Auteur Topic: stemgedrag van de kandidaten  (gelezen 33314 keer)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #60 Gepost op: 3-03-2010, 20:50:50 »
Stel dat het zo is dat het spel op deze manier beïnvloed is (en Kim de Mol is), dan is het maar te hopen dat Arjen dat door heeft gehad (waarvan ik niet de indruk krijg als ik er van uitga dat Arjen kandidaat is en niet de Mol). Anders zou hij door zijn groene scherm ten onrechte kunnen concluderen dat Kim niet de Mol is!

Ik vrees inderdaad voor Arjen dat hij onterechte conclusies trekt. En dat is eigenlijk vreemd, omdat hij zelf in aflevering 3 al aangeeft dat géén rood scherm betekent géén informatie. En als hij dat vergeet in alle euforie dat ie doorgaat, is dat aan hem zelf te wijten. De hand van de mol is aanwezig als die de test slecht invult, dus het is geen benadeling, want de mol mág saboteren. Heinz, dat is een les die jij leert dit jaar!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #61 Gepost op: 3-03-2010, 21:30:31 »
Ik vrees inderdaad voor Arjen dat hij onterechte conclusies trekt. En dat is eigenlijk vreemd, omdat hij zelf in aflevering 3 al aangeeft dat géén rood scherm betekent géén informatie. En als hij dat vergeet in alle euforie dat ie doorgaat, is dat aan hem zelf te wijten. De hand van de mol is aanwezig als die de test slecht invult, dus het is geen benadeling, want de mol mág saboteren. Heinz, dat is een les die jij leert dit jaar!

Het maakt geen donder uit of de mol de test goed, slecht of helemaal niet invult, want de mol krijgt zowiezo een groen scherm. Ga er maar vanuit dat één van de kandidaten de test het slechtst heeft gemaakt, en die heeft afgekocht.
En ik vind het wel een beetje flauw zoals je tegen Heinz reageert! Laat iedereen zelf bepalen wie hij/ zij denkt dat de mol is alsjeblieft. ::jaja::
Tell me what your telescope says

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #62 Gepost op: 3-03-2010, 22:05:54 »
En ik vind het wel een beetje flauw zoals je tegen Heinz reageert! Laat iedereen zelf bepalen wie hij/ zij denkt dat de mol is alsjeblieft.

Als Heinz een probleem heeft met mijn opmerking: Die is niet schofferend bedoeld. Ik wil alleen maar aangeven dat er binnen het spel ruimte is om als mol groen te forceren voor de andere kandidaten. Ik vind het veel te gemakkelijk om een argument te hanteren dat zaken onfair zouden zijn of niet door de makers uit te leggen; zoiets wil je al snel geloven als dat het beste uitkomt in het plaatje van de door jou verdachte mol. Hopelijk dat Heinz dat ook wil inzien; ik gun hem die wijsheid.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #63 Gepost op: 3-03-2010, 22:08:41 »
Heinz, dat is een les die jij leert dit jaar!

Als Arjen die les dan ook leert ben ik in ieder geval in goed gezelschap. ::wijn::

Offline FF

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #64 Gepost op: 3-03-2010, 22:59:40 »
Het maakt geen donder uit of de mol de test goed, slecht of helemaal niet invult, want de mol krijgt zowiezo een groen scherm. Ga er maar vanuit dat één van de kandidaten de test het slechtst heeft gemaakt, en die heeft afgekocht.
En ik vind het wel een beetje flauw zoals je tegen Heinz reageert! Laat iedereen zelf bepalen wie hij/ zij denkt dat de mol is alsjeblieft. ::jaja::

De mol kan wel degelijk een rood scherm krijgen. Is zelfs in de Australische mol een keer gebeurd (4e serie). Het idee was hier dat de mol zich terug in het spel kon kopen door 50000 dollar uit de pot te nemen. Dat is dan weer een triest iets naar mijn mening. De laatste Nederlandse executie deed me wel een beetje denken aan deze Australische aflevering.
mijn verdachten:

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #65 Gepost op: 4-03-2010, 09:49:31 »
Ik vind het veel te gemakkelijk om een argument te hanteren dat zaken onfair zouden zijn of niet door de makers uit te leggen; zoiets wil je al snel geloven als dat het beste uitkomt in het plaatje van de door jou verdachte mol. Hopelijk dat Heinz dat ook wil inzien; ik gun hem die wijsheid.

::rofl::

En dat zegt iemand die alleen aan zijn Mol vast kan houden door een theorie te omarmen dat de Mol de test het slechtst maakt en vervolgens het rode scherm afkoopt..! :P

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #66 Gepost op: 4-03-2010, 10:18:48 »
Ja dan geloof je het niet Heinz; wat kan mij het nou schelen?
;)

"Als ... de mol is, dan vind ik dat de makers dubieus hebben gehandeld."
"Als ... de mol is, dan vind ik dat de slechtste mol ooit."

Dat zijn argumenten die de schuld buiten jezelf leggen mocht je op de foute mol zitten.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2010, 11:00:20 door Avogadro »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #67 Gepost op: 4-03-2010, 11:31:30 »
Dat je de test het slechtst kunt maken maar toch blijven zitten zie je toch gewoon aan Agnes Kant??? Kim is dus gewoon de mol  :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #68 Gepost op: 4-03-2010, 14:31:17 »
Zou de regie echt ons al willen zeggen dat Erik zeker de mol is, aangezien Arjen zegt vol op hem te zijn gegaan?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #69 Gepost op: 4-03-2010, 16:27:14 »
Zou de regie echt ons al willen zeggen dat Erik zeker de mol is, aangezien Arjen zegt vol op hem te zijn gegaan?

Dat volg ik niet. Hij had enkel een groen scherm. Je kunt alleen van rood iets afleiden, en dan zelfs nog niet eens "zeker". Frits, Kim etc. hebben immers simpelweg afgekocht, het betekent niet dat rood doorschuift ofzo.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #70 Gepost op: 4-03-2010, 16:37:07 »
Tuurlijk heb je daar gelijk in; echter het lijkt wel alsof de regie ons wil verkopen dat of Arjen de mol is, of, aangezien Arjen een groen scherm kreeg, Erik de mol wel zou moeten zijn, omdat Arjen zei vol op Erik te zitten.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #71 Gepost op: 5-03-2010, 10:53:07 »
Aflevering 6:
Arjen ===> Erik
Kim ==> Arjen en Sanne
Sanne ==> Arjen en Kim
Frits ==> Sanne en Kim
Erik ==> Arjen en Kim

Kim, Sanne en Erik stemde dus deels op Arjen. Wat veel foute antwoorden zijn. Als Kim echter de mol is dan hebben Sanne, Frits en Erik vragen goed, en waarschijnlijk meer goed dan Arjen had vanuit zijn Eriktunnel.. Dan had Arjen dus rood moeten krijgen.

Conclusie: Kim is niet de mol  ::zwaai::

In de wetenschap dat Arjen nu uit het spel is snap ik dan idd niet waarom als Kim de mol is Arjen niet in afl. 6 een rood scherm kreeg. Dan de titel van de scan uit het NRC met: subtiliteit past de mol. Kim dus ook geen mol? Erik evenmin. Sanne of Frits dus  :D Ben benieuwd naar Heinz zijn overzicht n.a.v. aflevering 7.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #72 Gepost op: 9-03-2010, 11:27:44 »
Ik heb de eerste vier posts van dit topic aangevuld met informatie uit aflevering 7 en met wat we natuurlijk al lang wisten: dat het met het vertrek van Arjen zeer onwaarschijnlijk is dat Erik de Mol is. (Alles wijst erop dat Arjen volledig op Erik als Mol inzette: stemgedrag bij de tests, biechten, schiffers.fm.)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #73 Gepost op: 9-03-2010, 15:52:03 »
Terugkomend op de theorie van onder anderen Rat dat de Mol in aflevering 6 de test het slechtst heeft gemaakt; als we naar de opdrachten van aflevering 7 kijken kan je daar een bevestiging van deze theorie in zien. De opdrachten leken namelijk gemaakt voor vijf kandidaten, niet voor vier. Er zou dan dus niemand mogen afvallen in aflevering 6.

De opdracht met de koffertjes had misschien met vier kandidaten gespeeld kunnen worden, maar dan zou die wel al een stuk simpeler zijn geweest (drie koffertjes met inhoud in plaats van vier, zonder bijvoorbeeld de lege koffer). Maar de achtervolging zou in de vorm zoals we hem nu gezien hebben waarbij het ene duo het andere achtervolgt, met nog maar vier kandidaten over niet kunnen. Dan had het voor de hand gelegen wie de achtervolgers waren. Een enkele achtervolger had nog gekund, maar dat is met het oogpunt op molacties minder aantrekkelijk. Interactie tussen twee kandidaten in een duo is leuker en biedt meer mogelijkheden tot verdachtmakingen. Dat laatste geldt ook voor het duo dat bij de webcams achter de computer stond.

Ik begin dus ook te geloven dat niemand een rood scherm zou krijgen in aflevering 6. En dat we dus niks aan de informatie hebben dat Arjen een groen scherm kreeg. (En dat Kim dus gewoon de Mol kan zijn.)

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #74 Gepost op: 9-03-2010, 16:08:51 »
Terugkomend op de theorie van onder anderen Rat dat de Mol in aflevering 6 de test het slechtst heeft gemaakt; als we naar de opdrachten van aflevering 7 kijken kan je daar een bevestiging van deze theorie in zien. De opdrachten leken namelijk gemaakt voor vijf kandidaten, niet voor vier. Er zou dan dus niemand mogen afvallen in aflevering 6.

De opdracht met de koffertjes had misschien met vier kandidaten gespeeld kunnen worden, maar dan zou die wel al een stuk simpeler zijn geweest (drie koffertjes met inhoud in plaats van vier, zonder bijvoorbeeld de lege koffer). Maar de achtervolging zou in de vorm zoals we hem nu gezien hebben waarbij het ene duo het andere achtervolgt, met nog maar vier kandidaten over niet kunnen. Dan had het voor de hand gelegen wie de achtervolgers waren. Een enkele achtervolger had nog gekund, maar dat is met het oogpunt op molacties minder aantrekkelijk. Interactie tussen twee kandidaten in een duo is leuker en biedt meer mogelijkheden tot verdachtmakingen. Dat laatste geldt ook voor het duo dat bij de webcams achter de computer stond.

Ik begin dus ook te geloven dat niemand een rood scherm zou krijgen in aflevering 6. En dat we dus niks aan de informatie hebben dat Arjen een groen scherm kreeg. (En dat Kim dus gewoon de Mol kan zijn.)

Hmm, je zou best eens gelijk kunnen hebben...

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #75 Gepost op: 9-03-2010, 16:16:45 »
Goed gevonden Heinz! Haar keuze voor de lege koffer en zo vrijstelling kunnen spelen voor Arjen om de manipulatie goed te maken is hierdoor ook duidelijk. En het verklaart ook haar emoties na de executie van Arjen en waarom ze voor Arjen kiest ipv haar vriendin Sanne (girlpower toch).
« Laatst bewerkt op: 9-03-2010, 16:42:51 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #76 Gepost op: 9-03-2010, 19:55:39 »
Goed gezien Heinz, daar had ik nog niet eens op gelet. Die eerste twee opdrachten lijken in de huidige vorm inderdaad vooral geschikt voor vijf kandidaten.
Dat vooraf een relatief groot deel van het forum (ik toen nog niet) er van overtuigd was dat er aflevering 6 niemand zou afvallen zat wel in mijn achterhoofd. Dit zou je als (deel)bewijs kunnen zien.

Het afvallen van Arjen in aflevering 7 gaf ook al wat meer zekerheid.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #77 Gepost op: 10-03-2010, 11:41:41 »
Complimenten, heinz, zo had ik er inderdaad nog niet naar gekeken. Alle 3 de opdrachten waren duidelijk geschikt voor 5 kandidaten, zelfs de laatste, aangezien er dan een controleur was bij de laptop!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #78 Gepost op: 17-03-2010, 21:39:56 »
Ik heb de eerste posts aangevuld met info uit de achtste aflevering. (Er zou nog veel meer bij kunnen qua uitspraken in biechts maar ik zit in de knoei met het maximum aantal tekens per bericht. ;))

(En nog bedankt voor de complimenten van vorige week, Pharos, Rat en LdHmolletje. :P)