Auteur Topic: locaties op Google Street View  (gelezen 42500 keer)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #20 Gepost op: 11-01-2010, 15:29:37 »
Ja, luchthaven Schiphol zat er ook bij natuurlijk, net als elk jaar. Hier is die van Tokyo:


Wilde je de "a" opzoeken, Jos?
Weet je zeker dat dit de goede is? Ik kan namelijk nergens twee gebouwen of hallen ofzo bij elkaar vinden zo dat de hoek waarvan de foto is genomen klopt. Ze gebeouwen staan allemaal tegenover elkaar of naast elkaar...

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #21 Gepost op: 11-01-2010, 16:06:48 »
Weet je zeker dat dit de goede is? Ik kan namelijk nergens twee gebouwen of hallen ofzo bij elkaar vinden zo dat de hoek waarvan de foto is genomen klopt. Ze gebeouwen staan allemaal tegenover elkaar of naast elkaar...

Er zijn meerdere airports in Tokyo. En aangezien de kandidaten ook een nacht in Tokyo hebben geslapen voor ze naar Nagasaki gingen is het aannemelijk dat ze vanuit Nederland zijn geland op Narita (international airport) en de dag daarna vanaf Haneda (local airport) naar Nagasaki zijn gevlogen.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #22 Gepost op: 11-01-2010, 18:12:43 »
Weet je zeker dat dit de goede is?

Nee, dat weet ik niet zeker. Maar het beeld uit het programma hoeft niet uit gebouw genomen te zijn. Het kan ook uit een voertuig zijn gemaakt. Ik heb zelf ook gezocht op dat vliegveld, naar de letters Tokyo International Airport maar ik kon die niet vinden.

Als Tsubasa gelijk heeft en het Narita is dan hebben we pech want daar is niks te zien.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #23 Gepost op: 11-01-2010, 18:16:10 »
Er zijn meerdere airports in Tokyo. En aangezien de kandidaten ook een nacht in Tokyo hebben geslapen voor ze naar Nagasaki gingen is het aannemelijk dat ze vanuit Nederland zijn geland op Narita (international airport) en de dag daarna vanaf Haneda (local airport) naar Nagasaki zijn gevlogen.
Ik heb ergens gelezen, dat ze met een bus van het ene naar het andere vliegveld zijn gereden. De foto laat aan duidelijkheid echter niets te raden over, wat betreft de naam van het vliegveld.

Twee terminals: dat duidt op een redelijk groot vliegveld. Maar wat voor ons een groot vliegveld is, dat is voor Tokio misschien een klein vliegveld.

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #24 Gepost op: 11-01-2010, 18:16:58 »
kwam nog wel een locatie uit de preview van aflevering 2 tegen: hier

Top! Ik was al aan het uitkijken naar deze straathoek. Dit is dus in de haven om de hoek bij de boot. Bedankt!

Offline M90

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #25 Gepost op: 11-01-2010, 18:57:32 »
één van de tramlocaties uit de volgende preview.


hier

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #26 Gepost op: 11-01-2010, 19:21:52 »
één van de tramlocaties uit de volgende preview: hier
::ok:: Klopt! Geweldig systeem, Street View. Hier is nog iets grappigs dat ik tegen kwam op het vliegveld van Tokio.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #27 Gepost op: 11-01-2010, 19:28:29 »
nog ff over het vliegveld. Op de foto (van de aflevering) staat het in oranje letters geschreven. Kijk ik dan op de site van het vliegveld van Narita dan zie ik daar foto's (nacht foto's) en daarop zijn de letters groen. Misschien zijn het niet dezelfde letters of kleuren ze 's nachts groen (wat lastig lijkt als je oranje letters hebt). Maar ik denk dat het dus een ander vliegveld is ;)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #28 Gepost op: 11-01-2010, 20:13:14 »
::ok:: Klopt! Geweldig systeem, Street View.
Man, ik kan niet wachten om met een combinatie van street view en google earth aan de slag te gaan op zoek naar WIDM locaties. Vorig jaar had ik nog geen beschikking over street view en heb ik de volledige kust van Noord Ierland en de woestijn van Jordanië meerdere malen volledige doorgescan op zoek naar locaties.  :P

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #29 Gepost op: 11-01-2010, 20:57:04 »
nog ff over het vliegveld...

Ik heb de letters gevonden! Ze staan op het dak van 1 van de gebouwen van Haneda Airport. Ik denk dat de opnames in het programma zijn genomen vanaf een pier. Aan deze kant van het gebouw (bij de vliegtuigen) komt de opname-auto van Google natuurlijk niet. Vandaar dat we de locatie niet konden vinden.

Offline M90

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #30 Gepost op: 11-01-2010, 21:00:47 »
mooie vondst, duidelijk zichtbaar!  ::ok::

fantastisch wat je er allemaal mee kunt, vooral als je nu eens naar Belfast kijkt (street view), echt extreem hoge kwaliteit. alles van vorig jaar moet daar echt supergoed te herkennen zijn. :o

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #31 Gepost op: 11-01-2010, 21:06:15 »
Ik heb de letters gevonden! Ze staan op het dak van 1 van de gebouwen van Haneda Airport. Ik denk dat de opnames in het programma zijn genomen vanaf een pier.
Nou, ik denk dat je daar ook niet zomaar mag komen, lijkt mij eigenlijk plausibeler dat dit vanuit zo'n vliegveldbus is gefilmd. Dus kan de gespiegelde 6 nog best in dat raam gereflecteerd zijn.

Aan deze kant van het gebouw (bij de vliegtuigen) komt de opname-auto van Google natuurlijk niet.
Pfff, amateurs :P
The British are not impressed.

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #32 Gepost op: 14-01-2010, 22:06:46 »
Aflevering 2

Holland village kan je niet op streetview zien, maar dit is de link naar het gebied:
http://maps.google.nl/maps?t=h&hl=nl&ie=UTF8&ll=32.998487,129.757215&spn=0.004571,0.007961&z=17

Offline milcof

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #33 Gepost op: 14-01-2010, 22:08:34 »
Aflevering 2

Holland village kan je niet op streetview zien, maar dit is de link naar het gebied:
http://maps.google.nl/maps?t=h&hl=nl&ie=UTF8&ll=32.998487,129.757215&spn=0.004571,0.007961&z=17

Vergelijking:


Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #34 Gepost op: 15-01-2010, 02:24:14 »
Holland village kan je niet op streetview zien, maar dit is de link naar het gebied:
http://maps.google.nl/maps?t=h&hl=nl&ie=UTF8&ll=32.998487,129.757215&spn=0.004571,0.007961&z=17
Heel goed, bedankt! ::ok:: Ik was dinsdag al op zoek naar deze plek. Toen ben ik langs de hoofdweg 206 "gewandeld" en kwam ik ook hier uit. Maar ik had toen geen kaart van het stadje om te controleren of ik wel op de juiste plek zat. De juiste afslag van de hoofdweg vond ik dankzij een grappig Nederlands beeldje dat je niet langs een Japanse weg zou verwachten.

Offline jorytreurtniet

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #35 Gepost op: 16-01-2010, 10:31:52 »
De locaties van de opdrachten met de kokers en met de zwarte mannetjes.
Bij de kokers is alleen de eerste van het gele team er niet en de tweede van het roze team, maar die is nooit gevonden.
De haltes klopte trouwens niet in de serie, ik hoop dat ze zo wel goed zijn.

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #36 Gepost op: 16-01-2010, 13:23:40 »
Dit zijn de locaties van de tweede opdracht die ik tot nu toe heb kunnen vinden:

  • Dejima, het tramstation waar Arjen, Erik en Kim uitstappen (04:42)
  • wegwijzerbord van Sanne bij station Shiminbyoinmae (06:21)
  • omgeving waar Manuel, Sanne en Tim zoeken (08:47)
  • bergtop waar Barbara de tweede koker vindt (09:47, alleen kaart)
  • straathoek waar Erik de tweede koker vindt (11:41)
  • Holland Village (alleen kaart)

Ik ben nog op zoek naar:

  • Vertrekpunt tram in de kokeropdracht (03:03). De trambaan van Nagasaki heeft vier eindpunten. Ik heb ze alle vier bezocht maar bij geen enkele herkende ik de beelden uit de aflevering.
  • Rijschoolpark van de volgende week (49:40). Ik lees Atado Driving School op de auto's maar dat was niet genoeg om de plek terug te vinden. Het ligt ergens op een berghelling maar ik weet zelfs niet in welke stad

Jory13, hoe kunnen we het bestand gebruiken dat je hierboven hebt geplaatst?

Offline jorytreurtniet

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #37 Gepost op: 16-01-2010, 14:32:21 »
Ik heb de locaties in google earth gezet,
en als je dat hebt kun je ze gewoon openen
en dan opslaan bij mijn locaties
« Laatst bewerkt op: 16-01-2010, 14:38:55 door Jory13 »

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #38 Gepost op: 16-01-2010, 15:35:20 »
Ik heb de letters gevonden! Ze staan op het dak van 1 van de gebouwen van Haneda Airport. Ik denk dat de opnames in het programma zijn genomen vanaf een pier. Aan deze kant van het gebouw (bij de vliegtuigen) komt de opname-auto van Google natuurlijk niet. Vandaar dat we de locatie niet konden vinden.
goed gezien! zelfs met de link moest ik nog ff zoeken!

Offline M90

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: locaties op Google Street View
« Reactie #39 Gepost op: 16-01-2010, 19:51:10 »
locatie van deze afbeelding uit de preview voor volgende week


hier