Auteur Topic: De route in Google Earth  (gelezen 24957 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
De route in Google Earth
« Gepost op: 20-01-2009, 00:43:20 »


---------------------------------- Originele post ----------------------------------

Ik ben gister begonnen alle locaties uit WIDM van dit jaar in Google Earth te zetten. Omdat ik wel van puzzelen hou, leek het me ook wel leuk om de route uit te zoeken die tijdens opdracht 1 is gereden met de bus.

Voor sommige kandidaten is er maar een paar seconden materiaal, maar met een goed oog en veel speurwerk is het mij gelukt bijna de volledige route vast te leggen. Ik ben 100% zeker over de haltes van de kandidaten. Ik heb ook andere punten langs de route gechecked aan de hand van de video beelden en ben daarom 90% zeker van die route die met groene lijn is uitgezet in het onderstaande plaatje. Alleen het stuk tussen Rick en Jon is niks over te zeggen. Ze moeten daarvoor een snelweg kruizen, dit kan op twee plekken, er zijn dus meerdere routes mogelijk. (Ze gaan dus via een onbekende route van 1>>> naar >>>1.)

Het plaatje is helaas wel van slechte kwaliteit om het onder de 100kb te houden.

Enjoy!


Ik zal binnenkort ook kijken of ik een file uit Google Earth kan exporteren, en uploaden naar deze site. Ik zet er zo veel mogelijk locaties in, bijvoorbeeld ook de pub waar PJ in het begin van de aflevering de introductie doet.

Toevoeging> Wat ik nog wil toevoegen voor de spiegel-theoristen is dat het laatste stukje voordat ze bij de eindhalte komen in spiegelbeeld wordt uitgezonden!!!  ::rofl::
(Ik weet dat dit zo goed als zeker gewoon is omdat het er beter uit zien (tussen de andere beelden) en slecht tekst op één vrachtauto zichtbaar is, waardoor het niet opvalt (behalve als je de beelden probeerd te plaatsen t.o.v. Google Earth.)


Toevoeging2> Ik kan mij niet voorstellen dat Rick vanaf zijn locatie de het reuzenrad kan zien, er staat namelijk een kathedraal tussen. Zijn "wat is dat!?" (o.i.d.) aan het begin van de opdracht, waarna het reuzenrad te zien is, is in werkelijkheid het moment dat hij de bus de hoek om ziet rijden. Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. (Niet dat het verder iets uitmaakt bij het vinden van de mol... maar goed.)
« Laatst bewerkt op: 16-02-2009, 00:48:10 door Rat »

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
De route in Google Earth
« Reactie #1 Gepost op: 20-01-2009, 00:49:42 »
Tjonge wat een werk heb je verricht, knap zeg.Het zou fantastisch zijn geweest als daar nu een woord of naam had gestaan.

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
De route in Google Earth
« Reactie #2 Gepost op: 20-01-2009, 18:40:39 »
@ RAT: goed gedaan man  ::ok:: ::ok:: Als je op z'n kop kijkt en een beetje creatief denkt, zie je een S en een L. Sebastiaan Labrie!?
I got that tunnel vision going through my  head

Offline tom_mmetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
De route in Google Earth
« Reactie #3 Gepost op: 20-01-2009, 18:44:45 »
@ RAT: goed gedaan man  ::ok:: ::ok:: Als je op z'n kop kijkt en een beetje creatief denkt, zie je een S en een L. Sebastiaan Labrie!?

En als je er paddo's bij eet staat er: "Sebastiaan Labrie is in seizoen 2009 de mol, dus zoek niet verder!"
1. Paula; 2. Froukje; 3. Froukje

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
De route in Google Earth
« Reactie #4 Gepost op: 20-01-2009, 18:51:01 »
En als je er paddo's bij eet staat er: "Sebastiaan Labrie is in seizoen 2009 de mol, dus zoek niet verder!"
Laat ik die nu net gegeten hebben  ::pinokkio:: Kijk gewoon zelf, dan zie je het ook  ;)
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
De route in Google Earth
« Reactie #5 Gepost op: 21-01-2009, 20:12:42 »
Bedankt voor alle complimenten op de Route van de bagageopdracht.

Zoals beloofd, als alles gelukt is, zit er bij deze post een zip file als bijlage. In die zip file is een KMZ-file te vinden, die je kan openen in Google Earth. In de file zijn alle locaties uit aflevering 1 en 2 van deze serie WIDM te vinden*.

Als het goed is:
  • kun je de file openen in Google Earth zonder dat je eigen locaties gevaar lopen;
  • zijn de locaties aangeduid met een 'deMol' pictogram;
  • kan je bij 'Places' op een locatie klikken, waarna google Earth daar automatisch heen gaat;
  • kan je op 'Play Tour' drukken, waarna alle locaties achter elkaar worden weergegeven.

Ik heb ook een tour opgenomen (per afleveering) en ben die met Windows Movie Maker aan het combineren met beelden uit de aflevering en ben ik van plan op YouTube te zetten. Het zou kunnen dat ik de filmpjes voor de eerste twee afleveringen niet af maak en eerst aflevering 3 ga doen.

Ik wil hier ook nog even herhalen wat ik al in het 'rode muismat' topic heb gezegd: Het landhuis van de SMS opdracht heet "Red Hall". Toeval?

Veel plezier in Google Earth!


*Behalve het restaurant waar ze tijdens aflevering 2, opdracht 2, zijn na dat de middaggroep is geweest, maar de nachtgroep nog niet en een aantal omgevingsbeelden. Suggesties zijn welkom.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2009, 21:04:53 door Rat »

Offline pinguin11

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
De route in Google Earth
« Reactie #6 Gepost op: 21-01-2009, 22:36:15 »
Echt vet al die plaatsen in Google earth, moet wel veel werk zijn geweest. ::bravo::

T was voor mij ook een goed excuus om Google earth een keer op m'n laptop te downloaden, wat ik al heel lang van plan was. :P
Alleen ik kan niet vinden waar play tour zit, licht dit aan mij of kijk ik er overheen.
Is er een apotheker in de buurt ?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
De route in Google Earth
« Reactie #7 Gepost op: 21-01-2009, 22:55:09 »
Echt vet al die plaatsen in Google earth, moet wel veel werk zijn geweest. ::bravo::

T was voor mij ook een goed excuus om Google earth een keer op m'n laptop te downloaden, wat ik al heel lang van plan was. :P
Alleen ik kan niet vinden waar play tour zit, licht dit aan mij of kijk ik er overheen.
dank!

Zie plaatje voor waar de 'play tour' knop zit. Als je "WIDM 2009" geselecteerd hebt, speelt hij alle locaties af. Je kan ook een van de afleveringen selecteren, dan wordt als het goed is alleen die aflevering afgespeeld. Zo is ook de bagageopdracht apart te bekijken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
De route in Google Earth
« Reactie #8 Gepost op: 22-01-2009, 15:44:07 »
Super, Rat!!

Die tour is echt geweldig!

Offline Achaeus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
De route in Google Earth
« Reactie #9 Gepost op: 22-01-2009, 16:21:00 »

Ik wil hier ook nog even herhalen wat ik al in het 'rode muismat' topic heb gezegd: Het landhuis van de SMS opdracht heet "Red Hall". Toeval?


Oeh zou een mooie hint kunnen zijn richting Froukje ::vergroot::

Oh en de tour is helemaal top ^^ Wist niet eens dat je zo'n tour kon maken in Google Earth haha:P Maar supertof dat je er zo veel werkt in steekt ::ok::

Offline Megan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Re: De route in Google Earth
« Reactie #10 Gepost op: 22-01-2009, 21:50:00 »
Na een tip/verzoek van califax gaat dit verder in een eigen topic :)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: De route in Google Earth
« Reactie #11 Gepost op: 22-01-2009, 22:42:47 »
Handig een eigen topic hiervoor. Nu moet ik wel doorgaan.  ::ok:: ;D

En maar goed dat je het niet "Topo topic" hebt genoemd, zoals (als ik het goed heb) in califax voorstel. Dat zou net iets te verwarrend geweest zijn.  :P

Met aflevering 3 ben ik al een heel eind. Mogelijk heb ik hem morgen al af.

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De route in Google Earth
« Reactie #12 Gepost op: 22-01-2009, 23:45:32 »

En maar goed dat je het niet "Topo topic" hebt genoemd, zoals (als ik het goed heb) in califax voorstel. Dat zou net iets te verwarrend geweest zijn.  :P



Ach ja, gaf het beestje maar een naampje... :D ;D

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De route in Google Earth
« Reactie #13 Gepost op: 24-01-2009, 10:38:36 »
T ziet er allemaal mooi uit:D
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: De route in Google Earth
« Reactie #14 Gepost op: 24-01-2009, 18:52:16 »
Hier is 'ie dan... aflevering 3. Ik ben héél ver gegaan dit keer, wen daar maar niet aan, want volgende keer ga ik er hopelijk wat minder tijd in steken (al vindt ik het wel leuk om te doen). Ik heb ook het restaurant (Radisson Hotel) van aflevering 2 (opdracht 2) gevonden en bij de zip-file van aflevering 3 gestopt.

Aflevering 2:
  • Radisson Hotel
  • Uitleg opdracht 2 voor avondgroep

Aflevering 3:
  • Alle telefooncellen uit opdracht 1.
  • Alle locaties in Belfast en Derry.
  • Alle positie op het autokerkhof.


Het enige dat ontbreekt is het landhuis waar de kandidaten in verblijven. Daarvoor heb ik te weinig context om hem te kunnen vinden. Dus mocht je toevallig weten waar het is, laat het weten.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2009, 19:47:44 door Rat »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De route in Google Earth
« Reactie #15 Gepost op: 24-01-2009, 19:15:39 »
Gaaf, Rat! Ik ga er meteen even overheen vliegen. ::ok::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: De route in Google Earth
« Reactie #16 Gepost op: 24-01-2009, 19:51:08 »
Ik heb in aflevering 3 een klein foutje gemaakt met de introductie plek. Dat gebouw heet de "Guild Hall" en niet de "City Hall". Daarnaast stond 'ie 200 meter van de plek waar die moest staan.

De download is aangepast.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De route in Google Earth
« Reactie #17 Gepost op: 26-01-2009, 09:43:21 »
Ga je ook nog van vorige seizoenen de route uitstippelen?  ;D
Tis namelijk heel gaaf om te zien.  :D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: De route in Google Earth
« Reactie #18 Gepost op: 28-01-2009, 00:16:27 »
Ik kon het niet laten om alvast een soort preview (met Google Earth locaties) voor aflevering 4 neer te zetten, omdat het zo'n ontzettend mooi gebied is. Ik heb er zelf ooit ook rondgelopen, dus kan het beamen. Daarnaast is er bij Carrick-a-Rede en Ballintoy Harbour veel hoogte verschil, wat er erg mooi uit ziet in Google Earth.

De opname is wel een beetje schokkerig en onscherp, dat komt omdat mijn computer er een beetje moeite mee had. In Google Earth (scherp, groot en minder schokkerig) ziet het er vele malen beter uit...



Voor mensen met een goed oog is het misschien opgevallen dat de tweede locatie zich in het water bevindt, toch staat deze op de meter nauwkeurig. 't zal wel eb zijn geweest tijdens de opnames.
Over die laatste plek ben ik trouwens nog erg onzeker.

Aflevering 4 wordt een eitje!


(De route in bericht 1 klopt niet helemaal. Ik heb nu het vermoeden dat ze, na het oppikken van Jon, rechtdoor rijden en langs de telefooncel komen waar Hans en Anniek in aflevering 3 op het einde van de telefoon opdracht staan, voordat ze naar Paula gaan. (...but who cares.))  ::trots::
« Laatst bewerkt op: 28-01-2009, 00:20:55 door Rat »

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De route in Google Earth
« Reactie #19 Gepost op: 28-01-2009, 07:47:18 »
Hoe krijg je zo'n mollogo in google earth?
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !