Auteur Topic: Vragenvuur  (gelezen 58653 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vragenvuur
« Reactie #140 Gepost op: 26-03-2010, 13:31:26 »
Het is mij echt één groot raadsel:

Hoe maakt de mol zich bekend in aflevering drie?  ???
En niet als kritiek maar uit nieuwsgierigheid: waarom werd dit zo groots aangekondigd en is het uiteindelijk niet in aflevering 10 teruggekomen?
Het enige wat ik mij zou kunnen voorstellen is de auto met groene vingerafdruk van Kim...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #141 Gepost op: 26-03-2010, 13:42:26 »
Vraag: In welke serie is voor het eerst de Hulpmol in gebruik genomen?

Wie van de redactie kwam op het idee om in deze Serie 10 een hulpmol in te zetten?  ;D
heb ik iets gemist?  ???

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Vragenvuur
« Reactie #142 Gepost op: 26-03-2010, 14:24:08 »
Wat was er zo uniek aan dit seizoen (wat immers beloofd werd)?
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline maud

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragenvuur
« Reactie #143 Gepost op: 26-03-2010, 14:28:41 »
Morgenvroeg wordt dit topic uitgeprint om mee te nemen naar de fandag, dus heb je nog vragen stel ze vandaag !! :)
"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #144 Gepost op: 26-03-2010, 14:34:14 »
Waarom koopt Kim een theepotje, motivatie: wel meer mensen drinken thee, terwijl wij als kijkers louter beelden zien van kandidaten die het meTHEEn aan Kim linken? Elk ander object was hier beter geweest om te mollen?

Was de topito opdracht van Barbara een noodgreep [net zoals kaarsen vorig jaar] (ivm Manuel?) ??
« Laatst bewerkt op: 26-03-2010, 15:35:06 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Vragenvuur
« Reactie #145 Gepost op: 26-03-2010, 14:48:04 »
Vast al gevraagd, maar voor de zekerheid:

We hebben nou al twee keer gezien dat een kandidaat ziek naar huis moest (drie als je Annette ook meetelt). Wat zou er gebeuren als de mol ziek zou worden? En naar huis moet?
The British are not impressed.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Vragenvuur
« Reactie #146 Gepost op: 26-03-2010, 22:10:26 »
PJH: Het leek alsof jij Sanne anders toesprak dan de andere kandidaten. Een beetje vaderlijk. Heb je dit zelf ook zo ervaren? Waardoor kwam dit?

Crew: Was er een rust dag?
Er is in een kranten artiekel gezegd dat de kandidaten elke dag een andere verblijfplaats hebben om ze te ontregelen. Wat is de reden om in Tokyo de kandidaten toch drie afleveringen lang in één appartement te zetten?

Ik weet zeker dat ik ook nog een vraag voor een kadidaat had bedacht waar ik dol graag het antwoord op wil weten. Helaas weet ik deze in mijn huidige aangeschoten toestand niet meer te herinneren.  :-\\

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #147 Gepost op: 26-03-2010, 22:41:47 »
Technisch was het mogelijk geweest dat Barbara eerder naar huis ging én er iemand uitvloog voor Tokyo..
Wat was de noodoplossing in dat geval? (Ik neem aan dat ze niet zomaar voor 8 afleveringen waren gegaan)

Heeft de Mol ook wel eens de opdracht om een handje te helpen, omdat het geen leuke tv is als een opdracht direct vastloopt?

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Vragenvuur
« Reactie #148 Gepost op: 26-03-2010, 23:06:14 »
Vraag voor Arjen:

Had je inderdaad een joker in de hand op de groepsfoto? En zo ja, waarom dan?
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Vragenvuur
« Reactie #149 Gepost op: 26-03-2010, 23:50:03 »
Vraag voor Barbara:
Is je lievelings kleur echt blauw? Of heb je expres veel blauwe kleding mee genomen naar Japan.

Vraag voor Erik:
Arjen en andere molloten hebben ontdekt dat je veel B's op je shirt had staan. Is dit toeval?

Vraag voor Arjen:
In de finale zeg je dat je een kledinghint zag in de truien van Erik. Gaat het hier om die b's? Mollen en kruizen?

Vraag voor Loretta:
Wat was het mooiste moment voor jou in in de serie?

Vraag voor Tim:
Hoeveel tijd heb je besteedt aan de voorbereiding van WIDM? Je molboekje?

Vraag voor Kim:
Obvious mollen in aflevering 1! Is dat wel zo'n goede actie?

Vraag voor Sanne:
Vergelijk jij je zelf na het zien van de afleveringen met Anniek, door je hulpmol acties?

Vraag aan Hind:
Wilde jij de mol zijn? Zoja, je naam is perfect voor verborgen hints. Vooral naar vorig jaar: Jon de Mol?

Vraag aan Frits:
Hoelang heb je in je eentje gewacht in Holland Village, tot dat je het aandurfde de trap op te rennen naar het geld?

Vraag aan Manuel:
Maakte jij op de groepsfoto van afl 2. met je hand een M gebaar, om molloten te beinvloeden?

Vraag aan de productie
Waarom was de naam van Hind een rood label en alle anderen wit?

Vraag aan PJ:
Wat vond jij de mooiste opdracht van dit seizoen?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Vragenvuur
« Reactie #150 Gepost op: 26-03-2010, 23:57:28 »
Ohja, voor de productie:

Waarom is er verder niets meer gedaan met de DEMOLTIEN, eerste letters van de dagboeken. Naast een tweet die sloeg op de strandopdracht van aflevering 9.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Vragenvuur
« Reactie #151 Gepost op: 27-03-2010, 00:33:27 »
Kim:

Als jij niet de Mol was, wie van de anderen zou je daarvoor dan het meest geschikt vinden?

Naar welke opdracht keek je, als Mol, het meeste uit?

Aan welke opdracht heb je, achteraf bekeken, het meest plezier beleeft om te mollen.

Ben je ooit bijna op heterdaad betrapt tijdens het mollen?

Heb je het jezelf nooit beklaagd dat je samen op een kamer sliep met Sanne? Het moet geen luxe zijn om een kamer te delen met iemand die je verdenkt. (Ze heeft zelfs in je tas zitten gluren!)

Heb jij nu Sanne afgeknald in het ninja-spel of was het toch Frits?

In interviews zei je al dat je een fervent kijkster was de voorbije jaren. Wie van de negen andere mollen, is je favoriete Mol?

Kim, gunde je Barbara de vrijstelling écht? ::) m.a.w. Had je geen zin om haar als Mol er keihard uit te gooien?

Had je nooit eens zin om zelf een vrijstelling te pakken?


Frits:

Vanaf wanneer ben je vol voor Kim gegaan, zonder te spreiden?

Zou je die vrijstelling nog altijd hebben gepakt nu je weet wat dat betekende voor je positie in de groep?


Sanne:

Was die rode lippenstift op Loretta's gezicht nu écht nodig? ;) Wat vond je ervan dat vele kijkers dat zagen als een judaskus?


Arjen:
Heb je nooit de reeks gezien met Yvon Jaspers als Mol? Dan wist je dit als geen ander: "Sluit nooit een pact met de Mol!"

Je hebt nu zoveel keer in een team gezeten met de Mol? Zou je het ooit wel eens door hebben gehad dat Kim ook daadwerkelijk de Mol was?

"Ik heb één van jullie erg onderschat, denk ik," zei je na je executie. Bedoelde je daar nu Kim mee? Of toch nog eerder Sanne?


Barbara:

Wat zou je ervan gevonden hebben als de groep je had opgeofferd? En wat als de Mol (Kim) dat had gedaan?


Tim:
Denk je dat je fanatisme ook je ondergang is geworden? Zou je het een tweede keer anders hebben gedaan?

Wat vond je ervan dat Sanne je geen extra joker gunde?

En wie heeft nu in hemelsnaam dat ene Japans erotisch boekje?


Pieter Jan:

Wie was je hoofdverdachte na aflevering 1?

Wanneer had je door dat Kim de Mol was?

Droom je er zelf nooit van om kandidaat of zelfs Mol te zijn in het programma? En zou je daarvoor je rol als presentator durven opgeven?



Algemeen aan alle kandidaten: Is er iemand van de kandidaten die geprobeerd heeft een valse hint de wereld in te helpen?
« Laatst bewerkt op: 27-03-2010, 01:25:29 door feniks »

Offline maud

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragenvuur
« Reactie #152 Gepost op: 27-03-2010, 06:40:02 »
Ik ga nu dit topic uitprinten  :)

Tot straks op de fandag  ::zwaai::
"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #153 Gepost op: 27-03-2010, 17:27:47 »
Nou ik ben wel benieuwd hoor hoeveel van de vragen zijn beantwoord  ::love:: :-X ::regenboog:: ::vergroot:: ::hug::


KIM
Ik zou wel willen weten of Kim het niet moeilijk vond om zulke "dikke" maatjes te zijn met Sanne
Waarom keek je door T1 zonder motivatie (immers T1 kaartje onder de foto's ontbreekt in ons beeld), ziet Arjen [haar mol op dat moment], en doet er niets mee...? 
Of je echt baalde van de duidelijke verspreking/voorkenniszaak op de tempeltrap en waar de fout zat, slechte crew-instructie?
Wat Kim van eigen prestaties dacht in de karaoke, met name het raden lijkt lastig. Je wilt toch actief meedoen maar voor je het weet raad je het goed. Want het is vooraf niet te voorspellen welk lied het andere team uitkiest om uit te beelden.
Wat dacht Kim toen ze live op televisie werd ontmaskerd door Heinz?
Of Kim nu echt erg verdrietig was dat ze moest huilen bij Arjen's vertrek of dat het vooropgezet was en dus acteerwerk. Als mol zal ze al wel geweten hebben dat hij als laatste die haar niet verdacht moest vertrekken.
Of je bedoeling vanaf dag 1 was duidelijk te mollen "Is toch leuk, een beetje fucken?" en later in het holland village wat ook iedereen opviel?
Of de strategie bij de lunch met angela en karel achteraf een misser was omdat je duidelijk een kandidaat werd gevonden?
Of je nu echt met muntjes loopt te gooien?

ALGEMEEN
horen wat er is gebeurd in de tram tijdens de NL opdracht (kokers), bv. wanneer wisten ze waar het eindpunt was? Voor de mol: Baalde je toen die opdracht toch net gehaald werd?

of de kandidaten ongeveer de planning weten, dus hoe lang ze op een bepaalde plek blijven, hoeveel opdrachten ze nog moeten doen voor de test. Enz.

er zijn dit seizoen vast weer vriendschappen gesloten, hebben die vriendschappen inmiddels ok al geleid tot samenwerking (of plannen daartoe) op zakelijk gebied, zoals samen een theaterproductie doen naast Late Avond Idealen

allen; hoe ze het spel zijn ingegaan, of ze ook wilden gaan mollen of juist molvangen. Erik staat bijv. zeer bepaald in het spel en is constant heilig boontje. Tim leek zeer voorbereid te beginnen... Arjen heeft vreemde kleding bij zich zoals die vogel die Miauw zegt, heeft-ie daar over nagedacht? Enzoverder. 

hoe vonden jullie eigenlijk Japan? Was Tokyo echt zo imponerend als sommigen hier vinden? En hebben jullie überhaupt wel iets gezien?

 
HIND
jij liep vrij gemakkelijk met die geldzakjes in het park, vond je Arjen en Erik geen watjes dat zij zo moeilijk liepen te doen? Verdacht je hen daardoor als mol?

MANUEL
hoe lang heb je erover gedaan om over je voortijdige exit heen te komen?

TIM
Waar is het fout gegaan? Hoe was je gebleken voorbereiding thuis, wist je dat je in de eerste afleveringen zeer breed tot wel 5 a 6 kandi's moet spreiden?
 
FRITS
Draagt de vrouw van Frits wel eens "manga's" en hoe lang Frits nou echt in dat bos heeft gezeten en hij daarna erg stonk na een week dezelfde kleding.
 
ERIK
Waarom je zo doelbewust je wilde uiten als de kandidaat en nooit hulpmol wilde zijn wat anderen toch op dwaalsporen kan brengen?

ARJEN
Arjen's strategie bij het test invullen;
I - Hoe voelt het, achteraf bekeken, dat door jouw strategie, elke andere kandidaat naar Kim als mol is geduwd? II - heb je voor de veiligheid in de test ook iets op Kim ingevuld toen je hoorde dat iedereen voor haar ging?
 
Waarom Arjen die joker liet zien tijdens de groepfoto.

BARBARA
Heb je niet van het eerste "rode scherm" geleerd, bleef je op dezelfde mol zitten?
 
SANNE
Of Sanne geacteerd heeft op een bepaalde momenten en welke acteer prestatie zij zelf goed vond.
 


CREW
Hoe kon Arjen in aflevering 6 een groen scherm krijgen en in aflevering 7 een rood scherm, had Kim echt virtueel rood?

Is de crew tegen veel bureaucratie aangelopen bij het krijgen van vergunningen voor het filmen op bijvoorbeeld de brugpijlers?

Waarom nu juist Rodin als kokerantwoord werd genoemd in aflevering 2, is de verklaring de eerste letters van alle antwoorden FLOWER?

Of Arjen écht twee keer over hetzelfde stuk is gereden, of dat aangerekend is dat het bij het achteruit inparkeren gebeurde.

Wie de stem uit de bioscoop is.

Waar stond het gouden vraagteken voor?

Het hele en complete chronologische verhaal van Holland Village. Wie heeft nou wanneer (en hoe vaak) op welke knop gedrukt?
 
Of je er rekening mee houdt dat er theorieen en hints ontstaan en gevonden worden en dan tussentijds nog komende afleveringen anders monteren?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragenvuur
« Reactie #154 Gepost op: 27-03-2010, 19:20:51 »
Mijn vraag is vandaag toch nog beantwoord! Maar dan door Arjen zelf tijdens de meet-and-greet :) Mijn vraag was dus hoe het kon dat Arjen 2x over 1 weghelft had gereden terwijl de Japanner leek aanwijzingen te geven. De Japanner gaf ook inderdaad aanwijzingen maar Arjen dacht soms dat de Japanner fouten maakte dus heeft hij af en toe zijn eigen plan getrokken. Hij vertelde nog wel dat hij enorm heeft zitten kletsen met hem, ook dat hij bv. heeft gezegd: "In Holland we call this Zebrapad!!" en dat hij het jammer vond dat dat niet was uitgezonden :P

(ik ben nog helemaal hyper van de MFD sorry :P )

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Vragenvuur
« Reactie #155 Gepost op: 28-03-2010, 11:37:03 »
Pieter Jan: Je zei dat het feit dat je wist wie de Mol was je bepaalde 'mogelijkheden' gaf. Wat waren dat voor mogelijkheden en hoe heb je er gebruik van gemaakt?
Jammer dat deze vraag niet aan bod is gekomen. Jammer eigenlijk wel dat PJ tijdens het vragenvuur helemaal niet aan bod is gekomen.
JP deed het trouwens wel heel erg leuk! En de kandidaten ook.  ::bravo::
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Vragenvuur
« Reactie #156 Gepost op: 28-03-2010, 12:12:17 »
JP was sowieso veel relaxter dan vorig jaar. Toen had ie ook de regie in handen, en leek het wel een militaire operatie. Daar was nu geen sprake van.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragenvuur
« Reactie #157 Gepost op: 28-03-2010, 14:44:27 »
JP was sowieso veel relaxter dan vorig jaar. Toen had ie ook de regie in handen, en leek het wel een militaire operatie. Daar was nu geen sprake van.

Zo zeg.. gelukkig niet nee.. Dit jaar was echt veeel beter en relaxter
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Vragenvuur
« Reactie #158 Gepost op: 29-03-2010, 00:15:11 »
De twee meest interessante vragen gingen wat mij betreft over het uitlekken van Frits en Japan en het voortijdig ontmaskeren van Kim.
Dat Frits was gezien is in de media inderdaad niet meer genoemd toen de serie begon, maar onder de molloten leefde het nog wel. En ben blij dat Anton het niet zo erg vond dat de kruizentheorie een week voor tijd al op straat lag.

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragenvuur
« Reactie #159 Gepost op: 29-03-2010, 00:16:39 »
Uiteindelijk zitten die theoriën er toch in om gevonden of niet... waar of niet?
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!