Auteur Topic: stemgedrag van de kandidaten  (gelezen 33316 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #20 Gepost op: 20-02-2010, 23:47:45 »
Mooi overzichtelijk overzicht.  ::ok::

Ik ben zo blij dat ik mijzelf heb aangepraat dat de mol in aflevering 6 de test het slechtst gemaakt heeft. Het sluit zo mooi aan bij de muziekale hint en mijn vermoeden dat Kim de mol is dat ik er in ben gaan geloven.
Maar zonder zo 'n theorie aan te hangen is het ook bijna van de zotten om Kim aan te houden als mol.

 ::proostbier::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #21 Gepost op: 21-02-2010, 09:45:38 »
Wat hier nog niet bijstaat, en dat hoort m.i. wel in dit overzicht, is het feit dat Frits uitgerekend de tas van Kim in het natte bos pleurt.

Ik heb het nu bij "overige acties/uitspraken" gezet. (Dat zal ik bij andere kandidaten ook aanvullen, suggesties zijn welkom.)

Ik ben zo blij dat ik mijzelf heb aangepraat dat de mol in aflevering 6 de test het slechtst gemaakt heeft. Het sluit zo mooi aan bij de muziekale hint en mijn vermoeden dat Kim de mol is dat ik er in ben gaan geloven.
Maar zonder zo 'n theorie aan te hangen is het ook bijna van de zotten om Kim aan te houden als mol. ::proostbier::

Het sluit inderdaad wel mooi aan bij de muzikale hint, maar de Mol die de test het slechtst maakt? Stel dat het zo geregeld is dat de Mol een rood scherm zou krijgen (of dat kan is een andere vraag), dan zouden de makers dit toch niet toegeven? Dat zou wel moeten voor de uitleg van de muzikale hint (als die er op slaat dat de Mol de test het slechtst maakte). Nee, voor mij is het alleen extra bevestiging dat Kim het niet is. ::wijn::
« Laatst bewerkt op: 21-02-2010, 10:31:47 door Heinz »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #22 Gepost op: 21-02-2010, 10:39:12 »
de Mol die de test het slechtst maakt? Stel dat het zo geregeld is dat de Mol een rood scherm zou krijgen

Ik vind dit wel een mooie theorie, had zelf een andere uitweg gevonden (zie andere thread). Afgesproken werk dat de Mol de test het slechtst maakt en rood kan nooit maar vantevoren wist Kim al dat ze af zou kopen dus die kleur zou nooit te zien zijn. De presentatoren zeggen ook al 10 series "de mol kan nooit uit het spel", kan dus best zijn dat die de test het slechtst maakt en naar huis ---zou--- ---als--- er niet iets bijzonders was. Echter vind ik het dan wel spelverruwing want nu denken de kandidaten dat ze goed of fout zitten, zeker Arjen, en dat is oneerlijk. Dus ik blijf erbij dat ofwel Erik of toch Sanne ondanks +5 rood had.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #23 Gepost op: 21-02-2010, 10:43:35 »
In aflevering 3 oppert Arjen zelf de mogelijkheid dat niemand rood heeft.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2010, 10:48:20 door Avogadro »

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #24 Gepost op: 21-02-2010, 13:46:17 »
Mooi overzicht Heinz  ::ok::  Ik geloof dat ik redelijk mee kan gaan met jouw stelling. Behalve dat ik het voor Erik niet zo overtuigend vind omdat dit eigenlijk alleen is gebaseerd op een paar vage biechten van Tim. De andere Erik-stemmers zitten er nog in.

Op basis hiervan zou ik Frits los kunnen laten als reserve-mol en daarvoor in de plaats Sanne nemen. Arjen blijft mijn hoofdverdachte.

Mijn twijfel over de theorie blijft echter omdat de ervaring is dat er zo vrij en blij op los geknipt en geplakt wordt in de montage. Daardoor vertrouw ik eigenlijk niet meer zo erg op die biechten....
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #25 Gepost op: 21-02-2010, 23:00:31 »
In aflevering 6 zegt Erik ook nog (indirect) dat hij Sanne wel verdenkt, of haar iig graag wil uitsluiten, als het gaat om het groepjes kiezen in de kano-opdracht.
Tell me what your telescope says

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #26 Gepost op: 21-02-2010, 23:04:59 »
In aflevering 6 zegt Erik ook nog (indirect) dat hij Sanne wel verdenkt, of haar iig graag wil uitsluiten, als het gaat om het groepjes kiezen in de kano-opdracht.

Da's een goeie. Hij zegt zoiets dat als Sanne het is hij er enorm naast zit, en haar nu dus nog even wil checken. Ik ga 'm precies terugzoeken en 'm erbij zetten.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #27 Gepost op: 22-02-2010, 09:53:02 »
Kijk, dit zijn nog eens fijne topics!
Goed werk!
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #28 Gepost op: 22-02-2010, 13:53:31 »
In aflevering 3 oppert Arjen zelf de mogelijkheid dat niemand rood heeft.

Aflevering 3 @48:48

Kim: Voordeel van Barbara is weer wel: Zij heeft meer informatie over hoe zij de test heeft ingevuld.
Arjen: Nee, want ik, wij hebben geen rood scherm gezien. Daar kunnen we niet van uitgaan.
Erik: Nee, we hebben het scherm niet gezien.
Kim: Nee, da's waar.

Mijn visie op de executie van aflevering 6 is dat iedereen sowieso door zou gaan, want dat was regietechnisch toch een keer noodzakelijk geweest. De mol zou daarvoor de test het slechtst moeten maken en voor geld uit de pot moeten kiezen.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2010, 14:00:02 door Avogadro »

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #29 Gepost op: 22-02-2010, 14:03:58 »
Aflevering 3 @48:48

Kim: Voordeel van Barbara is weer wel: Zij heeft meer informatie over hoe zij de test heeft ingevuld.
Arjen: Nee, want ik, wij hebben geen rood scherm gezien. Daar kunnen we niet van uitgaan.
Erik: Nee, we hebben het scherm niet gezien.
Kim: Nee, da's waar.

Mijn visie op de executie van aflevering 6 is dat iedereen sowieso door zou gaan, want dat was regietechnisch toch een keer noodzakelijk geweest. De mol zou daarvoor de test het slechtst moeten maken en voor geld uit de pot moeten kiezen.

Hoeft niet per se. Ze kunnen ook gewoon zonder dat iemand het weet (behalve de mol) iedereen een vrijstelling geven.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #30 Gepost op: 22-02-2010, 14:14:16 »
Lijkt me niet dan ze dat doen (bovenstaande post), de mol is toch op de hoogte van alle opdrachten en alles wat er verder vast is gelegd in het draaiboek? Anders zit de productie de mol zelf ook te fucken...

Avogadro, lijkt me wel aannemelijk. Want er moest immers een groepsvrijstelling zijn, anders een finale met 2 personen...
Weet je het niet, antraciet

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #31 Gepost op: 22-02-2010, 14:15:23 »
Ze kunnen ook gewoon zonder dat iemand het weet (behalve de mol) iedereen een vrijstelling geven.

Ik zou zeggen dat de mol hier een bepalende factor moet spelen, anders is het niet eerlijk.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #32 Gepost op: 22-02-2010, 14:38:24 »
Ik zou zeggen dat de mol hier een bepalende factor moet spelen, anders is het niet eerlijk.

Wat is er precies niet eerlijk aan dan? De mol kan gewoon 1000 euro uit de pot halen, of niet (zoals Arjen), en dan heeft de rest sowieso een groen scherm. De mol hoeft daar niet per se een test voor te maken, want de redactie kan ook gewoon aan de mol vragen om dat te doen.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #33 Gepost op: 22-02-2010, 15:15:58 »
De mol hoeft daar niet per se een test voor te maken, want de redactie kan ook gewoon aan de mol vragen om dat te doen.

Ik snap even niet wat je bedoelt. De mol kan hier groen forceren door zijn eigen test slecht te maken. Ik vind dat eerlijker dan als de redactie alle schermen op groen zou zetten.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2010, 15:18:57 door Avogadro »

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #34 Gepost op: 22-02-2010, 15:17:50 »
Nee maar jij gaat er nu van uit dat de mol serieus ook elke keer een test maakt, die hij/zij op zichzelf invult. Maar waarom zou de mol een test maken? De mol gaat er toch niet uit, dus een test is niet nodig. De mol wordt gewoon een groen scherm gegeven en die test is helemaal niet nodig. Hoe kan de mol dan een test slecht maken? Ik zou gewoon als redactie iedereen een groen scherm geven.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #35 Gepost op: 22-02-2010, 15:37:45 »
Maar waarom zou de mol een test maken? De mol gaat er toch niet uit, dus een test is niet nodig. De mol wordt gewoon een groen scherm gegeven en die test is helemaal niet nodig. Hoe kan de mol dan een test slecht maken? Ik zou gewoon als redactie iedereen een groen scherm geven.

Ik ga er van uit dat ook de mol de test maakt, dat daar ook een score uit komt, en dat degene met de slechtste score een rood scherm krijgt. En als de mol de slechtste score heeft, dan krijgt niemand een rood scherm.

De mol kan met gemak alle antwoorden die niet op zichzelf van toepassing zijn heel traag aankruisen. En met voorkennis zelfs sneller. Effe gecheckt, en ja hoor, wie doet er als laatste de test?

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #36 Gepost op: 22-02-2010, 15:53:06 »
Ik ga er persoonlijk niet van uit dat de mol de test maakt, want ik zou geen flauw idee hebben hoe dat nodig zou zijn.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #37 Gepost op: 25-02-2010, 10:40:32 »
Ik heb je overzicht eens uitgetekend met pijltjes van kandidaat naar hun mol(len).

Ik kom op het volgende overzicht:

Is de mol       dan blijft/blijven       en kunnen gaat/gaan
SanneKim/FritsArjen/Erik
KimFrits/Erik/SanneArjen
Fritsniemandiedereen
ErikArjenFrits/Kim/Sanne
ArjenErik/Sanne/KimFrits

Wat hier opvalt is dat als je gelooft dat Frits in de finale staat (gespot met PJ op Tokyo airport) dan kan Arjen niet de mol zijn. Althans Frits is de enige kandidaat die niet heeft aangegeven Arjen verdacht te vinden.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #38 Gepost op: 25-02-2010, 10:48:00 »
Klopt DC, dat zit me ook wat dwars. Ik heb nu als afvaller Erik. Hij zet misschien vooral in op Kim. De afvaller erna moet Kim zijn voor mijn pool, maar met Mol Arjen is dat inderdaad gek. Wat dan zou moeten gebeuren is dat Kim vooral op Sanne (of Frits) inzet en Frits meer richting Arjen moet gaan. Dat zou wel heel bijzonder zijn, want Frits lijkt behoorlijk op Kim te zitten, en dat verander je net voor de finale niet. Andere mogelijkheden: Frits krijgt (weer) een vrijstelling of de finale wordt met vier gespeeld. (Of Arjen is niet de Mol. :P)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #39 Gepost op: 25-02-2010, 10:50:16 »
Inhakend op je overzicht DC...

Als Kim de mol is kan dus enkel Arjen gaan. Maar er moet naast Arjen nog 1 iemand uit (een in afl. 7, een in afl. 8 ) Daarnaast laat de montage je te weinig zien om echt er zeker van te zijn wat het stemgedrag is van de kandidaten. Neem serie 5 bijv. zowel Lottie als Marc-Marie hadden Yvon als mol, maar uit de afleveringen bleek dat totaal niet.

Verder denk ik dat Sanne als Erik zullen gaan voor de finale. Hou je Frits, Kim & Arjen over in de finale. Klopt ook mooi want zo hou je de 3 meest verdachte kandidaten voor het molschap over.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2010, 10:52:05 door Yvonwasdemol »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan