Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 89583 keer)

Offline maud

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 6
« Gepost op: 11-02-2010, 20:30:12 »
Zullen ze weer veel geld verdienen net als vorige week? Keert Hind terug in het spel? Wroet de mol lekker verder?
Praat hier mee over aflevering 6


Hier verschijnt binnenkort een spannend tekstje verzorgt door Molcrazy
« Laatst bewerkt op: 11-02-2010, 20:31:52 door maud »
"Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je tegenstanders geloven je toch niet."

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: Aflevering 6
« Reactie #1 Gepost op: 11-02-2010, 20:38:12 »
KIm: wij zijn niet net zo als jullie altijd met het spelletje bezig. Arjen: spelletje? 't is the way of life!

Een echte molloot in hart en nieren ;)

Offline liset1978

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #2 Gepost op: 11-02-2010, 20:50:28 »
Voor mij is het nu duidelijk. Arjan is de mol. Hij werd ingezoemd terwijl hij de joker met 'de mol' aan het heen en weer bewegen was en vlak ervoor zag je dat hij een soort van lachen in moest houden. ik weet het nu zeker, terwijl ik hem nog niet verdacht!
Ik stel voor... we halen Monk erbij

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #3 Gepost op: 11-02-2010, 20:50:39 »
Nou... gezellige boel daar in Japan haha... ::rofl::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #4 Gepost op: 11-02-2010, 20:56:48 »
Ai, Sanne wordt wel veel dom genoemd. Zou ze de Miloushka van deze serie zijn?  :-X
Nog even niks.

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: Aflevering 6
« Reactie #5 Gepost op: 11-02-2010, 21:02:15 »
het lijkt wel of iedereen telescoop 3 heeft ??? of heb ik het fout?

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: Aflevering 6
« Reactie #6 Gepost op: 11-02-2010, 21:10:48 »
hahaha man overboord ;D ::rofl::

Offline killerbee123

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #7 Gepost op: 11-02-2010, 21:21:26 »
wat is dat nou :-X gewoon door voor 1.000 euro..

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 6
« Reactie #8 Gepost op: 11-02-2010, 21:23:17 »
Frits valt uit de boot met kanovaren. Zoals spreekwoord zegt, iemand die uit de boot valt is anders dan de rest. Bijvoorbeeld een mol tussen de kandidaten. Zou dit een hint naar Frits zijn?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Mesnal

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #9 Gepost op: 11-02-2010, 21:24:10 »
neeeeee!! Had ik toch moeten luisteren naar de mensen die zeiden dat er niemand wegging vanwege de OS onderbreking.  ::niet-ok::

Offline lili(s)chat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • In het land van paranoia is de mol koning
Re: Aflevering 6
« Reactie #10 Gepost op: 11-02-2010, 21:25:02 »
Vond het wel een interessante aflevering. Ik heb het gevoel dat er echt veel info over de mol inzat. Maar ik zal ze eerst nog eens op mijn gemak moeten terugkijken.

Offline Dwaastoo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #11 Gepost op: 11-02-2010, 21:26:04 »
Over drie weken pas de volgende aflevering?!? Kan iemand Lautjuh even reanimeren :P ::)
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline kilianjh

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #12 Gepost op: 11-02-2010, 21:30:01 »
Wat mij heel erg opviel was de slinger die de hele tijd heen en weer wiebelde en ook af en toe uitgebreid in beeld werd genomen.

Na een paar keer in beeld te zijn geweest, ging ik er op letten, en bij Erik viel me het volgende op. Je ziet de slinger met daarin ook het spiegelbeeld en je ziet dan de letter  E van East verschijnen, terwijl Erik langs de foto's loopt. In dezelfde beweging draait de slinger, met de focus van de camera nog om het spiegelbeeld en de E draait om in een M. Uitzending stond nog niet online, maar dan kan dit nog verduidelijkt worden met screens.

Erik -> Mol.

Offline willy1959

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #13 Gepost op: 11-02-2010, 21:31:18 »
kan het verkeerd hebben maar zag ik Tim lopen in Tokio op het eind

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #14 Gepost op: 11-02-2010, 21:34:18 »
Een leuke uitzending. Was Kim nou niet in beeld bij de foto-opdracht?
En bij de executie zat Frits wel te genieten.

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #15 Gepost op: 11-02-2010, 21:39:35 »
wel een leuke aflevering. Niet spectaculair, maar wel leuk.

Bij de eerste opdracht met de tempel was het aan de ene kant als mol handig om onderaan te blijven en voor het geld te gaan. Je hebt toch geen jokers nodig en de kans dat een  medekandidaat voor de 4 of 5 jokers gaat is zeer groot.
Als je als mol hoger eindigde, moest je wel voor de jokers gaan, want beneden achterblijven betekende minder jokers en dus een grotere kans dat mensen voor het geld zouden gaan.
Hier ging het dus eigenlijk om de stem van je medekandidaten. Je had zelf als mol zijnde weinig invloed. Je gaat niet zeggen: ik blijf wel onderaan achter. Maw, hier had je als mol niet echt een keus. Behalve dan voor het geld gaan op de lagere 3 plaatsen en voor de jokers gaan op de hogere 2/3 plaatsen.

De "opdracht" in het museum vond ik vrij nutteloos. Je moest in een keer de achterliggende gedachte zien, dus 1x fout en je zou de mol al niet meer zien. Plus iedereen had daar eigen gedachten bij. Als je zou kiezen voor het volgen van je mol, en je eindigt bij iemand anders dan klopt zou jouw achterliggende gedachte niet kloppen, plus datgene wat je ziet ook niet. En dan denk ik dat je als kandidaat gewoon toch je eigen weg volgt en niet ineens drastisch gaat veranderen. En als je jouw mol wel volgt en je komt bij jouw mol uit wil dat nog niet zeggen dat je dat gelooft want de kans dat je het goed hebt is heel klein.

De opdracht in de kano's was leuk. Grappig om ze te zien stuntelen. Frits zat op de beste molplek, aangezien hij daar in zijn eentje zat, en hij geen hulp mocht ontvangen, kon hij zomaar "omvallen" en jerrycans missen.

Hulde aan Arjen voor zijn briljante plannen. Heel slim om Frits om te kopen met een joker om er dan zo achter te komen op wie hij zit en aan de hand daarvan wel of niet zijn eigen jokers in te zetten. Frits zit dus blijkbaar op Kim, want dat was een voorwaarde voor Arjen om zijn jokers niet in te zetten. En dat deed hij ook niet. Stoere actie van Arjen trouwens, gewoon dat scherm willen zien.
Een groen scherm, info van Frits, zijn jokers nog, en geen geld uit de pot. Slim als je de mol bent. Geen geld uit de pot terwijl de rest dat wel doet. Daar win je vertrouwen mee! En als hij niet de mol is haalt hij in ieder geval de finale met nog 3 jokers en informatie van Frits!

Triomf!

Offline xLindaaa

  • Forumlid
  • 32e in de WIDM pool 2011 geworden
Re: Aflevering 6
« Reactie #16 Gepost op: 11-02-2010, 21:41:40 »
De New York City tune is weer terug HOERA ::bravo::

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 6
« Reactie #17 Gepost op: 11-02-2010, 21:46:12 »
Dus, wat is nu de achterliggende gedachte bij de foto opdracht?
De meet-the-mole opdracht heeft tot nu toe altijd een hint voor de kijkers opgeleverd.
De E--> M geloof ik niet in omdat de schiffers aanwijzingen niet bij erik passen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6
« Reactie #18 Gepost op: 11-02-2010, 21:47:57 »
Prachtige aflevering weer! Dat wordt lekker puzzelen met de foto's! ::bravo::

Offline MrJasper

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #19 Gepost op: 11-02-2010, 21:49:03 »
Opvallend: de mol twitterde voor  de aflevering het volgende

"Zie jij, zie jij wat ik zie vanavond..?"

de mol zegt 2x 'zie jij'..Frits was de enige die tijdens de foto-opdracht 2x in het vizier genomen is door iemand met de telescoop..
Is dit een hint naar Frits?

Als ik nu 10 euro had om op de mol in te zetten, zet ik er 6 op Erik, 3 op Frits en 1 op Sanne.
Erik blijft een hele sluiperige mol..Zeggen dat ie veel goed doet, maar ondertussen.