen omdat de .wav te groot is en .mp3 uploaden niet toegestaan is)
Zoals ik het hoor zegt hij: 'Jon is de mol'. Ik ben hem heel vaak achter elkaar aan het afspelen, en dan hoor je wel zoiets is.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #6 Gepost op: 21-01-2009, 10:29:46 »
Jeur van het wieisdemol.nl forum heeft het volgende gepost:

Link: http://community.avro.nl/forums/p/16452/597597.aspx#597597

Zou iemand dit even kunnen checken? Ik weet niet hoe je dingen achteruit laat spelen enzo -.-

Je hoort gewoon Dennis fluisteren "welke twee kandidaten" en dan hardop "hebben samen huisnummer 10..". Dat fluisterstukje achteruit klinkt met veel fantasie als "is de Mol".
« Laatst bewerkt op: 21-01-2009, 10:32:01 door Heinz »

Offline Paga

  • Forumlid
Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #7 Gepost op: 21-01-2009, 10:42:47 »
Er wordt gezegt:

Sjarwa ?Schribbe? Is de Mol

Sjarwa betekend in het Surinaams Hallo,

Als ik wat geluid filter en op 0.66x de achteruitversie afspeel lijk ik ook te horen:   Sjarwa Schiffer is de Mol
Oftewel, Hallo, Schiffers is de Mol...


Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #8 Gepost op: 21-01-2009, 10:45:45 »
Kan je dit even online zetten misschien? :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #9 Gepost op: 21-01-2009, 12:09:02 »
Je hoort gewoon Dennis fluisteren "welke twee kandidaten" en dan hardop "hebben samen huisnummer 10..". Dat fluisterstukje achteruit klinkt met veel fantasie als "is de Mol".

Hmmm je hebt gelijk Heinz, nu je het zegt hoor ik ook dat dat "rare geluid" gewoon "welke 2 kandidaten hebben samen" gefluisterd door Dennis is.
Dan nog vind ik dat je niet veel fantasie nodig hebt om "is de mol" te horen. Misschien zouden de 2 geluiden gemixt kunnen zijn ?

Ik wil niet in deze hint geloven want dit is bij Nico als Mol al eens gedaan. Toch ben ik er nog niet helemaal gerust op dat het niets is want ik hoor toch echt "is de mol"  :-\\
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Myrthe18

  • Forumlid
Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #10 Gepost op: 21-01-2009, 12:18:25 »
Als ik het geluid een paar keer achter elkaar afspeel haal ik eruit: Froukje is de mol

 ???

Offline Paga

  • Forumlid
Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #11 Gepost op: 21-01-2009, 12:23:08 »
Kan je dit even online zetten misschien? :)
Hoe vaker ik het luister, hoe meer ik toch denk dat ik het me verbeeld. Wie is de Mol is echter wel zo duidelijk dat het toch iets te maken heeft met een bepaalde tip. Kan zoveel zijn...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #12 Gepost op: 21-01-2009, 13:35:04 »
Hmmm je hebt gelijk Heinz, nu je het zegt hoor ik ook dat dat "rare geluid" gewoon "welke 2 kandidaten hebben samen" gefluisterd door Dennis is.
Dan nog vind ik dat je niet veel fantasie nodig hebt om "is de mol" te horen. Misschien zouden de 2 geluiden gemixt kunnen zijn ?

Ik denk dat als je het iemand laat horen die WIDM niet kent, of niet weet dat het uit WIDM is, dat diegene er dan niet 'is de Mol' in hoort.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #13 Gepost op: 21-01-2009, 14:11:34 »
Ik denk dat als je het iemand laat horen die WIDM niet kent, of niet weet dat het uit WIDM is, dat diegene er dan niet 'is de Mol' in hoort.

Heb het aan m'n zus laten horen en die hoort het inderdaad niet. Heb 't zelf ook nog 10 geluisterd en ik denk nu ook "Froukje is De Mol" te horen. Denk echt dat ik gek aan het worden ben  :-\\ .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #14 Gepost op: 21-01-2009, 14:22:12 »
Kan iemand het misschien online zetten?  ::bravo::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #15 Gepost op: 21-01-2009, 14:22:51 »
Heb het aan m'n zus laten horen en die hoort het inderdaad niet. Heb 't zelf ook nog 10 geluisterd en ik denk nu ook "Froukje is De Mol" te horen. Denk echt dat ik gek aan het worden ben  :-\\ .

http://www.e-psychiater.nl/ ? ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #16 Gepost op: 21-01-2009, 14:25:52 »
@limone : Het staat al online, kijk maar paar posts omhoog.

@ Arco : Hoe kom je aan die site, zelf al in behandeling voor WIDM verslaving?  ;)
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #17 Gepost op: 21-01-2009, 14:48:01 »
@limone : Het staat al online, kijk maar paar posts omhoog.
M'n pc slaat op tilt als ik deze link probeer  ::oink:: Ik laat het er dus ook maar bij, geen zin om telkens opnieuw op te moeten starten... (oud beestje, mijn pc)
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #18 Gepost op: 21-01-2009, 14:56:32 »
@ Arco : Hoe kom je aan die site, zelf al in behandeling voor WIDM verslaving?  ;)

Google is my friend.. Maar nog niet in behandelink geweest, hoewel het soms best nodig is.. ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Aflevering 2 - Audiofragment
« Reactie #19 Gepost op: 21-01-2009, 15:10:22 »
M'n pc slaat op tilt als ik deze link probeer  ::oink:: Ik laat het er dus ook maar bij, geen zin om telkens opnieuw op te moeten starten... (oud beestje, mijn pc)

Heb je ook de bijlage bij mijn post (ergens op vorige pagina) geprobeerd te downloaden ? Dat is geen link maar gewoon een klein bestandje dat je kunt downloaden ...
Spelletje ?! - It's a way of life !