Auteur Topic: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending  (gelezen 53272 keer)

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #80 Gepost op: 26-03-2010, 12:21:10 »
Het enige positieve is dat het volgend jaar alleen maar beter kan worden. :)

Hey, zo had ik er nog niet over nagedacht. Dankjewel. Ik voel me alweer een ietsje pietsje beter.
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline Piertje

  • Forumlid
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #81 Gepost op: 26-03-2010, 12:43:39 »
Ik had trouwens meer verwacht van de 'Niets is wat het lijkt' opmerking.
« Laatst bewerkt op: 26-03-2010, 12:46:36 door Piertje »

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #82 Gepost op: 26-03-2010, 12:48:26 »
Dat niets is wat het lijkt is al "hot" sinds serie 2...
Weet je het niet, antraciet

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #83 Gepost op: 26-03-2010, 13:24:06 »
Ondanks de veelal negatieve bevindingen, vind ik het een fantastisch seizoen met leuke opdrachten, mooie settings en bovenal een goede (en daarnaast mooie en knappe  ::love::) mol. Ze heeft gewoon gedaan wat een mol zou moeten doen. Mollen als het kan, en als anderen willen mollen hen laten begaan. Iedere mol heeft zijn/haar kwaliteiten, en die liggen bij iedereen op andere punten. Ik geef alleen toe, dat er een keer een mol mag komen die iets compleet nieuws gaat bedenken!

Ook complimenten aan de mensen die de mol al 10 jaar op een supermanier maken! Dus op naar het 11e seizoen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #84 Gepost op: 26-03-2010, 13:42:05 »
Helemaal akkoord! Leuke opdrachten en een mooi land dat wel, maar voor de rest was er weinig aan. Als je vooraf roept dat het een uniek molseizoen zal worden dan moet je dat ook waarmaken. Dat is duidelijk niet gebeurd. Ik ben de AVRO heel dankbaar dat ze dit programma blijven maken, maar WIDM staat of valt met een goeie Mol. De laatste twee jaar zijn ze schromelijk tekort geschoten op dit vlak. Het enige positieve is dat het volgend jaar alleen maar beter kan worden. :)

De AVRO kon natuurlijk ook niet weten dat er zulke slimme molloten waren die dit jaar alle hints zouden vinden... Ze kunnen niet voorspellen wat wij gaan weten of niet ;)

De serie op zich was niet saai, in tegenstelling tot serie 7 met Inge en de veiling. Maar ja, Kim als mol levert natuurlijk wel een heel dubbel gevoel op: aan de ene kant het 'bah, teleurstellende acties'-gevoel en aan de andere kant het 'Yesss, we hadden het goed en hoe ook!'-gevoel.

Ik wens de crew van Wie is de Mol een vruchtbaar en succesvol seizoen 11 toe, en dat ze maar héél intelligente hints mogen verzinnen!
Tell me what your telescope says

Offline Telminator

  • Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Tour 2006,2007,2012,2015, 2018,2022 & 2023
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #85 Gepost op: 26-03-2010, 14:36:31 »
Voor mij was de laatste aflevering helaas echt een teleurstelling. Viel enorm tegen en deed me terugdenken aan seizoen met Inge. Helaas weinig spectaculair allemaal. :( :(

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #86 Gepost op: 26-03-2010, 14:38:45 »
De AVRO kon natuurlijk ook niet weten dat er zulke slimme molloten waren die dit jaar alle hints zouden vinden... Ze kunnen niet voorspellen wat wij gaan weten of niet ;)

De serie op zich was niet saai, in tegenstelling tot serie 7 met Inge en de veiling. Maar ja, Kim als mol levert natuurlijk wel een heel dubbel gevoel op: aan de ene kant het 'bah, teleurstellende acties'-gevoel en aan de andere kant het 'Yesss, we hadden het goed en hoe ook!'-gevoel.

Ik wens de crew van Wie is de Mol een vruchtbaar en succesvol seizoen 11 toe, en dat ze maar héél intelligente hints mogen verzinnen!

Anderzijds zijn intelligente hints ook vaak vergezochte hints en die heb ik dan weer liever niet...

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #87 Gepost op: 26-03-2010, 19:00:07 »
En inderdaad Arjen koos voor Erik als mol, mede vanwege zijn truien, hij noemde ze nog in deze aflevering! ;D

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #88 Gepost op: 27-03-2010, 00:20:01 »

Ook vorig jaar was er een discussie op .nl over zgn "fakehints". Molloten zien in alles een hint maar er wordt ook vaak de suggestie gewekt dat "ïtems" een hint zijn en het wordt m.i. steeds lastiger het onderscheid te maken tussen echte hints en suggestieve hints.

Waarom al  die opvallende 3-en die geen hint zijn en de + en en X en tienen wel?
Waarom door de gehele serie verwijzingen naar goud?
We zien wel dat Kim een ketting draagt maar pas in aflevering 8 is het +je duidelijk zichtbaar.( al eerder geprobeerd screenshots te maken maar dat was niet duidelijk te krijgen)
Thee kwam wel ter sprake maar waarom dronk Kim thee in de molmailfilmpjes,genoot ze van de tuin bij de theeceremonie en kwam de theeceremonie zelfs tweemaal voor in deze reeks?
Waarom al die spiegels?

Het is al vaker gezegd: Ws. moet het inderdaad zo zijn dat de mol zelf de hint geeft (plus en de ketting)en moeten we het niet zoeken in algemene aanwijzingen die op iedereen van toepassing kunnen zijn. Maar ja die hints zie je denk ik pas als je de juiste mol hebt gevonden......

Het zou wel veel te gemakkelijk worden als alle hints rechtstreeks naar dezelfde persoon zouden leiden. Die fakehints moeten er gewoon tussen om ons lekker bezig te houden  ;D
Het forum hier zou te klein zijn als we na 3 hints nog slechts 1 persoon konden aanwijzen... :P
(denk aan de gebarenhint van Inge, dat moeten ze echt, echt nooit meer doen)

Ik vind het ook wel leuk als kandidaten zelf iets erin gaan gooien wat een hint zou kunnen zijn, maar niet is. Kom maar op met vreemde kledingstukken en wonderlijke uitspraken. Geef ons maar wat om over te kletsen. Alles kan en niets is wat het lijkt. Want eigenlijk zou het niet zo moeten zijn dat we aan het eind hadden kunnen weten dat die en die de mol was omdat die en die hint gegeven was. We hadden het kunnen weten omdat die en die geen tot weinig euro's binnenbrengt, de boel dwarszit en dingen doet die een echte kandidaat waarschijnlijk nooit zou doen. En natuurlijk zit er ergens een hint naar die persoon. Maar net zo goed hints naar andere kandidaten zodat we blijven twijfelen. Want zo hoort het. Dat is Wie is de Mol  ::)

Offline striker8

  • Forumlid
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #89 Gepost op: 27-03-2010, 17:48:42 »
Ik vind dit ronduit het slechtste seizoen ooit, Kim als mol kan ik me nog steeds niets bij voorstellen(al zijn we weer een dag verder). Er werd de hele serie door verkondigt dat het een speciaal seizoen zou worden, maar ik kan niet ontdekken wat er nou specialer was dan in de andere 9 seizoenen. :\'(  Van mij had iedereen de mol kunnen zijn (behalve Kim, Loretta en Hind)! ::trots::

Heeft iemand al het speciale uit dit seizoen gevonden(behalve dat het het slechtste siezoen ooit was)??

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #90 Gepost op: 27-03-2010, 22:47:41 »
Ook vorig jaar was er een discussie op .nl over zgn "fakehints". Molloten zien in alles een hint maar er wordt ook vaak de suggestie gewekt dat "ïtems" een hint zijn en het wordt m.i. steeds lastiger het onderscheid te maken tussen echte hints en suggestieve hints.

Ieder mens is goed in het zien van patronen in chaos. Patronen die er dus helemaal niet zijn. Als we nog eens kijken naar een programma waarvan we zeker weten dat her hints inzitten, dan zoek je nog meer naar patronen, en zie je graag wat je wilt zien. Er zitten ook gewoon heel veel toevalligheden in die wij toevallig zien als hints. Een paar keer 3, maar totaal onbedoeld. Misschien als je nu nog eens de 10 afleveringen kijkt en op zoek gaat naar vijven vind je er ook veel. En goud is ook gewoon een woord om iets van waarde aan te duiden. Een paar keer gebruikt in dit programma, maar molfans zien het als een patroon in de chaos. Daarom is het hintspeuren ook zo leuk en zul je uiteindelijk altijd een tikkeltje teleurgesteld zijn als het allemaal niet was wat je hoopte.

Anton heeft wel gezegd op de MFD dat hij erg blij is dat juist eens een keer alle hints zijn gevonden, en zelfs in DWDD door Heinz uitgelegd zijn, en ziet dat als een verrijking van de serie en niet als een verarming. Misschien, als alle commotie weer een beetje is weggezakt, zijn we het daar wel over eens.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #91 Gepost op: 27-03-2010, 23:24:09 »
Citaat
Anton heeft wel gezegd op de MFD dat hij erg blij is dat juist eens een keer alle hints zijn gevonden, en zelfs in DWDD door Heinz uitgelegd zijn, en ziet dat als een verrijking van de serie en niet als een verarming. Misschien, als alle commotie weer een beetje is weggezakt, zijn we het daar wel over eens.

Leg dat eens uit?
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #92 Gepost op: 27-03-2010, 23:30:54 »
Leg dat eens uit?

Ik denk dat Anton bedoelt dat als ze ontzettend veel moeite steken in het verzinnen van moeilijke hints, en ze worden niet eens gevonden, en dan aan het eind wordt het pas bekend, is dat misschien ook een beetje zonde. Vorig jaar een domeinnaam mol.nu besteld, foto van Jon erop gezet, en niemand ging kijken tot na afl. 10. Da's misschien wel als jammer uit te leggen. Nu heeft hij iig hints bedacht of laten bedenken die we hebben geraden, en dat heeft o.a. goeie TV opgeleverd.

Aan de andere kant wil Anton misschien wel verbergen dat hij teleurgesteld is dat ze allemaal zijn ontdekt :P
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #93 Gepost op: 27-03-2010, 23:33:25 »
Ik kan me heel goed voorstellen dat hij blij is dat het ontdekt is. Idd zoals je zegt, ze doen er moeite voor om die onzin :P te bedenken, dan is het wel zo leuk als je werk niet voor niks is geweest.
The British are not impressed.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #94 Gepost op: 27-03-2010, 23:43:27 »
Zit wel wat in, alhoewel, het lijkt me voor een crew toch wel erg sneaky leuk als de fanatici (en dat zijn we) niet ALLES vinden.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #95 Gepost op: 28-03-2010, 18:40:54 »
Ik denk ook dat de AVRO blij was met het spectaculaire optreden van Heinz in DWDD.
Bij zo´n goedbekeken programma werd maar weer eens aangetoond hoe mooi WieisdeMol in elkaar zit.
Niet enkel een spannende afvalrace, maar daarboven op ook nog eens verborgen aanwijzingen die erin verweven zitten.
Lokt zelfs misschien nog meer mensen om volgend jaar zich ook eens goed te concentreren op eventuele hints, blijkbaar opent enig speurwerk deuren::hypocriet::
 

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #96 Gepost op: 28-03-2010, 21:58:26 »
Lokt zelfs misschien nog meer mensen om volgend jaar zich ook eens goed te concentreren op eventuele hints, blijkbaar opent enig speurwerk deuren::hypocriet::
Maar je kan ook wel eens ver komen met dom veel raden. :P
The British are not impressed.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #97 Gepost op: 29-03-2010, 07:01:04 »
Maar je kan ook wel eens ver komen met dom veel raden. :P

Gewoon de vele aanwijzingen omranden.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline FF

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #98 Gepost op: 29-03-2010, 11:15:53 »
Gewoon de vele aanwijzingen omranden.

Maar je moet wel op blijven letten, want Kennis Is Macht
mijn verdachten:

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10, de honderdste MOL uitzending
« Reactie #99 Gepost op: 29-03-2010, 11:46:59 »
En dan zit Seizoen 10 er ook weer op..  :(
Weer wachten tot Nov/Dec.. Wat een geduld zeg. Ben dan wel weer ff blij dat ik WIDM dan weer ff vergeet..

Alleen hoop volgend jaar dat New York City weer terug komt in de aftiteling!  ::ok::
Hoop dat de Montage mensen hier ook meelezen!  :)
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !