Auteur Topic: De route in Google Earth  (gelezen 24958 keer)

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: De route in Google Earth
« Reactie #20 Gepost op: 28-01-2009, 09:19:23 »
Hoe krijg je zo'n mollogo in google earth?

Ik denk dat ie gewoon print screen heeft gedaan, en ze later in paint oid ze er in heeft geplakt.

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: De route in Google Earth
« Reactie #21 Gepost op: 28-01-2009, 11:53:36 »
Wat ontzettend leuk!! Bedankt voor alle uren werk alvast :)!!
(Zelfde vraag van mij, hoe krijg je zo'n custom logo in Google Earth?)
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: De route in Google Earth
« Reactie #22 Gepost op: 28-01-2009, 12:27:47 »
Wat ontzettend leuk!! Bedankt voor alle uren werk alvast :)!!
(Zelfde vraag van mij, hoe krijg je zo'n custom logo in Google Earth?)
Hoe krijg je zo'n mollogo in google earth?
Eerst moet je het logo maken. Deze kan je het beste als PNG opslaan, omdat dat file type een transparante achtergrond aan kan. Ik heb dit gedaan in Photoshop.

Vervolgens in Google Earth klik je met rechter muisknop op een locatie en gaat naar 'properties'. Je krijgt dan een venster waarin je de naam e.d. van de plek in kan stellen. (Dit krijg je trouwens ook als je een nieuwe plek aanmaakt). Rechts naast de naam van de plek staat een icoontje, meestal begint dit als geel vlaggetje. Als je hier op klikt kom je bij een vester waar je een icoontje kan selecteren. Links onderin staat dan een knop waarmee je je eigen afbeelding kunt opzoeken. Op die manier kan je je eigen iconen inladen. (Ik doe dit nu uit mijn hoofd, dus ik kan niet alle details opnoemen.) Mocht het nu nog niet lukken, laat het weten, dan maak ik vanavond een uitgebreidere uitleg.

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: De route in Google Earth
« Reactie #23 Gepost op: 28-01-2009, 13:09:42 »
Gevonden, bedankt!
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De route in Google Earth
« Reactie #24 Gepost op: 28-01-2009, 13:22:01 »
Ga het thuis meteen proberen!! :D
Moet het perse met PNG worden opgeslagen?

En die groene strepen kan je die ook via google earth erin maken? Of via Paint ofzo?
« Laatst bewerkt op: 28-01-2009, 13:26:36 door >>Tommie<< »
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: De route in Google Earth
« Reactie #25 Gepost op: 28-01-2009, 19:41:01 »
Ga het thuis meteen proberen!! :D
Moet het perse met PNG worden opgeslagen?

En die groene strepen kan je die ook via google earth erin maken? Of via Paint ofzo?
PNG geeft zo ver ik weet wel het best resultaat. GIF'jes kunnen ook transparantie aan, maar hebben maar 256 kleuren, en kan niet translucent (= semi-transparant). Andere formats kunnen ook, in elk geval JPG en waarschijnlijk BMP, maar die hebben geen transparantie. Je krijgt dan dus een vierkantje te zien.

De groene strepen in die eerste route heb ik er inderdaad achteraf in geshopped (in Photoshop).

EDIT> Ik zal het icoontje dat ik had gemaakt, wel even bijvoegen.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2009, 19:43:39 door Rat »

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De route in Google Earth
« Reactie #26 Gepost op: 28-01-2009, 19:48:30 »
Jaaa Thx! :D

Wou net vragen hoe groot is het :P

Bedankt!  :D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De route in Google Earth
« Reactie #27 Gepost op: 28-01-2009, 19:52:17 »
Heb ook een andere plek gevonden.

Finale WIDM 2005 :
 
 8°48'36.58"S
 115°10'3.08"E

Weet niet wat je nodig heb om het te vinden..

Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline pinguin11

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De route in Google Earth
« Reactie #28 Gepost op: 28-01-2009, 20:31:01 »
Echt vet weer die hele route. ::bravo:: ::bravo::
Ik vind 't grappig dat je de prullenbak hebt gevonden waar Sebastiaan het kaartje in had gevonden. ::rofl::
Is er een apotheker in de buurt ?

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De route in Google Earth
« Reactie #29 Gepost op: 28-01-2009, 22:35:52 »
Echt vet weer die hele route. ::bravo:: ::bravo::
Ik vind 't grappig dat je de prullenbak hebt gevonden waar Sebastiaan het kaartje in had gevonden. ::rofl::


Gegóóid, zal je bedoelen!
Tell me what your telescope says

Offline pinguin11

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De route in Google Earth
« Reactie #30 Gepost op: 28-01-2009, 22:51:13 »
Gegóóid, zal je bedoelen!
Ohja dat bedoel ik :P
Is er een apotheker in de buurt ?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: De route in Google Earth
« Reactie #31 Gepost op: 1-02-2009, 23:45:45 »
Aflevering 4 wordt een eitje!
Dat viel toch wel een beetje tegen. De meeste locaties waren makkelijk te vinden, maar een paar waren toch wel behoorlijk lastig. Het is toch wel een stuk makkelijker om gevels en uithangborden op te speuren, dan om hetzelfde te doen met stenenmuurtjes en grassprietjes.
Uiteindelijk denk ik dat ik de locaties op een meter of twintig nauwkeurig te pakken heb. Alleen van de kampeerplek, waar ze ook na afloop van de stem opdracht heen gaan, ben ik niet 100% zeker.

Aflevering 4:
  • Alle locaties van de opdrachten.
  • Alle locaties van buiten de opdrachten.


Als we aanstaande donderdag alleen de opdracht bij Dunluce Castle te zien krijgen (de enige opdracht die in de preview is te zien) dan ga ik waarschijnlijk kijken of ik weer nauwkeuriger de posities van de kandidaten kan vaststellen, zoals ik dat gedaan heb bij de telefooncllen opdracht van aflevering 3. Maar da's pas over vier nachtjes...

...voor nu, enjoy!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De route in Google Earth
« Reactie #32 Gepost op: 2-02-2009, 09:59:51 »
Leuk dat je het zo goed bijhoudt, Rat! 8)

Ik ben benieuwd welk deel van de wereld je straks mag gaan uitpluizen. ::vergroot::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: De route in Google Earth
« Reactie #33 Gepost op: 3-02-2009, 19:26:52 »
Leuk dat je het zo goed bijhoudt, Rat! 8)

Ik ben benieuwd welk deel van de wereld je straks mag gaan uitpluizen. ::vergroot::
bump
Ach, ik wil de aflevering toch meerdere malen bekijken en dit geeft mij een extra reden om dat te doen. :P
Daarnaast vindt ik het zelf gewoon leuk om te weten waar de kandidaten waren en waar aan creatieve montage is gedaan. En als ik het dan toch heb, dan kan ik het net zo goed met iedereen delen.


Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: De route in Google Earth
« Reactie #34 Gepost op: 8-02-2009, 19:38:40 »
Ik ben weer bezig met de locaties in Google Earth te zetten, maar Jordanië is wel lastig, er staan een stuk minder foto's in Google Earth van willekeurige straten en gebouwen (op de top attracties na) en ze staan ook nog eens minder nauwkeurig geplaatst.
Wat een beetje frustrerend is, is dat ik via Google wel een foto heb gevonden van het waterpijp cafe waar de kandidaten waarschijnlijk zijn, maar zonder dat daar meer uit kan halen. (Die foto staat zelfs in Panoramio, een website bedoelt om foto's te koppelen met Google Earth.)  :-\\

Hopelijk morgen toch aflevering 5 compleet.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: De route in Google Earth
« Reactie #35 Gepost op: 11-02-2009, 21:12:55 »
Aflevering 5:

  • Opdracht 1, inclusief alle geldzakken.
  • De markt van opdracht 2.
  • Het romeinse theater van opdracht 3.
  • De test & executie.


Er ontbreken helaas twee locaties. De introductie plek kan ik niet vinden. Jordanië is ook best lastig, waardoor ik ook het waterpijp cafe van opdracht 2 niet heb kunnen vinden. Maar de rest is er wel!

Ik had in eerste instantie ook de afbeelding van het ganzebord spel op de kaart geplakt, maar helaas wordt de zip file dan te groot. Dus die kan ik er voor jullie niet bij doen.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: De route in Google Earth
« Reactie #36 Gepost op: 16-02-2009, 00:41:16 »
Viel me mee, al komt dat misschien omdat ik er vanuit ga in Jordanië toch niet alles te kunnen vinden. De groepsfoto kan op elke straathoek genomen zijn. Van de hotels krijgen we van de buitenkant veel te weinig te zien, waardoor ik niet eens de moeite wil doen. En de introductie is waarschijnlijk op de Citadel in Amman opgenomen, maar het kan net zo goed vanaf op het Romeinse theater, of elk willekeurig gebouw zijn... of zelfs in Ajlun of Jerash zijn.
Maar ik heb het nodige wel weer kunnen vinden:

Aflevering 6:

  • De kasteel van opdracht 1.
  • Het start- en eindpunt en alle foto's van opdracht 2.
  • De hippodroom van opdracht 3.
  • De test, executie en plek waar Viviënne en Dennis een deal smeden.


Niks echts opvallends deze aflevering, behalve misschien dat Dennis en Rick heel veel geluk hebben gehad op welke straathoek ze zijn gedropt voor de tweede foto. Dat had nog een flinke zoektocht kunnen worden.
En nog een grappig feitje: Als je weet waar de foto's gemaakt zijn versta je ook ineens wat een aantal taxichauffeurs zeggen.

Geniet er van!
« Laatst bewerkt op: 16-02-2009, 00:47:19 door Rat »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: De route in Google Earth
« Reactie #37 Gepost op: 23-02-2009, 00:54:29 »
Ik heb mijn maniakale kant wederom vrij spel gegeven, en presenteer alle locaties van aflevering 7. Dus...

Aflevering 7:
  • De introductie & groepsfoto.
  • De locaties van alle opdrachten.
  • De test & executie.

De exacte locaties in het hotel aan de Dode Zee moet je dit keer met een korrel zout nemen.
Het plasticzakje dat Jon draagt verraad dat de eerste opdracht in de Cozmo supermarkt was, waardoor ik ook die opdracht heb kunnen plaatsen (tegen mijn verwachting in).

 ::vergroot::

(Download verwijderd. Twee posts naar beneden staat een nieuwe versie van de file.)
« Laatst bewerkt op: 23-02-2009, 19:49:42 door Rat »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De route in Google Earth
« Reactie #38 Gepost op: 23-02-2009, 08:47:47 »
Het plasticzakje dat Jon draagt verraad dat de eerste opdracht in de Cozmo supermarkt was, waardoor ik ook die opdracht heb kunnen plaatsen (tegen mijn verwachting in).

Haha! Goed werk weer! ::ok::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: De route in Google Earth
« Reactie #39 Gepost op: 23-02-2009, 19:48:35 »
Ik had al een beetje mijn twijfels aan het Mövenpick Hotel als de plek waar de kandidaten aan de Dode Zee overnacht zouden hebben. En mijn twijfels blijken terecht.
Via hogere machten (:P) heb ik vernomen wat de locatie wel is. Erg fijn, want dit park staat nog niet op de satalietfoto's van Google Earth. (Mijn dank is groot.)
Daarom een nieuwe versie van aflevering 7...

Aflevering 7(b):
  • Alles wat twee posts terug ook al staat.
  • Zwemmen & Vakantiehuisjes