Poll

Waarom is Art niet de mol?

Art haalt te veel geld binnen.
1 (1%)
Art molt te duidelijk.
51 (48.6%)
Er zijn geen goede hints voor Art (gevonden).
5 (4.8%)
Mijn intuïtie zegt dat Art de mol niet kan zijn.
19 (18.1%)
Anders, (graag uitleg)
12 (11.4%)
Art is WEL de mol.
17 (16.2%)

Totaal aantal stemmen: 72

Poll gesloten: 4-03-2011, 14:09:51

Auteur Topic: [Kandidaat] ART is niet de Mol!  (gelezen 211304 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #560 Gepost op: 16-03-2011, 13:18:31 »
Idd goed uitgespit. Maar de verklaring is dan toch niet zo heel moeilijk? Als hij volledig op Art zat, en Art is niet de mol, dan heeft hij iig 1 vraag fout (en waarschijnlijk nog wel een aantal). Verder hebben een aantal andere kandidaten wel jokers ingezet. Verschillen zullen hoe dan ook klein geweest zijn...
Dat van die jokers is maar zeer de vraag hoor. Er waren niet zoveel mensen met jokers op dat moment. De enige jokers die er te verdienen waren geweest, waren die jokers bij het mandjesspel uit aflevering 1. Volgens mij hebben toen jokers verdiend:

- Horace: 4 jokers voor aflevering 2 (later geeft hij hiervan 1 aan Pepijn als verjaardagscadeau)
- Art: 5 jokers (waarvan 1 aan Jan gegeven)
- Jan: 3 jokers
- Patrick: 4 jokers voor aflevering 4 (waarvan later 2 aan Art gegeven)

Dit betekent dat in aflevering 5 alleen Art en Jan nog jokers konden hebben (want de andere jokers waren alleen geldig in eerdere afleveringen).

Pepijn en Karin hadden dus sowieso geen jokers (meer) en stemden - voor zover we denken te weten - niet op Patrick of Art. Volgens mijn redenering zouden zij dan hoe dan ook meer vragen fout moeten hebben gehad dan Jan, die 'vol' op Art ging als mol. Ongeacht de vraag of Art of Patrick nu uiteindelijk de mol blijkt te zijn. Dit omdat voor beide (Pat en Art) dezelfde antwoorden golden m.b.t. de vragen over de opdrachten die aflevering.

Maar dat gaat natuurlijk wel alleen op als je er vanuit gaat dat iedereen de vragen goed beantwoord met betrekking tot zijn of haar mol. En dat zal lang niet altijd het geval zijn. Ik denk dat dat Jan genekt heeft. En dat Pepijn en Karin nét gunstig gespreid hebben en/of per ongeluk een paar vragen goed gehad hebben (maar eigenlijk dus 'fout' met betrekking tot hun mol van dat moment).

-edit- Eigenlijk is dat hele verhaal waarom Jan niet kon afvallen redelijk offtopic in het Art-topic. Wat overigens mijn eigen schuld is. Want het gaat er dus om dat Jan sowieso nooit had moeten kunnen afvallen in afl. 5.
« Laatst bewerkt op: 16-03-2011, 13:48:54 door Jayne »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #561 Gepost op: 16-03-2011, 13:35:34 »
Maar dan hadden ze niet moeten doen alsof Jan ineens Soundos verdacht.
Sorry, ik zie je opmerking nu pas, Heinz.

Ja, dit vind ik een goed argument en heb ik geen verklaring voor. Misschien probeer ik hier de montage ook wel te veel te 'lezen'. Eigenlijk is dat altijd al een vrij kansloze operatie. :P


Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #562 Gepost op: 16-03-2011, 19:00:07 »
Waarom zien we Art in beeld deze vraag zo beantwoorden?
...óf niet!

Offline maulwurf2

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #563 Gepost op: 16-03-2011, 19:09:53 »
Waarom zien we Art in beeld deze vraag zo beantwoorden?

Omdat 22 (2x11, elf elf [na Tien Tien]) een deel van de sleutel is in een rodedraadhint. In de flashback in aflevering 10 beantwoordt Art de vraag met '2. nee'.
Der, die, das!  - Wer, wie, was? - Wieso, weshalb, warum? - Wer nicht fragt bleibt dumm.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #564 Gepost op: 16-03-2011, 19:19:34 »
Waarom zien we Art in beeld deze vraag zo beantwoorden?

En vlak hierna zien we hem ook nog eens echt geld pakken, dat hij heimelijk wegsteekt in zijn helblauwe jas. >:D De enige Mol die geld heeft gepakt. Maar zal wel pure insinuatie zijn, zoals al die vragen. Jammer want dat beeld maakte het net zo spannend. Net zoals die keer dat we bijna zeker wisten dat hij een joker neerlegde in ruil voor contact met de Mol. Iets wat hij uiteindelijk ook niet deed. :-\\


In de finale aflevering krijgt hij overigens vraag 21 en 40 als ik me niet vergis. Daar zit helaas alweer niks in. Hij krijgt wel vaker vraag nummer 11, dat weer wel. ;D

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #565 Gepost op: 16-03-2011, 20:43:31 »
Jayne, volgens mij zou je relaas over dat Jan niet af heeft kunnen vallen alleen zinnig zijn als iedereen voor één mol was gegaan. Er waren mensen genoeg die spreidden op 3 personen, en we hebben geen idee welke vragen hij/zij heeft beantwoord met welke mol in gedachten. Dus de kandidaten hebben waarschijnlijk veel vragen per ongeluk fout of per ongeluk goed gehad. En Jan dus per ongeluk de meeste fout.  :)

Tenzij de montage iets totaal anders laat zien dan de werkelijkheid heeft Jan 100% op Art gestemd en is hij er uit gegaan. Op zich reden genoeg om Art door te strepen als mol.
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #566 Gepost op: 16-03-2011, 21:32:21 »
Omdat 22 (2x11, elf elf [na Tien Tien]) een deel van de sleutel is in een rodedraadhint. In de flashback in aflevering 10 beantwoordt Art de vraag met '2. nee'.

Hi, ben zelf niet zo van de cijferhints (daarom zou ik ook graag in aflevering 11 zien welke nu echt waren en welke mollote hersenspinsels blijken te zijn ;)).

Misschien kun je hier iets mee, sorry als deze al gepost is. Weet ook niet hoe ik het aan een kandidaat moet linken, dus voel je vrij om aan te vullen.

De datum van uitzending van aflevering 11 is niet alleen St. Patrick's Day, het is ook nog eens 17-03-2011. 17 + 3 = 20 (Tien-tien). 20 + 1 + 1 = 22 (Art's vraag 2. Nee ?).

Dus doe er je voordeel mee, of niet. Zelf verdenk ik overigens nog steeds Patrick, al ging ik wel heel erg twijfelen door Rat's post. Waarvoor dank! Niets zo leuk als tot het laatste moment in spanning blijven. :)

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #567 Gepost op: 16-03-2011, 21:34:11 »
Heb dit net ook bij Patrick gepost omdat er werd gediscussieerd over het dier waarvoor de Mol bang is. De strafste hint vind ik daarvoor wijzen naar Art. Zijn uitspraak over de haaien wordt continu herhaald. En er kan zelfs een verwijzing inzitten naar zijn Bondi-shirt.

Dan vind ik de aanwijzing naar haaien toch straffer. Daar wordt echt op gehamerd. Vorige aflevering werd het weeral in een flashback getoond. En dat wijst dan eerder naar Art, die zelf nog eens hint "die twee haaien hangen hier rond mij."

Heb ergens ook gelezen dat hij het wel ziet zitten om in Australië iets op te starten. Plus die t-shirt die hij aanheeft heeft verwijst naar Bondi Beach waar geregeld surfers ten prooi vallen aan meedogenloze haaien.

Die spin, dat kon ook wel slaan op Soundos. Die is nl. van veel vreemde beesten bang. Heb je dat gezicht gezien toen er in de krater werd verteld "Opgepast voor allerlei vreemde beestjes".

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #568 Gepost op: 16-03-2011, 21:36:50 »
Als je wilt weten wie de mol is???

Ik zat net op de wikipedia van Art....
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #569 Gepost op: 16-03-2011, 21:39:41 »
Als je wilt weten wie de mol is???

Ik zat net op de wikipedia van Art....
En toen klikte je per ongeluk op 'bewerken' en heb je ingetypt "hij was ook tevens de mol trouwens"?
The British are not impressed.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #570 Gepost op: 16-03-2011, 21:39:57 »
Als je wilt weten wie de mol is???

Ik zat net op de wikipedia van Art....
dat kan door elke halvegare worden bewerkt ;)

de hoeveelste keer is zo'n omerking vandaag al niet gemaakt ::)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Def Digital

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Whack-a-Mole anyone?
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #571 Gepost op: 16-03-2011, 21:45:54 »
In de Geschiedenis van dat artikel is te zien dat het al een aantal keren veranderd is. Eerst was hij de Mol, toen de winnaar en nu weer de Mol. Denk niet dat iemand hier echt intrapt, wel?
 ::)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #572 Gepost op: 16-03-2011, 22:01:06 »
Denk niet dat iemand hier echt intrapt, wel?
 ::)

Ik ken mensen die hun hele theorieën baseren op wat Wikipedia te melden heeft
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #573 Gepost op: 16-03-2011, 22:25:31 »
Zoals door velen al is opgemerkt is dat als Patick bewust Art heeft meegenomen naar de finale dit niet fair is.
Maar er is weer iets vreemds aan de hand met de jokers.
Art wint in aflevering 7 3 jokers en zet er in deze aflevering 2 in, resteert 1 joker.
In aflevering 8 zet hij 1 joker in, dus hij heeft niks meer.
Maar wat zien we bij aflevering 9, hij zet nog een joker in en zegt dit is mijn allerlaatste.
Dit klopt dus allemaal niet.
Heeft hij weer een joker gekregen van Patrick?
Het zou kunnen, in aflevering 1 had Patrick 4 jokers - 2 aan Art = 2.
In aflevering 7 had Patrick 3 jokers - 1 aan Art = 2
Als we aflevering 10 bekijken zien we een stapeltje van 4 jokers met het getal 4 er op. Er zijn geen jokers uitgegeven voor aflevering 4. Opgeteld is dit dus 4.

Offline Delphin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #574 Gepost op: 17-03-2011, 02:10:29 »
Of Patrick nou z'n ''maatje'' in de finale wilde helpen of niet, Ik denk niet dat Art door die twee jokers gewonnen heeft, hij heeft gewoon het spel WIDM goed gespeeld. Ik begrijp ook wel dat Patrick zo iemand als Art heel lang in het spel wilt houden, Art heeft wel 90% van de opdrachten verpest... Zo'n hulpmol is handig, nog minder geld in de pot!

Btw, sowieso raar advies dat Art blijkbaar aan Karin gegeven heeft, vlak voor de test. "Je moet nooit alles op 1 persoon zetten" Zo vlak voor de finale kun je natuurlijk niet meer gaan spreiden. Maar ook raar van kandidaat Art. Je hoort dat je medekandidaat alles op jou gaat invullen, terwijl jij weet dat je de Mol niet bent. Dan spring je toch een gat in de lucht? Je staat dan zelf al met 1 been in de finale.
Maar in plaats daarvan zegt hij dat ze moet spreiden. Met als gevolg dat Karin haar test toch invult op Patrick. Blijkbaar heeft ze het advies van Art dus opgevat als bedekte hint van Art dat hij de Mol niet is. En vandaar natuurlijk dat ze bang is dat hij haar daar enorm bedrogen heeft.

Goed, een hele vreemde actie van kandidaat Art dus, of een hele geniepige actie van Mol Art.

Wanneer heeft Karin tegen Art gezegd dat ze alles op hem zou zetten? Ik kan me alleen maar heugen dat ze een grapje daarover maakte, heb ik iets gemist/vergeten?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #575 Gepost op: 17-03-2011, 02:29:39 »

Wanneer heeft Karin tegen Art gezegd dat ze alles op hem zou zetten? Ik kan me alleen maar heugen dat ze een grapje daarover maakte, heb ik iets gemist/vergeten?

Lees haar dagboek op de NL site:
http://www.avro.nl/tv/programmas_a-z/wie_is_de_mol/dagboeken/afvaller10.aspx

Offline Delphin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #576 Gepost op: 17-03-2011, 04:10:20 »
Oh ja, thnx! Helemaal vergeten om te lezen, stom! Interessant stuk, maar die ''judassorry'' kan toch gewoon slaan op dat stuk in de kerk, omdat ie geen antwoord wilde geven? Ik weet het niet, zet me wel aan het twijfelen, maar blijf nog steeds in m'n Patrick tunnel. Bovendien denk ik dat Soundos ook volledig op Patrick is gegaan, en dan had Karin een vraagje minder goed.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #577 Gepost op: 17-03-2011, 08:00:56 »
Ze vertelt het ook in het 'Interviews bij aflevering 11'-filmpje. En dan zie je echt de wanhoop in haar ogen bij het idee dat het Art is. :D

Offline Tirovia

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #578 Gepost op: 17-03-2011, 08:52:03 »
Zie Art z'n wikipedia.. Meer zeg ik niet..
http://nl.wikipedia.org/wiki/Art_Rooijakkers

Het zou wel stom toevallig zijn.. ::oink::

Offline Willemvee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #579 Gepost op: 17-03-2011, 09:04:01 »
Toevallig heb ik als verwoede mol-fan dit seizoen weer iemand uit mijn vriendenkring meegekregen om naar het programma te kijken. Hoe gaan die dingen, je legt een keer goed uit hoe de regels werken, en verteld dat het allemaal veel leuker en subtieler is dan dat men denkt.
Na aflevering twee kreeg ik al de vraag wat er nou precies zo leuk aan was... Wat later werd het helemaal duidelijk: die Art, die twee keer zogenaamd op het knopje van de camera drukt, dat is toch de mol dan?
Nou, nee, zeg je dan. Het kan ook zijn dat Art graag wil dat we denken dat hij de mol is, snap je? Zodat andere kandidaten op hem stemmen en dan...etc...

Ik hoop echt zo dat Art het niet is! Anders krijg ik straks zeker de vraag 'wat is hier nou zo moeilijk aan?'...