Auteur Topic: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3  (gelezen 26264 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #40 Gepost op: 23-01-2009, 22:11:03 »
Goed bedacht, het probleem is alleen dat er wel meer mensen Out of Reach waren  ;) .

Maar Paula toch het duidelijkst, vooral met de portofoon.

De uitleg richting Froukje vind ik ook erg sterk. En die naar Anniek is ook niet onmogelijk. Een lastige dus, deze hint. ::jaja::

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #41 Gepost op: 23-01-2009, 22:18:54 »
jaja hij is niet zo makkelijk als vorige x.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #42 Gepost op: 24-01-2009, 01:07:17 »
Ja, of zo: "Knew th signs wasn't right" als 1 zin lezen, "ik wist dat 'de tekens' niet klopten" ofwel: "ik wist dat we fout zaten".

Maar dan zou het zo moeten zijn:

Knew the signs weren't right ;)

Dus als 1 zin kun je het wel lezen, maar correct Engels is het niet  ::vergroot::

Blijf bij Sebastiaan, wel jammer want hij was voor mij sowieso niet de mol + hij is goed voor een dosis humor elke aflevering. Bovendien moet ik, als Sebas het idd is, punten inleveren bij de pool  :( Heb hem vanaf 't begin als verliezer aangeklikt in de pool. Hmm, doe dan maar Froukje  ::hypocriet:: Die is voor mij ook geen mol en zo hoef ik geen punten in te leveren :P

En als je 't in de lijn der verwachtingen zet...

Surprise, suprise, knew you were telling lies: Anniek, supervrijstelling >> hadden we goed voorspelt
I wanna give you some frequencies: Hans & de radio >> hadden we goed voorspelt
Knew the signs, wasn't right, swept away by you, now I feel like a fool: Froukje met haar molboekje dan dus toch maar?

Ik ga er een nachtje over slapen letterlijk  ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #43 Gepost op: 24-01-2009, 01:49:27 »
Wat ik wel belangrijk vind: is dit nou gebaseert op deze aflevering, of de volgende? (zoals de eerste keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #44 Gepost op: 24-01-2009, 07:47:23 »
Wat ik wel belangrijk vind: is dit nou gebaseert op deze aflevering, of de volgende? (zoals de eerste keer)
Voor de eerste twee hints zou je voor beide gevallen kunnen beargumenteren dat het zelfs helemaal los van de uitzendingen staat.

Offline LNR

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #45 Gepost op: 24-01-2009, 10:12:52 »
Juist:
Knew the signs
Ze kende het scherm, ze had het al eerder gezien, toen she..
wasn't right
Swept away from you
In test 3 stemde ze niet op die persoon
Now I feel like a fool
Maar in aflevering 4 weer wel?



Ik had 'm zelf iets anders in gedachten:
Knew the signs wasn't right:
- rode scherm
I was stupid for a while:
- te geloven dat ik alsnog mee zou kunnen doen
Swept away by you:
- door de vrijstelling die me het gevoel had gegeven nog door te kunnen gaan
En now I feel like a fool:
- dat ik er nog steeds helemaal naast zit

De verklaring omtrent Froukje klinkt ook wel aannemelijk, maar da's mijn mol dus dat kan niet  ::tandpastasmiley::

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #46 Gepost op: 24-01-2009, 11:37:14 »
Stom in de zin van niet kunnen praten is overigens 'mute' in het Engels, en niet 'stupid'. Daarom denk ik dat de hint niet op Paula slaat.

Ik denk zelf dat 't op Rick slaat. Hij was 'swept away' by Sebastiaan in opdracht 1, en hij wist dat de signs niet right waren, en hij was een poosje stupid omdat ie achter Sebastiaan aanholde.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #47 Gepost op: 24-01-2009, 11:51:51 »
Stom in de zin van niet kunnen praten is overigens 'mute' in het Engels, en niet 'stupid'.
Het zal niet de eerste keer zijn dat multilinguale woordgrapjes als hint fungeren, volgens mij.
The British are not impressed.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #48 Gepost op: 24-01-2009, 12:03:27 »
Ik denk zelf dat 't op Rick slaat. Hij was 'swept away' by Sebastiaan in opdracht 1, en hij wist dat de signs niet right waren, en hij was een poosje stupid omdat ie achter Sebastiaan aanholde.

Een man?

De artiest = Vrouw.
De film Briget Jones. = Vrouwenfilm.
Hoofdrolspeelster = Vrouw.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #49 Gepost op: 24-01-2009, 15:11:53 »
Dus of Froukje of Rick of Paula of Sebastiaan of Vivienne of Aniek .... ::)

iig niet Jon of Dennis en ook PJ niet ;D

Offline tom_mmetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #50 Gepost op: 24-01-2009, 15:54:04 »
Een man?

De artiest = Vrouw.
De film Briget Jones. = Vrouwenfilm.
Hoofdrolspeelster = Vrouw.

Wie zegt dat de film er iets mee te maken heeft.. Het gaat waarschijnlijk alleen over die 4 regels, net zoals bij de andere hints.
1. Paula; 2. Froukje; 3. Froukje

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #51 Gepost op: 24-01-2009, 17:20:48 »
Wie zegt dat de film er iets mee te maken heeft.. Het gaat waarschijnlijk alleen over die 4 regels, net zoals bij de andere hints.

Echt niet. Bij een muzikale hint kan alles ermee te maken hebben. Net zoals bij de andere hint had ook het album naam ermee te maken. (Vorige week nog met Hans.. In het album naam stond A.M.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #52 Gepost op: 24-01-2009, 17:39:46 »
Een man?

De artiest = Vrouw.
De film Briget Jones. = Vrouwenfilm.
Hoofdrolspeelster = Vrouw.

Opvallend in dit verband is dat de naam Jones hetzelfde betekent als Jo(h)nson = in het Nederlands Jansen. En laat nu net een dame met die naam haar mollendagboekje kwijt zijn. De filmtitel is Bridget Jones's  Diary = Jansen's Dagboek.

Offline Mollemaarten

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Weg van teruggeweest!
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #53 Gepost op: 24-01-2009, 19:39:00 »
Opvallend in dit verband is dat de naam Jones hetzelfde betekent als Jo(h)nson = in het Nederlands Jansen. En laat nu net een dame met die naam haar mollendagboekje kwijt zijn. De filmtitel is Bridget Jones's  Diary = Jansen's Dagboek.

Tadaa! Dat lijkt me dan ook de enige juiste oplossing... Ik kan me ook wel voorstellen, dat je niet zo ver komt zonder dagboek... En sja, alle beredenaties richting Froukje, lijken me de meest logische, en de meest aannemelijke... Dus,, ik zeg... Froukje valt af de volgende aflevering!!
Je kunt ze uitroken, wegjagen, soms vang je er zelfs een, maar je weet wat ze zeggen...

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #54 Gepost op: 24-01-2009, 19:41:59 »
Ik kan me ook wel voorstellen, dat je niet zo ver komt zonder dagboek...

Elke kandidaat weet nu toch wel dat 1 mollenboekje niet veilig is.. Denk dat iedereen wel een 2de mollenboekje heb..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline tom_mmetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #55 Gepost op: 24-01-2009, 20:22:22 »
Echt niet. Bij een muzikale hint kan alles ermee te maken hebben. Net zoals bij de andere hint had ook het album naam ermee te maken. (Vorige week nog met Hans.. In het album naam stond A.M.

Vorige week viel er niemand af.. Dus ook Hans niet
1. Paula; 2. Froukje; 3. Froukje

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #56 Gepost op: 24-01-2009, 22:26:25 »
Vorige week viel er niemand af.. Dus ook Hans niet

Pff.  :-\\
bedoelde vorige uitzending.
22-01-09 om 20:30. Op nederland 1.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #57 Gepost op: 24-01-2009, 23:58:07 »
Een man?

De artiest = Vrouw.
De film Briget Jones. = Vrouwenfilm.
Hoofdrolspeelster = Vrouw.
Opvallend in dit verband is dat de naam Jones hetzelfde betekent als Jo(h)nson = in het Nederlands Jansen. En laat nu net een dame met die naam haar mollendagboekje kwijt zijn. De filmtitel is Bridget Jones's  Diary = Jansen's Dagboek.

 ::bravo:: ::bravo::Dit is 'm!!!!
Kan er anders geen kaas van maken, vond 'm al het meest slaan op Froukje maar met dit erbij!
 ::zwaai:: Froukje.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #58 Gepost op: 25-01-2009, 00:14:09 »
Kzie alleen de link tussen Jones en Jansen niet zo, behalve dat het redelijk op elkaar lijkt.

Jones = Jansen in het Engels.
Jones is een verbastering van Jo(h)nson, Jansen is een verbastering van Janszoon. Het lijkt niet gewoon op elkaar, het is de vertaling van.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Muzikale hint Schiffers.fm aflevering 3
« Reactie #59 Gepost op: 25-01-2009, 00:20:11 »
Ik weet dat Johnson (niet Jones volgens mij) in het Nederlands Jansen is, maar Jones is toch geen Johnson? Heb je hier een bron van?

http://genealogy.about.com/library/surnames/j/bl_name-JONES.htm

alsjeblieft.