Auteur Topic: locaties op Google Street View  (gelezen 42638 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #80 Gepost op: 1-02-2010, 23:02:59 »
::ok:: Klopt! Geweldig systeem, Street View. Hier is nog iets grappigs dat ik tegen kwam op het vliegveld van Tokio.
Ik kom net ook iets grappigs tegen terwijl ik door Nagasaki loop: Link. ('t is niet de enige.)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #81 Gepost op: 2-02-2010, 18:59:03 »
Ik ben nog op zoek naar:

  • Vertrekpunt tram in de kokeropdracht (03:03). De trambaan van Nagasaki heeft vier eindpunten. Ik heb ze alle vier bezocht maar bij geen enkele herkende ik de beelden uit de aflevering.
Dit is het vertrek én eindpunt.

Alle andere locaties, haltes en kokers, van deze opdracht staan nu ook op de kaart en zijn ook via de bovenstaande link te bekijken.

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #82 Gepost op: 2-02-2010, 19:38:12 »
Dit is het vertrek én eindpunt
::ok:: Heel mooi, bedankt!

Offline jorytreurtniet

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #83 Gepost op: 2-02-2010, 20:11:55 »
De plekken van de eilanden en het strand van een opdracht van aflevering 5

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #84 Gepost op: 3-02-2010, 00:44:35 »
Nog even aflevering 2 afronden:

  • Groepsfoto (streetview)
  • Hotel, Ryokan Nishikiso Bekkan in Nagasaki. (streetview)

Nu alleen nog de plek waar PJH de introductie doet en dan is mijn checklist van aflevering 2 helemaal afgevinkt.  ;)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #85 Gepost op: 3-02-2010, 16:03:58 »
Ik stond op het punt om het op te geven, maar ik heb hem!!! De locatie van de tentjes en het ketenspel ("bos"):


Dit ligt net ten noorden van het stuwmeer waar opdracht 2 was. Met dank aan deze website.
Nu uitpluizen of de groepsfoto hier of bij de huisjes genomen is.

Offline M90

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #86 Gepost op: 3-02-2010, 22:03:09 »
Goed speurwerk zeg!  :D ::ok::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #87 Gepost op: 3-02-2010, 23:52:24 »
Voor wie ooit echt de mol achterna wil heb ik een juweeltje. Want zo 'n reis is natuurlijk niet compleet zonder bezoek aan het washok dat in aflevering 3 minuten lang het decor is van dé sleutelscène van Wie is de mol? 2010.   ;)



Gevonden op basis van de beelden in de bus als Erik de telefoon laat zien. Bewijsvoering rond door deze foto van het washok op de website van het hotel.  :P

Offline Ronald vd V

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #88 Gepost op: 6-02-2010, 12:37:53 »
Wow, hier wordt hard gewerkt !!!  ::bravo::

Ik denk dat ik komende week ga proberen om deze locaties netjes allemaal toe te voegen op www.wiewasdemol.nl, zowel van seizoen 10 als alles wat van de seizoenen daarvóór nog gevonden is. Ik had per opdracht wat globale plekken, maar wat jullie allemaal ontdekken is helemaal fantastisch!!!  ::tandpastasmiley::

Offline Ronald vd V

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #89 Gepost op: 6-02-2010, 12:42:49 »
... als niemand daar problemen mee heeft natuurlijk  ::tandpastasmiley::, en ik zal proberen per locatie erbij te zetten wie 'm gevonden heeft.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #90 Gepost op: 6-02-2010, 13:00:11 »
... als niemand daar problemen mee heeft natuurlijk  ::tandpastasmiley::, en ik zal proberen per locatie erbij te zetten wie 'm gevonden heeft.
Ik heb er geen probleem mee. Je mag ook wel mijn kaart linken, daar staan ook nog een aantal dingen tussen die ik hier net gepost heb en komen steeds dingen bij...

Zoals:

Ik ben trouwens tegen een nieuw soort uitdaging aan gelopen van een type die ik tot nu toe nog niet heb, door mijn drang om ook restaurants en hotel te vinden. Hoe herken je het juiste restaurant van een Sushi restaurant keten? Heiroku-zushi is echt een soort McDonalds. Allemaal hetzelfde interieur en huisstijl, er zijn er 10+ in de omgeving van Sendai en ze schieten als paddestoelen uit de grond.
Ik hoop nu alle restaurants met een grote Heiroku-zushi reclame zuil (in Sendai) gevonden te hebben, en moet daar de juiste uit zien te pikken. Als die er tussen zit. Van het rijtje wat ik nu heb kan ik er een aantal ook al wegstrepen omdat er geen derde reclame bord onder hangt.  :P


Toevoeging>
Van voor stukje aflevering 6:

Eén van de bronzen beelden die we zien is van de beroemde japanse dichter Matsuo Basho (1644-1694).


Toevoeging2> Ik kwam door toeval op een website die mij aanleiding gaf om de plek van de test en executie van aflevering 3 vlak bij Geisenkaku Garden te zoeken. Het dorpje waar dat ligt staat bekend om zijn vele tuinen. Ik heb de plek daar na wat speur werk inderdaad kunnen vinden en vervolgens een naam aan weten te knopen, namelijk:


Dit was de locatie die ik nog het meest miste op mijn lijstje. Nu hebben we van alle opdrachten, tests en executies de plek gevonden.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2010, 19:36:04 door Rat »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #91 Gepost op: 6-02-2010, 22:32:17 »
De foto opdracht van volgende week is in een museum voor wetenschap en industrie (oid) en vermoedelijk is dat in het zelfde complex waar afgelopen aflevering de test & executie was, het Yamagata Kajo Central Building.

« Laatst bewerkt op: 6-02-2010, 23:21:50 door Rat »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #92 Gepost op: 12-02-2010, 23:56:12 »
Aflevering 6 (alles alleen kaart):

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #93 Gepost op: 3-03-2010, 00:45:54 »
Aflevering 7 op basis van preview uit vorige aflevering, molmail filmpje, e.d.

De opdracht met koffertjes & stoplichten is op dit kruispunt. Shinbuya, Tokyo. Met dank aan Tsubasa en Frits in de molmail. (Streetview beschikbaar.)

De opdracht waarbij een groepje een ander groepje achtervolgt. (Met dank aan Tsubasa voor de wijk: Ueno):
  • Straatje waar Arjen & Kim in lopen om vermomming te kopen: Streetview. Ueno, Tokyo.
  • Uitleg Erik & Sanne door PJH: Streetview. Ueno, Tokyo.
  • Trap waar Frits zit te wachten: Streetview. Ueno, Tokyo.

De opdracht met de webcams. (Met dank aan DC voor vinden van site met webcams):
  • Positie Kim: Streetview. Shinbuya, Tokyo
  • Positie Sanne: Streetview. Shinbuya, Tokyo
  • Positie Erik: Streetview. Shinbuya, Tokyo
  • Arjen & Frits met laptop: Streetview. Shinjuku Station, Tokyo
  • Arjen & Frits bij videoscherm: ?.

« Laatst bewerkt op: 3-03-2010, 00:47:25 door Rat »

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #94 Gepost op: 3-03-2010, 09:32:57 »
Coole actie weer Rat!
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #95 Gepost op: 3-03-2010, 10:11:20 »
Inderdaad Rat, complimenten! Eindelijk krijg ik ze hier geopend, en het ziet er goed uit!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #96 Gepost op: 3-03-2010, 22:37:26 »
  • Arjen & Frits bij videoscherm: ?.
^^^ Streetview

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #97 Gepost op: 4-03-2010, 08:27:26 »
^^^ Streetview

Ik vroeg me al af waarom het er zo bekend uitzag, het is een van mijn favo stationsuitgangen van Shinjuku: zuidoost! Leuk dat Frits en Arjen daar in de buurt een opdracht gaan doen. Dit is de eerste stad in Japan waar ik echt ook wel wat van weet dus vanaf vanavond wordt het een feest der herkenning voor mij. :)

Wel apart overigens dat Sanne, Kim en Erik in Shibuya schijnen te staan terwijl Frits en Arjen in Shinjuku staan. Daar zit aardig wat afstand tussen, mochten ze elkaar moeten ontmoeten ofzo dan kan dat al bijna niet zonder het nemen van trein (Yamanote line) of metro (een stuk ingewikkelder)...
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Re: locaties op Google Street View
« Reactie #98 Gepost op: 4-03-2010, 22:17:35 »
Ik vroeg me al af waarom het er zo bekend uitzag, het is een van mijn favo stationsuitgangen van Shinjuku: zuidoost! Leuk dat Frits en Arjen daar in de buurt een opdracht gaan doen. Dit is de eerste stad in Japan waar ik echt ook wel wat van weet dus vanaf vanavond wordt het een feest der herkenning voor mij. :)

Wel apart overigens dat Sanne, Kim en Erik in Shibuya schijnen te staan terwijl Frits en Arjen in Shinjuku staan. Daar zit aardig wat afstand tussen, mochten ze elkaar moeten ontmoeten ofzo dan kan dat al bijna niet zonder het nemen van trein (Yamanote line) of metro (een stuk ingewikkelder)...
Waarom wordt de Eifeltoren zo nadrukkelijk in beeld gebracht?

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #99 Gepost op: 5-03-2010, 08:38:44 »
Waarom wordt de Eifeltoren zo nadrukkelijk in beeld gebracht?

Het is Tokyo Tower overigens. Het is wel een soort landmark in Tokyo, je kunt 'm vanaf een hoop plekken zien. En het ziet er nogal dwingend uit, zo'n rood-oranje-witte megatoren tussen al die stedelijkheid. En volgende week is er een opdracht!
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!