Auteur Topic: De route in Google Earth  (gelezen 24961 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De route in Google Earth
« Reactie #40 Gepost op: 23-02-2009, 20:12:13 »
Via hogere machten (:P) heb ik vernomen wat de locatie wel is. Erg fijn, want dit park staat nog niet op de satalietfoto's van Google Earth. (Mijn dank is groot.)

De Mol zelf? ::vergroot:: ;D

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: De route in Google Earth
« Reactie #41 Gepost op: 24-02-2009, 19:29:52 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De route in Google Earth
« Reactie #42 Gepost op: 24-02-2009, 19:38:50 »
Ik heb al zo'n vermoeden..! ;D

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: De route in Google Earth
« Reactie #43 Gepost op: 4-03-2009, 23:03:31 »
Vergeten te posten...

Aflevering 8:
  • Introductie & Groepfoto
  • Spoor van opdracht 1, met twee van de foto's
  • Locaties van opdrachten 2 en 3.
  • Test & executie

We zijn nu echt in de middle of nowhere beland, een gebied waarin heel weinig te vinden is. De Petra Youth Hostel en andere plekken van overnachting kan ik niet localiseren en ook niet de plek van de interviewtjes. Zandduinen zijn lastig van elkaar te onderscheiden.
Ik geeft de volgende aflevering weinig hoop, midden in de woestijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De route in Google Earth
« Reactie #44 Gepost op: 5-03-2009, 09:33:33 »
De Petra Youth Hostel (..) kan ik niet localiseren.

Geen probleem. Ik geloof toch niet dat er nog iemand heen wil na Jons advies. ;)

Maar bedankt weer voor het uitzoekwerk. Erg leuk. ::ok::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: De route in Google Earth
« Reactie #45 Gepost op: 23-03-2009, 19:46:13 »
Het lukt met maar niet om te stoppen met posten op dit forum...

Ter informatie, ik ga ooit nog eens afleveringen 9 en 10 uitzoeken en posten, en vervolgens kijken of ik één zip kan maken waar alles in staat.

Maar waarom ik eigenlijk poste... Ik had vandaag een "daar komen ze nu mee"-momentje. Een paar collega's zaten met Google Maps naar hun woningen te kijken. Het blijkt dat kortgelegen (hoop ik) weer extra functionaliteit is toegevoegd waarmee je nu in bijna elke straat in grote steden een 'vitual tour' met 360graden panorama's hebt.
In plaats van alleen foto's van bezienswaardigheden, kan je nu dus ook random gevels bekijken.. Metname met de controle slag, die ik steeds uitvoerde, was hiermee veel gemakkelijker geweest. Laat ik als voorbeeld de telefooncel nemen waar Hans en Anniek als laatst zijn bij de telefooncellen opdracht. Dat is de locatie waar ik waarschijnlijk het meest tijd in gestoken heb. Naar deze locatie heb ik meerdere uren gezocht  :-X, en meerdere keren de moed opgegeven om later toch weer verder te gaan (ondanks het BBC logo dat in het shot zichtbaar is, kon ik de daadwerkelijke plek eerst niet pinpointen).
Nu kun je dus in die virtuele tours een aanzicht krijgen met zowel de telefooncellen, de gevels en het BBC logo in het zelfde plaatje (zie bijlage). Had van mij best twee maanden geleden al beschikbaar mogen zijn. :P (Al had ik dan waarschijnlijk niet voldoende uitdaging om het tot aflevering 8 vol te houden.)


Met deze functie is het voor de liefhebbers mogelijk de volledige routes van de telefooncel en bagage opdracht zelf virtueel na te lopen. Dus als je net zo veel moeite hebt met afkicken als ik...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: De route in Google Earth
« Reactie #46 Gepost op: 23-03-2009, 21:06:26 »
Ja, ze hebben idd pas sinds kort Streetview voor Groot-Brittanië en sommige gedeeltes van Nederland.
The British are not impressed.