Auteur Topic: [Kandidaat] ANNA is niet de Mol!  (gelezen 142911 keer)

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #240 Gepost op: 30-01-2011, 17:07:51 »
Wat mij opviel in aflevering 1, en het kan hier al gezegd zijn, heb niet dit hele topic gelezen

is dat Anna eerst zichzelf beschrijft op 5.23 als iemand die wel aanwezig is en ook wel vaak de leiding krijg, ze loopt liever voorop en zoekt liever zelf dingen uit


en dat vervolgens PJH vlak voor de derde opdracht rond 31.15  zegt iets in de trand van "de natuurlijke leider heeft zich nog niet geopenbaard tussen de kersverse kandidaten"

Anna als natuurlijke leider, zo beschrijft ze zichzelf en dan PJH die zegt dat de natuurlijke leider zich nog niet heeft geopenbaard tussen de kandidaten

vond ik wel heel opvallend
« Laatst bewerkt op: 30-01-2011, 17:52:50 door tdietz »
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #241 Gepost op: 30-01-2011, 17:11:32 »
Wat ik opvallend vind in de bus is als Anna voorbij de vlaggen is gereden en ze moeten stoppen. Anna zegt dan vervolgens:
PJ Anna ja 2e woord ja. Hier komen we 2 keer de ja tegen. Ik snap niet waarom ze Anna ja zegt.
Bij de executie zegt Anna welja, dat is 2 keer bevestigen: wel en ja.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2011, 18:01:36 door yessie »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #242 Gepost op: 30-01-2011, 17:52:04 »
In aflevering 1 bij het voorstellen van Miryanna hield ze 10 vingers in de lucht en iemand anders zei: Anna?
OP 30.28, scene uit "Liever verliefd".
2x Wordt er "Anna" gezegd.
Vervolgens inderdaad gaan beide handen (10 vingers dus) omhoog.
Omnia vincit amor

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #243 Gepost op: 30-01-2011, 19:13:29 »
PJ zegt: achter mij hoog in de heuvels zie je een kleine gespleten rots en Anna komt in beeld. (er zijn 2 rotsen)
Als we Anna splijten krijgen we 2 kleine groepjes gespleten letters:
an / na

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #244 Gepost op: 30-01-2011, 19:17:27 »
PJ zegt: achter mij hoog in de heuvels zie je een kleine gespleten rots en Anna komt in beeld. (er zijn 2 rotsen)
Als we Anna splijten krijgen we 2 kleine groepjes gespleten letters:
an / na
Ik dacht even dat je
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
::rofl::
Tot dat ik verder las...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #245 Gepost op: 30-01-2011, 19:22:14 »
Ik dacht even dat je
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
::rofl::
Tot dat ik verder las...
whahaha, ik dus ook ::rofl::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline robostar

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #246 Gepost op: 30-01-2011, 19:24:19 »
ik heb het ook al in een andere topic gezegt, maar ik kan er nog steeds niets mee

anna schilderde met de schilder opdracht een Vulkaan/berg laat nou de hoogste ber/vulkaan van El Salvador st. Anna heten  ;D en laat nou net die berg op een mollenhoop lijken :D  ::vergroot::

mvg

ps: als je Panne hebt heb je autopech, opzich word dat woord wel veel gebruikt !

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #247 Gepost op: 30-01-2011, 19:28:47 »
ik heb het ook al in een andere topic gezegt, maar ik kan er nog steeds niets mee
Sorry als jij dit al eerder hebt aangekaart, ik had het nog niet gelezen. Het viel me gewoon op.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #248 Gepost op: 31-01-2011, 19:48:25 »
Ik keek net aflevering 1 terug en dan valt het me op bij het maken van de testen ze het tafeltje met monitor steeds hebben verplaatst zodat een ieder een andere achtergrond heeft. Bij Anna zien we een oude landaart van El Savador of zoiets met een plaatje erop die 7 uitsteeksels heeft (Drijvers) en we zien 2 schilderijen met bergen/vulkaan. Toevallig schilderde ze deze ook.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #249 Gepost op: 1-02-2011, 21:59:43 »
Ik wil nog even een veel te ver gezochte hint-theorie posten naar Anna met betrekking tot aflevering 4.

Zoals hier of in het aflevering 4 topic besproken, draagt Anna als enige slippers tijdens de executie. Ik dacht gezien te hebben dat iemand (Heinz?) gepost had dat dit ooit een hint was, of mensen dachten dat het een hint was, ik kan die post alleen nergens terug vinden. De mol wist dat hij een groen scherm kreeg, dus hoeft geen schoenen aan.
Wat daar mooi bij aan kan sluiten is het feit dat Anna een zwart shirt draagt met de tekst "Black". Black (of zwart) vertaald in het Spaans is "negro". "Negro" is een anagram van "groen"! Met haar kleding keuze geeft ze aan dat ze wist dat ze een groen scherm ging krijgen en dus de mol is.

 ;D

Als Anna de mol is, dan verwacht ik eigenlijk wel een hint die iets met anagrammen doet (bijv. in elke biecht twee woorden gebruiken die een anagram van elkaar zijn). Het is een gemiste kans om dat niet te doen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #250 Gepost op: 1-02-2011, 22:22:34 »
Ik wil nog even een veel te ver gezochte hint-theorie posten naar Anna met betrekking tot aflevering 4.

Zoals hier of in het aflevering 4 topic besproken, draagt Anna als enige slippers tijdens de executie. Ik dacht gezien te hebben dat iemand (Heinz?) gepost had dat dit ooit een hint was, of mensen dachten dat het een hint was, ik kan die post alleen nergens terug vinden. De mol wist dat hij een groen scherm kreeg, dus hoeft geen schoenen aan.

Klopt, dat had ik als antwoord op een vraag in het vragenvuurtopic geplaatst. Het ging om
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #251 Gepost op: 2-02-2011, 19:36:21 »
'In december 2010 is Anna te zien in de film 'Loft' van Antoinette Beumer en volgend jaar is ze te zien in de kinderfilm 'Tony Tien', onder regie van Mischa Kamp.'

Tony Tien. Heeft wel wat weg van Tien Tien. :)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline robostar

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #252 Gepost op: 2-02-2011, 19:48:34 »
'In december 2010 is Anna te zien in de film 'Loft' van Antoinette Beumer en volgend jaar is ze te zien in de kinderfilm 'Tony Tien', onder regie van Mischa Kamp.'

Tony Tien. Heeft wel wat weg van Tien Tien. :)

jah klopt  ;D lekker bezig

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #253 Gepost op: 2-02-2011, 19:50:30 »
Ik denk zelf niet dat het iets is overigens maar het viel me wel op.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline mollejjo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #254 Gepost op: 3-02-2011, 17:49:29 »
Deze aflevering is er € 3000,- verdiend, maar gelukkig bleef het geld van het Levend Stilleven liggen. Zelf vind ik het nogal grappig hoe dat ging, want zelfs Hanna hielp me bij de schone taak van het laten mislukken van deze opdracht. En dat terwijl ze echt niet de Mol is.

bovenstaande is uit het dagboek van de mol op de site van widm afl.2 hier schrijft de mol dat ze blij is met de hulp van hannah om die opdracht te verpesten. anna gaf een goed antwoord tijdens de opdracht en heeft dus niet meegedaan aan het verpesten van die opdracht wat de mol wel heeft gedaan zo schrijft die in het dagboek. hierdoor is anna voor mij de mol niet meer..

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #255 Gepost op: 3-02-2011, 18:26:44 »
Want? Er staat nergens dat de mol zélf ook meehielp aan het verpesten. ;) De mol was juist blij met de help van hanna, dus misschien had de mol JUIST een goed antwoord gegeven om zelf niet verdacht te worden.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #256 Gepost op: 3-02-2011, 18:27:11 »
Anna ging ook mee in het goed beantwoorden van de plakopdracht en dat ze ook voor Beatrix koos. Dit moment had voor haar echt een molmoment kunnen zijn door totaal wat anders te gaan zeggen of met Patrick mee te gaan als antwoord. Ik denk dat ze de mol is maar ik heb behoorlijke vraagtekens m.b.t. deze actie. Of ze wist dat de bagageopdracht nog kwam en deze zeker zou mislukken. Om zo te werk te gaan is het zeker moeilijk de mol te vinden.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #257 Gepost op: 3-02-2011, 18:33:16 »
Want? Er staat nergens dat de mol zélf ook meehielp aan het verpesten. ;) De mol was juist blij met de help van hanna, dus misschien had de mol JUIST een goed antwoord gegeven om zelf niet verdacht te worden.
Ik vond het ook te toevallig dat juist Anna met haar uitspraak van zo heb ik toch weer 200 in de pot gedaan of zoiets. Bij de anderen werd dat toch ook niet expliciet vermeld. En dan die smile van haar als het fout was. Bij iedere opdracht valt het me op dat ze er niet mee zit dat er geen geld gewonnen gaat worden. Haar hele houding klopt niet.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #258 Gepost op: 3-02-2011, 18:45:55 »
Anna ging ook mee in het goed beantwoorden van de plakopdracht en dat ze ook voor Beatrix koos. Dit moment had voor haar echt een molmoment kunnen zijn door totaal wat anders te gaan zeggen of met Patrick mee te gaan als antwoord. Ik denk dat ze de mol is maar ik heb behoorlijke vraagtekens m.b.t. deze actie. Of ze wist dat de bagageopdracht nog kwam en deze zeker zou mislukken. Om zo te werk te gaan is het zeker moeilijk de mol te vinden.
Ik kan Anna hier ook niet verdedigen. Alleen het feit dat ze bevestiging van Beatrix zoekt bij Miryanna... Patrick speelt hier zoiezo de mol. Hier een dialoog van het moment:

Patrick: Ik zie Jip en Janneke
Miryanna: Is het gewoon Beatrix?
Anna: Maar waarom is het Beatrix?
Miryanna: Dat was me eerste associatie
Anna/Horace: Het kaspel enzo...
Patrick: Elvis

PJ: Ik wil graag een naam horen! Wie zien jullie?
Miryanna: Beatrix dan toch? Let's kies
Anna: Ik heb geen idee...
Miryanna: Knopen door hakken...
PJ: Ik hoorde Jip en Janneke
Patrick: Ja, ik dacht Elvis ook - Anna: Maar we gaan toch voor de...
Miryanna/Horace: Elvis
Horace: dan doen we Elvis
Patrick: Ja, het maakt mij niet uit...

*Iedereen praat door elkaar* (Zie foto, ineens praten ze alle 5 tegelijk. Soundos begint zich er eindelijk mee te bemoeien...)

Anna: Meer mensen hadden Beatrix...
Soundos: Beatrix, Beatrix

Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline mollejjo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #259 Gepost op: 3-02-2011, 18:46:32 »
Want? Er staat nergens dat de mol zélf ook meehielp aan het verpesten. ;) De mol was juist blij met de help van hanna, dus misschien had de mol JUIST een goed antwoord gegeven om zelf niet verdacht te worden.

zoals ik het lees heeft de mol wel mee geholpen aan het mislukken: "zelfs Hanna hielp me bij de schone taak van het laten mislukken van deze opdracht" hannah helpt bij het laten mislukken de mol wordt hier geholpen door hannah met het meehelpen mislukken... zo lees ik het