Poll

Wie is.... de mol 2011?

Patrick
50 (80.6%)
Art
12 (19.4%)

Totaal aantal stemmen: 62

Auteur Topic: Wie is.... de mol 2011?  (gelezen 175346 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #360 Gepost op: 20-02-2011, 22:22:18 »
En het overgrote deel zat deze week zeker fout met de mol ::rofl:: veel doden gevallen bij het instorten van de Pepijn tunnel denk ik zo ::rofl::
Nou doden wil ik niet zeggen, iig veel gewonden  ::rofl:: die nu onder het puin liggen zowel in hun pool als in hun molkeuze  :P zij zullen vanzelf weer opmoeten krabbelen en een nieuwe mol kiezen  :P

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #361 Gepost op: 20-02-2011, 23:10:04 »
Tsja wie is de mol wel/niet en waarom wel/niet? deel 1 van 2

In eerdere posts in de verschillende topics heb ik al aangegeven waarom ik Patrick zo sterk verdenk.(vanaf het begin van de serie)
Mijn twijfel wordt na het vertrek van Pepijn veroorzaakt door Karin.  Deze is meer bedoeld om de overige kandidaten te belichten op hun molgehalte en waarom ze het volgens mij niet zijn en welke dingen hun dan toch nog een mogelijk molgehalte kunnen geven.

Anna
Anna is de kandidate die niet echt opvalt en zo af en toe eens molt(onbedoeld) maar ze is mijn verdenking kwijtgeraakt op het moment dat zij 3 blauwe kokertjes pakte met de paarden. Als mol zorg je er juist voor dat deze verdwijnen. In afl 2 bracht zij de situatie in kaart en verloor uiteindelijk het contact met de overblijvers. Dit is de enige echte grote molactie die ik me kan bedenken bij Anna. Anna opperdere ook om Beatrix te kiezen en als mol zou je hier je mond wel houden.Dit brengt mij meteen bij Soundos.

Soundos
De verdenking van Soundos ben ik kwijtgeraakt nadat zij 2x niet meedeed aan een opdracht. Als mol wil je tenslotte overal invloed op uitoefenen/aan meedoen.
De hoogtevrees begrijp ik nog wel, maar het paardrijden zou ze in ieder geval kunne proberen. Bij de schrijvers/lezers opdracht oppert zij net als Anna een goed antwoord (executie) waar pep en Art niet naar luisteren. Het lijkt mij dat je ook hier als mol je mond houdt, tenzij ze gebruik wilde maken van het feit dat toch niemand naar haar luistert. Vervolgens doet zij bij de opdracht in de steengroeve haar best de opdracht te laten slagen en dat lukt aardig. Zij raakt echter het overzicht kwijt omdat de andere kandidaten als kippen zonder kop de oplossing proberen te vinden. Zelf had ik ingeschat dat soundos vrij snel uit het spel zou liggen, maar omdat zij al een tijdje vol voor Patrick gaat denk ik dat zij het spel wel eens zou kunnen gaan winnen. Wanneer Soundos wel de mol blijkt te zijn heeft ze het heel goed gedaan omdat niemand haar op dit moment van het spel verdenkt.


Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #362 Gepost op: 20-02-2011, 23:11:30 »
Wie is de mol wel/niet en waarom wel/niet deel 2 van 2

Art
Dan is er nog Art, de Benjamin van de groep. Art haalde bijna nog geen euro op voor de pot.
In mijn ogen is Art ook meer de bliksemafleider voor de echte mol. Patrick en Art zijn dikke maatjes en zijn vaak samen te zien in een shot. In het begin verdacht ik Art heel erg, bij het vuurwerk drukt hij 2x groen in(al was deze opdracht gedoemd te mislukken), Art is met geld gaan lopen zonder naar Jan te luisteren (weg 1000 euro), Art pakte geen kokertje met geld na hier op gewezen te zijn door Karin.
Maar in de loop van de serie bedacht ik mij dat zijn acties te duidelijk in beeld worden gebracht en dat hij dus in de schaduw van de echte mol fouten maakt. Waar de aandacht op Art ligt, voert echte mol (Patrick??)zijn molacties sluw uit, met als resultaat dat Art de schuldige is en de echte mol buiten schot blijft.
Mocht Art echt de mol zijn dan waren zijn acties soms erg overduidelijk maar heeft hij het héél goed gespeeld, omdat er bijna geen euro in de pot zit door zijn doen. Mocht hij de mol niet zijn dan is hij dus de ideale bliksemafleider voor de echte mol.


Karin
Na de door mij afgestreepte mensen als mol(met een kleine kans dat ze toch de mol zijn)
kom ik nu uit bij mijn 2e verdachte achter Patrick, namelijk Karin.

Karin is een chaoot, of iemand die zichzelf direct heeft neergezet als chaoot.Deze lijn van de chaotische vrouw die niet alles snapt zet zij gedurende de serie door. In afl 1 gaf zij ten overstaan van de hele groep een fout antwoord, wat mij meteen deed denken aan mol Dennis tijdens afl 1 in Mexico.
Vervolgens staat zij bij de opdracht met het vuurwerk als ontvanger op een sleutelpositie en doet ze alsof ze het allemaal niet begrijpt. Gek genoeg haalt zij wel weer 3000 euro binnen voor de pot. Dit kan echter weer worden verklaard aan de hand van het feit dat zij OF geen andere keus had, of dat zij vertrouwen wilde wekken als mol zijnde. Deze 3000 euro zou door de opdracht met de bus in afl 4 toch weer uit de pot kunnen verdwijnen.

Karin plakt een heel deel van de foto van beatrix verkeerd, waardoor het een wonder is dat de anderen het hebben geraden.(ook hier snapte ze weer niet wat ze deed) Tijdens de opdracht met de jeeps probeert ze de kandidaten over te halen door te rijden vanwege de geringe tijd en dus paaltjes over te slaan. Dit houdt dus in dat het geld aan het einde niet wordt verdubbeld.

Tot slot had Karin in de schrijvers/lezers opdracht de telefoon in handen. En in eerdere series is gebleken dat de mol meestal de commmunicatiemiddelen in handen heeft. Als klap op de vuurpijl vergeet ze ook nog even te vertellen dat er een tijdslimiet aan de opdracht zit. Voor iemand die al 3x de verkeerde mol heeft gekozen en deze acties op haar naam heeft staan blijft het toch vreemd dat zij er nog in zit.
Al moet ik zeggen dat ik denk dat zij de gene was die net iets sneller was bij de test waar Horace eruit vloog. Dat zij nog in het spel zit heeft er als ze een kandidaat is mee te maken dat mensen haar verdenken en op haar eruit vliegen. De vragen die zij invult op verdachten als Horace, Jan en Pepijn zouden kunnen slaan op de echte mannelijke mol Art of Patrick. Wat ook opvallend is, is dat de mensen die de test op Karin invullen uit het spel vliegen. (al kan dit ook montage zijn en is het nooit met zekerheid te zeggen.)

Conclusie: Karin tsja, zet zichzelf neer als chaotisch, heeft voldoende redelijk goede molacties op haar naam en is daarom mijn 2e molverdachte achter Patrick. (al zie ik haar eerder als verliezer of laatste afvaller van de serie)

P.S voor de mensen die na het lezen van dit stuk willen weten waarom Patrick in mijn ogen de mol is wil ik ook nog wel een stukje over Patrick schrijven. Dit wordt dan een combinatie van de verschillende posts die ik eerder heb gemaakt. Ik hoop dat jullie mijn stuk kunnen waarderen en ben benieuwd wat jullie ervan vinden (feedback is altijd welkom)
« Laatst bewerkt op: 20-02-2011, 23:23:26 door mollenvanger20 »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #363 Gepost op: 20-02-2011, 23:15:11 »
Ik neig nog steeds bijzonder naar Patrick, met als goede tweede Karin. De rest is onherstelbaar doorgestreept.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #364 Gepost op: 20-02-2011, 23:24:05 »
Ik neig nog steeds bijzonder naar Patrick, met als goede tweede Karin. De rest is onherstelbaar doorgestreept.

Jij bent het iig met me eens  :P

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #365 Gepost op: 21-02-2011, 01:43:25 »
Gek genoeg haalt zij wel weer 3000 euro binnen voor de pot. Dit kan echter weer worden verklaard aan de hand van het feit dat zij OF geen andere keus had, of dat zij vertrouwen wilde wekken als mol zijnde. Deze 3000 euro zou door de opdracht met de bus in afl 4 toch weer uit de pot kunnen verdwijnen.

Dit gedeelte klopt m.i. helemaal niet. Maar hier hebben we het de afgelopen jaren vaak over gehad. Gelukkig is het tot nu toe never nooit zo geweest dat de mol duizenden euro's in de pot brengt om maar wat vertrouwen te winnen. Dan ben je gewoon een bar slechte mol.

Dat het toch wel weer zou verdwijnen met de bus in afl. 4 is geen argument want is weer een heel aparte opdracht... het bedrag wordt er dan pas afgehaald helemaal aan het einde van de serie. Het is niet zoals met de veiling van een paar jaar geleden toen inderdaad de hele pot werd leeggeroofd. Alleen toen kon je je afvragen of alle opdrachten ervoor niet des keizers baard waren geweest.

Volgens mij is Karin meteen al te schrappen geweest als mol bij deze +3000,=. Dat er ook nog massa's kandidaten vol op haar testen en dan sneuvelen is leuke bijkomstigheid ;). Wat mij betreft zou buiten Patrick alleen Art nog een goede mol zijn. Zoals je zegt brengt hij echt niets in het laatje. Maar ik ben het met je eens dat alle koplampen op hem zijn gericht dus het zal Patrick vast zijn.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #366 Gepost op: 21-02-2011, 11:58:10 »
Als ik oude series terugkijk denk ik vaak: Waarom had toen niet iedereen het al door?
Zoals bij Milouska en het memoryspel die meteen -1000 pakt. Of Kim die niet voor de jokers maar voor de lege koffer kiest.
Dit jaar heb ik het gevoel dat ik dus net zo duidelijk is. En het is Patrick. Al vanaf aflevering 3. (Daarvoor was het Horace) (voor mij dan hè)

Ja idd.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #367 Gepost op: 21-02-2011, 12:14:28 »
Als ik oude series terugkijk denk ik vaak: Waarom had toen niet iedereen het al door?
Zoals bij Milouska en het memoryspel die meteen -1000 pakt. Of Kim die niet voor de jokers maar voor de lege koffer kiest.
Dit jaar heb ik het gevoel dat ik dus net zo duidelijk is. En het is Patrick. Al vanaf aflevering 3. (Daarvoor was het Horace) (voor mij dan hè)

Of Soundos die in aflevering 1 niet voor 3000 euro ging maar voor een (leeg) mandje.  :)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #368 Gepost op: 21-02-2011, 12:41:27 »
Kvind het steeds lastiger worden. Beetje het gevoel dat er niet echt een mol is.

5  Anna : Pakte veel kokertjes en stelde voor de grote kist mee te slepen met meer geld.

4  Patrick : Wilde zichzelf verdacht maken en deed meerdere malen het voorstel om de grote plank bij de steengroeve terug te halen ,zodat de groep uiteindelijk verder kon en zo door hem de opdracht tot een goed einde kon brengen.

3  Karin : Pakte 3000 euro terwijl ze ook net zoals Soundos een goede smoes had kunnen verzinnen en ging ook mee in het voorstel de grote kist met meer geld mee te slepen.

2  Art :
1  Soundos :

Wie zal het worden Art of toch Soundos ?




Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #369 Gepost op: 21-02-2011, 15:01:11 »
Opvallend... Patrick heeft in zijn eentje (36 stemmen op dit moment) bij elkaar ruim meer dan de rest bij elkaar (20 stuks totaal...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #370 Gepost op: 21-02-2011, 15:23:29 »
Ja je gaat stiekem op een stunt hopen (Art!... mja die is dan weer bij de mensen op straat geen verrassing).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #371 Gepost op: 21-02-2011, 15:59:37 »
Opvallend... Patrick heeft in zijn eentje (36 stemmen op dit moment) bij elkaar ruim meer dan de rest bij elkaar (20 stuks totaal...)
-1x Anna, +1x Patrick. :)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #372 Gepost op: 21-02-2011, 17:16:50 »
Patrick blijft ook mijn mol .... dit is weliswaar mijn eerste serie WIDM, maar ik verdacht hem al vanaf aflevering 1.
Ik heb m'n achterstand trouwens wel ingehaald: ik heb de seizoenen van 2005 t/m 2010 allemaal teruggekeken met de voorkennis wie de mol was, als een soort training.   ::)

Ik ging uiteindelijk ook heel erg twijfelen tussen Patrick en Pepijn, maar nu Pepijn eruit is, is het allemaal kristalhelder.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #373 Gepost op: 21-02-2011, 17:18:36 »
Ik ging uiteindelijk ook heel erg twijfelen tussen Patrick en Pepijn, maar nu Pepijn eruit is, is het allemaal kristalhelder.
bij de laatste aflevering is er geen speld meer tussen te krijgen ;)

alhoewel Arjen Lubach nog steeds Erik verdenkt ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #374 Gepost op: 21-02-2011, 19:28:39 »
Een weekje hints vinden bij Soundos heeft me weer bij Patrick gebracht.

Oops, I did it again.
::schaam::

Eerst op Patrick gestemd en na het weekend blijkt het Soundos te moeten zijn.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2011, 20:15:45 door Avogadro »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #375 Gepost op: 23-02-2011, 20:02:05 »
Patrick.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #376 Gepost op: 23-02-2011, 21:23:40 »
Patrick.

Ja maar dan toch benieuwd wie je nr. 2 is. Dit ivm. je molduellering  8) ::) ::vergroot::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #377 Gepost op: 23-02-2011, 21:27:27 »
Ik zou wel een vergelijking met Art willen zien!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #378 Gepost op: 23-02-2011, 21:34:35 »
Ok, als Art en Patrick na morgen allebei nog in het spel zijn plaats ik maandag een molduel Art - Patrick. ::jaja::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #379 Gepost op: 23-02-2011, 21:35:07 »
Dat zou mooi zijn!
Ich bin ein Bärliner!