Auteur Topic: Montage mindf*ck?  (gelezen 10592 keer)

Offline Xandrar

  • Forumlid
Montage mindf*ck?
« Gepost op: 28-02-2009, 19:48:24 »
Ik snap iets niet. Heb het net zijdelings aangeroerd in mn post in klaagtopic, maar vond dat dit wel een apart topic verdiende.

Tot nu toe had ik me nog niet heel erg in de serie verdiept. Alle afleveringen gekeken, en that's it. Dus het kan best zijn dat ik dingen niet goed onthouden heb, of me niet zijn opgevallen. Maar 1 ding snap ik niet.

Ik lees nu telkens ook andere mensen zeggen: Anniek vertoond heel duidelijk molgedrag. Dit wordt vaak ook heel duidelijk in beeld gebracht door de montage. En als het niet duidelijk genoeg was, wordt het tijdens de biecht nog wel expliciet door Anniek toegeven.
Aan de andere kant; Jon vertoond niet duidelijk molgedrag. Hij brengt opdrachten tot een goed einde, en haalt geld binnen voor de pot. Tuurlijk, hij doet af en toe ook een verdachte actie, maar je zou dat eventueel af kunnen schrijven aan het feit dat iedereen fouten maakt in zo'n serie.

Ware het niet dat het stemgedrag van de kandidaten wel erg opvallend is. Uitermate veel kandidaten zitten namelijk wel op Jon. En alleen Jon zelf zit op Anniek. Anniek en Dennis zaten allebei op Jon. Vivienne weten we het niet 100% zeker van door haar vrijstelling, maar die zat ook met Dennis in het pact om op Jon te stemmen en de rest eruit te werken.
Ik zat naar het overzicht van Jelsir te kijken, en er waren in eerdere afleveringen wel meer mensen op Anniek, maar die zijn er of uit, of geswitched naar Jon.

Dus: waarom is Jon precies zo verdacht voor de kandidaten? En waarom is Anniek tegelijkertijd steeds minder verdacht bij de kandidaten?
Maar tegelijkertijd: waarom hebben veel kijkers het idee dat Anniek zo obvious aan het mollen is, en waarom is het voor de kijker (voor mij iig zeker, en ik denk dat ik voor meer mensen spreek) veel lastiger om duidelijke molacties aan Jon toe te wijzen?

Kunnen jullie mij wijzer maken?



Een mogelijke werkhypothese van mij is momenteel: de makers hebben voor mindfuck gekozen. Zoveel mogelijk worden de molacties van Anniek in beeld te brengen zodat zoveel mogelijk kijkers Anniek verdenken. Tegelijkertijd worden verdachte acties van Jon veel minder belicht. In de finale komt dat opeens uit dat Anniek helemaal niet de mol is, en Jon de mol is. En voila, op die manier hebben de makers een mindfuck gecreeerd bij de kijkers.

Ik realiseer me dat dit slechts een werkhypothese is, dus voel je vrij om alle fouten erin aan te wijzen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Montage mindf*ck?
« Reactie #1 Gepost op: 28-02-2009, 20:03:24 »
Het zou helemaal kloppen, als niet alle kandidaten zo expliciet op Jon zaten. Er is iets vreemds aan de hand met deze serie. Wij zien veel molacties van Anniek, maar de kandidaten blijkbaar niet? Er wordt alles aan gedaan door de regie om Anniek als een echte kandidaat over te laten komen. Veel mollen, rood scherm, kandidaten die eruit zijn omdat ze op Anniek zaten, enz. Het plaatje zou compleet zijn als meer kandidaten openlijk Anniek verdachten, ipv Jon. Dan was ze de mol inderdaad niet. Maar wat is er nog spannend aan een finale als iedereen op Jon zit en die is het ook? Waarom hebben ze dat niet anders kunnen monteren? Of voor mijn part in het midden gelaten?

Overigens, dat Froukje op Anniek zat toen ze er uitging is volstrekt onzeker. Ten eerste komt deze informatie van Dennis, die als doel kan hebben gehad twijfel te zaaien bij iemand. Want hij heeft ook een keer beweerd dat Froukje op iemand anders zat toen ze er uitging. En Froukje kan opzettelijk Dennis hebben geprobeerd te misleiden. Dit is, kortom, onbetrouwbare informatie.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Montage mindf*ck?
« Reactie #2 Gepost op: 28-02-2009, 20:05:57 »
Jon kan de mol absoluut niet meer zijn, lees mijn overzicht van wie verdenkt wie maar. Te veel spelers verdachten hem en Dennis getuigd het ook nog eens even stuk of 5x in de laatste aflevering en in het interview dat hij 'vol op jon gaat' '100% op Jon gaat'.
Mensen die Jon nu nog verdenken zijn gewoon dom bezig.

Anniek kan je vergelijken met Patrick uit het vorige seizoen, hij biechte toen ook continu zijn molle streken op en verliet het spel, veel mensen verdachten hem toen in eerste instantie ook. Mensen die Anniek verdenken zit er gewoon naast.
Omdat Vivienne de mol is, en ze een pact had met Dennis vertrouwde hij haar 100%. Ze hebben samen overlegt en elkaar overtuigd dat Jon de mol wel moest zijn, volgens hen. Voordelig voor Vivienne natuurlijk, en dat heeft zijn vruchten af geworpen.


Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Montage mindf*ck?
« Reactie #3 Gepost op: 28-02-2009, 20:08:35 »
Het zou helemaal kloppen, als niet alle kandidaten zo expliciet op Jon zaten. Er is iets vreemds aan de hand met deze serie. Wij zien veel molacties van Anniek, maar de kandidaten blijkbaar niet? Er wordt alles aan gedaan door de regie om Anniek als een echte kandidaat over te laten komen. Veel mollen, rood scherm, kandidaten die eruit zijn omdat ze op Anniek zaten, enz. Het plaatje zou compleet zijn als meer kandidaten openlijk Anniek verdachten, ipv Jon. Dan was ze de mol inderdaad niet. Maar wat is er nog spannend aan een finale als iedereen op Jon zit en die is het ook? Waarom hebben ze dat niet anders kunnen monteren? Of voor mijn part in het midden gelaten?

Overigens, dat Froukje op Anniek zat toen ze er uitging is volstrekt onzeker. Ten eerste komt deze informatie van Dennis, die als doel kan hebben gehad twijfel te zaaien bij iemand. Want hij heeft ook een keer beweerd dat Froukje op iemand anders zat toen ze er uitging. En Froukje kan opzettelijk Dennis hebben geprobeerd te misleiden. Dit is, kortom, onbetrouwbare informatie.

Jij gaat, als je dennis bent en als je een maatje als Vivienne hebt, tegen haar heus wel de waarheid vertellen. Een andere vraag die Jon en Vivienne vroegen, beantwoord hij bij Vivienne wel juist en bij Jon niet, bij de 1 op 1 gesprekken.
Je gaat als jij dennis bent heus niet 100% op Jon als je niet zeker weet of Froukje wel echt de waarheid had gesproken tegen je over Anniek.
Wat Dennis zei was gewoon juist.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Montage mindf*ck?
« Reactie #4 Gepost op: 28-02-2009, 20:14:02 »
Jij gaat, als je dennis bent en als je een maatje als Vivienne hebt, tegen haar heus wel de waarheid vertellen. Een andere vraag die Jon en Vivienne vroegen, beantwoord hij bij Vivienne wel juist en bij Jon niet, bij de 1 op 1 gesprekken.
Je gaat als jij dennis bent heus niet 100% op Jon als je niet zeker weet of Froukje wel echt de waarheid had gesproken tegen je over Anniek.
Wat Dennis zei was gewoon juist.

Dennis is wel heel naief geweest als hij zomaar iedereen gelooft in WIDM. Hij heeft ook een keer gezegd dat Froukje op iemand anders zat (weet niet meer wie zo even) toen ze eruit ging. De informatie die Dennis ons geeft is volstrekt onbetrouwbaar. Hij kan zelf namelijk ook nog liegen als hem dat beter uitkomt.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Montage mindf*ck?
« Reactie #5 Gepost op: 28-02-2009, 20:23:43 »
Dennis is wel heel naief geweest als hij zomaar iedereen gelooft in WIDM. Hij heeft ook een keer gezegd dat Froukje op iemand anders zat (weet niet meer wie zo even) toen ze eruit ging. De informatie die Dennis ons geeft is volstrekt onbetrouwbaar. Hij kan zelf namelijk ook nog liegen als hem dat beter uitkomt.

Ik denk niet dat hij zou gaan liegen tegen Vivienne, ze is zogenaamd goud eerlijk. en zoals ik al zei hij loog wel tegen Jon.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline psvwessel

  • Forumlid
Re: Montage mindf*ck?
« Reactie #6 Gepost op: 28-02-2009, 20:29:05 »
Ik denk niet dat hij zou gaan liegen tegen Vivienne, ze is zogenaamd goud eerlijk. en zoals ik al zei hij loog wel tegen Jon.
En Aniek kan het toch ook eigenlijk niet zijn want Rick zat volgens mij op Aniek en op Jon zelf na zat verder iedereen op Jon.Dus stel Aniek was de mol dan zou Rick ook al had ie een beetje gespreid nog door zijn geweest.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2009, 20:31:21 door psvwessel »

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Montage mindf*ck?
« Reactie #7 Gepost op: 28-02-2009, 20:29:19 »
We zijn nu eenmaal overgeleverd aan de mindf*ck van de regie.

Op basis van wat we gezien hebben ga ik er nog steeds vanuit dat Anniek de mol is. Gewoon omdat ik haar een aantal dingen heb zien doen die voor mij zeer verdacht waren, ook nog voordat ze echt collectief werd verdacht.

De biechten en voice-overs tijdens de test negeer ik hierbij geheel. Het grote voorbeeld voor mij was dat we de biecht dat Anniek de vrijstelling had gevonden, pas na de uitslag te zien kregen. daarnaast zijn de verhaaltjes vaak zo tegenstrijdig dat er geen waarde aan gehecht kan worden. Hetzelfde geldt voor de aangeklikte antwoorden tijdens de test.

Ik zag ergens een overzicht op wie de afvallers op dat moment stemden. ook dat wordt pas vanaf aflevering 6 of 7 interessant (als ze al de waarheid spreken) omdat voor die tijd veel te veel gespreid wordt.

Wat ik niet heb gezien, kan ik geen conclusies aan verbinden maar het zou me niets verbazen dat we in aflevering 10 de ene na de andere schitterde molactie van Viv zien. Dan zit ik er gewoon helemaal naast.
Het moet wel heel wat zijn om alle geld dat ze wel binnenhaalde te doen wegvallen.

Tenzij er echt een overtuigende aanwijzing komt dat het anders zou zijn, blijf ik bij Anniek als mol. De heeft gewoon het meest gemold en het minste geld binnengebracht (geprobeerd te brengen).
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Montage mindf*ck?
« Reactie #8 Gepost op: 28-02-2009, 20:31:39 »
Ik denk niet dat hij zou gaan liegen tegen Vivienne, ze is zogenaamd goud eerlijk. en zoals ik al zei hij loog wel tegen Jon.

Als we sommigen hier moeten geloven is Viv zo goudeerlijk dat ze de mol is ..... ::zwaai:: Dag Dennis   ::zwaai::

Vergeet niet dat in dit spel niemand te vertrouwen is. Zelfs die lieve Viv niet. En volgens mij is Dennis slim genoeg om dat ook niet te doen.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Montage mindf*ck?
« Reactie #9 Gepost op: 28-02-2009, 20:32:27 »
We zijn nu eenmaal overgeleverd aan de mindf*ck van de regie.

Op basis van wat we gezien hebben ga ik er nog steeds vanuit dat Anniek de mol is. Gewoon omdat ik haar een aantal dingen heb zien doen die voor mij zeer verdacht waren, ook nog voordat ze echt collectief werd verdacht.

De biechten en voice-overs tijdens de test negeer ik hierbij geheel. Het grote voorbeeld voor mij was dat we de biecht dat Anniek de vrijstelling had gevonden, pas na de uitslag te zien kregen. daarnaast zijn de verhaaltjes vaak zo tegenstrijdig dat er geen waarde aan gehecht kan worden. Hetzelfde geldt voor de aangeklikte antwoorden tijdens de test.

Ik zag ergens een overzicht op wie de afvallers op dat moment stemden. ook dat wordt pas vanaf aflevering 6 of 7 interessant (als ze al de waarheid spreken) omdat voor die tijd veel te veel gespreid wordt.

Wat ik niet heb gezien, kan ik geen conclusies aan verbinden maar het zou me niets verbazen dat we in aflevering 10 de ene na de andere schitterde molactie van Viv zien. Dan zit ik er gewoon helemaal naast.
Het moet wel heel wat zijn om alle geld dat ze wel binnenhaalde te doen wegvallen.

Tenzij er echt een overtuigende aanwijzing komt dat het anders zou zijn, blijf ik bij Anniek als mol. De heeft gewoon het meest gemold en het minste geld binnengebracht (geprobeerd te brengen).

Ik had verwacht dat Vivienne de pot zou halvere afgelopen opdracht, maar dat viel me nog mee. Ze blijft bij haar statement niet verdacht te worden.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Montage mindf*ck?
« Reactie #10 Gepost op: 28-02-2009, 20:36:10 »
Ik had verwacht dat Vivienne de pot zou halvere afgelopen opdracht, maar dat viel me nog mee. Ze blijft bij haar statement niet verdacht te worden.

Bij welke opdracht bedoel je?
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Montage mindf*ck?
« Reactie #11 Gepost op: 28-02-2009, 20:41:02 »
Bij welke opdracht bedoel je?

Gewoon over het algemeen;), als dat kon. Yvon of Inge had toch ook in 1 van de laatste aflevering de hele pot weggespeeld of vergis ik me.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Montage mindf*ck?
« Reactie #12 Gepost op: 28-02-2009, 21:08:57 »
Gewoon over het algemeen;), als dat kon. Yvon of Inge had toch ook in 1 van de laatste aflevering de hele pot weggespeeld of vergis ik me.

Ergens halverwege dacht ik. Bij de veiling toen Paul werd teruggekocht.
Ik zou het overigens wel een stunt vinden als Vivienne volgende week alsnog de pot halveert. Zeer verrassend. Maar of het voor de kijker nu zo leuk is als een mol pas de allerlaatste aflevering molt? Om nog niet te spreken over het spel zelf voor alle kandidaten die al zijn afgevallen. Mmm. Misschien dat ik me dan ga aansluiten in het klaagtopic  :-\\

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Montage mindf*ck?
« Reactie #13 Gepost op: 28-02-2009, 21:28:48 »
Gewoon over het algemeen;), als dat kon. Yvon of Inge had toch ook in 1 van de laatste aflevering de hele pot weggespeeld of vergis ik me.

Afgelopen week was daar geen gelegenheid toe.
Sterker nog: het bedrag in de trein werd verdubbeld als iedereen zijn kluis open kreeg.
Ik zou als mol mijn kluis dus zeker nooit open krijgen. En als ik dat wel kreeg zou ik van de 300 euro die erin lag zeker 200 euro aan een ballon binden  ::zwaai::


Wie weet, is er volgende week nog een kans om geld uit de pot te laten verdwijnen maar ik ben het met Tureluurs eens dat dat dan wel heel erg laat is.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Montage mindf*ck?
« Reactie #14 Gepost op: 28-02-2009, 21:41:32 »
De regie leest natuurlijk ook al jaren mee op dit forum. Die weet heel goed waar we naar kijken en hoe we speuren. Dus hebben ze ergens een aspect gevonden waar we klaarblijkelijk niet op letten (misschien vorig jaar al getest, eens kijken of we iets opmerkten, dit gebeurde niet, misschien zitten nu net dáár de hints).
Ik geloof niet zo in omgekeerde psychologie hier. Bijvoorbeeld "Jon wordt te verdacht in beeld gebracht dus hij is niet de mol, maar ze willen dat we dat denken, dus hij is wel de mol". Theoretisch is dit een mogelijke strategie, maar dat kunnen ze m.i. niet verantwoorden. Je kan niet verwachten dat de kijkers elke aanwijzing 4x omdraaien, dus je kan ook niet zulke hints erin verwerken.
The British are not impressed.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Montage mindf*ck?
« Reactie #15 Gepost op: 28-02-2009, 21:59:15 »
De regie leest natuurlijk ook al jaren mee op dit forum. Die weet heel goed waar we naar kijken en hoe we speuren. Dus hebben ze ergens een aspect gevonden waar we klaarblijkelijk niet op letten (misschien vorig jaar al getest, eens kijken of we iets opmerkten, dit gebeurde niet, misschien zitten nu net dáár de hints).
Ik geloof niet zo in omgekeerde psychologie hier. Bijvoorbeeld "Jon wordt te verdacht in beeld gebracht dus hij is niet de mol, maar ze willen dat we dat denken, dus hij is wel de mol". Theoretisch is dit een mogelijke strategie, maar dat kunnen ze m.i. niet verantwoorden. Je kan niet verwachten dat de kijkers elke aanwijzing 4x omdraaien, dus je kan ook niet zulke hints erin verwerken.

Ik vermoed dat de SMS er mee te maken heeft, en dan vooral het T9 woordenboek functie.
Kan iemand even met T9 woordenboek functie de volgende woorden typen:
wagon 1 wachtwoord 5280
wagon 2 wachtwoord ik zie het niet
wagon 3 wachtwoord { MOI & ! // ..4
wagon 4 wachtwoord abracadabra
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Montage mindf*ck?
« Reactie #16 Gepost op: 28-02-2009, 22:08:18 »

1: -
2: Gigkk wwwwigie gheev ooggieeu
3: {Monniig&!//..
4: Baarsscaaceccrspa

Getallen lukt me niet.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Montage mindf*ck?
« Reactie #17 Gepost op: 28-02-2009, 22:08:41 »
Volgens mij heeft het niet eens zo er veel met regie/montage te maken.

Anniek (de mol) heeft zich de eerste afleveringen gewoon niet heel verdacht gedragen vergeleken met sommige andere kandidaten. De eerste aflevering heeft ze zelfs helemaal niks verdachts gedaan. Verder schijnt ze in het begin beweerd te hebben dat ze geen mol wou zijn en kreeg ze in aflevering 2 een rood scherm. Alle reden dus om haar niet te verdenken of zelfs af te schrijven als mol.

Later in het spel gaat ze openlijker mollen bij niet-induviduele opdrachten, maar dat wordt door sommige kandidaten juist opgevat als 'te overdreven' om zichzelf als kandidaat verdacht te maken.

Nu de groep kleiner is en beter zijn best doet vallen de acties van Anniek voor ons erg op, maar de kandidaten hebben allang tunnelvisie. En eerlijk gezegd heb ik het ook pas sinds donderdag door, nadat al mijn andere verdachten waren afgevallen. Tussen de chaos en molacties van andere spelers vielen de biechts en acties van Anniek mij niet bijzonder op.

Misschien hebben ze wel iets geleerd van het seizoen met Molouska. Zij was tijdens de biechts steeds haar acties goed aan het praten, waardoor ze naar mijn mening uit haar rol van klunnelige miep viel. Dat is een reden waarom ik nooit heb getwijfelt dat zij de mol was.
Anniek zou ik veel verdachter gevonden hebben als ze dat ook gedaan had. Ze is in mijn ogen minder verdacht door gewoon toe te geven dat ze niks verdient heeft... maar misschien zijn mijn hersens al aangetast door het molvirus.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Montage mindf*ck?
« Reactie #18 Gepost op: 28-02-2009, 22:23:10 »
Volgens mij heeft het niet eens zo er veel met regie/montage te maken.

Anniek (de mol) heeft zich de eerste afleveringen gewoon niet heel verdacht gedragen vergeleken met sommige andere kandidaten. De eerste aflevering heeft ze zelfs helemaal niks verdachts gedaan. Verder schijnt ze in het begin beweerd te hebben dat ze geen mol wou zijn en kreeg ze in aflevering 2 een rood scherm. Alle reden dus om haar niet te verdenken of zelfs af te schrijven als mol.

Later in het spel gaat ze openlijker mollen bij niet-induviduele opdrachten, maar dat wordt door sommige kandidaten juist opgevat als 'te overdreven' om zichzelf als kandidaat verdacht te maken.

Nu de groep kleiner is en beter zijn best doet vallen de acties van Anniek voor ons erg op, maar de kandidaten hebben allang tunnelvisie. En eerlijk gezegd heb ik het ook pas sinds donderdag door, nadat al mijn andere verdachten waren afgevallen. Tussen de chaos en molacties van andere spelers vielen de biechts en acties van Anniek mij niet bijzonder op.

Misschien hebben ze wel iets geleerd van het seizoen met Molouska. Zij was tijdens de biechts steeds haar acties goed aan het praten, waardoor ze naar mijn mening uit haar rol van klunnelige miep viel. Dat is een reden waarom ik nooit heb getwijfelt dat zij de mol was.
Anniek zou ik veel verdachter gevonden hebben als ze dat ook gedaan had. Ze is in mijn ogen minder verdacht door gewoon toe te geven dat ze niks verdient heeft... maar misschien zijn mijn hersens al aangetast door het molvirus.

In de eerdere afleveringen werd inderdaad door meer mensen opzichtig gemold (Hans, Sebas). Hoewel ik toen nog tunnelvisie had op Froukje was ze echter vanaf aflevering 2 voor mij al verdacht:

- op de bus was ze veel te voorzichtig met geld verdienen. De positie van Hans en Anniek was de beste positie voor de mol.
- vond geen geld in het kantoor
- had de mogelijkheid tot de supervrijstelling (Sebas wilde duidelijk onderhandelen in het reuzenrad) maar deed dit niet.

Heb me helaas nog even aan Froukje vastgehouden maar toen die eruit was ben ik gelijk weer Anniek als mol gaan zien.
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Montage mindf*ck?
« Reactie #19 Gepost op: 28-02-2009, 22:46:59 »
In de eerdere afleveringen werd inderdaad door meer mensen opzichtig gemold (Hans, Sebas). Hoewel ik toen nog tunnelvisie had op Froukje was ze echter vanaf aflevering 2 voor mij al verdacht:

- op de bus was ze veel te voorzichtig met geld verdienen. De positie van Hans en Anniek was de beste positie voor de mol.
- vond geen geld in het kantoor
- had de mogelijkheid tot de supervrijstelling (Sebas wilde duidelijk onderhandelen in het reuzenrad) maar deed dit niet.

Heb me helaas nog even aan Froukje vastgehouden maar toen die eruit was ben ik gelijk weer Anniek als mol gaan zien.
Dan ligt het misschien wel aan mij. Ik was toen verblind door Froukje.
Anniek vond ik in het begin helemaal niet verdacht, met uitzondering van de telefooncellen opdracht. Hoewel ik haar nooit echt heb afgeschreven (want veel geld heeft ze nooit binnen gehaald), is ze pas weer écht echt in de picture gekomen sinds ik vorige week bezig was met mijn "waarom Dennis de mol is"-overzicht en er achter kwam dat Anniek tijdens de ganzebordopdracht precies de tactiek uitvoerde waarvan ik had bepaald dat het de beste methode was om bij deze opdracht te mollen. (Voor Dennis gold de op een na beste tactiek.)
Pas nu Dennis er uit is zie ik met terugwerkende kracht in dat ze toch wel behoorlijk de mol is.