Auteur Topic: [Kandidaat] ANNA is niet de Mol!  (gelezen 142181 keer)

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #420 Gepost op: 22-02-2011, 14:45:31 »
Serieuze vraag aan de Anna verdenkers. Op mount Doom willen Art&Pat de kist van 600 euro nemen, sterker nog ze zijn er al mee weg. Pep vind het verdacht en pleit voor de 1200 euro kist. ( logische in het licht dat hij een kandidaat is) Als Anna de mol is gaat ze toch op zeker met Art&Pat mee om die 600 euro kist mee te nemen.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #421 Gepost op: 22-02-2011, 14:55:55 »
Serieuze vraag aan de Anna verdenkers. Op mount Doom willen Art&Pat de kist van 600 euro nemen, sterker nog ze zijn er al mee weg. Pep vind het verdacht en pleit voor de 1200 euro kist. ( logische in het licht dat hij een kandidaat is) Als Anna de mol is gaat ze toch op zeker met Art&Pat mee om die 600 euro kist mee te nemen.

Dat illustreert exact de kwestie-Anna: ze krijgt de molmogelijkheden nagenoeg in de schoot geworpen (meegaan met de foute beslissing van anderen is een mollenstreek zonder dat je je ernstig verdacht maakt) maar maakt er zelden gebruik van. Als ze Mol is, is ze
  • ongeschikt.
Woosie down?

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #422 Gepost op: 22-02-2011, 15:13:40 »
Serieuze vraag aan de Anna verdenkers. Op mount Doom willen Art&Pat de kist van 600 euro nemen, sterker nog ze zijn er al mee weg. Pep vind het verdacht en pleit voor de 1200 euro kist. ( logische in het licht dat hij een kandidaat is) Als Anna de mol is gaat ze toch op zeker met Art&Pat mee om die 600 euro kist mee te nemen.
Hoorde je Anna dan niet zeggen: niets is wat het lijkt" zeggen. Ze lachtte daarna ook. Met andere woorden, de mol zou in principe voor minder geld gaan maar doet dat niet omdat het denk ik met de kleuren van de gele touwen te maken heeft wat een hint is.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #423 Gepost op: 22-02-2011, 15:18:42 »
Hoorde je Anna dan niet zeggen: niets is wat het lijkt" zeggen. Ze lachtte daarna ook. Met andere woorden, de mol zou in principe voor minder geld gaan maar doet dat niet omdat het denk ik met de kleuren van de gele touwen te maken heeft wat een hint is.

Dus als Mol houdt Anna zich meer bezig met het geven van kleurenhints dan het daadwerkelijk saboteren van de opdrachten? Dat zou wel erg droevig zijn. En af en toe 'Niets is wat het lijkt' roepen maakt je nog geen mol... :P
Woosie down?

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #424 Gepost op: 22-02-2011, 15:21:49 »
Maar Yessie, het spel is toch dat de mol de boel zodanig saborteerd dat er geen of weinig geld in de pot verdwijnd? Het is toch niet het spel dat de mol geld in de pot stopt omdat dat zo'n goede hint opleverd????
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #425 Gepost op: 22-02-2011, 15:38:19 »
Maar Yessie, het spel is toch dat de mol de boel zodanig saborteerd dat er geen of weinig geld in de pot verdwijnd? Het is toch niet het spel dat de mol geld in de pot stopt omdat dat zo'n goede hint opleverd????
Daar ben ik het met je eens. Maar het geld werd toch verdeeld onder de kandidaten dus of je 100 of 200 in de kist gooit is een minimaal verschil. Als Art of Patrick de mol zijn hadden ze wel meer op hun strepen gaan staan en dat deden ze niet.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #426 Gepost op: 22-02-2011, 16:00:35 »
Daar ben ik het met je eens. Maar het geld werd toch verdeeld onder de kandidaten dus of je 100 of 200 in de kist gooit is een minimaal verschil. Als Art of Patrick de mol zijn hadden ze wel meer op hun strepen gaan staan en dat deden ze niet.
Toch een verschil van 600 euro!
Wat Art en Pat betreft heb je een punt, al was Pep wel heel dwingend en als mol wil je ook weer niet teveel in de kijker lopen natuurlijk. Niet voor 600 euro, dat dan weer niet...
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #427 Gepost op: 22-02-2011, 16:02:06 »
Het zou leuk zijn dat een keer de mol niet geraden wordt. Dan nog komt er een winnaar. Degene die de minst fouten heeft is dan de winnaar (volgens mij).

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #428 Gepost op: 22-02-2011, 19:08:54 »
Ik ben aflevering 1 aan het bekijken en een hint was kleur bekennen en ten eerste. Het executiescherm heeft de kleuren rood en groen. Als je deze 2 kleuren mengt krijg je geel.
De molbus was geel.
Bij de vuurwerkopdracht stond achter de kleur geel golden inplaats van yellow, zeer vreemd. Anna snapt zogenaamd de code en laat Miryanna het vuurwerk afsteken. Op een gegeven moment zegt Anna: geel 1. Anna wil de laatste afsteken en neemt de 3e drukknop van boven, daar staat het cijfer 8 bij.
Wat golden dan in moet houden weet ik niet. Misschien het zwarte goud.

Offline "Off Topic"

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Eventus docebit
Als de MOL niet wordt geraden ......
« Reactie #429 Gepost op: 22-02-2011, 19:30:17 »
Het zou leuk zijn dat een keer de mol niet geraden wordt. Dan nog komt er een winnaar. Degene die de minst fouten heeft is dan de winnaar (volgens mij).

Als de MOL niet wordt geraden dan is de MOL de WINNAAR en NIET één van de andere deelnemers...

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Als de MOL niet wordt geraden ......
« Reactie #430 Gepost op: 22-02-2011, 19:32:03 »
Als de MOL niet wordt geraden dan is de MOL de WINNAAR en NIET één van de andere deelnemers...

Nee hoor, degene met de meeste antwoorden goed is de winnaar. De mol wordt hierbij niet meegerekend.
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Als de MOL niet wordt geraden ......
« Reactie #431 Gepost op: 22-02-2011, 19:36:13 »
Als de MOL niet wordt geraden dan is de MOL de WINNAAR en NIET één van de andere deelnemers...
De kandidaat die bij de laatste test het meeste vragen goed heeft wint het spel... van de 50 (of 40) vragen is er slecht één "Wie is de mol?" Als beide finalisten evenveel vragen goed hebben, wint de kandidaat die de test het snelst heeft gemaakt.

Waarom zit je trouwens constant te schreeuwen?

Offline Mollyfan

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #432 Gepost op: 22-02-2011, 23:46:18 »
Als Anna er donderdag uitgaat is er een theorie die wel eens zou kunnen kloppen... Nu dus afwachten wat er donderdag gaat gebeuren....

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #433 Gepost op: 22-02-2011, 23:57:40 »
Als Anna er donderdag uitgaat is er een theorie die wel eens zou kunnen kloppen... Nu dus afwachten wat er donderdag gaat gebeuren....

Bedoel je toevallig de Test-vragen hint? ;)
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #434 Gepost op: 23-02-2011, 00:12:38 »
Nog even terugkomend op de kleur geel wat ik al eerder heb vermeld, ik kom meer geel tegen waar Anna bij betrokken is.

Bij de schrijversopdracht wijst ze ons op een geel hotdogkarretje.
Bij de kudde koeien heeft zij iets geels op haar ezel (dat ze op een ezel rijdt kan ook te maken hebben met Anna uit de bijbel wat ik al eerder heb aangekaard).
Tijdens het samenzijn met Pepijn heeft ze het over Art dat hij mannen in gele pakken heeft gefotograveerd.

Ik vind het geel zo ondertussen geen toeval meer.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #435 Gepost op: 23-02-2011, 02:11:41 »
Ik ben aflevering 1 aan het bekijken en een hint was kleur bekennen en ten eerste. Het executiescherm heeft de kleuren rood en groen. Als je deze 2 kleuren mengt krijg je geel.
De molbus was geel.
Bij de vuurwerkopdracht stond achter de kleur geel golden inplaats van yellow, zeer vreemd. Anna snapt zogenaamd de code en laat Miryanna het vuurwerk afsteken. Op een gegeven moment zegt Anna: geel 1. Anna wil de laatste afsteken en neemt de 3e drukknop van boven, daar staat het cijfer 8 bij.
Wat golden dan in moet houden weet ik niet. Misschien het zwarte goud.

Sinds wanneer worden rood en groen samen geel?    :-\\
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #436 Gepost op: 23-02-2011, 13:54:42 »
Sinds wanneer worden rood en groen samen geel?    :-\\
In additieve systemen, zoals je computermonitor, worden rood en groen samen idd geel.
The British are not impressed.

Offline samoeraai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gladiator in arena consilum capit
Colour
« Reactie #437 Gepost op: 23-02-2011, 17:58:11 »
In additieve systemen, zoals je computermonitor, worden rood en groen samen idd geel.
That's right,
BUT
Don't worry, Don't hurry

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #438 Gepost op: 23-02-2011, 19:41:25 »
In additieve systemen, zoals je computermonitor, worden rood en groen samen idd geel.
En geel is de complementaire kleur van blauw in technische zin.
Als je dan naar de kleuren van de handdoeken kijkt heeft Anna de blauwe kleur handdoek bij het mastermind spel.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2011, 19:43:46 door yessie »

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #439 Gepost op: 23-02-2011, 19:51:42 »
Maar ik heb nog iets ontdekt en toevallig met de kleuren groen en blauw te maken heeft.

In aflevering 3 verlaten ze de muurschilderingen en op een gegeven moment wordt er gezegd dat Anna wel goed kan tekenen hoor. Dan zien we op hetzelfde moment (bij minuut 13.20) 2 x een groen pamflet met de blauwe letter M aan een lantaarnpaal.

Wat wil het toeval, bij de schrijversopdracht in aflevering 6 zien we bij minuut 9.29 een groene muur met dezelfde blauwe letter M waar Anna ook bij betrokken is.

De letter M heeft m.i. niets te maken met iets wat gebruikt wordt (reclame o.i.d.) in het land.
Aflevering 3 vindt plaats in El Salvador en aflevering 6 vindt plaats in Nicaraqua.