Poll

Waarom is Art niet de mol?

Art haalt te veel geld binnen.
1 (1%)
Art molt te duidelijk.
51 (48.6%)
Er zijn geen goede hints voor Art (gevonden).
5 (4.8%)
Mijn intuïtie zegt dat Art de mol niet kan zijn.
19 (18.1%)
Anders, (graag uitleg)
12 (11.4%)
Art is WEL de mol.
17 (16.2%)

Totaal aantal stemmen: 72

Poll gesloten: 4-03-2011, 14:09:51

Auteur Topic: [Kandidaat] ART is niet de Mol!  (gelezen 212603 keer)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #140 Gepost op: 22-01-2011, 11:39:56 »
Ja, dat verlaten van de kamer was nou echt een typische mollenstreek.  :-\\

Ik zie niet helemaal in waarom?
Tegen de tijd dat dat gebeurde waren ze al ruim 10 minuten aan het uitbeelden en zoals Horace al terecht zei: de tijd begon te dringen en de communicatie leverde duidelijk niks op..
Iedereen was inmiddels druk aan het zoeken en nauwelijks meer naar het beeldscherm aan het kijken. (De kans dat dat iets zou opleveren was mijns inziens sws zogoed al nihil gezien de opzet van de opdracht, overigens).

Art doet soms vreemd maar lijkt er wel erg van te genieten dat mensen hem verdenken. Dat gedoe met die spiegel bijvoorbeeld vind ik uitermate onmols en zeer wannabe's. Niemand kan serieus denken dat er iets achter die badkamerspiegel verstopt zou kunnen zijn, en zijn tamtam erover ('ja ik had het verkeerd gelezen' - in meer dan 10 minuten lees je dat briefje nooit nogmaals en bedenk je niet dat het nergens op slaat??? Zo dom komt dhr Rooijakkers me niet over..) doet me slechts denken aan een kandidaat die weet dat een andere kandidaat hem verdenkt en dat nog even lekker wil voeden..

Als mol schiet je er geen donder mee op om te suggereren dat het achter een badkamerspiegel zou zijn want dan weet je dat er bij die verschillende lagen in de communicatie sws van alles misgaat - en dan te riskeren dat degene die al veel verdenking tegen je koestert daarin nog eens bevestigd wordt? .. Lijkt me een vreemde molsactie.  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #141 Gepost op: 22-01-2011, 20:42:19 »
Hoewel hij inderdaad wel vaak in beeld komt blijft hij nog steeds mijn mol. Ook deze aflevering had hij weer perfecte positie's. Met het plakken kon je meer mollen dan met het verven an isch. Dat het geraden werd ligt compleet niet aan hem, maar alleen aan een ingeving van Miryanna.

Bij de tweede opdracht was hij een werver. En met zijn Spaanse kennis kon hij heel wat tegen de mensen zeggen zonder dat Jan, die blijkbaar geen Spaans spreekt, het in de gaten kreeg.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #142 Gepost op: 23-01-2011, 10:41:55 »
Zo achteraf vind ik Art wel hééél erg verdacht in aflevering 3.
Zeker als die man zegt dat de school pas om kwart over 6, half 7 uit gaat (wat Art als hij de mol is natuurlijk wel wist). Jan die begrijpt dat en Art zegt dan "Maar in principe om half 6". Jan is dan degene die regelt dat de kinderen eerder weg mogen. Kortom: een mislukte mollenstreek van Art.

Ook zijn Spaans is wel erg goed, natuurlijk een enorm voordeel voor de mol.

Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #143 Gepost op: 23-01-2011, 11:43:32 »
Het ligt er echt TE dik bovenop als Art de mol zou zijn. Denk eerder aan extra zendtijd voor de nieuwe Avro-coryfee.

Zou het dan wel weer grappig vinden als dan Jan de mol is, en dat het zo geknipt en geplakt is dat het constant lijkt alsof Art de streken uithaalt. Vervolgens Jan en Art naar de finale, heel Nederland verdenkt Art en dan blijkt buiten beeld dat Jan constant Art aan het voeden was  ;D

Nee, als Art de Mol is, richt WIDM zich dit seizoen kennelijk op een minder intelligent publiek  ;)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #144 Gepost op: 23-01-2011, 13:35:00 »
Ik zie niet helemaal in waarom?
Tegen de tijd dat dat gebeurde waren ze al ruim 10 minuten aan het uitbeelden en zoals Horace al terecht zei: de tijd begon te dringen en de communicatie leverde duidelijk niks op..
Iedereen was inmiddels druk aan het zoeken en nauwelijks meer naar het beeldscherm aan het kijken. (De kans dat dat iets zou opleveren was mijns inziens sws zogoed al nihil gezien de opzet van de opdracht, overigens).

Art doet soms vreemd maar lijkt er wel erg van te genieten dat mensen hem verdenken. Dat gedoe met die spiegel bijvoorbeeld vind ik uitermate onmols en zeer wannabe's. Niemand kan serieus denken dat er iets achter die badkamerspiegel verstopt zou kunnen zijn, en zijn tamtam erover ('ja ik had het verkeerd gelezen' - in meer dan 10 minuten lees je dat briefje nooit nogmaals en bedenk je niet dat het nergens op slaat??? Zo dom komt dhr Rooijakkers me niet over..) doet me slechts denken aan een kandidaat die weet dat een andere kandidaat hem verdenkt en dat nog even lekker wil voeden..

Als mol schiet je er geen donder mee op om te suggereren dat het achter een badkamerspiegel zou zijn want dan weet je dat er bij die verschillende lagen in de communicatie sws van alles misgaat - en dan te riskeren dat degene die al veel verdenking tegen je koestert daarin nog eens bevestigd wordt? .. Lijkt me een vreemde molsactie.  ::)
Begrijp me niet verkeerd. Art is niet mijn mol hoor. Ik vind het er ook allemaal wat te dik bovenop liggen. En vooral ook het feit dat Jan de kans krijgt zijn verdenking tegen Art uit te spreken in beeld, maakt dat ik denk dat hij het niet kan zijn. De serie moet spannend blijven natuurlijk en op dit moment verdenkt half Mol-kijkend Nederland Art.

Desalniettemin vond ik dat voortijdig verlaten van de kamer wel typisch iets dat de Mol zou doen. Zogenaamd goed bezig zijn (want jij bent als enige uit de kamer) maar op die manier toch de slagingskans van de opdracht nog iets kleiner maken. Al ben ik het met je eens dat die kans toch al behoorlijk klein was.
That's all.

Ik geloof ook dat het absoluut de bedoeling van de makers was om de kameropdracht niet te laten slagen, zodat er sowieso sprake zou zijn van halvering van de bagage en terugkopen met geld uit de pot. Ik denk ook dat het door de manier van halveren door Horace, allemaal wat minder spannend uit de verf kwam dan vooraf gedacht/gehoopt.


Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #145 Gepost op: 23-01-2011, 14:20:41 »
Ik zat op Art, maar sinds hij tijdens de optreden-opdracht nog mensen het plein op lokte terwijl de show al bezig was vond ik een 100%  kandidaatactie ... moet ik weer een nieuwe Mol zoeken  :( (zal wss Patrick of Pepijn worden).
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #146 Gepost op: 23-01-2011, 15:18:13 »
Ik denk ook niet meer dat Art de mol is, het ligt er zo dik bovenop. Hoewel ik de vele kunstzinnig opdrachten in deze serie wel heel opvallend vind. Elke week zijn er wel één of twee opdrachten die met kunst te maken hebben. Maar die opdrachten verzinnen ze wrs al voordat de mol gekozen is, dus dan heeft het weer niks te betekenen. Als kandidaat vind ik Art geweldig, maar als mol zou ik 'm niet zo leuk vinden. Een mol die heel Nederland al verdenkt...  ::ohno::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #147 Gepost op: 23-01-2011, 17:19:14 »
Ik geloof ook dat het absoluut de bedoeling van de makers was om de kameropdracht niet te laten slagen, zodat er sowieso sprake zou zijn van halvering van de bagage en terugkopen met geld uit de pot. Ik denk ook dat het door de manier van halveren door Horace, allemaal wat minder spannend uit de verf kwam dan vooraf gedacht/gehoopt.

Dat denk ik ook, vooral omdat die biecht van Soundos er tussendoor zit, dat de hel losbrak en Patrick zat te vloeken en te tieren. Ik denk stiekem dat dat reuze mee viel, anders hadden we dat toch wel in beeld gezien.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #148 Gepost op: 23-01-2011, 17:36:35 »
Als kandidaat vind ik Art geweldig, maar als mol zou ik 'm niet zo leuk vinden. Een mol die heel Nederland al verdenkt...  ::ohno::
Nou, als ik de verschillende topcis op dit forum mag geloven verdenkt bijna de helft Patrick en bijna niemand meer Art...
Ich bin ein Bärliner!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #149 Gepost op: 24-01-2011, 01:41:56 »
Het ligt er echt TE dik bovenop als Art de mol zou zijn. Denk eerder aan extra zendtijd voor de nieuwe Avro-coryfee.

Zou het dan wel weer grappig vinden als dan Jan de mol is, en dat het zo geknipt en geplakt is dat het constant lijkt alsof Art de streken uithaalt. Vervolgens Jan en Art naar de finale, heel Nederland verdenkt Art en dan blijkt buiten beeld dat Jan constant Art aan het voeden was  ;D

Nee, als Art de Mol is, richt WIDM zich dit seizoen kennelijk op een minder intelligent publiek  ;)
whahaha.... nee ik denk ook niet dat hij het is...
te opvallend!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #150 Gepost op: 24-01-2011, 15:16:24 »
Of ze doen het dit jaar bewust, omdat de echte doordenkers dan gaan denken, dat Art het absoluut niet kan zijn vanwege dat hij zo veel aandacht krijgt, en dus overstappen op iemand anders!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #151 Gepost op: 24-01-2011, 16:00:48 »
Hoewel hij inderdaad wel vaak in beeld komt blijft hij nog steeds mijn mol. Ook deze aflevering had hij weer perfecte positie's. Met het plakken kon je meer mollen dan met het verven an sich. Dat het geraden werd ligt compleet niet aan hem, maar alleen aan een ingeving van Miryanna.

Kun je dit onderbouwen ajb? Als mol je best doen bij een muurschildering/2008 erop kalken is toch net zo'n mooie molsactie, zo niet nog beter? Je kunt dan daarna met de camouflage van al die plakkaatjes die toch nergens op lijken (kans dat daar iets herkenbaars uitkwam was idd zeer gering mol of geen mol.. en beatrix was wrsch de associatie vanwege haar portret op postzegels) makkelijk een foute suggestie doen.

Waarom zou de 'pasting' positie hier zoveel beter zijn?
De mol had natuurlijk wel prima de verkeerde kant uit kunnen sturen qua muurschildering die gekozen werd maar dat zien we hem dan weer niet doen. Hij komt eigenlijk ueberhaupt niet echt met een suggestie daar. Dan kan je beargumenteren dat hij meegaat in een verkeerde suggestie, soit. Maar om aan de hand daarvan de constateren dat dit 'de perfecte molpositie' daarvoor zie ik iig geen feiten in de serie waarop je dat kan baseren.  :)

Citaat
Bij de tweede opdracht was hij een werver. En met zijn Spaanse kennis kon hij heel wat tegen de mensen zeggen zonder dat Jan, die blijkbaar geen Spaans spreekt, het in de gaten kreeg.

Tja, je hebt wel wat mogelijkheden op zich ja. Aan de andere kant is het ook zo dat als er weinig mensen op dat plein staan het verdacht is in de ogen van de anderen.
daarnaast gaat hij op stap met degene die hem sterk verdenkt en hem duidelijk zo weinig mogelijk speelruimte wil geven.

En idd zoals G-root hier al terecht opmerkt, doet Art hierna nog zijn best om nog wat extra mensen richting het plein te krijgen - Waarom zou de mol nog zijn best doen nadat hij eerst 'gesaboteerd' heeft om die mensen daar vooral niet te krijgen. ??? Lijkt me niet logisch.  ::)

Of ze doen het dit jaar bewust, omdat de echte doordenkers dan gaan denken, dat Art het absoluut niet kan zijn vanwege dat hij zo veel aandacht krijgt, en dus overstappen op iemand anders!

Dat argument las ik vorig jaar ook al o.a. mbt Arjen. Ik vond toen al dat het geen hout sneed en vind dat nog steeds.  ::)

De gemiddelde kijker kijkt echt niet verder dan wat hem op een presenteerblaadje aangeboden wordt. Art zou dus voor de 'gewone' widm kijker niet echt een verrassende mol zijn.  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #152 Gepost op: 24-01-2011, 16:45:12 »
De gemiddelde kijker kijkt echt niet verder dan wat hem op een presenteerblaadje aangeboden wordt. Art zou dus voor de 'gewone' widm kijker niet echt een verrassende mol zijn.  ::ohno::

Tja, daar zeg je het... de gewone kijker... Een ding is zeker: die vind je hier niet op dit topic. Die kijken het programma en gaan dan weer verder... Wat molloten aan aanwijzingen zien, ziet lang niet iedere gewone kijker.

En als ik eerlijk ben vind ik dat er andere kandidaten verdachter worden gemaakt dan Art.. (Anna, Karin...)

En dan nog even terugkomend op die mensenwerving: je ziet wel dat hij mensen probeert te werven, maar je weet totaal niet wat hij allemaal zegt. En om nu te zeggen dat hij veel mensen nog weet binnen te halen... Het had meer opgevallen als hij helemaal niks had gedaan!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #153 Gepost op: 24-01-2011, 19:48:16 »
Eigenlijk denk ik dat er bij deze opdracht helemaal niet gemold is. Hij was gewoon te leuk om te verpesten. En je kunt het tegenover die mensen niet maken om ze bijvoorbeeld de verkeerde kant op te sturen  ::niet-ok::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #154 Gepost op: 25-01-2011, 12:02:50 »
Ik vind het dit jaar maar lastig. Art is te mooi (als mol) om waard te zijn, maar Patrick en Pepijn doen ook weinig goed en worden onderbelicht. Ik kan echt niet kiezen. Voor nu gooi ik het maar weer op Pepijn.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #155 Gepost op: 25-01-2011, 12:04:59 »
Eigenlijk denk ik dat er bij deze opdracht helemaal niet gemold is. Hij was gewoon te leuk om te verpesten. En je kunt het tegenover die mensen niet maken om ze bijvoorbeeld de verkeerde kant op te sturen  ::niet-ok::
ben ik met je eens, daarbij zou als de mol anna, pepijn of patrick zou zijn niets kunnen doen.
hun worden vanzelfsprekend op het podium gezet.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #156 Gepost op: 25-01-2011, 19:57:47 »
Ik heb nog een theorietje over Art, over laten we vooral zeggen iets dat me opvalt. Als het al genoemd is mijn excuses voor het niet helemaal lezen van dit topic.
De kandidaten foto's vallen me namelijk erg op:
Art staat constant pontificaal vooraan, maar wat blijkt als ik de foto's naast elkaar zet: Er is een vaste indeling.
Dus dit zegt weinig..
Wat mij meer opvalt zijn Art z'n t-shirts: primair.
In aflevering 1 en 2 heeft hij een knalgeel t-shirt aan, op de foto aan het eind van elke aflevering primair rood en op de foto van aflevering 3 blauw.
Primaire kleuren, vooraan staan... Ik weet niet of het een hint is, het valt me in elk geval op.

Toen ik vervolgens de foto's aan het bekijken was viel het me op dat Art tot 3 keer toe zijn rechterhand nogal vreemd heeft:
Op de afvallersfoto duim en pink uit de broekzak. Aflevering 1 duim en wijsvinger uit de broekzak. Aflevering 2 kan ik niet goed zien. Aflevering 3 ook een vingertje omhoog bij de armen over elkaar.
Met gebaren taal kan ik daar niks van maken en dat is al een keer gedaan volgens mij, dus lijkt me niet waarschijnlijk.
Nogmaals het valt me gewoon zo op, ik moet jullie mening erover horen.


En verder probeer ik dit seizoen vooral op te letten bij de executie naar de reactie van mensen. Hoe eerlijk zijn ze daar? En Art.. tsjah die is een beetje te neutraal ofzo. Naja, ik heb natuurlijk nu ook een beetje tunnelvisie dus misschien zie ik het ook alleen omdat ik dat wil zien.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Tirovia

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #157 Gepost op: 25-01-2011, 20:02:12 »
Ik heb nog een theorietje over Art, over laten we vooral zeggen iets dat me opvalt. Als het al genoemd is mijn excuses voor het niet helemaal lezen van dit topic.
De kandidaten foto's vallen me namelijk erg op:
Art staat constant pontificaal vooraan, maar wat blijkt als ik de foto's naast elkaar zet: Er is een vaste indeling.
Dus dit zegt weinig..
Wat mij meer opvalt zijn Art z'n t-shirts: primair.
In aflevering 1 en 2 heeft hij een knalgeel t-shirt aan, op de foto aan het eind van elke aflevering primair rood en op de foto van aflevering 3 blauw.
Primaire kleuren, vooraan staan... Ik weet niet of het een hint is, het valt me in elk geval op.

Toen ik vervolgens de foto's aan het bekijken was viel het me op dat Art tot 3 keer toe zijn rechterhand nogal vreemd heeft:
Op de afvallersfoto duim en pink uit de broekzak. Aflevering 1 duim en wijsvinger uit de broekzak. Aflevering 2 kan ik niet goed zien. Aflevering 3 ook een vingertje omhoog bij de armen over elkaar.
Met gebaren taal kan ik daar niks van maken en dat is al een keer gedaan volgens mij, dus lijkt me niet waarschijnlijk.
Nogmaals het valt me gewoon zo op, ik moet jullie mening erover horen.


En verder probeer ik dit seizoen vooral op te letten bij de executie naar de reactie van mensen. Hoe eerlijk zijn ze daar? En Art.. tsjah die is een beetje te neutraal ofzo. Naja, ik heb natuurlijk nu ook een beetje tunnelvisie dus misschien zie ik het ook alleen omdat ik dat wil zien.

Zijn zijn shirts niet toevallig de kleur van de topo's van voorgaande jaren?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #158 Gepost op: 25-01-2011, 20:13:18 »
Zijn zijn shirts niet toevallig de kleur van de topo's van voorgaande jaren?

Waren er zwarte topos dan?

Btw Art heeft een Elvis achtergrond geupload op twitter. Wannabé. Hij leest te veel dit forum;)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] ART is (niet) de Mol!
« Reactie #159 Gepost op: 25-01-2011, 20:18:40 »
Die foto van jou Jelsir is die van aflevering 4?
Hmm dan is het hele idee primaire kleuren dus weg. Hmmm....
Misschien houdt ie inderdaad gewoon van opvallen  :P
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.