Auteur Topic: [Kandidaat] ANNA is niet de Mol!  (gelezen 142194 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #400 Gepost op: 20-02-2011, 20:22:57 »
Vind het wel heel origineel hoe jij de foto's een bestandnaam geeft  ::rofl::
;) Ooit 3, 4 of 5 jaar geleden (of zo) kreeg ik nog wel eens de melding dat ik een bestand niet kon uploaden omdat de naam al bestond, sindsdien geef ik ze namen waarvan ik zeker ben dat ze niet bestaan... ik heb het nu misschien wat overdreven.  :P

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #401 Gepost op: 20-02-2011, 21:57:08 »
Anna @ Tv show!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #402 Gepost op: 20-02-2011, 22:53:38 »
Anna wilde een vrijstelling voor aflevering 5 en de vrijstelling voor aflevering 3 vond ze ook heel interessant. Vrijstelling 3 was met nog iemand. Toevallig krijgen we in aflevering 8 (5 en 3 ) de mededeling het is zover.

Ik zoek op Hanna en ik lees het volgende.
Anna (ook: Hanna) wordt in het Bijbelboek Lucas genoemd als een hoogbejaarde profetes. Op het moment dat Jozef en Maria naar de tempel kwamen om een offer te brengen vanwege Jezus' geboorte, komt Anna naar hen toe. Ze bracht hulde aan God en sprak over Jezus met allen die uitzagen naar de bevrijding van Jeruzalem.
Dit verhaal is te vinden in Lukas 2:36-38.

Vandaar dat aflevering 3 begon met het sip kijken van Anna.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2011, 22:59:14 door yessie »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #403 Gepost op: 21-02-2011, 18:53:40 »
Als Anna werkelijk de Mol is, dan heeft ze haar taakomschrijving niet goed begrepen: volgens mij heeft zij - en daarin wordt ik gesteund door de de onvolprezen overzichten op Heinz' webstek - de minste molacties uitgehaald (d.w.z. acties die contraproductief werken voor de groep en/of de pot) en juist het meeste geld binnengehaald.
Woosie down?

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #404 Gepost op: 21-02-2011, 19:03:42 »
Anna wilde een vrijstelling voor aflevering 5 en de vrijstelling voor aflevering 3 vond ze ook heel interessant. Vrijstelling 3 was met nog iemand. Toevallig krijgen we in aflevering 8 (5 en 3 ) de mededeling het is zover.

Ik vermoed dat 'het is zover'  niks met vrijstellingen te maken heeft, maar dat we donderdag zullen zien dat de mol op een of andere wijze contact opneemt met een van de kandidaten zoals PJ in aflevering 1 had toegezegd.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #405 Gepost op: 21-02-2011, 19:07:53 »
Als Anna werkelijk de Mol is, dan heeft ze haar taakomschrijving niet goed begrepen: volgens mij heeft zij - en daarin wordt ik gesteund door de de onvolprezen overzichten op Heinz' webstek - de minste molacties uitgehaald (d.w.z. acties die contraproductief werken voor de groep en/of de pot) en juist het meeste geld binnengehaald.
Volgens mij zijn er een aantal afgevallen kandidaten die meer geld in het laadje hebben gebracht als Anna. Daarnaast wordt er naar mijn mening dit jaar een beetje doorgeslagen met de "volg het geld"-speurmethode... Natuurlijk is het doel van de mol om geld uit de pot te houden, maar ook om niet verdacht te worden. Een mol de die groep zodanig beinvloed dat zij minder geld binnen halen, en vervolgens zelf het beste jongetje/meisje van de klas speelt (en is), kan ook een goede mol zijn. Anna is vaak haantje-de-voorste en zet daarmee de toon voor de rest van de groep.

Nou moet ik toegeven dat Anna in Nicaragua erg weinig molacties lijkt te hebben, en soms onnodig geld binnen sleept, maar ik snap persoonlijk niet dat behoorlijk wat mensen Soundos verdachter vinden als Anna. Anna is op mijn lijstje een goede tweede achter Patrick.
Ik zal vanavond is proberen een betoog te schrijven waarom ik Anna nog steeds als mogelijke mol zie.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #406 Gepost op: 21-02-2011, 19:18:20 »
Volgens mij zijn er een aantal afgevallen kandidaten die meer geld in het laadje hebben gebracht als Anna. Daarnaast wordt er naar mijn mening dit jaar een beetje doorgeslagen met de "volg het geld"-speurmethode... Natuurlijk is het doel van de mol om geld uit de pot te houden, maar ook om niet verdacht te worden. Een mol de die groep zodanig beinvloed dat zij minder geld binnen halen, en vervolgens zelf het beste jongetje/meisje van de klas speelt (en is), kan ook een goede mol zijn. Anna is vaak haantje-de-voorste en zet daarmee de toon voor de rest van de groep.

Nou moet ik toegeven dat Anna in Nicaragua erg weinig molacties lijkt te hebben, en soms onnodig geld binnen sleept, maar ik snap persoonlijk niet dat behoorlijk wat mensen Soundos verdachter vinden als Anna. Anna is op mijn lijstje een goede tweede achter Patrick.
Ik zal vanavond is proberen een betoog te schrijven waarom ik Anna nog steeds als mogelijke mol zie.

Als Mol kun je natuurlijk niet voorkomen dat anderen in hun pogingen om verdacht over te komen (Art?) of klunzigheid (Soundos?) óók veel geld uit de pot halen of houden. Het lijkt me echter ook je eer te na als Mol om dan uiteindelijk objectief gezien als beste kandidaat uit de bus te komen. Bovendien hoef je je met medekandidaten als Art, Soundos, Patrick en Karin nauwelijks zorgen te maken over de verdenkingen die al dan niet op jou vallen! Een Mol mag geen struisvogel zijn.

Anna kan dan wel volgens jou steeds Haantje de Voorste zijn, maar ze zet nauwelijks 'de toon' daarmee. Ze heeft tal van mogelijkheden gehad om die zogenaamd ideale molpositie uit te buiten, maar daar heeft ze geen gebruik van gemaakt. Ik zou het een teleurstelling vinden als zij de mol blijkt; een mol vermomt zich idealiter als fanatieke kandidaat, maar moet nooit zelf in die rol gaan geloven.
Woosie down?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #407 Gepost op: 21-02-2011, 19:19:38 »
Volgens mij zijn er een aantal afgevallen kandidaten die meer geld in het laadje hebben gebracht als Anna.

Ja, daar zijn het kandidaten voor!  ;D
Woosie down?

Offline samoeraai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gladiator in arena consilum capit
Ann = Free Spirit
« Reactie #408 Gepost op: 21-02-2011, 19:54:30 »
Anna is een "Free Spirit"   ::hypocriet:: en kan alleen maar door enkele mensen worden doorgrond .......
Don't worry, Don't hurry

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Ann = Free Spirit
« Reactie #409 Gepost op: 21-02-2011, 20:27:54 »
Anna is een "Free Spirit"   ::hypocriet:: en kan alleen maar door enkele mensen worden doorgrond .......

Net als deze bijdrage...? ???
Woosie down?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #410 Gepost op: 21-02-2011, 20:32:14 »
Ja, daar zijn het kandidaten voor!  ;D
Als je daar over valt, dan moet Anna wel de mol zijn... zij zegt namelijk in een biecht na afloop van de jokeropdracht: "Verder heb ik ook gehoord dat iedereen elkaar een beetje geholpen heeft. Wat natuurlijk heel dom is, want... frankly... waarom zou je dat doen bij een kandidaat. Ik bedoel, een concurrent ga je toch niet ook 3 jokers geven."

En wat had ik dan moeten typen: "Er zijn een paar mollen afgevallen die toen ze afvielen al meer geld hadden binnengebracht dan Anna nu?" Dat slaat natuurlijk ook nergens op... Suggesties zijn welkom.

:P

Net als deze bijdrage...? ???
Denk dat het te maken heeft met haar TV-show optreden, maar dat heb ik nog niet gezien... anders weet ik het ook niet direct.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #411 Gepost op: 21-02-2011, 21:17:49 »
Als je daar over valt, dan moet Anna wel de mol zijn...

Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen: ik zei dat Anna niet de ideale mol is omdat ze van de overgebleven kandidaten verreweg het meeste geld heeft verdiend en de minste fouten heeft gemaakt. Daarop antwoordde jij: 'Er zijn heel wat kandidaten afgevallen die ook geld in de pot brachten'. Dat lijkt me een argument om Anna in het rijtje van de nog af te vallen kandidaten op te nemen...
Woosie down?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #412 Gepost op: 21-02-2011, 22:37:55 »
Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen: ik zei dat Anna niet de ideale mol is omdat ze van de overgebleven kandidaten verreweg het meeste geld heeft verdiend en de minste fouten heeft gemaakt. Daarop antwoordde jij: 'Er zijn heel wat kandidaten afgevallen die ook geld in de pot brachten'. Dat lijkt me een argument om Anna in het rijtje van de nog af te vallen kandidaten op te nemen...
OK, ik dacht dat je over het woord kandidaten viel en had niet door dat je het slechts over de overgebleven kandidaten had. ::sorry:: :P

Ik moet bekennen dat ik de laaste geldoverzichten nog niet uitgebreid bekeken heb. Wat ik, denk ik, in eerste instantie onvoldoende benadrukt heb, is dat we onderhand in aflevering 7 zitten en het om kandidaten gaat die in aflevering 4 en 5 afvielen en toen al meer geld binnengeharkt hadden dan Anna nu. Tel daarbij op alle kansen die ze heeft gehad om anderen minder te laten verdienen en het valt allemaal best mee met de opbrengsten van Anna, terwijl ze als fanatieke kandidaat overkomt. Die kansen zal ik proberen in mijn betoog te benoemen.
Daarnaast zie ik net dat Karin, in elk geval in het overzicht van Polidoli, nog met kop en schouders boven Anna uitsteekt en Patrick zo ongeveer gelijk ligt met Anna (als ik zijn overzichten goed begrijp).

Ik ben wel bang dat ik het betoog vandaag niet meer af krijg, want in tegenstelling tot bij Patrick, Art, Karin en (voorheen) Pepijn is het bij Anna niet mogelijk slechts een rijtje voor de kijkers zichtbaren molacties uit te schrijven. Er is flink wat speculatie en fantasie bij nodig en daarnaast ook een flink aantal checks om te voorkomen dat ik iets zeg dat direct door de beelden uit de uitzending tegengesproken wordt. Zolang ik het maar af krijg voor ze er donderdag uit ligt. ;)  (Ik zit niet voor niks op Patrick. :P)

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #413 Gepost op: 21-02-2011, 22:43:49 »
even een paar zichtbare molacties anna:
- Gaat als eerste in de joker/vrijstelling opdracht en stuurd direct hanna op pad, toon gezet daardoor
- Anna had snel gereden in de bus, zodat ze in winnende bus zat, woorden werden daarin ook snel gevonden (de mol weet welke kleur de goede woordletters hadden
- Met die lasergame opdracht viel bij anna de communicatie uit
- in die jeep opdracht liep ze samen met pepijn ver het veld in, tijd verloren

en er zijn er vast meer, maar daar heb ik ook even geen tijd voor
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #414 Gepost op: 21-02-2011, 22:57:55 »
Nee je zorgt er niet voor dat mensen denken 'Huh weet ie wie de mol is?!?!' Het is gewoon dom.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline "Off Topic"

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Eventus docebit
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #415 Gepost op: 22-02-2011, 00:28:06 »
Nee je zorgt er niet voor dat mensen denken 'Huh weet ie wie de mol is?!?!' Het is gewoon dom.
Op wie reageer je nu?.... Wees eens wat duidelijker !!!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #416 Gepost op: 22-02-2011, 01:18:18 »
even een paar zichtbare molacties anna:
- Gaat als eerste in de joker/vrijstelling opdracht en stuurd direct hanna op pad, toon gezet daardoor
- Anna had snel gereden in de bus, zodat ze in winnende bus zat, woorden werden daarin ook snel gevonden (de mol weet welke kleur de goede woordletters hadden
- Met die lasergame opdracht viel bij anna de communicatie uit
- in die jeep opdracht liep ze samen met pepijn ver het veld in, tijd verloren

en er zijn er vast meer, maar daar heb ik ook even geen tijd voor
Mag hier nog aan toevoegen dat Anna bij de foto opdracht met Ruben Dario mogelijk minder goed heeft gehad dan werkelijk de bedoeling was. (nu weet ik ook wel dat Anna de juiste woorden niet raadde omdat de fotos niet van al te duidelijk waren, maar als ze de mol is kan ze hier toch mooi achter verschuilen en toch nog een paar euro binnen halen zonder echt verdacht te worden)

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #417 Gepost op: 22-02-2011, 10:02:16 »
Mag hier nog aan toevoegen dat Anna bij de foto opdracht met Ruben Dario mogelijk minder goed heeft gehad dan werkelijk de bedoeling was. (nu weet ik ook wel dat Anna de juiste woorden niet raadde omdat de fotos niet van al te duidelijk waren, maar als ze de mol is kan ze hier toch mooi achter verschuilen en toch nog een paar euro binnen halen zonder echt verdacht te worden)
en Anna koos voor het woord executie met die lees/schrijf opdracht :)

maar ik denk dat als anna de mol is, ze niet zo'n opvallende mol is :P
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #418 Gepost op: 22-02-2011, 11:53:35 »
OK, ik dacht dat je over het woord kandidaten viel en had niet door dat je het slechts over de overgebleven kandidaten had. ::sorry:: :P

Ik moet bekennen dat ik de laaste geldoverzichten nog niet uitgebreid bekeken heb. Wat ik, denk ik, in eerste instantie onvoldoende benadrukt heb, is dat we onderhand in aflevering 7 zitten en het om kandidaten gaat die in aflevering 4 en 5 afvielen en toen al meer geld binnengeharkt hadden dan Anna nu. Tel daarbij op alle kansen die ze heeft gehad om anderen minder te laten verdienen en het valt allemaal best mee met de opbrengsten van Anna, terwijl ze als fanatieke kandidaat overkomt. Die kansen zal ik proberen in mijn betoog te benoemen.
Daarnaast zie ik net dat Karin, in elk geval in het overzicht van Polidoli, nog met kop en schouders boven Anna uitsteekt en Patrick zo ongeveer gelijk ligt met Anna (als ik zijn overzichten goed begrijp).

Ik ben wel bang dat ik het betoog vandaag niet meer af krijg, want in tegenstelling tot bij Patrick, Art, Karin en (voorheen) Pepijn is het bij Anna niet mogelijk slechts een rijtje voor de kijkers zichtbaren molacties uit te schrijven. Er is flink wat speculatie en fantasie bij nodig en daarnaast ook een flink aantal checks om te voorkomen dat ik iets zeg dat direct door de beelden uit de uitzending tegengesproken wordt. Zolang ik het maar af krijg voor ze er donderdag uit ligt. ;)  (Ik zit niet voor niks op Patrick. :P)

Bezoek voor je betoog eerst Heinz' molsite (www.wieisdemol.net), waar per kandidaat een heel behoorlijk en neutraal overzicht wordt gegeven van positieve en negatieve acties tijdens de opdrachten. Anna heeft objectief gezien de minste molacties op haar naam staan. Ik zeg niet dat zij derhalve de Mol niet is, maar wel dat zij als Mol weinig zoden aan de dijk zet.
Woosie down?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #419 Gepost op: 22-02-2011, 13:55:04 »
Serieus wie ben je en waarom post je zo raar? :-\\
Rat ik ben het niet...  8)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)