Auteur Topic: [Kandidaat] HORACE is niet de Mol!  (gelezen 80747 keer)

Offline tartarus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #20 Gepost op: 6-01-2011, 17:01:24 »


al gepost bij de groepsfoto, maar hier nog eens om mijn vermoeden te verduidelijken.

el salvador betekent vorlgens mij de verlosser.
en Horace heeft een T-shirt aan met de afbeelding van Jezus, ook de verlosser.
"hier klopt wat niet", zei de hartchirurg

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #21 Gepost op: 6-01-2011, 17:09:56 »


al gepost bij de groepsfoto, maar hier nog eens om mijn vermoeden te verduidelijken.

el salvador betekent vorlgens mij de verlosser.
en Horace heeft een T-shirt aan met de afbeelding van Jezus, ook de verlosser.
Scherp!

"In the early sixteenth century, the Spanish conquistadors ventured into ports to extend their dominion to the area. They called the land "Provincia De Nuestro Señor Jesus Cristo, El Salvador Del Mundo" ("Province Of Our Lord Jesus Christ, The Savior Of The World"), which was subsequently abbreviated to 'El Salvador'." - http://en.wikipedia.org/wiki/El_Salvador

Hoewel de kandidaten dit jaar weer mogelijk wisten waar ze naar toe gingen en Horace dus ook zelf besloten kan hebben om dit shirt mee te nemen om ons en de kandidaten lekker op het verkeerde been te zetten.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #22 Gepost op: 6-01-2011, 17:14:37 »
Dat soort dingen hebben we al vaker gehad, vorig jaar ook iets Japans. Ik zou er nog niet teveel conclusies aan verbinden.
The British are not impressed.

Offline udetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #23 Gepost op: 6-01-2011, 17:21:02 »
De verlosser is denk ik zo geen mol in ieder geval. Misschien wel iemand die de andere kandidaten verlost VAN de mol? Dat hij dus de winnaar is?

Of hij vind het gewoon een mooi shirt  :-X
Niets is wat het lijkt... dus ook niets lijkt op hoe het is(?)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #24 Gepost op: 6-01-2011, 17:31:15 »
De verlosser is denk ik zo geen mol in ieder geval. Misschien wel iemand die de andere kandidaten verlost VAN de mol? Dat hij dus de winnaar is?

Of hij vind het gewoon een mooi shirt  :-X
Ik zal maar voor het laatste gaan, want hoe kan Horace of de redactie al tijdens aflevering 1 weten wie de winnaar wordt...
Ich bin ein Bärliner!

Offline -A-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #25 Gepost op: 6-01-2011, 19:08:12 »
Zou wel een leuke hint zijn geweest, als hij ook nog eens een shirt aandoet van Cruijff/nr. 14 weten we genoeg!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #26 Gepost op: 6-01-2011, 19:16:57 »
el salvador betekent vorlgens mij de verlosser.
en Horace heeft een T-shirt aan met de afbeelding van Jezus, ook de verlosser.

Een jood met Jezus op zn shirt ... hmmmm  ::) .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #27 Gepost op: 6-01-2011, 19:38:40 »
Dat soort dingen hebben we al vaker gehad, vorig jaar ook iets Japans. Ik zou er nog niet teveel conclusies aan verbinden.
Maar je hoeft het ook niet meteen af te schrijven. De pet van Dennis bleek uiteindelijk wel een hint te zijn (al had hij het op eigen houtje gedaan).

Offline Molenstraat

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #28 Gepost op: 6-01-2011, 22:42:05 »
Hallo allen, net ingeschreven op dit forum wat ik al jaren volg, en ook maar meteen mijn eerste bericht.  ::tandpastasmiley::


Ik ga voor Horace Cohen als Mol.
En daar heb ik nu al drie aanwijzingen voor gevonden.
Als ik het fout heb, ga ik gruwelijk op mijn bek, maar ik ga mijn keuze nú al uitleggen aan de hand van de dingen die ik DENK gezien te hebben.

1. Cijfers op de rug
In de busopdracht zitten en staan ontzettend veel mensen. Bij de rij mensen die in de bus staan (met hun handen tegen het bagagerek geleund) staan drie mensen met een cijfer op hun rug. Eén persoon heeft 11 staan, en twee anderen (die naast elkaar staan) hebben het getal 3 op de rug staan.
11 Kan staan voor Mol nr. 11 (in 2011), en de twee 3-en kunnen voor tweemaal de letter C staan. Horace Cohen.

2. De titel van aflevering 4 "Op zoek naar het duivelsgetal"
In het Mollenboekje van de AvroBode staan de titels van alle afleveringen al, waaronder de hier genoemde. Het duivelsgetal is 666.
Het cijfer 6 zou kunnen staan voor de 6e letter in het alfabet, de letter F dus.
Horace Cohen heeft meegespeeld in de film Flodder, waarvan 3 delen zijn uitgebracht (3xF, dus FFF, dus 666).
Maar! De Flodderserie werd geproduceerd door de productiemaatschappij "First Floor Features". (wederom 3xF, dus FFF, dus 666).

Overigens heeft Horace in de Flodderfilms- en serie 3 verschillende rollen gespeeld:
Citaat
# Flodder televisieserie - Klant (Afl., Egotrip, 1998)
# Flodder televisieserie - tennisjongen ( afl. Huisarrest, 1998)
# Flodder (1986) - Henkie Flodder

3. El Salvador, de Verlosser
De opnames van dit nieuwe seizoen zijn gemaakt in het mooie El Salvador. Een letterlijke Nederlandse vertaling van El Salvador is De Verlosser.
En welke afbeelding stond er op het shirt van Horace Cohen bij aankomst? Het hoofd van Jezus Christus, de Verlosser.
Daarbij komt óók nog eens dat "El Salvador" de bijnaam was van de grote voetballer Johan Cruijff. Wikipedia zegt daarover:
Citaat
Tijdens zijn periode bij FC Barcelona groeide hij uit tot symbool voor de wederopstanding van de onderdrukte Catalanen tijdens het bewind van de dictator Franco, wat hem de bijnaam El Salvador heeft opgeleverd.
En waar speelde de allereerste opdracht af? Juist, in een voetbalstadion, met héél groot de naam El Salvador in de stoeltjes.

En net vond ik dit via een Twitterbericht:
Het is Horace Cohen. Draai Cohen om, wordt Nehoc, dat bekent in het Mingreels 4, Het 4de dier dat op de Ark van Noach ging, een mol.

Voor mij is Horace Cohen dus de Mol.

« Laatst bewerkt op: 6-01-2011, 22:53:06 door Molenstraat »

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #29 Gepost op: 6-01-2011, 22:54:35 »
3. El Salvador, de Verlosser
De opnames van dit nieuwe seizoen zijn gemaakt in het mooie El Salvador. Een letterlijke Nederlandse vertaling van El Salvador is De Verlosser.
En welke afbeelding stond er op het shirt van Horace Cohen bij aankomst? Het hoofd van Jezus Christus, de Verlosser.
Daarbij komt óók nog eens dat "El Salvador" de bijnaam was van de grote voetballer Johan Cruijff. Wikipedia zegt daarover:En waar speelde de allereerste opdracht af? Juist, in een voetbalstadion, met héél groot de naam El Salvador in de stoeltjes.

Die laatste hint vind ik de beste van de drie: goed bedacht en zeker niet onwaarschijnlijk! :D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #30 Gepost op: 6-01-2011, 23:05:52 »
zonder die hints die idd heel mooi zijn gevonden
denk ik ook dat horace de mol is
bij die vuurwerkopdracht bedacht hij een heel mooi sms systeem, een systeem dat naar mijn idee gedoemt was te falen, als er van vier kanten vuurwerk komt dan is dat moeilijk allemaal te volgen
hij bedacht dat systeem en elke kandidaat vindt het geniaal maar het systeem stinkt naar mol ::jaja::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #31 Gepost op: 6-01-2011, 23:17:01 »
En net vond ik dit via een Twitterbericht:
Het is Horace Cohen. Draai Cohen om, wordt Nehoc, dat bekent in het Mingreels 4, Het 4de dier dat op de Ark van Noach ging, een mol.

Deze laatste hint vind ik dan weer een heel stuk minder waarschijnlijk, want de productie heeft geen invloed op de namen van kandidaten. Of je moet willen suggereren dat er in de jaren 60 al in het geheim voorbereidingen zijn getroffen voor deze WIDM-serie, waarbij er een soort Lebensborn-project is opgezet om een ideale mol te creëren, waarvan Horace het resultaat is...

En Mingreels?! Ik houd het erop dat het gewoon een Joodse naam is. :P
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #32 Gepost op: 7-01-2011, 11:10:46 »
Nog iets wat op Horace kan wijzen... De vlag op de spiegels van de bus was de Amerikaanse, en wie van de kandidaten is Amerikaan? Juist.

(Wat niet betekent dat ik denk dat hij de Mol is, maar het zou een hint kunnen zijn)
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #33 Gepost op: 7-01-2011, 12:12:44 »
Hint:

Horace gaat zitten in de bus. Let op de spiegel. 2 x Jezus.


Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #34 Gepost op: 7-01-2011, 12:15:30 »
Het is een mooie link met het shirt van Horace. Maar zoals ergens anders, of in dit topic al gezegd werd. El Salvador is zogenoemd omdat de Spanjaarden natuurlijk helemaal into hun katholieke geloof waren toen zij in El Salvador aankwamen. Dus het land is behoorlijk Katholiek schat ik zo in. Dus dan is het niet vreemd als je her en der dergelijke dingen tegen komt in zo'n land.

De crew gaat echt niet zo'n tekening en sticker in die bus planten als tip. Das gewoon gedaan door een El Salvadoriaan ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #35 Gepost op: 7-01-2011, 12:16:01 »
Hint:

Horace legt zijn SMS-systeem uit: Als het B is, dan laat je hem twee keer zien. (1 en 1 is 11)


Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #36 Gepost op: 7-01-2011, 12:20:02 »
Hint:

In de biecht (over Patrick) zegt Horace het woord molletje terwijl hij zijn wijsvingers in de lucht steekt. (Elf dus)


Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #37 Gepost op: 7-01-2011, 12:27:48 »
Horace is de mol van deze nep-aflevering. De hint is "dubbel". Ook het feit dat hij het antwoord mag geven op de vraag hoe die geit heet, nl. Tintin (dubbel dus). En hij zegt bijvoorbeeld ook "Bye bye" als hij de bus verlaat.

De vraag is wie er vanaf volgende week de mol is, want "dubbel" is volgens mij ook de hint dat het de volgende week in Santa Ana allemaal weer opnieuw begint.

Toevoeging:
Oh ja, het kamernummer van Horace (en Patrick) is 11.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2011, 12:45:22 door Avogadro »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #38 Gepost op: 7-01-2011, 12:36:59 »
Molactie bij de mandjesopdracht:

Horace pakt geen geld maar jokers. Hij laat Pepijn de aantrekkelijke vrijstelling voor aflevering 1 pakken, dus geen geld. En maakt de dan komende kandidaten lekker door (als eerste) over de jokers te beginnen, waardoor die ook niet voor het geld gaan.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #39 Gepost op: 7-01-2011, 12:37:28 »
Horace is de mol van deze nep-aflevering. De hint is "dubbel". Ook het feit dat hij het antwoord mag geven op de vraag hoe die geit heet, nl. Tintin (dubbel dus). En hij zegt bijvoorbeeld ook "Bye bye" als hij de bus verlaat.

De vraag is wie er vanaf volgende week de mol is, want "dubbel" is volgens mij ook de hint dat het de volgende week allemaal weer opnieuw begint.
dat opnieuw mol hoop ik niet, dan zit ik namelijk in een verkeerde tunnel :P

De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!