Auteur Topic: [Kandidaat] ANNA is niet de Mol!  (gelezen 143200 keer)

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #280 Gepost op: 4-02-2011, 23:27:45 »
Anna lijkt mij niet de mol puur vanuit redactie-technische redenen.
Denk namelijk wel dat de redactie vantevoren bedenkt wat voor type mol ze willen. Qua uiterlijk, gedrag en type.

Misschien stom geredeneerd, maar ik vind haar net teveel op Kim lijken, denk dan niet dat ze opnieuw voor eenzelfde type kiezen als mol...

Offline robostar

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #281 Gepost op: 5-02-2011, 11:03:09 »
Anna praat bij de koeien/paarden opdracht over de koeien in een 'tunnel' laten stil staan...
Mollen > Tunnel

Daarnaast blijft die straattaal van Anna me opvallen...
Wat hebben we nu allemaal gehad:
- We hebben panne
- Komende aflevering: Manjana manjana

Er waren er nog wel een paar...

panne betekend gewoon dat je pech hebt met je auto
en manjana is spaans voor morgen

aangezien ze daar allemaal spaans spreken lijkt me dit geen hint

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #282 Gepost op: 5-02-2011, 11:21:00 »
panne betekend gewoon dat je pech hebt met je auto
en manjana is spaans voor morgen

aangezien ze daar allemaal spaans spreken lijkt me dit geen hint
Wel dat ze denkt een soort van gangster te zijn door manjana manjana te zeggen wat btw, net zoals in link staat, relaxt betekend...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #283 Gepost op: 5-02-2011, 16:10:00 »
Wel dat ze denkt een soort van gangster te zijn door manjana manjana te zeggen wat btw, net zoals in link staat, relaxt betekend...

Mañana betekent toch echt gewoon morgen in het Spaans. Ik kan daar weinig gangsterachtigs aan ontdekken.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #284 Gepost op: 5-02-2011, 16:34:11 »
Mañana betekent toch echt gewoon morgen in het Spaans. Ik kan daar weinig gangsterachtigs aan ontdekken.
Uhm, anders kijken jullie de aflevering even opnieuw.
Je ziet er kandidaten vet traag lopen in de regen op een straat.
Anna zegt: Ze hadden echt een tempo van ''manjana manjana''
Of te wel: Ze hadden echt een traag/relaxt/langzaam tempo.
(Of te wel; ze komen niet vooruit)

En dus niet: Ze hadden echt een tempo van morgen, of whatever...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #285 Gepost op: 5-02-2011, 16:44:38 »
jullie hebben beide gelijk in mijn ogen.
De vertaling van manana is morgen.
Echter in dit verband wordt het gezegd als een uitdrukking, die letterlijk vertaald morgen morgen betekent, maar beter is te vertalen met "relaxed".
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #286 Gepost op: 5-02-2011, 16:54:58 »
Klopt.

'Mañana,Mañana' wordt vaak in zuidelijke landen (o.a. de Middellandse Zeelanden maar ook in dit soort contreien) gehanteerd om aan te geven dat iets met een slakkentempo gaat, een tempo van 'likmevestje'.
Busregelingen die nooit kloppen bijvoorbeeld..  ::) (Ik herinner me er trouwens nog wel een paar voorbeelden van in Costa Rica en Panama o.a...)

Anna doelde dus gewoon op het feit dat een van de teams er behoorlijk met de pet naar leek te gooien.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #287 Gepost op: 5-02-2011, 18:39:02 »
Ik heb het al eerder benoemd dat Anna bij de test de kandidaten goed wil observeren maar dat ze dat alleen bij Pepijn niet doet. Dan kijkt ze alleen naar PJ en het toetsenbord. Pepijn is als derde aan de beurt en dan denk ik aan de dubbele 3 in aflevering 1.
Ik heb het nogeens bekeken en op dat moment zien we het spiegelbeeld. We zien Anna, het groene scherm wat de kandidaten zien en de andere kant het groene scherm wat PJ en Anna zien.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #288 Gepost op: 5-02-2011, 18:52:49 »
Ik word wel een beetje Anna-moe. Wat is die veel in beeld en veel aan het woord. :-\\
Wat mij betreft kan zie niet vaak genoeg in beeld zijn ::trots::...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #289 Gepost op: 5-02-2011, 18:54:51 »
Ik word wel een beetje Anna-moe. Wat is die veel in beeld en veel aan het woord. :-\\

Tja. Ik heb niet zoveel tegen Anna, maar ik word wel een beetje moe van het feit dat ze altijd alleen maar alles zo leuk en fantastisch vindt.  ::)

Lijkt me verder een aardige en spontane meid, daar niet van hoor. Ook respect voor wat ze gedaan heeft in de opdrachten. Maar iets minder van dat over-the-top gedoe zou niet verkeerd zijn.  :P
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #290 Gepost op: 5-02-2011, 20:04:19 »
Tja. Ik heb niet zoveel tegen Anna, maar ik word wel een beetje moe van het feit dat ze altijd alleen maar alles zo leuk en fantastisch vindt.  ::)

Lijkt me verder een aardige en spontane meid, daar niet van hoor. Ook respect voor wat ze gedaan heeft in de opdrachten. Maar iets minder van dat over-the-top gedoe zou niet verkeerd zijn.  :P

Ik vind het juist superleuk als iemand zo enthousiast is  ::rofl::, stoor me er niet aan eigenlijk. Weet ook haast zeker dat ze niet de mol is, redelijk wat geld opgehaald en ze zet zich altijd wel in voor de opdrachten.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #291 Gepost op: 5-02-2011, 20:49:56 »


 ::zweet::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #292 Gepost op: 5-02-2011, 21:50:30 »
'Mañana,Mañana' wordt vaak in zuidelijke landen (o.a. de Middellandse Zeelanden maar ook in dit soort contreien) gehanteerd om aan te geven dat iets met een slakkentempo gaat, een tempo van 'likmevestje'.

Yup, en het betekent ook dan letterlijk 'morgen' als in 'ah joh hoeft allemaal vandaag niet, kan ook morgen', zo'n houding dus :-)

Offline Nessie79

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #293 Gepost op: 5-02-2011, 22:18:46 »
Geen mol neen.  ::ohno:: Wel een heel enthousiaste kandidate die me bij momenten aan Viviënne van den Assem doet denken. Zij was ook altijd heel enthousiast en haalde ook heel wat geld binnen.
Wie is de mol 2011?       1. Pepijn, 2. Karin, 3. Patrick

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #294 Gepost op: 7-02-2011, 22:43:07 »
Heb het in het Patrick is de mol topic gestopt, omdat ik daar (samen met moedermol) denk dat de vermomde man niet achterin zit, maar steeds bij de kandidaten in de buurt is tijdens de busopdracht in aflevering 1. Dit zijn de beste screenshots en daar zag ik dat het oor van de verdachte erg op het oor van Anna lijkt...en dan donker geschminkt, en dikpak aan, zoals bij Ushi/Dushi....

+ nog een molactie....insmeren/graven met lavazand en mooie verwijzing als dit een schminkactie was in aflevering 1

Ze is met stip op nummer 2 terecht gekomen.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2011, 23:17:02 door sarpeentje »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #295 Gepost op: 7-02-2011, 23:25:28 »
Heb het in het Patrick is de mol topic gestopt, omdat ik daar (samen met moedermol) denk dat de vermomde man niet achterin zit, maar steeds bij de kandidaten in de buurt is tijdens de busopdracht in aflevering 1. Dit zijn de beste screenshots en daar zag ik dat het oor van de verdachte erg op het oor van Anna lijkt...en dan donker geschminkt, en dikpak aan, zoals bij Ushi/Dushi....
Vooral kwa oren lijken ze inderdaad best veel op elkaar, maar verder vindt ik Anna toch een stuk knapper. Zou wel een stunt zijn als ze dit gedaan hebben. Toch denk ik dat het om die pet met die pruik gaat.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #296 Gepost op: 8-02-2011, 18:37:01 »
Ik zie echt geen enkele overeenkomst tussen die twee oren hoor.

Anna gaat dit jaar WidM winnen. De mol is ze zeker niet, ze haalt gewoon teveel geld binnen.

En manjana, manjana gebruik ik zelf ook zo vaak, ik vind dat zo'n heerlijke uitdrukking.  :D

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #297 Gepost op: 8-02-2011, 21:48:13 »
Ik zie echt geen enkele overeenkomst tussen die twee oren hoor.

Anna gaat dit jaar WidM winnen. De mol is ze zeker niet, ze haalt gewoon teveel geld binnen.

En manjana, manjana gebruik ik zelf ook zo vaak, ik vind dat zo'n heerlijke uitdrukking.  :D
Ik zie ook veel verschillen, maar de algehele architectuur van het oor heeft best veel overeenkomst. Ik zou deze oren met behulp van de zelfde termen/parameters kunnen beschrijven, terwijl er genoeg oren zijn die er zo danig van afwijken dat je andere omschrijvingen moet gebruiken. Om die reden snap ik de opmerking van sarpeentje, maar zoals gezegd denk ik niet dat Anna het is.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #298 Gepost op: 8-02-2011, 22:14:26 »
Toch valt het me op dat Anna vaak woorden dubbel zegt.
In deze aflevering 2x 600 koeien en 2x het woord tunnel, daar waar Pepijn gewoon fuik zegt. Dat doet me toch vast blijven houden aan de dubbeltheorie. Bij de executie was er van 2 kanten het scherm groen gekleurd te zien en Anna was niet te zien, wel de reactie van Pepijn.
Dan nu weer 2 x het woord manjana. Erg toevallig allemaal.
Ik twijfel ontzettend tussen Anna en Pepijn.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2011, 22:16:43 door yessie »

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] ANNA is (niet) de Mol!
« Reactie #299 Gepost op: 10-02-2011, 17:16:12 »
Anna kan het niet meer zijn voor mij, zij verdient veel te veel geld. Zeker in aflevering zes. Al de acties die ze onderneemt en positief uitdraaien had ze als Mol evengoed subtiel kunnen laten mislukken. Op basis daarvan kunnen we haar dus zo goed als zeker afstrepen.
 
De foto's had ze perfect allemaal fout kunnen beantwoorden. En die kokertjes had ze ook nog eens perfect kunnen laten liggen. Verder maant ze Art ook nog eens aan om langzamer te gaan rijden op de plaats waar geld ligt. Eerder droeg ze een zeer duidelijk Star Wars t-shirt waardoor 9/10 haar herkende in de tekst, ze gaat voor Beatrix terwijl je als Mol meteen op de Elvis-optie had kunnen springen van Patrick.

Geen Mol dus, 't is nu niet zo dat de Mol alles moet laten mislukken maar de dingen die ze goed afrondt had ze als Mol gewoon kunnen laten mislukken.

Vind het wel een heel mooie hint naar Anna, al die "zo blind als een Mol” hits die ze zong van Ray Charles. Je moet er maar opkomen zo boven een ravijn. Zou wel een geweldige actie zijn als ze dat helemaal alleen heeft bedacht als kandidate. Ik blijf erbij, Anna is niet de Mol!
« Laatst bewerkt op: 10-02-2011, 17:17:50 door feniks »