Auteur Topic: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3  (gelezen 26265 keer)

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #60 Gepost op: 25-01-2009, 00:23:09 »
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #61 Gepost op: 25-01-2009, 00:37:56 »
Dankje. Mja ok, tis wel veruit de meest logische verklaring. Het zou ook een passende hint zijn die de regie zou kunnen verzinnen. Zou het wel jammer vinden als ze eruit gaat :P dus khoop maar dat het uiteindelijk zo'n uitleg zoals aflevering 2 blijkt te zijn -.-

Ik zit zelf erg te twijfelen of de muzikale hint niet juist naar Sebastiaan wijst : de dief van Jansen's dagboek. En uiteindelijk blijft het allemaal maar raadwerk, hoe passend we het ook krijgen  ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #62 Gepost op: 25-01-2009, 09:59:35 »
Erg mooi, die uitleg richting Froukje! ::jaja:: Al zou ik het jammer vinden als ze echt afvalt.. :(

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #63 Gepost op: 25-01-2009, 13:49:38 »
Ik hoop niet dat ze afvalt.. Ze stond de afgelopen 3 afleveringen als winares in me pool  ::dom::

EDIT : Vind dit een moeilijke hint.. Want de titel Out of reach betekent : buiten bereik. Dat gaat dan weer richting Paula. De titel Bridget Jones .. jansen verwijst weer naar froukje.. En de tekst van het nummer gaat dan (volgens mij) richting Vivienne.

Denk dan eerder gezegt dat we naar de inhoud van het nummer moeten kijken.. Als alleen hint in de titel van het nummer zit.. Dan laten ze wel de instrumentale versie horen.. Was toen ook met de aanwijzing van Milouska (seizoen 6 afl 2.) Met Warning Sign. Dat verwees alleen naar der t-shirt.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2009, 15:45:06 door >>Tommie<< »
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #64 Gepost op: 25-01-2009, 15:47:02 »
Ik hoop niet dat ze afvalt.. Ze stond de afgelopen 3 afleveringen als winares in me pool  ::dom::

EDIT : Vind dit een moeilijke hint.. Want de titel Out of reach betekent : buiten bereik. Dat gaat dan weer richting Paula. De titel Bridget Jones .. jansen verwijst weer naar froukje.. En de tekst van het nummer gaat dan (volgens mij) richting Vivienne.
Out of reach is ook op Froukje van toepassing, haar molboekje is nu buiten bereik.
De tekst die te horen is slaat ook op Froukje: ze wist dat ze op moest passen, maar lette even niet op en toen werd haar boekje weggenomen en nu zit ze met de gebakken peren en zijn ook de rapen gaar.
The British are not impressed.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #65 Gepost op: 25-01-2009, 15:54:40 »
Out of reach is ook op Froukje van toepassing, haar molboekje is nu buiten bereik.
De tekst die te horen is slaat ook op Froukje: ze wist dat ze op moest passen, maar lette even niet op en toen werd haar boekje weggenomen en nu zit ze met de gebakken peren en zijn ook de rapen gaar.

oke oke, maar Knew the signs Wasn't right.. Wat heeft dat dan met froukje te maken?
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #66 Gepost op: 25-01-2009, 15:59:17 »
Knew the signs: ze wist dat er altijd wel iemand is die in tassen gaan graaien. Wasn't right: maar ze dacht er niet aan o.i.d. I was stupid for a while: ze liet haar tas + boekje onbeheerd. Swept away by you: Toen is haar boekje weggenomen. And now I feel like a fool: En nou denkt ze, had ik maar beter opgelet.
The British are not impressed.

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #67 Gepost op: 25-01-2009, 16:01:19 »
oke oke, maar Knew the signs Wasn't right.. Wat heeft dat dan met froukje te maken?

Dat kan ook al slaan op de volgende aflevering, dat ze een rood scherm krijgt en dat ze weet dat ze de verkeerde mol heeft, maar dat zouden we dan dus nog niet kunnen weten. (En in dat geval zouden die 2 regels op iedereen kunnen slaan)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #68 Gepost op: 25-01-2009, 16:10:48 »
Jaa ik denk dat froukje het nu ook is..

Out of reach, so far.
Buiten Bereik, zo ver.

Hans is in Nederland, en froukje in Ierland. Boekje is buiten bereik..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #69 Gepost op: 26-01-2009, 12:33:16 »
Nou, Hans had ik dus al goed.
Nu de volgende....ik denk dat Froukje eruit gaat. Theorie die erbij is gevonden is zeer goed!
Toen ik naar de aflevering zat te luisteren en de muzikale aanwijzing te horen kreeg dacht ik ook gelijk aan Froukje...ik ben stom en het is weg...out of reach.
Zeker weten dat het FROUKJE is!
Carpe Diem!!!

Offline pimsalabim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • eenmaal een mol - altijd een mol!
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #70 Gepost op: 26-01-2009, 13:47:42 »
Knew the signs: ze wist dat er altijd wel iemand is die in tassen gaan graaien...

Hoe weet je zo zeker dat er altijd wel iemand is die in tassen gaat graaien. Dat heet stelen en ik denk dat zoiets in een spel als Wie is de mol niet gebeurd.. En Sebas heeft hem niet uit haar tas, maar hij lag ergens (als ik me goed herinner). Het was gewoon een test om te kijken wanneer ze er achter kwam dat het boekje pleitte was. Dus kon het niet weten en so she didn't knew the signs.

denk idd wel dat het op Froukje slaat, maar je kan nooit zeker weten dat zij wist/dacht dat er wel een keer wat gestolen kon worden. We moeten natuurlijk wel reeël blijven.
Vrienden maak je niet, je krijgt ze door er zelf een te zijn!

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #71 Gepost op: 26-01-2009, 15:29:00 »
Hoe weet je zo zeker dat er altijd wel iemand is die in tassen gaat graaien. Dat heet stelen en ik denk dat zoiets in een spel als Wie is de mol niet gebeurd..

Dan heb je het niet vaak gezien zeker, want vanaf serie 3 is er regelmatig gestolen. Geld, boekjes, jokers, topito's... In de Thailand Mol had Paul Rabbering zelfs de opdracht een aantal boekjes te pakken te krijgen waardoor de kans groot was dat hij er ook één of meerdere moest stelen.

Het hoort er gewoon bij (maar ik blijf erbij dat het nooit meer zo geniepig en stoer is gedaan is sinds George ;) ).
No Milk today???

Offline robster

  • Forumlid
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #72 Gepost op: 26-01-2009, 15:37:09 »
Op zich gaat het natuurlijk al over het dagboek! Het nummer komt uit de film "Bridget Jones DIARY"

Diary = dagboek = boekje van Froukje. Maar wat daar nu mee bedoelt word... of de mol zijn boekje kwijt is, of dat Froukje het volgende slachtoffer wordt. Wie weet pikt zij weer een boekje van iemand anders ofzo... we zullen het zien...

Offline pimsalabim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • eenmaal een mol - altijd een mol!
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #73 Gepost op: 26-01-2009, 15:55:58 »
Op zich gaat het natuurlijk al over het dagboek! Het nummer komt uit de film "Bridget Jones DIARY"

Diary = dagboek = boekje van Froukje. Maar wat daar nu mee bedoelt word... of de mol zijn boekje kwijt is, of dat Froukje het volgende slachtoffer wordt. Wie weet pikt zij weer een boekje van iemand anders ofzo... we zullen het zien...

Dan is het opzich ook wel slim om te zeggen dat Froukje er uit gaat, want ze kan de volgende aflevering niks meer opschrijven en heeft dus geen info meer! Ja wat ze onthouden heeft en is het dus waarschijnlijk en ik weet het niet zeker, maar dat Froukje er uit gaat puur omdat ze haar boekje kwijt is. Ten zij PJ dit ook weet en haar aan het begin van aflevering 4 een nieuwe geeft, maar hier staat natuurlijk alleen alles in van die aflevering. Wat jij dus zegt over bridget Jones DIARY! is dus een hele goede!

Bij de vorige muzikale hunt werd ook verwezen naar het album van dat nummer! heel slim.. Kan bijna zeker zeggen dat Froukje er uit gaat dus :P
Vrienden maak je niet, je krijgt ze door er zelf een te zijn!

Offline Kimi89

  • Forumlid
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #74 Gepost op: 26-01-2009, 15:57:12 »
Ik gok nog steeds dat het slaat op Anniek die eruit moet. Knew the signs wasn't right. Dat slaat gewoon op het rode scherm van aflevering 2 bij haar.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #75 Gepost op: 26-01-2009, 19:49:21 »
Eigenlijk sinds ik heb gelezen dat het nummer uit Bridget Jones Diary komt zit ik steeds meer richting Sebas dan Froukje. Dat het op Froukjes dagboek slaat is wat mij betreft vrij zeker, maar ik vindt de tekst van deze muziekale hint zoveel samenhang hebben met de biecht van Sebas, dat ik hem waarschijnlijk als afvaller neerzet in de pool. Vooral dat Sebas er echt van lijkt te balen en schuldgevoel heeft (zichzelf een fool vindt).
Vooral het "Knew the signs" vindt ik beter bij Sebas passen, dan bij Froukje.

Maar goed, het is waarschijnlijk ook wel zo dat ik het emotioneel niet aankan om mijn mol (Froukje) als volgende afvaller te zien.   :P

En ach... het is ook helemaal niet leuk als we telkens met z'n allen dezelfde afvaller invullen in de pool.

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #76 Gepost op: 27-01-2009, 20:39:41 »
Ik denk dat ik voor de zekerheid mijn 285 Froukje Mol aandelen maar even moet verkopen ::regenboog::

Maar toch verwacht ik niet dat de Mol zomaar uit het spel gaat ::trots::

Nee, ik hou ze gewoon.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2009, 13:19:13 door Duikertje1990 »
Molloot sinds seizoen 4

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #77 Gepost op: 28-01-2009, 11:43:18 »
Citaat
Knew the signs
Wasn't right
I was stupid for a while
Swept away by you
And now I feel like a fool

Ik moest meteen aan Sebastiaan en Anniek denken eigenlijk.

Sebastiaan die zijn dagboek-steel-actie bij nader inzien toch iets minder handig vond, omdat Hans niet wist dat hij hem meenam naar NL. --> Now I feel like a fool.
Of Anniek - die kreeg een rood scherm (met vrijstelling) --> knew the signs / wasn't right.

Omdat hij uit Bridget Jones is (diary) ga ik voor Sebastiaan deze keer (dat is toch mijn mol al niet ;) )
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #78 Gepost op: 28-01-2009, 17:48:31 »
Ik moet Hans ook nog even bedanken voor een royksopp verslaving  :P
Soms ontdek je leuke muziek door deze hints  ::ok::
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline molfan86

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #79 Gepost op: 28-01-2009, 18:54:01 »
In de volgende aflevering wordt uit Sebastiaans tas zijn dagboek gestolen he... Hebben jullie wel gezien in het "voorfilmpje" toch? Kan er ook nog mee te maken hebben..