Auteur Topic: Vragenvuur  (gelezen 58605 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #160 Gepost op: 29-03-2010, 00:21:49 »
Nou ik ben wel benieuwd hoor hoeveel van de vragen zijn beantwoord  ::love:: :-X ::regenboog:: ::vergroot:: ::hug::

Word wel een beetje bang intussen hoor, een paar dagen na de fandag.... geen enkele vraag???  :-[

Nu heb ik wel gezien dat er op het topic over de fandag ook filmpjes staan maar het beslaat intussen 43 pagina's... het stuk over het vragenvuur hier even neerzetten lijkt me dus handig  8) intussen even zelf gegoogled, ik vond dit; http://www.youtube.com/watch?v=PKE2_8F4v2U

En de vragen die in de wandelgangen zijn beantwoord en niet op het podium wil iedereen natuurlijk hier ook heeeeeeeeeeeel graag lezen  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 29-03-2010, 00:33:04 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Vragenvuur
« Reactie #161 Gepost op: 29-03-2010, 00:33:23 »
KIM
Wat dacht Kim toen ze live op televisie werd ontmaskerd door Heinz?
Dat vond ze wel leuk en ook heel knap van Heinz, omdat er ook kleine hintjes voorbij kwamen die ze niet op het forum had gezien.

Of de strategie bij de lunch met angela en karel achteraf een misser was omdat je duidelijk een kandidaat werd gevonden?
Nee, dat was juist haar tactiek. Ze wilde zich onderscheiden van de anderen en omdat iedereen de opdracht had zich als mol bekend te maken, deed zij juist expres bijzonder kandidaterig. De enige die met een vantevoren bedacht plan dus het etentje in ging en zo hoopte dat Angela en Karel dat zouden doorzien. Van de andere kant was ze ook wel weer blij dat ze niet genoemd werd.

ALGEMEEN
of de kandidaten ongeveer de planning weten, dus hoe lang ze op een bepaalde plek blijven, hoeveel opdrachten ze nog moeten doen voor de test. Enz.
Kandidaten weten niets. Ze krijgen te horen wat voor kleren ze aan moeten doen en dan is alles verder een zwart gat. Ze weten zelfs niet wanneer ze ineens een test moeten gaan maken.

allen; hoe ze het spel zijn ingegaan, of ze ook wilden gaan mollen of juist molvangen. Erik staat bijv. zeer bepaald in het spel en is constant heilig boontje. Tim leek zeer voorbereid te beginnen... Arjen heeft vreemde kleding bij zich zoals die vogel die Miauw zegt, heeft-ie daar over nagedacht? Enzoverder.
Dit is wel beantwoord, maar ik weet niet meer precies welke kandidaat wat van plan was.

FRITS
Draagt de vrouw van Frits wel eens "manga's" en hoe lang Frits nou echt in dat bos heeft gezeten en hij daarna erg stonk na een week dezelfde kleding.
Frits' vrouw is dol op tanga's. Frits heeft nog best lang in het bos gezeten, maar werd wel bevrijd op een gegeven moment, toen kon hij nog wat van de barbecue afhalen. En toen ging hij tegen Arjen liggen om warm te worden.


ARJEN
Waarom Arjen die joker liet zien tijdens de groepfoto.
Hij was zo blij dat hij die joker had, dat hij dacht, laat ik er maar wat mee doen.

Is de crew tegen veel bureaucratie aangelopen bij het krijgen van vergunningen voor het filmen op bijvoorbeeld de brugpijlers?
Ja, ze zagen die brug en gingen vragen of ze er vanaf mochten springen (want dat doen ze eigenlijk altijd) en elke Japanner die ze dat vroegen zei, nee, natuurlijk mag dat niet. Zoals ze gingen abseilen met Inge, dat is in Japan onmogelijk.

Of Arjen écht twee keer over hetzelfde stuk is gereden, of dat aangerekend is dat het bij het achteruit inparkeren gebeurde.
Ja, hij dacht dat de instructeur af en toe een fout maakte, dus deed hij zelf ook maar wat anders.

Wie de stem uit de bioscoop is.
Een stemacteur.

Waar stond het gouden vraagteken voor?
Waren ze vergeten, maar JP beloofde het uit te zoeken en op dot com te publiceren.

Het hele en complete chronologische verhaal van Holland Village. Wie heeft nou wanneer (en hoe vaak) op welke knop gedrukt?
Is wel gevraagd, maar ben ik niet veel wijzer van geworden :P
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Vragenvuur
« Reactie #162 Gepost op: 29-03-2010, 00:34:11 »
Wandelgangvragen:

Ik heb Arjen gevraagd of hij wel eens kwam .commen, en hij komt hier inderdaad wel eens (die naambordjes waren dus zelfs voor hem handig). Verder heb ik eigenlijk niet zoveel gevraagd, had Anton graag nog willen spreken maar die was al snel weer weg.

En ik heb Sanne gevraagd of ze het leuk vond om de finale te kijken met Heinz en mij en dat vond ze, omdat wij heel fanatiek waren of iets in die strekking (letterlijk citaat op te vragen bij Sanne).
En Kim vond het niet erg dat ik bij DWDD tegen haar zei dat het echt te obvious was dat zij de mol is. Dit was mijn persoonlijke vragenvuur, meer heb ik niet, sorry.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2010, 00:36:26 door Lautjuh »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #163 Gepost op: 29-03-2010, 09:19:45 »
Okay, blijven we toch met prangende vragen zitten... hoe kon Arjen in aflevering 6 een groen scherm krijgen, had Kim echt virtueel rood? En met de tramopdracht, waren de eerste letters van alle antwoorden een hint? Dingen als met het Holland Village zijn niet 1-2-3 te vertellen natuurlijk, maar of 2e keer drukken nu betekende dat het beeld weer uitging is wel interessant, was toch de reden dat ik Arjen verdacht. Ik ga er maar vanuit dat er allemaal weinig orde in zat: het bleek dat als je de ene keer drukte het ene beeld kwam maar een uur later nog eens en een ander beeld kwam; Kim's enig mollen was tijdwinst.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragenvuur
« Reactie #164 Gepost op: 29-03-2010, 09:30:15 »
hoe kon Arjen in aflevering 6 een groen scherm krijgen, had Kim echt virtueel rood?

Kim vertelde dat ze iedere keer op iemand anders stemde in de test dus ik neem aan dat de stemresultaten van de Mol niet meetellen. Zij kan dus nooit een rood scherm hebben gekregen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Vragenvuur
« Reactie #165 Gepost op: 29-03-2010, 09:37:36 »
Wat ik heb begrepen is dat de vragen tot en met de test van aflevering 6 nog wat algemener/breder waren dan die van latere tests waardoor het kon gebeuren dat Arjen ondanks dat hij op Erik zat toch groen kreeg. (Erik had dan waarschijnlijk rood gehad.) Dit is zoals ik het onthouden heb van hoe Dikke Controleur het me vertelde. Hij heeft van Arjen en Anton zelf gehoord wat ze hier over zeiden. Dus DC, als je meeleest, aanvullingen/verbeteringen zijn welkom.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #166 Gepost op: 29-03-2010, 09:44:08 »
Het zou toch leuk zijn als Anton alle statistieken van alle tests openbaar maakt aan ons molloten... waarom eigenlijk niet, gewoon leuk nagenieten  ::hug::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Vragenvuur
« Reactie #167 Gepost op: 29-03-2010, 13:33:59 »
Wat ik heb begrepen is dat de vragen tot en met de test van aflevering 6 nog wat algemener/breder waren dan die van latere tests waardoor het kon gebeuren dat Arjen ondanks dat hij op Erik zat toch groen kreeg. (Erik had dan waarschijnlijk rood gehad.) Dit is zoals ik het onthouden heb van hoe Dikke Controleur het me vertelde. Hij heeft van Arjen en Anton zelf gehoord wat ze hier over zeiden. Dus DC, als je meeleest, aanvullingen/verbeteringen zijn welkom.
Zie fandag topic!
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #168 Gepost op: 29-03-2010, 13:42:47 »
Leuk DC maar...
topic over de fandag ook filmpjes staan maar het beslaat intussen 43 pagina's... het stuk over het vragenvuur hier even neerzetten lijkt me dus handig
Ik ben dan nog wel zo'n fan dat ik het vast nog wel door ga spitten maar voor anderen die er op de fandag niet waren zijn de 1e 100 posts leuk maar alles lezen als je er zelf niet bij was en het toch vooral gaat over wie waar een kop koffie dronk met wie is vooral leuk als je er wel zelf bij was want dan kan je ook constant op elkaar hinten wat de buitenstaanders dan niet snappen. Nou goed, niet voor mezelf want ik ga alles dus vast nog lezen en zie het dan vanzelf.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #169 Gepost op: 29-03-2010, 13:45:49 »
Wat ik heb begrepen is dat de vragen tot en met de test van aflevering 6 nog wat algemener/breder waren dan die van latere tests waardoor het kon gebeuren dat Arjen ondanks dat hij op Erik zat toch groen kreeg. (Erik had dan waarschijnlijk rood gehad.) Dit is zoals ik het onthouden heb van hoe Dikke Controleur het me vertelde. Hij heeft van Arjen en Anton zelf gehoord wat ze hier over zeiden. Dus DC, als je meeleest, aanvullingen/verbeteringen zijn welkom.

Toch vreemd, gezien Erik al op Kim zat.

Misschien willen ze het niet zeggen, maar persoonlijk denk ik dat er gewoon niemand een rood scherm kon krijgen, omdat er nu eenmaal niemand uit mocht die aflevering. De mol zou sowieso afkopen en het lag wel in de lijn der verwachting dat er meer kandidaten geld over zouden hebben voor een vrije doorgang. Veel risico was er dan niet dat het op zou vallen. Alleen heel sneu voor de kandidaat die denkt goed te zitten door het groene scherm.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Vragenvuur
« Reactie #170 Gepost op: 29-03-2010, 13:46:23 »
Tja, er zijn nu 2 topics waar dit gepost kan worden.
Maar als dit de plek is voor vraag & antwoord dan zet ik mijn zaken ook hier wel ff neer.

1) Frits heeft zo'n 20 minuten in Holland Village rondgelopen (en in bosjes gelegen), terwijl wij er maar één minuut van zien. Het plotseling verschijnen van de middelste kaartje op de monitor was dus gerelateerd aan een knop die we hem niet hebben zien indrukken. Het was dus een montage-mind-fuck dat het voor ons leek dat het via de knop in 't kerkje aangezet werd.

2) De topito-opdracht die Barbara in het spel hield stond in het draaiboek. Al wist Anton toe te voegen dat als Manuel niet ziek was geweest dit voor € 5.000 ipv € 2.000 gespeeld zou worden!

3) De koop-je-ticket-naar-Tokyo opdracht stond oorspronkelijk niet in het draaiboek. Deze is ter plekke ingevoegd omdat er dus 1x niemand mocht afvallen, en dit door de exit van Manuel eerder 'mis' ging.

4) Kim vertelde dat de mol de test maakt, maar deze 100% fout kan invullen. Dat heeft ze namelijk bewust gedaan door bijvoorbeeld vol op Erik als mol de test te maken. Hierdoor moest ook zij nadenken over de vragen, en ze is er van overtuigd dat je kan zien of iemand echt aan 't nadenken is.

5) Als de mol ziek wordt (denk aan Manuel) dan is het over en uit. Er is geen draaiboek voor zo'n situatie. Er is geen 2e mol die de plaats van de eerste in neemt.

6) Anton gaf weer aan dat we niet teleurgesteld moeten zijn als een (al dan niet briliante) theorie van ons geen officiële hint blijkt te zijn. Hij is niet verantwoordelijk voor onze geniale vondsten.  

7) WIDM Argentinie had qua schiffers FM een blunder. Toen werd een verkeerde track van het aangereikte album gedraaid (Warning Sign). Toevallig had Milouska die aflevering zo'n teken op haar trui staan. Hierdoor was de productie (naast een beetje boos) ook bevreesd dat de mol (ook al was het dus toeval) al gelijk prijsgegeven was.

8 ) Niemand van de productie wist wat er in de koffer met het vraagteken zat!

9) WIDM gaat nooit naar Amerika, omdat de eigen ploeg daar niet mag werken! De vakbonden aldaar zouden eisen dat er met een Amerikaanse camera-ploeg gewerkt zou gaan worden!

10) Zowel Arjen als Anton gaven (onafhankelijk van elkaar) aan dat de test in de aflevering van het kopen van een vrijstelling toen voor het laatst bestond uit 'open' vragen over de mol. Bijvoorbeeld in welke groep de mol zat. Beide gaven aan dat de daar op volgende test bestond uit 'gesloten' vragen. Bijvoorbeeld wat voor kleur trui de mol aan had. Arjan had daardoor dus per ongeluk vragen goed terwijl hij de vragen vooral met Erik in zijn gedachten ingevuld had. Dat hij dus bij de koop-executie toch groen kreeg betekent dus dat er toch iemand anders meer fouten fout had. Waarom is dit belangrijk? De anderen (Sanne, Frits en Erik) zaten toen al op Kim, en het dus 'raar' was dat Arjen groen kreeg. Helaas was Erik niet op de fandag, want ik had hem graag hierover een en ander gevraagd.

11) Het was vorig jaar niet de bedoeling dat het script geveild zou worden op de veiling! Anton was not amused toen hij dat vernam!

Dit was zo'n beetje wel datgene wat is blijven hangen bij me. Hebben jullie nog zaken opgevangen?
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Vragenvuur
« Reactie #171 Gepost op: 29-03-2010, 13:49:26 »
Toch vreemd, gezien Erik al op Kim zat.

Misschien willen ze het niet zeggen, maar persoonlijk denk ik dat er gewoon niemand een rood scherm kon krijgen, omdat er nu eenmaal niemand uit mocht die aflevering. De mol zou sowieso afkopen en het lag wel in de lijn der verwachting dat er meer kandidaten geld over zouden hebben voor een vrije doorgang. Veel risico was er dan niet dat het op zou vallen. Alleen heel sneu voor de kandidaat die denkt goed te zitten door het groene scherm.

Ik dacht ik hou mijn mening even voor me, maar nu je het schrijft zal ik niet ontkennen dat ik dat ook denk.  ;)
Maar het feit dat ik dit aan 2 betrokkenen heb gevraagd leek me ook al voldoende.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Vragenvuur
« Reactie #172 Gepost op: 29-03-2010, 13:53:11 »
Ik denk hetzelfde. Ook vanwege de opdrachten van aflevering 7 die voor 5 kandidaten gemaakt lijken te zijn.

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragenvuur
« Reactie #173 Gepost op: 29-03-2010, 18:19:13 »
Ik dacht ik hou mijn mening even voor me, maar nu je het schrijft zal ik niet ontkennen dat ik dat ook denk.  ;)

Ik sluit me daarbij aan. Ik kan gewoon niet geloven dat iemand die op Kim zit toevallig meer vragen fout heeft dan Arjen die naar eigen zeggen minimaal 17 van de 20 vragen op Erik inzette! Of Erik of Frits heeft gespreid tussen Sanne en Kim en wil dat nu niet toegeven?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Vragenvuur
« Reactie #174 Gepost op: 29-03-2010, 18:23:01 »
Ik denk dat ze niet het achterste van de tong laten zien. Dus we komen niet alles te weten.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #175 Gepost op: 29-03-2010, 18:32:48 »
Tja maar waarom niet? Dat ze baalden dat vorig jaar het script verkocht was okay! Maar de testresultaten tonen van elke exit is toch niet bezwaarlijk?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragenvuur
« Reactie #176 Gepost op: 29-03-2010, 18:45:26 »
Toch heeft Arjen waarschijnlijk liever dat hij tot aflevering 7 komt, dan in aflevering 6. Ik denk dus niet dat hij beter zijn plek gekocht had moeten hebben. Dan was hij namelijk waarschijnlijk ook gewoon op Erik gebleven.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Vragenvuur
« Reactie #177 Gepost op: 29-03-2010, 18:55:23 »
Tja maar waarom niet? Dat ze baalden dat vorig jaar het script verkocht was okay! Maar de testresultaten tonen van elke exit is toch niet bezwaarlijk?

Lees ik dit nou goed? Balen ze ervan dat vorig jaar met de MFD het draaiboek geveild was? Ik heb denk ik iets gemist ofzo... Als dat zo is, waarom bieden ze dit dan ter veiling aan?
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragenvuur
« Reactie #178 Gepost op: 29-03-2010, 19:04:11 »
Word wel een beetje bang intussen hoor, een paar dagen na de fandag.... geen enkele vraag???  :-[

Nu heb ik wel gezien dat er op het topic over de fandag ook filmpjes staan maar het beslaat intussen 43 pagina's... het stuk over het vragenvuur hier even neerzetten lijkt me dus handig  8) intussen even zelf gegoogled, ik vond dit; http://www.youtube.com/watch?v=PKE2_8F4v2U

En de vragen die in de wandelgangen zijn beantwoord en niet op het podium wil iedereen natuurlijk hier ook heeeeeeeeeeeel graag lezen  ::ok::

Deel 1: http://www.youtube.com/watch?v=s9f-jSkbshc
Deel 2: http://www.youtube.com/watch?v=NlVvnupHsvU
Deel 3: http://www.youtube.com/watch?v=13A7FNwOHxY
Deel 4: http://www.youtube.com/watch?v=gfaVMfRjuFc
Deel 5: http://www.youtube.com/watch?v=PKE2_8F4v2U







Hier zijn ze beter op hun plaats.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Vragenvuur
« Reactie #179 Gepost op: 29-03-2010, 19:06:40 »
Haha ik quote ook alleen maar wat ik lees hoor limone;

was vorig jaar niet de bedoeling dat het script geveild zou worden op de veiling! Anton was not amused toen hij dat vernam!

Degene die hem kocht heeft nu goud, veel meer waard dan toen  ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)