Poll

Waarom is Art niet de mol?

Art haalt te veel geld binnen.
1 (1%)
Art molt te duidelijk.
51 (48.6%)
Er zijn geen goede hints voor Art (gevonden).
5 (4.8%)
Mijn intuďtie zegt dat Art de mol niet kan zijn.
19 (18.1%)
Anders, (graag uitleg)
12 (11.4%)
Art is WEL de mol.
17 (16.2%)

Totaal aantal stemmen: 72

Poll gesloten: 4-03-2011, 14:09:51

Auteur Topic: [Kandidaat] ART is niet de Mol!  (gelezen 211327 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #540 Gepost op: 15-03-2011, 22:29:39 »
Ja, het in-your-face mollen van Art was ook een van de redenen waardoor ik hem min of meer gelijk afschreef als Mol. Wat er trouwens tevens voor zorgde dat ik me enigszins aan hem ging ergeren. :P

Maar nu denk ik toch dat 'ie het is. Geen Mol á la Milouska die duidelijk molt en speelt dat 'ie dom is, maar een Mol die de slimme, maar nepmollende kandidaat speelt en die op die manier weinig verdenking op zich laadt.

Mocht het zo zijn dat Art inderdaad de Mol is, dan vind ik dat hij zich een van de moedigste Mol-rollen ooit heeft aangemeten. Want  opdrachten ongezien saboteren moet heel spannend zijn, maar dingen open en bloot verklooien terwijl de andere kandidaten wéten dat je gewoon een slimme, fanatieke jongen bent... daar moet de adrenaline wel helemaal van door je lichaam jagen. En als je die rol dan zo goed speelt, zonder dat je werkelijk massaal verdacht wordt door je medespelers... volgens mij heb je het dan gewoon heel goed gedaan.

En dat zeg ik dus ondanks het feit ik me tijdens het verloop van de serie regelmatig aan Art geërgerd heb.  ;D

Dus Art, mocht je de Mol zijn: Sorry!  :-* en  ::bravo::
En anders: Man, wat kan jij ongelooflijk klooien zeg!  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 15-03-2011, 22:34:16 door Jayne »

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #541 Gepost op: 15-03-2011, 22:31:34 »
Maar dat bedoel ik dus. Als Art de mol zou zijn, dan denkt iedere Barbie of Sterretje dat dit een simpel programma is. ;)

Maar is dat erg dan? Misschien worden Barbie en Sterretje daar wel heel gelukkig van  :)
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Willemvee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #542 Gepost op: 15-03-2011, 22:31:42 »
Het is wel een manier om een grotere groep kijkers aan te spreken. En wij blijven toch wel hangen, nietwaar?
In de voorgesprekken vragen ze alle deelnemers of ze de mol willen zijn, en hoe ze dat dan aan zouden pakken, etc.
Art heeft misschien gezegd 'ik ga obvious mollen' en toen hebben ze wellicht gedacht dat die aanpak weer eens wat anders was.

Maar inderdaad, volgend jaar weer subtiel en raadselachtig alsjeblieft.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #543 Gepost op: 15-03-2011, 22:49:34 »
art is niet mijn mol trouwens, ik kan er wel meeleven als hij het is en wat hij allemaal zou hebben gemold wat wij niet door hadden ;)
en net als jayne ging ik me ook heel erg aan art ergeren door dat constante gemol

ik begrijp ook wat GeeDeeZet bedoeld met barbie en sterretje, door gesprekken om je heen met geen molloten die het voor het eerst kijken die dan constant zeggen van "het is art" en ik als molloot maar telkens zeggen waarom art het gewoon niet kan zijn
en als het art dan blijkt te zijn dan denken die vrienden gelijk van, wat doet ie altijd moeilijk over de mol terwijl het zo simpel is

gelukkig heb ik de eerste keer dat ik het met mijn vriendengroep erover had het vanaf de start goed dat dennis de mol was (2008)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline maulwurf2

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #544 Gepost op: 15-03-2011, 23:00:16 »
Der, die, das!  - Wer, wie, was? - Wieso, weshalb, warum? - Wer nicht fragt bleibt dumm.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #545 Gepost op: 15-03-2011, 23:03:22 »
Ze kunnen natuurlijk ook niet elke keer dezelfde soort mol hebben. Dan zou het na verloop van tijd wel een heel saai programma worden.

Ik houd zelf ook wel van de sneaky mol, maar het belangrijkste vind ik dat de mol ook daadwerkelijk probeert te saboteren. Waar ik het minst vrolijk van wordt is een mol die in de onthullingsaflevering bij de meeste opdrachten zegt "Ja, daar hoefde ik dus niks te doen, want het ging vanzelf al fout". Daar krijg ik altijd zo'n :-\\ -gevoel van!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #546 Gepost op: 15-03-2011, 23:29:32 »
Mocht Art trouwens de Mol zijn, dan vind ik dat de montage ook wel weer heel slim bezig is geweest. Nou ja, dat is het sowieso wel, ongeacht de uitkomst, maar in het geval van Art helemaal.

Ze hebben dan het dan bijvoorbeeld zo gemonteerd dat het heel duidelijk was/leek dat Jan vol voor Art ging. Volgens mij is van geen een kandidaat zo duidelijk geworden wie hij/zij verdacht, behalve bij Karin en Soundos vlak voor de finale (en zelfs daar zijn nu twijfels over m.b.t. Karin). Dat er dus halverwege de serie zo duidelijk wordt gesuggereerd dat de afvallende kandidaat iemand verdenkt die uiteindelijk in de finale blijkt te zitten, en een van de 2 overgebleven molkandidaten is, is echt heel apart.

Als Patrick de mol blijkt te zijn, zal blijken dat we Art hierdoor eigenlijk al vanaf afl. 5 hadden moeten afschrijven. Misschien wordt het zelfs als aanwijzing aangedragen van waarom we hadden kunnen weten. Maar dat zou dan wel weer erg back-to-basic zijn (wat overigens nooit uit te sluiten valt).

Als Art echter de mol is, dan is het een geniaal soort double bluff geweest of hoe je het ook wilt noemen, om Jans verdenking afleveringenlang uitgebreid in beeld te brengen. Er werden ook elke keer fragmenten van Arts molacties bij vertoond. Op zich hebben ze dan door de montage enorm de aandacht op Art gevestigd. Maar ja, aangezien Jan toch zou afvallen in afl. 5, weten ze dan ook dat heel veel mensen zullen zeggen: "Zie je wel, Art is het niet".

Hoe dan ook hoop ik dat op een of andere manier wordt verklaard hoe Jan heeft kunnen afvallen in aflevering 5. Ik ga niet het hele verhaal herhalen, maar volgens mij kon dat dus nooit. Ook niet als Patrick de Mol is.

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #547 Gepost op: 15-03-2011, 23:42:14 »
Kijk, ik zie het zo ...

Als Art de Mol is dan zet dat de deur open voor de opzichtige Mollen van volgend seizoen. Ik bedoel daarmee dat alle niet zo fanatieke kijkers dan menen te weten dat de meest opzichtige kandidaat wel de Mol moet zijn. Maar dat herhalen ze echt niet nog een keer moest dat het geval zijn. Je zal zien, als Art het is, dan hebben de makers een grote groep mensen tevreden gesteld die vervolgens volgend jaar van het dak schreeuwen dat hun Mol zéker de Mol is. Die komt dan tot de finale, misschien wel weer in een tweestrijd met de echte Mol, en blijkt het dan keihard in hun face NIET te zijn. >:D Haha, en dan kan de hele productie weer met een gerust hart naar seizoen 13.

Vooral vooruitdenken moet je doen! Art is het dus ... om de volgende seizoenen veilig te stellen. En zo'n goeie saboteur hebben ze nog niet gehad hoor. Patrick kreeg nog veel hulp van de hele groep. Art deed het in zijn eentje. ::trots::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #548 Gepost op: 16-03-2011, 00:47:20 »
Door de vinding in het leader topic, die een goede uitleg geeft voor de gespiegelde leaders van Soundos, heb ik nu ook het angstige gevoel, dat anderen hier eerder beschreven, dat Art misschien toch wel eens de mol kan zijn. Ik voel me in elk geval best ongemakkelijk na het lezen van die ontdekking.

Waarom is Art de mol?

Wat betreft molacties verwijs ik naar het molduel van Heinz. Voor Art zijn op zijn minst net zo veel molacties te tellen als voor Patrick. Waarschijnlijk heeft Art er zelfs meer.

Voor de roodshow hints heb ik meerdere posts gelezen die een sterke uitleg geven richting Art. Voor Patrick eigenlijk helemaal niet.

Verder is zijn er zoveel verwijzingen naar 11 bij Art dat ik er gek van word:
- Zoals gezegd, die laatste vondst in het leader-topic vind ik sterk. In aflevering 2,5 & 9 is de leader anders en in die afleveringen krijgt Art vraag 11 in de test.
- Hij heeft daarmee ook de 11 binnen de (afvallers) testtheorie (en Patrick en Sounods hetzelfde getal).
- Hij heeft een Elvis t-shirt bij zich, waarover hij in aflevering 9 ook nog eens zodanig een regenjas draagt dat er alleen “elv” staat.
Art staat op de vuurtoren, waarop een cijfercode stond die opgeteld 11 was.
- ...(was volgens mij nog eentje)...

Daarnaast zijn er nog een aantal hints die ook best waar zouden kunnen zijn, bijvoorbeeld "topografie" en zijn Slag van Nieuwpoort antwoord die te husselen is tot zijn geboortejaar. Maar dit kan hij ook als kandidaat gedaan hebben om lekker verdacht te doen.

De belangrijkste reden om Art af te schrijven zijn de verdenken die zijn uitgesproken door de afvallers. Maar ik schat Art ook wel in als een mol die, wat Yvon bij Sander heeft gedaan, tot kunst heeft verheven. Art en Anna op de vuurtoren zou zo 'n moment kunnen zijn. En Karin lijkt ook toch maar niet vol op Art te gaan door een gesprekje met Art.
Ik heb in (volgens mij) 2009 ooit een betoog gehouden waarom volgens mij een mol die een kandidaat speelt die een mol speelt, een goede moltactiek kan zijn. En sindsdien zijn alleen nog maar meer nepmollen bijgekomen, waarmee de tactiek steeds makkelijker uitvoerbaar is.* Als Art de mol is, ben ik er in elk geval behoorlijk ingestonken.

Ik blijf overigens nog lekker in de Patrick tunnel. ::)

* Ik vind het persoonlijk belangrijker dat de mol niet verdacht wordt door de kandidaten (en hun weer van hun verdenkingen af kan krijgen) dan door de kijkers.
« Laatst bewerkt op: 16-03-2011, 00:48:55 door Rat »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #549 Gepost op: 16-03-2011, 01:06:06 »
::rofl:: Ik verdraai je woorden niet, maar je moet wel proberen te begrijpen wat ik zeg. Wat ik probeerde duidelijk te maken met mijn Anna-voorbeeld is, dat als je de mol probeert te vinden door puur zwart/wit te kijken naar wat mensen uiteindelijk (ook met gezamenlijke opdrachten) in de pot hebben gebracht, we iedereen in de witte bus al gelijk hadden moeten afschrijven. Want de Mol moet immers winnen om het geld uit de pot te houden. Ergo, de mol kan niet in de verliezende bus zitten.
Misschien heb jij dat voor jezelf ook wel gedaan (iedereen in de witte bus afschrijven), maar ik niet. Zéker niet omdat beide bussen kapot gingen en er dus nauwelijks conclusies aan die opdracht te verbinden zijn.

Volgens mij is het hoofddoel van de Mol trouwens om opdrachten te saboteren. Ik heb zelfs het sterke vermoeden - maar bewijs heb ik daar niet voor - dat het bedrag dat uiteindelijk door de winnaar gewonnen wordt, van te voren al min of meer vaststaat. In ieder geval ongevéér. En dus dat de makers tijdens het spel, afhankelijk van het verloop, eventueel nog wel een en ander aanpassen in bijvoorbeeld de hoogte van de bedragen die er met opdrachten te winnen zijn.
Dus staat de pot halverwege hoger dan verwacht, dan is er met de komende opdrachten wat minder te verdienen, en vice versa. Ik ben er eigenlijk vrij zeker van dat het zo werkt en ik zou dat ook wel logisch vinden. En dus kun je ook weinig aflezen aan de uiteindelijke hoogte van de pot. Het hoogste bedrag ooit in WIDM werd gewonnen in serie 3, waar onze topmol George de pot toch echt héél veel geld had gekost. Blijkbaar werkte men toen gewoon met een hoger budget.

Tja, en over die tunnel... Mijn tunnel is in ieder geval nog niet erg lang en diep, aangezien ik pas een paar dagen aan het graven ben. 8) Tot een paar dagen geleden zat ik net als de meeste hier op Patrick. En daarvoor op Pepijn. Ik ben er dus niet zo bang voor om van tunnel te verwisselen, als daar goede redenen voor zijn.

Heb je mijn posts eigenlijk wel gelezen?
Ik heb nóóit gezegd dat de mol niet in de verliezende bus kon zitten.
Zonder die hele opdracht heeft Patrick het alsnog beter gedaan dan Art.
Niet te vergeten dat een groot deel van de gelegenheidskijkers al vanaf het begin op Art zitten.
En je kunt pas van een tunnel spreken als je, ondanks sterke aanwijzingen die het tegendeel bewijzen, niet wil geloven dat een ander kandidaat de mol is. En de aanwijzingen naar Patrick zijn sterker dan die naar Art.

En wat de regie ons ook wil doen geloven ... het was duidelijk dat Jan overtuigd was dat Art de mol was, alleen al door de manier waarop hij naar hem keek. Het staat zelfs in z'n dagboek op .nl: "Niets is wat het lijkt. En ik wist al vier afleveringen wie de Mol was!"
En dan proberen ze ons, door 'slim' montagewerk, opeens te laten geloven dat Jan er op Sounos is uitgevlogen.
Subtiel ...
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #550 Gepost op: 16-03-2011, 01:12:55 »
En wat de regie ons ook wil doen geloven ... het was duidelijk dat Jan overtuigd was dat Art de mol was, alleen al door de manier waarop hij naar hem keek. Het staat zelfs in z'n dagboek op .nl: "Niets is wat het lijkt. En ik wist al vier afleveringen wie de Mol was!"
En dan proberen ze ons, door 'slim' montagewerk, opeens te laten geloven dat Jan er op Sounos is uitgevlogen.
Subtiel ...

Sterker nog in de molmail zegt Jan in het interview bij de perspresentatie (voor aanvang van de uitzendingen dus) dat Art nog steeds zijn mol is.

'Nog steeds' lijkt dan toch echt te impliceren dat ondanks dat Art destijds zijn mol was en hij eruit vloog hij nog steeds geloofde in licht aan het einde van de Art tunnel.  ;D

(Pepijn had last van hetzelfde Jol-syndroom en dacht ook nog steeds dat het Karin was..  ::) )

Pas bij de 'nu' interviews twijfelt Jan tussen Art en Patrick..

Jan zat imho net zo min op Soundos als Hind ooit op Kim zat toen zij eruit vloog- alle blikken en uitspraken van Jan zijn wat mij betreft afdoende 'bewijs' dat hij op Art stemde toen hij eruit vloog.

Het feit dat Anna eerst Soundos noemt en daarna Patrick (en niet Art die zij en Pepijn ook verdachten) bevestigt voor mij dat ze op Art stemde toen ze exit ging.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #551 Gepost op: 16-03-2011, 01:16:58 »

Het feit dat Anna eerst Soundos noemt en daarna Patrick (en niet Art die zij en Pepijn ook verdachten) bevestigt voor mij dat ze op Art stemde toen ze exit ging.

Ik kan me goed voorstellen dat Anna en Pepijn een dealtje hadden, zo van: stem jij op die, dan stem ik op die en als 1 van ons eruit gaat weten we dat die het niet is. Ik gok op Karin en Art als grote verdachten voor deze twee. Dus Pepijn eerst op Karin eruit, vervolgens Anna op Art.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #552 Gepost op: 16-03-2011, 01:22:25 »
Ik kan me goed voorstellen dat Anna en Pepijn een dealtje hadden, zo van: stem jij op die, dan stem ik op die en als 1 van ons eruit gaat weten we dat die het niet is. Ik gok op Karin en Art als grote verdachten voor deze twee. Dus Pepijn eerst op Karin eruit, vervolgens Anna op Art.

Ja precies dat vroeg ik me ook af idd omdat ze al een tijd op dezelfde kamer sliepen, informatie uitwisselden en dezelfde verdachten hadden. Kan je ook zien aan het bespreken van Arts vreemde gedrag mbt de kisten op de vulkaan.

Ik denk idd hetzelfde als jij, Anna wist waarschijnlijk dat Pepijn grootdeels of geheel op Karin had gestemd en besloot volledig voor Art te gaan. Strookt ook met haar uitspraken over 'nu moet ik het afmaken voor Pepijn en Hanna'.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #553 Gepost op: 16-03-2011, 02:35:49 »
Wat Jan betreft:
Ik denk dat jullie veel te blind afgaan op de aanname dat iemand die de juiste mol verdenkt, niet kan afvallen. Ik denk dat dat wel kan en ook dat het in dit geval met Jan gebeurt is. Ik denk dat daarom zijn verdenking ook zo breed werd uitgemeten in de afleveringen. Want hoe grappig en bizar is dat? (en hoe zielig voor Jan)

Wat Pepijn en Anna betreft kun je een hoop speculeren, maar wat Anna uiteindelijk gedaan heeft blijft gewoon onduidelijk. Misschien heeft ze wel op Soundos gestemd, haar verdachte uit het eerste interviewfragment? Pepijn zegt in zijn eerste interview ook nog te denken dat het Karin is, terwijl hij er blijkbaar toch uitgevlogen is door op Karin te stemmen.

Ik vind zelf de interviews met Karin veruit de intrigerendste (en amusantste  :D). Ook gezien haar reactie in de laatste aflevering.
Ze zegt nu ook weer: "Patrick móet het wel zijn, want Art kán het niet zijn. Maar ja, Patrick kan het óók niet zijn".

Art kan het volgens Karin niet zijn omdat hij haar dan een ongelooflijke loer heeft gedraaid, dat wordt wel duidelijk. Maar waarom zegt Karin dat het Patrick ook niet kan zijn? Ze is echt niet dom en weet ook wel dat als iedereen zo vlak voor de finale op dezelfde mol zit, je er ook zomaar uit kunt vliegen op 1 foute vraag of (nog erger) traagheid. Maar blijkbaar is ze er van overtuigd dat dat niet de reden kan zijn van haar uitschakeling.

Ik kan het niet precies uitleggen, maar ik vind het raar dat Karin niet met volle overtuiging zegt dat ze nog steeds denkt dat Patrick de Mol is.

Btw, sowieso raar advies dat Art blijkbaar aan Karin gegeven heeft, vlak voor de test. "Je moet nooit alles op 1 persoon zetten" Zo vlak voor de finale kun je natuurlijk niet meer gaan spreiden. Maar ook raar van kandidaat Art. Je hoort dat je medekandidaat alles op jou gaat invullen, terwijl jij weet dat je de Mol niet bent. Dan spring je toch een gat in de lucht? Je staat dan zelf al met 1 been in de finale.
Maar in plaats daarvan zegt hij dat ze moet spreiden. Met als gevolg dat Karin haar test toch invult op Patrick. Blijkbaar heeft ze het advies van Art dus opgevat als bedekte hint van Art dat hij de Mol niet is. En vandaar natuurlijk dat ze bang is dat hij haar daar enorm bedrogen heeft.

Goed, een hele vreemde actie van kandidaat Art dus, of een hele geniepige actie van Mol Art.



« Laatst bewerkt op: 16-03-2011, 04:20:20 door Jayne »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #554 Gepost op: 16-03-2011, 07:33:35 »
Wat Jan betreft:
Ik denk dat jullie veel te blind afgaan op de aanname dat iemand die de juiste mol verdenkt, niet kan afvallen. Ik denk dat dat wel kan en ook dat het in dit geval met Jan gebeurt is. Ik denk dat daarom zijn verdenking ook zo breed werd uitgemeten in de afleveringen. Want hoe grappig en bizar is dat? (en hoe zielig voor Jan)

Maar dan hadden ze niet moeten doen alsof Jan ineens Soundos verdacht.

Offline Willemvee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #555 Gepost op: 16-03-2011, 08:25:05 »
Maar Jayne, of Art het nu wel of niet is, hij heeft Karin zowiezo een enorme loer gedraaid. Als Art de mol niet is, is die scene in de kerk (ik zeg nu niets meer) ook gewoon een rotstreek in de ogen van Karin natuurlijk.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #556 Gepost op: 16-03-2011, 10:05:20 »
Maar Jayne, of Art het nu wel of niet is, hij heeft Karin zowiezo een enorme loer gedraaid. Als Art de mol niet is, is die scene in de kerk (ik zeg nu niets meer) ook gewoon een rotstreek in de ogen van Karin natuurlijk.
Wat zou daar een rotstreek aan moeten zijn? Karin vraagt aan Art of hij de mol is. Art wil dat niet zeggen... Dat kan ik toch echt geen rotstreek noemen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #557 Gepost op: 16-03-2011, 10:10:36 »
Waarom gaat het steeds over Patrick in het 'Art is (niet) de Mol'-topic?  8)

Anyway, om weer even ontopic te gaan... Ik ben er sinds een paar dagen van overtuigd dat Art de Mol is, na hem eerder bijna als eerste te hebben afgeschreven. Ik zat op Pepijn en toen die afviel dacht ik dat het Patrick was. Maar sinds de laatste aflevering, en het herbekijken van met name afl. 1 t/m 6, heb ik zoals gezegd het roer omgegooid.

Waarom schreef ik Art al zo snel af? Nou, om eerlijk te zijn had dat veel te maken met de ontdekking dat hij blijkbaar te vroeg getwitterd had en dus nooit in de finale kon raken. Boy, was that a mistake!  :o  :-[ :D
Met het idee dat hij het nooit kon zijn, ging ik me wel een beetje aan Art ergeren vanwege zijn overdreven 'nepmollen'. Maar ja, zonder hem ooit serieus in overweging te nemen als Mol.
En er was natuurlijk Jan, die vol op Art leek te gaan, maar toch afviel in aflevering 5. Wij 'kenners' weten dan: "Art? Nee, die kan het nooit meer zijn".

Maar nu heb ik volgens mij iets interessants ontdekt aan aflevering 5. Iets vreemds ook. Namelijk dat Jan in die aflevering NOOIT had mogen afvallen als hij inderdaad op Art stemde. Ook niet als Patrick de mol is!

Wat wil namelijk het geval? Art en Patrick hebben in die aflevering wat de opdrachten betreft álles precies hetzelfde gedaan.
Dit waren de opdrachten:

Koeiendrijven
Art, Patrick en Jan zaten in het rode team dat 0 kokers te pakken kreeg.
Anna, Pepijn en Karin zaten in het blauwe team dat 3 kokers vond.
Soundos zat oorspronkelijk in het blauwe team maar deed niet mee.

Foto's
Art en Patrick waren de enigen waarvan 0 foto's geraden werden. De rest had er allemaal 1 goed en Anna was degene die moest raden.

Jeeps
Art, Patrick en Anna zaten samen in een jeep.
Pepijn, Jan, Karin en Soundos zaten in de andere jeep.

Voor de test in die aflevering betekent dit, dat voor Art en Patrick v.w.b. de vragen over de opdrachten (in ieder geval bijna) altijd dezelfde antwoorden golden. Stem je dus op Art, maar is Patrick de mol, dan heb je per ongeluk toch aardig wat antwoorden goed, en vice versa natuurlijk.

Op wie stemden de kandidaten in aflevering 5?
Helemaal zeker kunnen we het nooit weten, maar dit is het vermoeden:

Anna had een vrijstelling
Karin stemde op Jan (dit is vrij zeker want we horen haar dat zeggen)
Pepijn stemde op Karin (dit hoor je hem zeggen en stemt overeen met de kerkopdracht van de aflevering ervoor)
Soundos stemde op Art (tenminste, we horen haar dit zeggen)

Art zegt dat hij op Jan stemt en Patrick zegt dat hij op Art stemt, maar aangezien één van die 2 de Mol is, wil ik ze beide even buiten beschouwing laten. Het maakt verder ook niet uit voor de rest van het verhaal.

Goed, blijft over dus Jan van wie we (allemaal?) vermoeden dat hij op Art stemde. Hoe kan hij zijn afgevallen in afl. 5? Als Art de Mol is, is dat onbegrijpelijk, maar het is bijna even onbegrijpelijk in het geval dat Patrick de Mol blijkt te zijn. Jan zou ook met Art als verkeerde mol áltijd een aantal vragen per ongeluk goed moeten hebben gehad! En Pepijn en Karin zouden met hún mol (resp. Karin en Jan) hoe dan ook meer foute antwoorden moeten hebben gegeven!

Ik hoop dat jullie het nog begrijpen, maar om een lang verhaal kort te maken: Er is iets heel vreemds aan de hand met het afvallen van Jan in aflevering 5.
Dus, óf
- Jan heeft toch niet op Art gestemd, óf
- Jan heeft wel op Art als mol gestemd maar heel veel domme fouten gemaakt in de 19 andere vragen, óf
- iedereen zat al op de goede mol (eventueel incl. Jan) en Jan is afgevallen wegens te traag o.i.d. (dit betekent dan ook dat de montage nog creatiever is dan we al vermoeden)





Dank je wel voor het uitspitten van dit dilemma! Je hebt hier echt puik werk mee verricht! In ieder geval voor degenen die denken dat Art de mol is!  ::bravo:: Het is inderdaad heel apart als Jan volledig op Art zou hebben gezeten (wat nooit bevestigd en ook nooit ontkend is) hij eruit zou zijn gevlogen. En trouwens, sommigen zeggen dat Anna ook volledig op Art zat, maar in de aflevering dat zij eruit vloog heeft zij dus niet gezegd op wie zij die aflevering haar test had ingezet... (of heeft zij tijdens de Roodshow gezegd dat zij volledig op Art zat?)
Ich bin ein Bärliner!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #558 Gepost op: 16-03-2011, 10:18:12 »
Jij zit nu gewoon mijn woorden te verdraaien.
Als je de busopdracht niet meerekent, heeft Patrick alsnog veel meer geld uit de pot gehouden dan Art (zeker na aflevering 9).
En ik ben gefixeerd op de pot? Het is gewoon zo dat het hoofddoel van de mol is om de pot zo laag mogelijk te houden. Dat is gewoon een feit.
In aflevering 9 heeft Art alleen (hoofdzakelijk dankzij Soundos) meer geld binnengehaald bij de koffie/vulkaanopdracht... En in aflevering 10 bij de bomenopdracht zou je het gevonden geld zeker niet alleen aan Art mogen toeschrijven, dus ik snap niet dat jij vindt dat je aan aflevering 9 kan zien dat Patrick veel meer geld uit de pot heeft gehouden dat Art...

Oke, Patrick heeft door het binnenhalen van de vrijstelling geld uit de pot gehaald... Echter, niemand protesteerde tegen hem op het moment dat hij ineens het roer overnam... En mocht Art de mol zijn, dan is het logisch dat hij niet hiertegen in ging, aangezien hij zo helemaal niks hoefde te doen om de opdracht te laten mislukken...
Ich bin ein Bärliner!

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #559 Gepost op: 16-03-2011, 12:37:31 »
Dank je wel voor het uitspitten van dit dilemma! Je hebt hier echt puik werk mee verricht! In ieder geval voor degenen die denken dat Art de mol is!  ::bravo:: Het is inderdaad heel apart als Jan volledig op Art zou hebben gezeten (wat nooit bevestigd en ook nooit ontkend is) hij eruit zou zijn gevlogen. En trouwens, sommigen zeggen dat Anna ook volledig op Art zat, maar in de aflevering dat zij eruit vloog heeft zij dus niet gezegd op wie zij die aflevering haar test had ingezet... (of heeft zij tijdens de Roodshow gezegd dat zij volledig op Art zat?)
Idd goed uitgespit. Maar de verklaring is dan toch niet zo heel moeilijk? Als hij volledig op Art zat, en Art is niet de mol, dan heeft hij iig 1 vraag fout (en waarschijnlijk nog wel een aantal). Verder hebben een aantal andere kandidaten wel jokers ingezet. Verschillen zullen hoe dan ook klein geweest zijn...