Poll

Waarom is Art niet de mol?

Art haalt te veel geld binnen.
1 (1%)
Art molt te duidelijk.
51 (48.6%)
Er zijn geen goede hints voor Art (gevonden).
5 (4.8%)
Mijn intuïtie zegt dat Art de mol niet kan zijn.
19 (18.1%)
Anders, (graag uitleg)
12 (11.4%)
Art is WEL de mol.
17 (16.2%)

Totaal aantal stemmen: 72

Poll gesloten: 4-03-2011, 14:09:51

Auteur Topic: [Kandidaat] ART is niet de Mol!  (gelezen 211161 keer)

Offline Tirovia

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #580 Gepost op: 17-03-2011, 09:20:29 »
Toevallig heb ik als verwoede mol-fan dit seizoen weer iemand uit mijn vriendenkring meegekregen om naar het programma te kijken. Hoe gaan die dingen, je legt een keer goed uit hoe de regels werken, en verteld dat het allemaal veel leuker en subtieler is dan dat men denkt.
Na aflevering twee kreeg ik al de vraag wat er nou precies zo leuk aan was... Wat later werd het helemaal duidelijk: die Art, die twee keer zogenaamd op het knopje van de camera drukt, dat is toch de mol dan?
Nou, nee, zeg je dan. Het kan ook zijn dat Art graag wil dat we denken dat hij de mol is, snap je? Zodat andere kandidaten op hem stemmen en dan...etc...

Ik hoop echt zo dat Art het niet is! Anders krijg ik straks zeker de vraag 'wat is hier nou zo moeilijk aan?'...


Dan laat je ze afleveringen van vorige seizoenen zien. Soms heb ik mezelf ook voor m'n kop geslagen dat ik bepaalde verborgen aanwijzingen niet gezien heb..

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #581 Gepost op: 17-03-2011, 09:56:13 »
Nou, nee, zeg je dan. Het kan ook zijn dat Art graag wil dat we denken dat hij de mol is, snap je? Zodat andere kandidaten op hem stemmen en dan...etc...

Ik hoop echt zo dat Art het niet is! Anders krijg ik straks zeker de vraag 'wat is hier nou zo moeilijk aan?'...

Tja...  Vorig jaar met Kim (of met Milouska in serie 6...) had je geen verhaal gehad vrees ik. Dat was allemaal even banaal als dat het scheen, en alles was wat precies wat het leek imho..
Wel reden temeer om te denken dat ze dat niet twee jaar achtereen gaan doen denk ik.  ;)

Nu staan / stonden er twee behoorlijke alternatieven tegenover imho (i.e. Pepijn en Patrick) die wel - mogelijk - subtieler molden (toegegeven, subtiel is een behoorlijk relatief begrip duidelijk want zo vreselijk subtiel vond ik Patrick bepaald niet maar dat terzijde  ::) ).

Er zijn zeer goede redenen om aan te nemen dat het de 'subtielere'is van deze twee dit maal:
1. De overduidelijke edit die Art vanaf dag 1 kreeg.

2. De mensen die zeer waarschijnlijk exit gegaan zijn op Art lang voor de finale - pas vlak voor de finale viel iemand af die (deels?? onduidelijk) op Patrick stemde
(Ja ik weet dat Jayne het hier niet mee eens is maar ongeacht de mooie verklaring die ze wel vond vwb Jan klopt dit idd niet mbt het overige stemgedrag, met name ook later vwb Anna en de overige stemmers. Dat is een kwestie van interpretatie maar is wel degelijk gegrond mbt overige gebeurtenissen en feiten die dit ondersteunen in tegenstelling tot een 'Jan stemt op Soundos' hypothese etc.

3. De ophemeling (die ik al een tijdje geleden benoemde als zijnde onvermijdelijk...) van de 'subtiele' mol ineens tov de overduidelijke mol inclusief de wat neerbuigende toon die Soundos hierover aanslaat.. Volkomen onterecht trouwens want Kim was vorig jaar minstens even pijnlijk  overduidelijk en werd neergezet als de moedige mol oid wat absolute nonsens was imho want het was gewoon painfully obvious maar goed.. ::)
Ja Patrick is een fantastische acteur etc (evengrote nonsens imho gezien zijn reactie in de boot waar hij de vrijstelling krijgt oa maar goed...) Natuurlijk moet Soundos ook nog even wat zeggen over Art en hoe hij het fantastisch gespeeld zou hebben als fanatieke kandidaat (toen was al duidelijk dat die twee door zouden gaan btw...) maar het strookt totaal niet met andere uitspraken van haar over het niet erin trappen omdat hij nog nooit eerder zo deed.. kan een tunnel zijn maar ze heeft wel gelijk in zoverre dat Art tot aflevering 5 nooit zo overdreven deed en het erna steeds erger is geworden qua (quasi?) molsacties... Niet erg consistent dus op zijn zachtst...

Kortom genoeg redenen (wat mij betreft) om Art als de winnaar te  zien.. En de montage is toch het sterkste argument nog alles bij elkaar, vind ik.  ;)
« Laatst bewerkt op: 17-03-2011, 10:03:24 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Willemvee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #582 Gepost op: 17-03-2011, 10:06:12 »
Met betrekking op Jan zijn stemgedrag en Art als mol (wat goddank nog niet vaststaat) is er wel veel uit te leggen. Want ik heb toch echt de indruk dat hij met drie jokers in zijn zak vol op Art is gegaan omdat hij dacht dat hij het zeker wist. En in zijn hoofd had om de finale te winnen met drie jokers, die hij tot dan toe zuinig zou bewaren. Ik hoop dat die uitleg vanavond wel komt, want naast de vraag 'wie is de mol' is dat eigenlijk hetgeen me het meest bezig houdt op dit moment.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #583 Gepost op: 17-03-2011, 10:19:37 »
Met betrekking op Jan zijn stemgedrag en Art als mol (wat goddank nog niet vaststaat) is er wel veel uit te leggen.

Oh wie de mol ook blijkt te zijn, er is sws het e.e.a. uit te leggen..  ::)

Bij Art wordt dit wat makkelijker op zich alleen strookt dit niet met de montage omdat ze het zichzelf dan onnodig moeilijk hebben gemaakt door de Soundos suggesties etc. Is dus onwaarschijnlijk imho.

In het geval van Patrick is het een stuk lastiger maar goed ik persoonlijk verwacht dan ook niet dat we echt verklaringen gaan krijgen.. Na afloop van de fandag is iedereen vervuld van positieve emoties ( begrijpelijk  ;) ) en wordt er nog een terzijde aan besteed hooguit..

De vraag is en blijft wat nu de rol van de mol gaat zijn na deze serie omdat die grenzen steeds verder vervagen...

Eerst was het de mol moet subtiel opereren om niet teveel op te vallen - dat is sinds serie 6 als criterium losgelaten en in 10 wederom toegepast..

Tot nu toe was het dat de mol 'objectief' blijft en geen 'machtsmiddelen' zoals jokers en dergelijke naar eigen believen in kan vullen of kan gebruiken hoe hem of haar dat uitkomt. Wat de productie verder ook zegt dit is/ was een min of meer ongeschreven wet die nu weer veranderd lijkt. Ik heb daarover zeer ambivalente gevoelens, nog steeds, omdat het veel consequenties met zich meedraagt. Om die reden hoopt een deel van me dat het Art is vanavond, maar eerlijk gezegd geloof ik daar totaal niet in..

Dan blijft dus de vraag hoe dan verder met deze wetenschap, en niet bepaald aantrekkelijke strategie imho (Patrick deed het niet slecht evenmin goed - maar dat stukje daar heb ik echt inhoudelijke bezwaren tegen om veel redenen...  ::ohno:: )
« Laatst bewerkt op: 17-03-2011, 10:22:20 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Willemvee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #584 Gepost op: 17-03-2011, 10:37:07 »
Als Art het vanavond blijkt te zijn, heb ik in ieder geval met al mijn mol-ervaring verloren van alle Sterretjes, Jokertjes en Barbies van Nederland, haha!

Ook wel weer eens leuk...
 :\'(

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #585 Gepost op: 17-03-2011, 10:44:05 »
Ik heb misschien een hele goede 'hint' gevonden waarom Art de Mol is.

In het extra filmpje van aflevering 11 zegt Karin dat ze helemaal gek wordt als Art de Mol is. Ze hoopt dat het absoluut niet het geval is, omdat ze flink bedonderd is.

In de volgende week-filmpje is te zien dat Karin haar handen heel langzaam voor haar mond doet en een beetje perplex is.

Zie: http://www.youtube.com/watch?v=dRqVIZM1Lls&feature=player_detailpage#t=24s

Zou het?
« Laatst bewerkt op: 17-03-2011, 10:46:11 door Martijn' »

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #586 Gepost op: 17-03-2011, 10:48:01 »
Als Art het vanavond blijkt te zijn, heb ik in ieder geval met al mijn mol-ervaring verloren van alle Sterretjes, Jokertjes en Barbies van Nederland, haha!

Ook wel weer eens leuk...
 :\'(
::rofl::

Join the club.. Ik vond met al mijn 'molervaring' dat Pepijn toch echt de plausibelere optie was tov Patrick (  ::schaam:: ), maar een Amerikaanse vriend die de Nlse serie voor het eerst zag was totaal gefocussed op Patrick vanaf afl 3 - Hij wilde voor het eerst eens een keer gelijk hebben in deze serie zei hij haha (terwijl ik de Amerikaanse series zoooooo makkelijk en obvious vond.. mja misschien wel daarom dan juist  ::rofl::  ::) )

Soms helpt herhaald zien juist totaal niet en moet je dingen echt meer at face value nemen blijkt keer op keer - hoe meer je ziet hoe trickier het wordt..

Eerlijk gezegd maakt het me weinig uit wie vanavond de mol blijkt te zijn, bij beiden is er wat voor te zeggen of juist iets erop tegen te hebben.. That's the risk of the Mole baby... either deal with it or don't watch.  ;D

Ik geniet er nog steeds teveel van om het op te geven ondanks dat  (of soms misschien juist ook omdat??) er een zeer duidelijk prijskaartje aan hangt..  ;)

Veel kijkplezier vanavond iig ongeacht de uitkomst.  ::ok::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Willemvee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #587 Gepost op: 17-03-2011, 10:58:48 »
Dat kijkplezier komt wel goed.  ::ok::

Maar de vraag blijft een beetje waarom het format zo is gewijzigd dat de mol een maatje mag kiezen en bevoordelen. Of het nu Patrick blijkt te zijn die zijn joker aan Art heeft gegeven, of Art die Patrick een finaleplaatsje bezorgd door contact met hem op te nemen (en niet met Karin, geen wonder dat die zich verraden voelt.  ;D

Ach ja, misschien moeten we vanavond concluderen dat alles was wat het leek, in tegenspraak met de slogan.

Hoe het ook afloopt, het blijft gewoon spannend.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #588 Gepost op: 17-03-2011, 13:13:47 »

2. De mensen die zeer waarschijnlijk exit gegaan zijn op Art lang voor de finale - pas vlak voor de finale viel iemand af die (deels?? onduidelijk) op Patrick stemde
(Ja ik weet dat Jayne het hier niet mee eens is maar ongeacht de mooie verklaring die ze wel vond vwb Jan klopt dit idd niet mbt het overige stemgedrag, met name ook later vwb Anna en de overige stemmers. Dat is een kwestie van interpretatie maar is wel degelijk gegrond mbt overige gebeurtenissen en feiten die dit ondersteunen in tegenstelling tot een 'Jan stemt op Soundos' hypothese etc.

Ik ben het er wel mee eens dat het vreemd is (of zou zijn) dat iemand die op de goede Mol zi afvalt, hoor. ;) Ik vind het zelf ook het sterkste argument tegen Art als Mol. Anders doe ik natuurlijk ook niet zoveel moeite om het uit te spitten. :P
Andere dingen, zoals 'te duidelijk' zijn m.i. eigenlijk géén argument, ook al was het ook voor mij in eerste instantie een belangrijke reden om hem af te schrijven.

Hoe dan ook hoop ik op een verklaring hoe Jan heeft kunnen afvallen, maar ik besef dat die kans klein is als Patrick de mol blijkt te zijn. Terwijl het dan eigenlijk bijna even onverklaarbaar is.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #589 Gepost op: 17-03-2011, 14:43:11 »
Bij deze wil ik Art gaarne feliciteren met het feit dat hij vanavond de winnaar wordt, het is hem gegund!
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #590 Gepost op: 17-03-2011, 14:53:17 »
Inderdaad, want dan heeft Art in al zijn goedheid, Karin op de valreep nog op het spoor van de juiste Mol gezet. Met het grote risico dat hij daardoor zelf zou afvallen, aangezien Soundos ook al lang op Patrick zat.
Hulde daarvoor, Art!  8)

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #591 Gepost op: 17-03-2011, 15:08:26 »
Inderdaad, want dan heeft Art in al zijn goedheid, Karin op de valreep nog op het spoor van de juiste Mol gezet. Met het grote risico dat hij daardoor zelf zou afvallen, aangezien Soundos ook al lang op Patrick zat.
Hulde daarvoor, Art!  8)
Karin zat ook al een hele tijd op patrick hoor

Ik snap niet dat men hier blijft zeggen dat Art's gedoe Karin aan het twijfelen heeft gebracht, ik dacht dat het redelijk duidelijk was dat Karin gewoon op Patrick als mol bleef
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Willemvee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #592 Gepost op: 17-03-2011, 15:11:00 »
Dat is inderdaad een puntje dat ik vanavond graag opgehelderd zou zien... ???

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #593 Gepost op: 17-03-2011, 15:31:22 »
Dan moet je even naar de extra filmpjes kijken in de molmail van deze week. Daar legt Karin het exact voor je uit  ::jaja::
Of in haar dagboek:

Citaat
Een paar uur voor de test ga ik naar hem toe. Geen camera's in de buurt, de tuin van het hotel, onweer op komst. 'Ik wil dat je weet dat ik bij de test alles op jou ga zetten,' zeg ik.
'Je moet nooit alles op één persoon zetten,' is het cryptische antwoord.
Wat moet ik hier uit opmaken? Heeft hij spijt van zijn actie in de kerk? Is dit een rare manier om me duidelijk te maken dat ik niet alles op hem moet zetten, maar óók niet op Patrick. Is Soundos de mol?
Volkomen in de war maak ik de test volgens mijn oude plan. Patrick is en blijft mijn mol.

Offline ofjeworstlust

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #594 Gepost op: 17-03-2011, 15:54:11 »
Wat mij bij is gebleven ondanks alle waarom-wel-argumenten, is die hotelkameropdracht waar Jan en Art doodleuk buiten gingen zitten, en de rest van de camerakijkers lieten wachten op hints. Zo duidelijk heb ik het bij Patrick niet gezien gedurende alle opdrachten

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #595 Gepost op: 17-03-2011, 15:54:32 »
Even een aanpassing aan een vorige post. Op zijn shirt in aflevering 9 stond 'Surf Club Bondi Australia' ... 'De Mol is bang voor haaien.'
Surfers > Haaien > hier hoeft geen tekeningetje bij zeker? ;)

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #596 Gepost op: 17-03-2011, 15:54:44 »
Toevallig heb ik als verwoede mol-fan dit seizoen weer iemand uit mijn vriendenkring meegekregen om naar het programma te kijken. Hoe gaan die dingen, je legt een keer goed uit hoe de regels werken, en verteld dat het allemaal veel leuker en subtieler is dan dat men denkt.
Na aflevering twee kreeg ik al de vraag wat er nou precies zo leuk aan was... Wat later werd het helemaal duidelijk: die Art, die twee keer zogenaamd op het knopje van de camera drukt, dat is toch de mol dan?
Nou, nee, zeg je dan. Het kan ook zijn dat Art graag wil dat we denken dat hij de mol is, snap je? Zodat andere kandidaten op hem stemmen en dan...etc...

Ik hoop echt zo dat Art het niet is! Anders krijg ik straks zeker de vraag 'wat is hier nou zo moeilijk aan?'...


Dit baart mij ook wel zorgen ja. :-\\
No Milk today???

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #597 Gepost op: 17-03-2011, 15:54:57 »
Dan moet je even naar de extra filmpjes kijken in de molmail van deze week. Daar legt Karin het exact voor je uit  ::jaja::
Of in haar dagboek:
 
precies wat ik zeg, ze bleef gewoon bij patrick als mol
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #598 Gepost op: 17-03-2011, 16:00:53 »
Dit baart mij ook wel zorgen ja. :-\\

Hetzelfde hier.. heftige discussies over dat Patrick de mol is, als Art de mol blijkt te zijn is het toch pijnlijk voor mij.  ::ohno::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline suzanv

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #599 Gepost op: 17-03-2011, 16:08:33 »
Dit baart mij ook wel zorgen ja. :-\\

Ja, dan gaat mijn moeder zeggen: Zie je nou, ik dacht al die tijd al dat het Art was.  ::joehoe::