Poll

Wie is.... de mol 2011?

Patrick
50 (80.6%)
Art
12 (19.4%)

Totaal aantal stemmen: 62

Auteur Topic: Wie is.... de mol 2011?  (gelezen 175350 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #380 Gepost op: 23-02-2011, 22:08:13 »
Ik kies op dit moment Karin.

Waarom? Vooral gevoelskwestie. Ik heb een groot deel van aflevering 1 nog eens bekeken en wat fragmenten van 6 en 7. Ze droeg niets bij in de vuurwerkopdracht maar was wel een storende factor in een sleutelpositie. Bij de koeien deed ze volgens mij ook niet veel zinnigs. Haar positie als wandelend misverstand is volgens mij wel een mooie dekmantel.

Maar het zou ook nog Patrick kunnen zijn. Die heb ik ook nog niet écht iets onmols zien doen behalve zijn bus om zeep helpen maar zoals anderen al hebben gezegd hoeft dat niet per se iets te betekenen. Maar wat hij deed op de hangbrug in aflevering 4 komt op mij nog steeds oprecht over.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #381 Gepost op: 23-02-2011, 22:10:12 »
Alleen Pepijn had me van Patrick af gebracht met z'n 'mol'antwoord i.p.v. 'executie'.
...maar soms even niet :)

Offline molroy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #382 Gepost op: 24-02-2011, 14:19:03 »
ik heb liever een duel patrick - karin.
jan zat vol op art en viel af, dus ik denk niet dat hij de mol is hij doet het ook to obvious

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #383 Gepost op: 24-02-2011, 14:38:17 »
ik heb liever een duel patrick - karin.
jan zat vol op art en viel af, dus ik denk niet dat hij de mol is hij doet het ook to obvious

Maar Pepijn zat volgens mij vol op Karin. Dus als Anna er (waarschijnlijk op Art) uitvliegt, dan hou je eigenlijk alleen Patrick en Soundos over.

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #384 Gepost op: 24-02-2011, 18:12:09 »
Ik vind het een beetje jammer dat je er met 'op wie stemde de afvaller'-redenaties wel moet achterkomen dat het Patrick moet zijn. Anna en Soundos zijn het qua gedrag absoluut niet en Jan zat op Art en Pepijn op Karin. Echt saai en weinig spannend zo. Laat gewoon niet zien op wie de afvaller stemde, dan gaan de moldiscussies over mols en onmols gedrag en gevonden hints en dat is veel interessanter en leuker. Ik heb Patrick nog nauwelijks molacties uit zien voeren en ook behoorlijk wat onmolse acties. Ik weiger op hem te gaan stemmen. Ik kruip nog even in het zeer gammele Karin-tunneltje.
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #385 Gepost op: 24-02-2011, 19:20:48 »
Ik zit ook op Karin, ben er vrij zeker van dat zij het is.   :D

Ze deed wat ze altijd doet, nl. niet kijken.

En zo zijn er wel meer uitspraken, iets met steentjes onder mijn voeten en "Pik in 't is winter" waar ik nog niets van snap (waar ik wel achter ben gekomen is dat dit een VPRO programma was in 1970/1971) met presentator Ad 's Gravesande (die ken ik niet). Misschien ergens een link te vinden door iemand? Door mij (nog) niet...

Ook kan Pepijn dus echt op Karin hebben gestemd bij vraag 20 maar de rest van de test niet.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #386 Gepost op: 24-02-2011, 19:24:56 »
Alles is nog mogelijk, zolang Patrick maar de mol is. Want anders zou ik wel heel veel kelderen in de pool. Vooral als Anna (mijn verliezer) ook nog gaat afvallen vanavond.

Mijn mol: Patrick.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #387 Gepost op: 24-02-2011, 20:17:00 »
Ik zit ook op Karin, ben er vrij zeker van dat zij het is.   :D


En zo zijn er wel meer uitspraken, iets met steentjes onder mijn voeten en "Pik in 't is winter" waar ik nog niets van snap (waar ik wel achter ben gekomen is dat dit een VPRO programma was in 1970/1971) met presentator Ad 's Gravesande (die ken ik niet).

Ik weet zo ff de context niet waar in ze het zei, maar het is wel een heel normale uitdrukking; zeg het zelf ook geregeld.
Het is een uitdrukking met een knipoog, je koopt iets met een voordeeltje (wat je eigenlijk niet van plan was), je vindt iets, of je krijgt iets toegeschoven en dan zeg je : "Pik in, 't is winter".

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #388 Gepost op: 25-02-2011, 13:40:44 »
Jaja, het is wel duidelijk nu  ::rofl:: :-*


Wie is.... de mol 2011?

Anna  7 (8.9%)
Patrick  49 (62%)
Soundos  10 (12.7%)
Art  8 (10.1%)
Karin  5 (6.3%)

Totaal aantal stemmen: 79
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #389 Gepost op: 25-02-2011, 14:23:33 »
Soundos!

Offline *Supernova*

  • Forumlid
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #390 Gepost op: 25-02-2011, 15:31:17 »
Jaja, het is wel duidelijk nu  ::rofl:: :-*


Wie is.... de mol 2011?

Anna  7 (8.9%)
Patrick  49 (62%)
Soundos  10 (12.7%)
Art  8 (10.1%)
Karin  5 (6.3%)

Totaal aantal stemmen: 79


Ik hoop eigenlijk dat er toch nog iets van een twist komt oid, het is wel een beetje saai zo.  :P

Ik verwacht het niet direct maar zo nog 2 afleveringen is ook een beetje saai imho.  :-X

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #391 Gepost op: 25-02-2011, 15:56:06 »
Karin ontpopt zich meer en meer als Milouska II qua gedrag. Je gaat mij echt niet vertellen dat zij dusdanig het domme gansje is in het dagelijks leven. Dat kon ik bij Milouska al niet voorstellen (wat mij reden had moeten geven op tijd van Roderick als mol af te stappen  ::hypocriet::), maar bij Karin evenmin. Verder ontpopt Art zich meer en meer als Yvon II qua gedrag. Hij kan prima de mol wel zijn hoor, daar niet van. Maar indien hij dat is, dan kan ik vanaf aflevering 1 al tig mollenstreken opsommen van hem. Een duidelijke mol dat was Yvon, een dergelijk concept herhalen na 6 jaar kan maar is wel eenvoudig om op te pikken door zowel casual kijker als molloot.

Hou je over: Patrick en Soundos. Als Patrick de mol is, vind ik hem een luie mol. Tenzij anders blijkt straks bij de terugblik, vind ik wel her en der mollenstreken maar die zijn zo kleinschalig i.t.t. wat Art/Karin dan wel Pepijn deden. Natuurlijk kun je niet elke molactie volledig goed ten tonele brengen want je hebt ook nog rekening te houden met de groep. Als in: zij kunnen jouw molactie onbedoeld in de war gooien. Maar dan nog, je moet als mol zelf natuurlijk wel je aandeel vereffenen in een mollenstreek. Daarom vond ik bijv. Inge en Jon mindere mollen. En dat zal ik van Patrick net zo vinden.

Kijk je naar een George/Milouska, die weten hun molidentiteit zo goed neer te zetten. Waarom? Omdat zij van begin tot eind zeg maar ic (in character) zijn geweest en dat hebben volgehouden. Daarnaast waren beide low profile, ook niet onbelangrijk als mol. Dat kun je ook van Nico/Dennis zeggen vind ik. Yvon had dan weer een hele andere tactiek waardoor de aanwijzingen gewoon op een presenteerblaadje werden aangereikt. Maarja, niets is wat het lijkt dus dat vond ik zo leuk aan serie 5.

Afijn, ik dwaal af. Soundos als mol kan ook nog zeer zeker. Zij heeft i.v.m. Patrick subtielere en leukere molacties mocht zij de mol echt zijn (ga ik niet van uit maar we zullen zien). Zoals met die plankenopdracht, de regie nemen heel goed je best doen en toch zo veel mogelijk proberen tijd te rekken dat het net niet zou lukken. Jammer voor Soundos dat de groep dan zo actief is dat het toch net wel lukt. Maar zo'n actie is  ::ok:: Geldt ook voor Soundos bij bijv. het woord raden, gewoon het juiste antwoord geven. In de wetenschap dat anderen niks aantrekken van wat jij zegt en je daar dus gerust mee kan wegkomen. Wederom  ::ok::

Tegen Soundos spreekt nog steeds dat ze bij El Diablo niet over het touw ging. Dat is nog tot daar aan toe, maar vrij snel daarna wederom een spel laten voor wat het is (de koeienopdracht) door niet paard te willen rijden...  ::) Enfin, ik verwacht dat zowel Soundos als Patrick de finale zullen bereiken dus ik laat mij graag verrassen doordat Soundos naar voren stapt als mol  ::jaja:: Vind haar dan een leukere mol als Patrick, maar zo bezien over alle afleveringen neigt het toch echt naar Patrick als mol.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #392 Gepost op: 25-02-2011, 16:03:24 »
In de roodshow gaf afvaller Anna aan dat zij vol voor 1 persoon is gegaan. Deze persoon is een man. Art of Patrick dus. Ze voegde eraan toe dat ze dat deed op basis van wat ze die dag heeft gezien. Ze zat met Art in de vuurtoren die haar liet twijfelen aan de cijfers. Tevens was Art aan het klooien bij de opdracht in het verlaten ziekenhuis, waar Anna Art verdacht vond. Daar vanuitgaande is Art niet de mol (Jan zat ook vol op Art natuurlijk).
Soundos zit al een tijd op Patrick als mol, Karin twijfelt nog tussen Patrick en Art.

Als ik dit alles bij elkaar bekijk (zonder echt op molacties in te gaan dit maal) wordt Soundos de winnaar, valt Art of Karin af(en is 1 van hen verliezer) en  Patrick  dus echt de mol. Wat vinden jullie? (Later zal ik net als vorige week nog een overzicht geven op basis van molacties.)
« Laatst bewerkt op: 25-02-2011, 16:27:14 door mollenvanger20 »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #393 Gepost op: 25-02-2011, 16:09:00 »
Karin twijfelt in mijn ogen nog tussen Pat en Soundos

Pat en Art, verder helemaal eens met je verhaal.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #394 Gepost op: 25-02-2011, 16:23:54 »
Pat en Art, verder helemaal eens met je verhaal.
Ah dus toch, ik twijfelde even maar bedankt voor je reactie Lo ::ok::. Ik pas het even aan in Pat en Art  :)

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #395 Gepost op: 25-02-2011, 17:02:51 »
Ben na Horace al meteen overgestapt naar Patrick, hij moet het wel zijn! Maar zoals hierboven al werd gezegt, zou het ook wel leuk zijn voor een twist dat ineens Patrick eruit gaat ;)
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #396 Gepost op: 25-02-2011, 19:02:03 »
Ik blijf lekker bij Patrick. (Ik heb al genoeg geswitcht dit jaar. :P)

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #397 Gepost op: 25-02-2011, 19:04:44 »
Ik blijf lekker bij Patrick. (Ik heb al genoeg geswitcht dit jaar. :P)
hahhaa same here

hoewel ik eigenlijk toch denk dat soundos de mol is
lijkt me iig geniaal, dan zit ik hier namelijk met een soundos face ::oink::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #398 Gepost op: 25-02-2011, 19:17:57 »
hahhaa same here

hoewel ik eigenlijk toch denk dat soundos de mol is
lijkt me iig geniaal, dan zit ik hier namelijk met een soundos face ::oink::
Ze was afgelopen week wel gestegen op mijn verdachtenlijstje nadat ik een avond over haar acties nagedacht had. Maar gisteren vond ik haar weer weinig verdacht. Ze staat weer onderaan. Maar goed, ik heb de aflevering nog maar 1 keer bekeken, dus ik heb nog 6 dagen om alles toch weer om te gooien. (Zal dit seizoen ook niet voor het eerste zijn.)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is.... de mol 2011?
« Reactie #399 Gepost op: 25-02-2011, 20:01:34 »
Ik blijf nog als een die-hard bij Art...
Ich bin ein Bärliner!