Auteur Topic: Theorie: Terugkerende hints  (gelezen 32581 keer)

Offline Irving

  • Forumlid
Theorie: Terugkerende hints
« Gepost op: 20-02-2009, 17:03:24 »
Op dit forum zijn er al vrij veel hints gevonden naar Dennis Storm. De theorie is dat er een verband zit tussen deze hints, namelijk dat al deze hints afkomstig zijn uit de oude series. Deze hint is (nog) niet compleet, maar er zijn in ieder geval goede aanknopingspunten. Wel een kleine waarschuwing, want de tekst hieronder bevat bijna alle namen van de mollen van vorige seizoenen, dus als je een seizoen nog niet hebt gezien en de Mol nog niet wilt weten, is het misschien beter om weg te klikken.

Aflevering 7 <-> Serie 7
In serie 7 was een hint dat de Mol tijdens elke test het woordje “toen” zegt. "Toen" betekende namelijk "Mol" in het Thais. Tijdens de test van aflevering 7 zegt Dennis: "Toen Viviënne zei, ja ik ga die uitdaging aan om het geld te verdubbelen, toen zei Jon: “Oké, nou dan doe ik ook wel mee. Als ik in mijn eentje zou zijn, zou ik niet meedoen, maar als Viviënne meegaat, dan doe ik wel mee”. En toen dacht ik van ja, wat ben je jezelf nou aan het indekken, dus toen dacht ik van ja, deze zin is heel raar, dit is een zin van de Mol".

Het veelvuldig zeggen van "Toen" tijdens de executie was tijdens serie 7 een hint naar Inge (want "Toen" betekende Mol in het Thais). Dennis doet tijdens de afgelopen test exact hetzelfde als Inge Ipenburg destijds. Dennis zegt dit precies tijdens zijn test (Inge zei het ook alleen tijdens de test) en zegt "Toen" overdreven vaak in 2 zinnen, maar liefst 4 keer, met als klapper op de vuurpijl: "Dit is een zin van de Mol". Deze is op te vatten als:

- Zijn eigen zin is een zin van de Mol
- De zinnen met "toen" waren een zin van de Mol in serie 7, dus nu ook van hemZie dit filmpje om het fragment nog eens terug te bekijken: http://www.youtube.com/watch?v=uESNUjZ7s_M&fmt=18

Aflevering 6 <-> Serie 6
Tijdens de Spiegelopdracht miste Milouska in de kamer van alle mol-BN'ers. Wél stond er een vraagteken wat, zoals Sebastiaan zei, logischerwijs de plek van Milouska moest zijn. Ook kan het natuurlijk de plek van de Mol zijn natuurlijk, vandaar dat vraagteken. In serie 6, toen Milouska de Mol was, verwezen een heleboel dingen naar de datum "24-06". Sterker nog, het was een officiële hint naar Milouska Meulens, want 24-06 is de geboortedatum van Milouska Meulens. Ook Dennis Storm is jarig op 24-06, dus in combinatie met de hint uit serie 6 kunnen zowel Milouska als Dennis kunnen staan op de plaats van dat vraagteken.

Aflevering 5 <-> Serie 5
Eerste mogelijkheid: Tijdens de duikopdracht, stond het de Mol logo letterlijk achter de foto van Yvon Jaspers. Ook Dennis Storm staat op de plek van de Mol logo tijdens het ganzenbordopdracht.

Tweede mogelijkheid: De muzikale aanwijzing naar Yvon Jaspers tijdens de laseropdracht was ging over dat de Mol zo aanvallend en goed haar best deed tijdens de laseropdracht, wat ook van toepassing kan zijn op Dennis Storm tijdens de laseropdracht.

Aflevering 2 <-> Serie 2
In serie 2 werd de hint gebruikt om “Nico is de Mol” achteruit te laten spelen. Ook in aflevering 2 kon het zinsdeel “is de Mol” gehoord worden, bij Dennis bij de reuzenrad opdracht. Zie dit topic voor meer informatie: http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=33913.0

Aflevering 1 <-> Serie 1
Tijdens de allereerste serie van Wie is de Mol werd een hint in de aftiteling gebruikt. Daar werden de kandidaten op een speciale volgorde laten zien, namelijk Winnaar, Verliezer, Mol, Afvaller 7, ... , Afvaller 1. In het begin van aflevering 1 worden de foto's Viviënne, Jon en Dennis laten zien (zonder tussenstukje). Deze drie kandidaten zitten er nog in (die kans was 3.3%), dus deze volgorde kan de volgorde "Winnaar - Verliezer - Mol" zijn, net als in serie 1.

Speculatie Aflevering 8 <-> Serie 8
Hoewel deze aflevering nog niet geweest is, kunnen we er misschien wel wat over zeggen. Tijdens de achtste serie droeg Dennis Weening een pet van eL guapO stuntteaM, wat een officiële hint was. Het logo van El Guapo Stuntteam was een gevleugelde doodskop, wat ook op het shirt van Dennis Storm staat. Ook kan het een andere hint uit serie 8 zijn. In de leader en de preview van aflevering 8 zien we Dennis Storm in een (waarschijnlijk ondergrondse) grot. Onder de grond, waar Dennis Weening ook tijdens de laatste aflevering zat, en waar een Mol zich het beste voelt.

Zoals eerder gezegd, deze lijst is nog niet compleet, want er missen nog wat series en hints, maar sommigen kunnen beter verborgen zijn dan andere hints. Mochten jullie een hint vinden in een aflevering, waarvan het getal van de aflevering correspondeert met de serie waarbij die hint ook is gebruikt, graag posten. Met name de hints uit serie 1-4 kan ik me niet zo denderend goed herinneren. Dat zou kunnen omdat de theorie alleen slaat op de series van BN'ers, of ze zitten goed verstopt, dus misschien dat anderen van jullie het kunnen aanvullen.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2009, 00:16:29 door Irving »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #1 Gepost op: 20-02-2009, 17:27:37 »
Heel sterk

 ::ok::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #2 Gepost op: 20-02-2009, 17:29:03 »
Ik vind 'm goed!  ::vergroot::

Vooral erg sterk dat de serie's kloppen met de afleveringen.

Ik ben bijna om.....
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #3 Gepost op: 20-02-2009, 17:29:54 »
Citaat
Aflevering 8 - Serie 8
In de leader en de preview van aflevering 8 zien we Dennis Storm in een (waarschijnlijk ondergrondse) grot. Onder de grond, waar Dennis Weening ook tijdens de laatste aflevering zat, en waar een Mol zich het beste voelt.

Pff dan vind ik die getuigenis van Vivienne veel beter.
Die zegt over de kloof opdracht:
Dit was de mooiste opdracht tot nu toe, zooo'n mooie omgeving, zo prachtig.


Verder nice nice.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #4 Gepost op: 20-02-2009, 17:30:29 »
Bedenk me net iets:

In aflevering 5 vertrokken de kandidaten van Noord Ierland naar Jordanië.
In seizoen 5 vertrokken de kandidaten van Australië naar Indonesië.

 8)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #5 Gepost op: 20-02-2009, 17:33:00 »
In serie 3 miste steeds de letter G.
Nu mist het cijfer 6, maar dat is helaas een F en geen D.

In serie 1 zat de hint in de test en de leader.
Hiermee kon je steeds mensen wegstrepen. Dat is deze serie niet zo volgens mij, want zowel de leader als tests zijn al uitgebreid onderzocht.

Met serie 2 en serie 4 kan ik nog geen links leggen.
Alleen dat 28 elke aflevering voor kwam bij Elise, dat zou nog met de 6 te maken kunnen hebben.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2009, 21:49:04 door Lautjuh »

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #6 Gepost op: 20-02-2009, 17:33:48 »
Bedenk me net iets:

In aflevering 5 vertrokken de kandidaten van Noord Ierland naar Jordanië.
In seizoen 5 vertrokken de kandidaten van Australië naar Indonesië.

 8)


Hij is alleen niet aan een kandidaat te koppelen (Dennis vooral  ;D )
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #7 Gepost op: 20-02-2009, 17:37:38 »
Hij is alleen niet aan een kandidaat te koppelen (Dennis vooral  ;D )

Nog niet, maar zal es kijken of ik nog wat uit de blaadjes kan schudden.

Misschien zijn alle afleveringen aan een corresponderende seizoen te koppelen en vormen maar enkele een link naar de mol.

Als je het moet zoeken in de verborgen hints, in seizoen 1 zat hij in de intro. De volgorde was: Winnaar, verliezer, de mol en vervolgens de afvallers van laatste executie terug naar de eerste.
Komt in aflevering 1 ergens een volgorde voor, of iets anders met de intro, wat nog kan wijzen naar de huidige 4 kandidaten als overblijvers?

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #8 Gepost op: 20-02-2009, 17:38:16 »
In serie 3 mistte steeds de letter G.
Nu mist het cijfer 6, maar dat is helaas een F en geen D.


Geboortedatum Dennis Storms: 24-06-1985  tel alles op krijg je 33 3+3= 6
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #9 Gepost op: 20-02-2009, 17:38:59 »
wouw hij is wel sterk
maar zit nog steeds met dat geld wat dennis verdiend heeft

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #10 Gepost op: 20-02-2009, 17:40:23 »
Geboortedatum Dennis Storms: 24-06-1985  tel alles op krijg je 33 3+3= 6

Nou ik krijg anders 35 hoor, 3 + 5 = 8

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #11 Gepost op: 20-02-2009, 17:45:44 »
Nou ik krijg anders 35 hoor, 3 + 5 = 8

  ::rofl:: ik was zooooo hard aan het tellen en weeer tellen dat ik gewoon een blinde vlek heb ontwikkeld voor de maand, 06 die geschreven staat in zijn lijst dus, daar staat 24 juni 1985 en ik heb alleen de cijfers opgeteld,  ::rofl:: foutje bedankt!
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #12 Gepost op: 20-02-2009, 17:55:47 »
Ik weet niet of Dennis de volgende aflevering nog het zelfde tshirt aan heeft, maar ik vind de overeenkomst toch wel opvallend:



Kijk nu eens naar het T-shirt van Dennis tijdens opdracht 1 (aflevering 7)
Helaas kan ik geen screencap bemachtigen, iemand anders misschien?
Wat staat er op: Een schedel met 2 vleugeltjes  ::trots::


(alleen als de mol niet van tevoren bekend was kan het natuurlijk ook toeval zijn).

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #13 Gepost op: 20-02-2009, 18:11:46 »
Thanks Irv, ik dacht dat jij ook op deze manier ging denken en ben ook zo gaan denken doen ik 't van jou las. Ik denk dat dit een heel belangrijke motivatie was voor de AVRO/IDtv om teug te grijpen naar oude mollen. Niet alleen heeft Dennis Storm dezelfde naam als een ex-mol (seizoen 8), hij heeft ook nog eens dezelfde geboortedatum als een ex-mol (seizoen 6).

Ik vraag me nu ook af of de hele SMS niet is bedacht als opzet om Dennis de mol te laten zijn? De vraag moet dan niet zijn: is de mol wel of niet gekozen in Noord Ierland maar: wat linkt de allang van tevoren gekozen mol met de SMS?

Het zou sterk zijn als we nog geweldige clous vinden die Dennis linken met Yvon Jaspers en Inge Iepenburg.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #14 Gepost op: 20-02-2009, 18:24:56 »
Irving, ik begn gisteren nadat jij kwam met "dit is een zin van de Mol" ook te denken dat er misschien wat zat in de 'eerdere afleveringen' theorie. Volgens mij zitten je op een goed spoor. ik geloof sinds gister ook weer dat bij het reuzenrad toch daadwerkelijk "is de mol" achterstevoren te horen is.

De link met Yvon Jaspers is mogelijk het mollogo dat we voorop de flipover zien (ook bij het reuzenrad), zoals bij Yvon een mollogo bij de duik opdracht te zien was.
Wat ook evt. nog zou kunnen maar heel ver gezocht is, is dat Dennis in afl.7 een product oppakt en de prijs op lijkt te noemen. Dennis: "Vier, Vijf". Dit kan mogelijk de link zijn met de 4-5-mol hint in het seizoen van Yvon.

Zoals eerder gezegd volgt vandaag nog een langere lijst met mogelijke hints.

Annabeth> Ik zal even een screenshot voor je maken. Ik haalde even wat opdrachten door elkaar. Het shirt wordt al uitgebreid besproken in de Dennis topic, met plaatjes.

(Was tijdens het typen van deze post nog even ontgaan dat er een koppeling tussen het aflevering # en serie # ook een link hebben.)
« Laatst bewerkt op: 20-02-2009, 19:36:35 door Rat »

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #15 Gepost op: 20-02-2009, 18:25:46 »
Thanks Irv, ik dacht dat jij ook op deze manier ging denken en ben ook zo gaan denken doen ik 't van jou las. Ik denk dat dit een heel belangrijke motivatie was voor de AVRO/IDtv om teug te grijpen naar oude mollen. Niet alleen heeft Dennis Storm dezelfde naam als een ex-mol (seizoen 8), hij heeft ook nog eens dezelfde geboortedatum als een ex-mol (seizoen 6).

Ik vraag me nu ook af of de hele SMS niet is bedacht als opzet om Dennis de mol te laten zijn? De vraag moet dan niet zijn: is de mol wel of niet gekozen in Noord Ierland maar: wat linkt de allang van tevoren gekozen mol met de SMS?

Het zou sterk zijn als we nog geweldige clous vinden die Dennis linken met Yvon Jaspers en Inge Iepenburg.

Dat 'getoen' in die test i.c.m. 'dit is een zin van de mol' is alvast een verband met Inge, nu nog iets vinden met Yvon.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #16 Gepost op: 20-02-2009, 18:30:35 »
Dat 'getoen' in die test i.c.m. 'dit is een zin van de mol' is alvast een verband met Inge, nu nog iets vinden met Yvon.

Als we zo makkelijk denken dan zal die dichtslaande map in afl. 1 met het mollogo en de foto van Dennis wel de link zijn met Yvon. Maar die vind ik zelf nog iets te makkelijk.

Ik hoop zelf een link te vinden in aflevering 5. Wat deden we toen ook alweer? Lasergamen? Hmm... Dennis niet geraakt? Hmm... Moven naar een ander land? Hmm...
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #17 Gepost op: 20-02-2009, 18:39:54 »
Als we zo makkelijk denken dan zal die dichtslaande map in afl. 1 met het mollogo en de foto van Dennis wel de link zijn met Yvon. Maar die vind ik zelf nog iets te makkelijk.

Ik hoop zelf een link te vinden in aflevering 5. Wat deden we toen ook alweer? Lasergamen? Hmm... Dennis niet geraakt? Hmm... Moven naar een ander land? Hmm...

Die lasergame opdracht had veel meer weg van serie 2, verdedig het fort.

Verder heb ik zo mijn vraagtekens bij deze theorie. Vind hem alles behalve overtuigend.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #18 Gepost op: 20-02-2009, 18:43:40 »
Volgens mij is het de bedoeling dat bij de koppeling tussen een aflevering en een eerder seizoen het nummer moet corresponderen.

Heb weer zoiets gevonden:
Seizoen 3: Een hint was met een auto, boom hakken en iets dergelijks (niet helemaal meer voor de geest), die auto was een wrak (kwam die boom daar niet op terecht?). De hint was dat de 3 kandidaten met dit in de intro de finale zouden halen.
Aflevering 3: Het autokerkhofopdracht waar de kandidaten met auto's moesten botsen.

 8)
« Laatst bewerkt op: 20-02-2009, 18:45:52 door Niuno »
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Theorie: Terugkerende hints
« Reactie #19 Gepost op: 20-02-2009, 18:57:39 »
Volgens mij is het de bedoeling dat bij de koppeling tussen een aflevering en een eerder seizoen het nummer moet corresponderen.

Heb weer zoiets gevonden:
Seizoen 3: Een hint was met een auto, boom hakken en iets dergelijks (niet helemaal meer voor de geest), die auto was een wrak (kwam die boom daar niet op terecht?). De hint was dat de 3 kandidaten met dit in de intro de finale zouden halen.
Aflevering 3: Het autokerkhofopdracht waar de kandidaten met auto's moesten botsen.

 8)

Bij de autokerkhofopdracht zit een raar shot van een wrak. Dit is het tweede en laatste wrak waar Froukje en Sebas tegen aan rijden voordat ze uit het spel gaan. Zij werden aangestuurd door Dennis. Tijdens dat shot staat de auto op een andere locatie dan tijdens de opdracht. (Had ik heel aandachtig bestudeerd toen Froukej mijn mol nog was.)

Om welk type auto ging het in seizoen 3?
« Laatst bewerkt op: 20-02-2009, 19:07:11 door Rat »