Auteur Topic: stemgedrag van de kandidaten  (gelezen 33309 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #40 Gepost op: 25-02-2010, 10:57:19 »
Als Kim de mol is kan dus enkel Arjen gaan. Maar er moet naast Arjen nog 1 iemand uit (een in afl. 7, een in afl. 8 )

Dan gaat er daarna gewoon iemand die Kim wel verdenkt maar minder vragen goed heeft (of langzamer is).

Citaat
Daarnaast laat de montage je te weinig zien om echt er zeker van te zijn wat het stemgedrag is van de kandidaten. Neem serie 5 bijv. zowel Lottie als Marc-Marie hadden Yvon als mol, maar uit de afleveringen bleek dat totaal niet.

Dat laatste betwijfel ik. Dat we niet zeker kunnen zijn daar kunnen we zeker over zijn, maar ik denk dat mijn overzicht wel een aardige indicatie geeft. Misschien kunnen we het nog uitbreiden met acties (wie wil bij wie in een groepje) en uitspraken van kandidaten.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #41 Gepost op: 25-02-2010, 10:59:55 »
Wat ook niet gaat helpen voor Frits (als Arjen de mol is!) is dat hij in de komende aflevering een opdracht samen werkt met Arjen, terwijl de overigen alleen spelen (de webcamopdracht). Als Frits echt Arjen niet verdenkt, dan gaat hij vragen over deze opdracht dus ook niet per ongeluk goed beantwoorden (Ik bedoel de mazzel dat de mol-waar-op-je-stemt toevallig in het team zit van de echte mol).

Echter in een andere opdracht zit Arjen juist met Kim in een team. Frits zou die vraag dus wel goed beantwoorden als hij op Kim blijft, en Arjen de mol is.

Kortom een beetje suffe bijdrage dit. :-X
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #42 Gepost op: 25-02-2010, 11:01:39 »
Even tussendoor, ik ben heel benieuwd wie nu jouw Mol is DC. Misschien kan ik het met een overzicht van je posts proberen te achterhalen, maar misschien wil je het ook gewoon zeggen? :P

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #43 Gepost op: 25-02-2010, 11:15:03 »
Even tussendoor, ik ben heel benieuwd wie nu jouw Mol is DC. Misschien kan ik het met een overzicht van je posts proberen te achterhalen, maar misschien wil je het ook gewoon zeggen? :P

Ook leuk puzzelwerk, achterhalen wie bepaalde forummers verdenken (doe ik ook voor m'n diagrammen  :P). Soms wil het helpen om op de Molbeurs te kijken  ;) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #44 Gepost op: 25-02-2010, 11:20:29 »
Ik verdenk Arjen het meest, met vlak achter hem Kim. En een beetje Sanne. Erik en Frits zijn het voor mij in ieder geval niet.
Arjen is vaak in controle van de opdrachten (bv. zandzakken/eilanden/vulkaan). Zijn bijdrage aan de uitkomsten is mijns inziens groter dan die van de anderen. Verder is zijn exit als 4e in de 1000 treden opdracht ook opvallend, zoals velen ook hebben geconstateerd. Het intrigeert me ook dat Arjen niet genoemd wordt door de vijf afvallers in de molmail. Dat sterkt mijn gevoel richting Arjen als mol.
Echter die 1.000 euro die hij in de pot hield tijdens de laatste executie is natuurlijk erg on-mols.

Daarom zit Kim ook nog in mijn gedachten. Mede omdat Frits de finale haalt, en op Kim zit. Kim die in de schoolopdracht in controle was en geen geld ophaalde. Ik vind haar een slimme vrouw, en vind het dus erg verdacht dat ze de stelling van Pythagoras niet wist. Kim die in de boot/brug opdracht de fouten maakt. Het probleem met Kim is dat ze wel vaak in de kantlijn lijkt mee te spelen.

Sanne verdenk ik nog steeds omdat ze m'n poolmol is. En omdat ze zo jojo't tussen het naïeve en onzeker mooie meisje (lunch, herexamen) en de slimme vastberaden  (en mooie) vrouw (zandzakken, eilanden, 1000 treden).
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #45 Gepost op: 25-02-2010, 11:27:51 »
Dan denken we er bijna precies hetzelfde over DC. Al denk ik nog eerder dat Sanne de Mol is dan Kim, als ik zou moeten kiezen.

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #46 Gepost op: 25-02-2010, 13:57:33 »
Dan denken we er bijna precies hetzelfde over DC. Al denk ik nog eerder dat Sanne de Mol is dan Kim, als ik zou moeten kiezen.

Sluit ik me helemaal bij aan. Arjen had de beste posities in veel opdrachten. Zijn rol bij de 1000 treden was opvallend omdat hij ervoor zorgde dat er max. 500 euro verdiend kon worden. Toch ging alle aandacht naar Sanne uit. Heel tactisch.

Kim vind ik niet zo leuk (i.t.t. Arjen en Sanne) dus ik hoop dat ze de mol niet is maar DC heeft gelijk dat Frits op haar zit en in de finale komt... hij kan nog switchen!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #47 Gepost op: 3-03-2010, 12:08:04 »
De informatie uit de interviews van de laatste molmail over bij wie de kandidaten in een team wilden zitten is ook interessant om mee te nemen.

Arjen: "Bij nader inzien heb ik volgens mij heel veel met Kim gedaan. Eh, ik zou kunnen zeggen dat dat was om haar in de gaten te houden maar dat was het eigenlijk niet. Eh, ja ik zat het liefste in een team bij mensen die ik verdacht.."

Erik: "Er waren een aantal mensen met wie ik het belangrijk vond om in een team te zitten en de belangrijkste voor mij was om steeds even te kijken hoe Kim in het spel stond. En ik heb ook een aantal keer een opdracht met haar gedaan puur even voor de check."

Frits: "Soms wil je bij mensen in het team die je wat nader wilt bekijken of ze zich verdacht gedragen en soms denk je, ja ik moet nu gewoon bij mijn maatje in het team zitten zodat we samen kunnen overleggen."

Kim: "Als wij een team van twee moesten vormen, dan eh zat ik het liefst in een team bij iemand die ik op dat moment verdacht. Want dan kan je vrij veel over iemand te weten komen."

Sanne: "Ik vond vooral heel erg leuk om met Kim in een team te zitten. Omdat ik gewoon ontzettend veel lol met haar had. Maar eigenlijk vond ik, nee, ik vond  het ook heel leuk om met Erik of met Arjen of met Barbara, het maakt ook niet zo veel uit met wie je in het team zit, als het maar wisselt, als je maar niet elke keer met dezelfde personen in een team zit."

Ik haal Arjen er even uit. Hij zegt eigenlijk Kim niet verdacht te hebben. Dit wisten we al, want naar aanleiding van de informatie die hij van Frits kreeg in ruil voor een joker, namelijk dat Frits op Kim zou stemmen, besloot Arjen om geen jokers in te zetten en (vol?) op Erik door te gaan.

Wat opmerkelijker is, is dat Arjen eigenlijk amper met Erik in een team heeft gezeten (eerder opgemerkt door Tweety in het topic van Arjen) terwijl ook Arjen zegt dat hij het liefste in een team zat bij mensen die hij verdacht. Alleen bij de opdracht met de kokers en bij de opdracht met de zandzakken zat Arjen bij Erik in het team.

(Het zou natuurlijk prima kunnen dat Arjen gewoon steeds te laat was. Sanne wilde bijvoorbeeld al met Arjen een duo vormen in Holland Village, bij de eilanden stelt Erik voor om man/vrouw duo's te vormen en bij het wildwatervaren kiest Erik Sanne als teamgenoot.)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #48 Gepost op: 3-03-2010, 12:19:02 »
besloot Arjen om geen jokers in te zetten en (vol?) op Erik door te gaan

Haha het lijkt hier wel alsof je op Erik als mol zit ;) Immers praat je nu over Arjen als kandidaat. Is ie de mol dan vult ie dondert wat in ::rofl::

Ik praat ook over Arjen als kandidaat. De logica is dan volgens mij dat hij -niet- vol op wie dan ook hoeft te gaan (aannemend dat hij Frits' info vertrouwt). Immers ziet ie Frits dan de fout ingaan want Arjen verdenkt Kim niet. Hij hoeft dan alleen op safe te spelen, uitrekenend dat hij slechts minimaal 4e in de test hoeft te worden, en moet dan een tikkie bijblijven bij Frits voor uitsluiten risico's. Dus op Kim bij de grote gemene deler, al helemaal als Erik er ook bijstaat, maar op Erik bij de 1-op-1 vragen. Bij Kim zal hij ook een vermoeden hebben op wie zij zit en daar conservatief mee omgaan maar kan hij minder op leunen omdat hij geen info van haar gekocht heeft. Echter het feit dat hij koopt bij Frits wil zeggen dat hij van wie Frits verdenkt het minst weet, en dus meer denkt te weten wat de dames vermoeden.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #49 Gepost op: 3-03-2010, 12:31:38 »
Haha het lijkt hier wel alsof je op Erik als mol zit ;) Immers praat je nu over Arjen als kandidaat. ::rofl::

Ik redeneer nu inderdaad vanuit kandidaat Arjen om te laten zien dat er iets geks aan de hand is (zeggen dat hij bij zijn verdachte in de groep wilde, maar dat maar twee keer doen). Mogelijke verklaring: hij is helemaal geen kandidaat, maar de Mol. ;)

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #50 Gepost op: 3-03-2010, 14:31:11 »
Ik redeneer nu inderdaad vanuit kandidaat Arjen om te laten zien dat er iets geks aan de hand is (zeggen dat hij bij zijn verdachte in de groep wilde, maar dat maar twee keer doen). Mogelijke verklaring: hij is helemaal geen kandidaat, maar de Mol. ;)

Ja, dat dacht ik toen ik je vorige post las. Klinkt wel logisch vind ik. Het is wel vreemd om Erik te verdenken (althans, vanuit ons als kijkers bezien).

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #51 Gepost op: 3-03-2010, 15:22:04 »
Wat de kandidaten ook stemmen, vergeet niet om vandaag zelf nog te gaan stemmen voor de gemeenteraad! Immers, zoals ik onlangs iemand in de media hoorde zeggen, als er niet wordt gestemd, heb je een vals orkest.
The British are not impressed.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #52 Gepost op: 3-03-2010, 16:16:03 »
Wat de kandidaten ook stemmen, vergeet niet om vandaag zelf nog te gaan stemmen voor de gemeenteraad!

Gestemd, twee keer zelfs (gemeenteraad en deelraad) en ik heb mijn joker niet ingezet. ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #53 Gepost op: 3-03-2010, 16:22:41 »
Ik had eigenlijk een vrijstelling maar heb toch aan de test meegedaan, bleek uiteindelijk maar 1 hokje rood kleuren te zijn dus ik ga nu toch weer aan Hind denken........  :D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #54 Gepost op: 3-03-2010, 16:24:58 »
Erik zou pvda stemmen heb ik gehoord...
Weet je het niet, antraciet

Offline Lo

  • Forumlid
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #55 Gepost op: 3-03-2010, 16:57:29 »
Okay... arbeid is toch niet toevallig hetzelfde als mol in het Japans he???  >:D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline FF

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #56 Gepost op: 3-03-2010, 17:26:28 »

Als Kim de Mol is, is het gek dat Arjen in aflevering 6 een groen scherm kreeg.

Als Kim de Mol is, kan ze ook de opdracht hebben gekregen de test heel slecht te doen, en daarna een vrijstelling te kopen, om er zeker van te zijn dat er 5 personen door zouden gaan. Ik denk ook dat Arjen dit misschien door heeft gehad. Dit is trouwens ook van toepassing op Sanne, Frits en Erik
mijn verdachten:

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #57 Gepost op: 3-03-2010, 17:41:06 »
Als Kim de Mol is, kan ze ook de opdracht hebben gekregen de test heel slecht te doen, en daarna een vrijstelling te kopen, om er zeker van te zijn dat er 5 personen door zouden gaan.

Stel dat het zo is dat het spel op deze manier beïnvloed is (en Kim de Mol is), dan is het maar te hopen dat Arjen dat door heeft gehad (waarvan ik niet de indruk krijg als ik er van uitga dat Arjen kandidaat is en niet de Mol). Anders zou hij door zijn groene scherm ten onrechte kunnen concluderen dat Kim niet de Mol is! Hoe zou dat achteraf uitgelegd worden als Kim de Mol zou zijn? Mol Kim zou een rood scherm krijgen maar heeft dit afgekocht? Ik zou het een nogal dubieuze zet van de makers vinden.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #58 Gepost op: 3-03-2010, 20:28:03 »
Stel dat het zo is dat het spel op deze manier beïnvloed is (en Kim de Mol is), dan is het maar te hopen dat Arjen dat door heeft gehad (waarvan ik niet de indruk krijg als ik er van uitga dat Arjen kandidaat is en niet de Mol). Anders zou hij door zijn groene scherm ten onrechte kunnen concluderen dat Kim niet de Mol is! Hoe zou dat achteraf uitgelegd worden als Kim de Mol zou zijn? Mol Kim zou een rood scherm krijgen maar heeft dit afgekocht? Ik zou het een nogal dubieuze zet van de makers vinden.

Het lijk me geen probleem om dit gewoon eerlijk te vertellen. Ik zou het ook wel stoer vinden. Niet is wat het lijkt, toch?

En wat maakt het nou eigenlijk uit... Aangenomen dat Kim de mol is en Arjen op Erik zit, dan zit hij gewoon fout. Hij vliegt er dan uit omdat hij niet op de juiste mol zit. Hij concludeerd in dat geval nu ook al onterecht dat Kim niet de mol is.
Dat de executie van aflevering 6 dan een farce zou zijn maakt echt niks uit. Anders had hij er drie weken terug al uit kunnen liggen.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: stemgedrag van de kandidaten
« Reactie #59 Gepost op: 3-03-2010, 20:45:42 »
Gestemd, twee keer zelfs (gemeenteraad en deelraad) en ik heb mijn joker niet ingezet. ;)

Ik had eigenlijk een vrijstelling maar heb toch aan de test meegedaan, bleek uiteindelijk maar 1 hokje rood kleuren te zijn dus ik ga nu toch weer aan Hind denken........  :D

Ik ben eigenlijk niet zo zeker van mijn zaak omdat ik me niet echt in de partijprogramma's heb verdiept dit keer, dus ik wil graag mijn scherm afkopen. Haal maar 1000 euro uit de gemeentekas.