Auteur Topic: Alles combineren  (gelezen 59771 keer)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles combineren
« Reactie #140 Gepost op: 26-03-2010, 10:33:43 »
Bedankt voor de complimenten !

http://www.2shared.com/file/12291095/5303781b/AllesCombineren2010.html
Fantastisch dit! ::ok:: ::bravo:: ::respect:: Gefeliciteerd met het mooie resultaat! Ik hoop dat je er volgend seizoen weer mee aan de slag gaat.

Vooral jij bedankt Erik, ik waardeer het erg dat jij als erkende molspeurder iedere week de moeite hebt genomen om hier te posten  :).

LaTeX! Volgens mij ben ik niet de enige wetenschapper hier  ::trots::
Goed gedaan G-root!

Haha, goed herkend (zowel LateX als de wetenschapper  ;)) ! Ergens zien Latex documenten er gewoon mooier uit dan Word documenten, dus inderdaad ook zo'n simpel documentje toch maar in Latex gemaakt (had wel wat problemen met dat de .png plaatjes niet scherp blijven, maar goed, exporteren als vectorplaatjes lukte niet, en ik wilde er ook niet teveel tijd in steken ...).



Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alles combineren
« Reactie #141 Gepost op: 26-03-2010, 10:45:47 »
Haha, goed herkend (zowel LateX als de wetenschapper  ;)) ! Ergens zien Latex documenten er gewoon mooier uit dan Word documenten, dus inderdaad ook zo'n simpel documentje toch maar in Latex gemaakt (had wel wat problemen met dat de .png plaatjes niet scherp blijven, maar goed, exporteren als vectorplaatjes lukte niet, en ik wilde er ook niet teveel tijd in steken ...).


Wat je kunt doen (nerdalert!), is je grafieken vanuit Excel printen als pdf. Je kunt als je pdflatex gebruikt plaatjes in pdf-format includen. Dan blijven het vectorbestanden.
 ::vergroot::

Ik ga volgend jaar je analyses goed in de gaten houden ::ok::
groetjes Suzan

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles combineren
« Reactie #142 Gepost op: 26-03-2010, 11:06:28 »
Wat je kunt doen (nerdalert!), is je grafieken vanuit Excel printen als pdf. Je kunt als je pdflatex gebruikt plaatjes in pdf-format includen. Dan blijven het vectorbestanden.
 ::vergroot::

Ik ga volgend jaar je analyses goed in de gaten houden ::ok::
groetjes Suzan

[nerdmode] Voor mijn werk gebruik ik Origin, en daar kan ik gewoon exporteren als vectorplaatje. De Mol analyses heb ik met OpenOffice gedaan (gewoon om dat eens te proberen), en daarin zag ik zo snel niet hoe ik moest exporteren (en wilde er dus ook niet teveel tijd in stoppen). Maar in ieder geval bedankt voor je tip  ::ok:: . [/nerdmode]
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alles combineren
« Reactie #143 Gepost op: 26-03-2010, 20:39:20 »
G-root! Een geweldige manier om achter de mol te komen!
Alle criteria zijn goed gecombineerd en prachtig weergegeven in de grafieken en diagrammen!

Ik heb net even heel het PDF-bestand gelezen! Het zag er net uit als een schoolboek met die grafieken, gewoonweg prachtig dus! Je hebt alles perfect uitgewerkt!

Interessant ook om te zien welke manieren dit seizoen het best hebben gewerkt, maar niet meteen moeten uitsluiten voor volgende seizoenen...

Volgend jaar ga ik dit zeker weer heel goed volgen, want dit is echt SUPER!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Alles combineren
« Reactie #144 Gepost op: 27-03-2010, 11:11:54 »
Hoi, het downloaden werkt niet bij mij, krijg wel massaal veel pop-ups ;( Maarre ik dacht dat je de diagrammen op een rijtje zou zetten zodat we van aflevering op aflevering op een rijtje konden zien hoe het partje van Kim steeds groter werd? Ik hoop dat wat je kan je gewoon hier op het forum kunt neerzetten.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles combineren
« Reactie #145 Gepost op: 27-03-2010, 11:17:12 »
G-root! Een geweldige manier om achter de mol te komen!
Alle criteria zijn goed gecombineerd en prachtig weergegeven in de grafieken en diagrammen!

Ik heb net even heel het PDF-bestand gelezen! Het zag er net uit als een schoolboek met die grafieken, gewoonweg prachtig dus! Je hebt alles perfect uitgewerkt!

Interessant ook om te zien welke manieren dit seizoen het best hebben gewerkt, maar niet meteen moeten uitsluiten voor volgende seizoenen...

Volgend jaar ga ik dit zeker weer heel goed volgen, want dit is echt SUPER!

Dank, van reacties als deze moet ik blozen ....

Hoi, het downloaden werkt niet bij mij, krijg wel massaal veel pop-ups ;( Maarre ik dacht dat je de diagrammen op een rijtje zou zetten zodat we van aflevering op aflevering op een rijtje konden zien hoe het partje van Kim steeds groter werd? Ik hoop dat wat je kan je gewoon hier op het forum kunt neerzetten.

Hmmm, vervelend. Echt jammer dat het net te groot is om op deze site te uploaden ... ik dacht dat deze filehost wel goed was .... druk je na de link http://www.2shared.com/file/12291095/5303781b/AllesCombineren2010.html wel echt op "Save file to your PC: click here" ? (als je namelijk op die grote download knop druk, krijg je inderdaad reclame.)

Laat maar weten of het lukt, zo niet, dan post ik de losse grafieken wel hier.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Alles combineren
« Reactie #146 Gepost op: 27-03-2010, 22:14:52 »
Een tweede plek bij de vergulde zuignap!  ;)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Alles combineren
« Reactie #147 Gepost op: 28-03-2010, 00:09:42 »
van de zeven, dus........

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles combineren
« Reactie #148 Gepost op: 28-03-2010, 18:49:39 »
Een tweede plek bij de vergulde zuignap!  ;)

Wow, leuk om te horen  :D . Heeft me veel werk gekost al die diagrammen, maar leuk om op deze manier erkenning te krijgen!

Wat nou als ik er zelf was geweest, en op mezelf had gestemd ... had die ene stem het verschil kunnen maken ?  :P

 
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Alles combineren
« Reactie #149 Gepost op: 28-03-2010, 18:58:02 »
Wow, leuk om te horen  :D . Heeft me veel werk gekost al die diagrammen, maar leuk om op deze manier erkenning te krijgen!

Wat nou als ik er zelf was geweest, en op mezelf had gestemd ... had die ene stem het verschil kunnen maken ?  :P

Spreek je jouw nick eigenlijk wel uit op z'n Engels? Anders heb ik 't verkeerd gedaan.  :P

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Alles combineren
« Reactie #150 Gepost op: 28-03-2010, 19:09:32 »
Als ingewijde kan ik zeggen dat die ene stem geen verschil had gemaakt, nee.

Zie het als een grap, een extraatje buiten de leuke initiatieven die er al waren. En er is hier en daar al film- en fotomateriaal van opgedoken, dus je kan zien hoe ie eruit ziet, al kon je je daar wel een voorstelling van maken aan de hand van het ontwerp van Vriendlief. Dat, en dan verguld (zonder molletje, overigens).

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles combineren
« Reactie #151 Gepost op: 28-03-2010, 20:38:59 »
Spreek je jouw nick eigenlijk wel uit op z'n Engels? Anders heb ik 't verkeerd gedaan.  :P

Yep, zo had ik het wel bedoeld  ;) .

Maar goed, al had je het verkeerd gezegd, dan was het meer mijn schuld (door het kiezen van een rare nick) dan de jouwe  ;) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Alles combineren
« Reactie #152 Gepost op: 28-03-2010, 21:54:30 »
Ik vind het ook nooit zo erg als mensen mijn nick niet exact juist uitspreken.
The British are not impressed.

Offline Mollemaarten

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Weg van teruggeweest!
Re: Alles combineren
« Reactie #153 Gepost op: 28-03-2010, 22:02:56 »
Ik vind het ook nooit zo erg als mensen mijn nick niet exact juist uitspreken.

Haha, maar jij moet er inmiddels ook wel aan gewend zijn! :p

Verder G-Root, echt heel jammer dat ik dit topic niet eerder gespot heb! Anders had ik dit zeker gevolgd, zeker ook omdat jouw berekeningen op mij als goed geëikt (hoe schrijf je dat woord!?) overkomen! Kei goed en duidelijk gedaan!
Je kunt ze uitroken, wegjagen, soms vang je er zelfs een, maar je weet wat ze zeggen...

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alles combineren
« Reactie #154 Gepost op: 28-03-2010, 22:11:56 »
geëikt (hoe schrijf je dat woord!?)

geijkt ;)
Tell me what your telescope says

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles combineren
« Reactie #155 Gepost op: 29-03-2010, 10:15:29 »
Verder G-Root, echt heel jammer dat ik dit topic niet eerder gespot heb! Anders had ik dit zeker gevolgd, zeker ook omdat jouw berekeningen op mij als goed geëikt (hoe schrijf je dat woord!?) overkomen! Kei goed en duidelijk gedaan!

Dank je !
Soms vraag ik me af hoe belangrijk de ijking is, wat als ik de wegingsfactoren wat verander ? Komt er dan nogsteeds Kim uit, ik hoop het wel ... ben in ieder geval wel erg blij dat 'wie doet er het meest fout' en 'wie doet er het minst goed' zwaar meetelden en goed bleken te werken.
Heb nu in ieder geval een beter idee hoe ik de methode goed moet ijken voor volgend jaar !
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Alles combineren
« Reactie #156 Gepost op: 29-03-2010, 17:03:49 »
Soms vraag ik me af hoe belangrijk de ijking is, wat als ik de wegingsfactoren wat verander ?

Ik denk dat de makers van het programma heel erg anticiperen op hoe één en ander overkomt en dat dat een grote factor heeft op hoe je het moet wegen.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Alles combineren
« Reactie #157 Gepost op: 29-03-2010, 20:12:54 »
Citaat
Op deze plaats wil ik graag Erik TKS, Rat, mijn vader (en mijzelf) feliciteren met het zo snel vinden van de goede Mol. Mijn hoop is volgend jaar weer op jullie gevestigd.
Bedankt voor de felicitaties en ook bedankt voor het vertrouwen... je hebt zeker niet mee gekregen hoe 'goed' ik het er vorig jaar vanaf heb gebracht.  :P

Hoewel het natuurlijk ook een deel geluk is, heb ik het gevoel dat ik dit jaar de goede balans heb gevonden tussen de verschillende speurmethodes. Ik ben overgestapt van het bijhouden hoeveel geld kandidaten verdienen, naar het bijhouden van mol- en kandidatenacties (alhoewel mijn Excel spreadsheet, genaamd MAIMA%-analyse (Mogelijk Aandeel In Mol Acties Percentage), nog wat zaken meeneemt).
Daarnaast heb ik dit jaar wat meer gelet op fysieke tells. Dat heeft een belangrijk aandeel gehad in het kiezen van Kim als mol.

Rat is wat mij betreft forum-molspeurder van het jaar ::respect:: echt een fantastisch plaatje met die hint van die spiraal! Maar G-root is zeker een hele goede tweede, erg mooi gedaan dit ::respect:: ::respect::
Wauw, wat een eer schrijf jij mij toe. ::hug::
Wat betreft het plaatje, hoe fantastisch het ook was, de theorie klopte helaas niet. Alles wat er wel aan klopte heb ik slechts verzamelt en samen gevoegd.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles combineren
« Reactie #158 Gepost op: 29-03-2010, 21:38:57 »
[...]
Ik ben overgestapt van het bijhouden hoeveel geld kandidaten verdienen, naar het bijhouden van mol- en kandidatenacties (alhoewel mijn Excel spreadsheet, genaamd MAIMA%-analyse (Mogelijk Aandeel In Mol Acties Percentage), nog wat zaken meeneemt).
Daarnaast heb ik dit jaar wat meer gelet op fysieke tells. Dat heeft een belangrijk aandeel gehad in het kiezen van Kim als mol.
[...]

Mol- en kandidatenacties, precies wat ik doe ! Volgend jaar informatie delen ?  ;)

Grappig dat je Kim kon pakken op tells, terwijl je hier vaak leest dat je Mol echt niet aan z'n gezichtsuitdrukkingen kunt herkennen ... zou leuk zijn als je een paar screenshots kunt plaatsen waarop je Kim haar blik doorgrondde  ;) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Alles combineren
« Reactie #159 Gepost op: 1-04-2010, 19:37:41 »
Mol- en kandidatenacties, precies wat ik doe ! Volgend jaar informatie delen ?  ;)
In principe lijkt me dat prima, maar de hoeveelheid tijd ik er in steek verschilt van jaar tot jaar. Maar als ik iets bij houdt kunnen we dat zeker delen.

Grappig dat je Kim kon pakken op tells, terwijl je hier vaak leest dat je Mol echt niet aan z'n gezichtsuitdrukkingen kunt herkennen ... zou leuk zijn als je een paar screenshots kunt plaatsen waarop je Kim haar blik doorgrondde  ;) .
Ik moet even zeggen dat ik slechts een amateur ben op het gebied van fysieke tells, niet meer dan een handje vol live poker met vrienden en collega's en het bekijken van een aantal Joe Navarro filmpjes op YouTube. Het kan ook toeval zijn dat mijn interpretatie van fysieke uitdrukkingen mij naar Kim geleid hebben. Gezichtsuitdrukking alleen zijn trouwens vrij onbetrouwbaar.
Ik had hier een lang verhaal willen en kunnen typen, maar dat zit mijn afkick proces in de weg. Voor mijn doen zal ik het daarom kort houden.

Ten eerste vond ik Kim opvallen in de molmails. Ik had daarbij het gevoel dat ze dit seizoen een belangrijke rol had. Ik had haar in mijn schot voor de boeg pool als winnaar en vervolgens als mol. Ik heb het niet meer teruggekeken om te analyseren waarom ik dat vond.

Ten tweede (zie afbeelding 1) zijn er momenten tijdens foto/voorwerpen opdracht (bruggen) waar zij zich (mogelijk onderbewust) erg ongemakkelijk lijkt te voelen.
Het plaatje links is het moment dat ze zegt "maar we moeten iets kiezen" (oid). Erik steld volgens Kim eerst voor om te gaan klooien, maar op dit moment lijkt ze toch op weerstand vanuit Erik te stuiten. Ze heeft een aangespannen nek, gefronst voorhoofd en kijkt weg (omhoog). Dat zijn allemaal eigenschappen van iemand die zich ongemakkelijk voelt.
Rechts is het moment dat ze zegt dat ze haar voorwerp nog niet gehad hebben (terwijl dat wel zo is). Ze draait zich volledig weg van Erik (draai rug naar hem toe), hierdoor creert ze een emotionele afstand tussen haar en Erik. Dit is een extreme uiting van ongemak. Als ze oprecht gezellig zat te klooien met Erik, dan had zou je juist het tegenovergestelde verwachten.
(De gezichtsuitdrukkingen van Erik in deze screenshots zijn trouwens ook veelzeggend, maar dat zie ik nu pas.)


Ten derde (zie afbeelding 2) is ze de eerste paar afleveringen bijna continu zenuwachtig aan het doen. Op de afbeelding zie je slecht een kleine selectie screenshots uit de eerste twee afleveringen. Ik had met gemak 3x zo veel screenshot kunnen plaatsen waar ze met haar handen zit te frunniken of aan haar gezicht zit.


Nu laat ik het weer even 9 maanden rusten.  :P
« Laatst bewerkt op: 1-04-2010, 19:50:28 door Rat »