Auteur Topic: [Kandidaat] HORACE is niet de Mol!  (gelezen 80748 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #60 Gepost op: 7-01-2011, 17:32:06 »
Ook logistiek is het meest voor de hand liggend dat horace de mol is (aan de hand van de bus opdracht).
Omdat de mol met elke busrit mee heeft gereden.

Wanneer hij als 3e (bijvoorbeeld) aankwam op de verzamel plek en dan weer weg moest om met de volgende rit mee te gaan, was dat niet handig. Daarom zet je hem als laatste, de eerste ritten laat je hem mooi verkleed achterin zitten en tijdens de laatste rit maak je een paar shots om de lijst compleet te hebben.

tunnelvisie? wa's da :D
dat hoeft niet, als de bus een rondje heeft gereden (wat volgens de molmail zo is) komt die telkens op hetzelfde plekje weer uit. Daar zat elke deelnemer in een aparte kamer. En pas op het eind worden ze eruit gehaald en komt pj in zijn verrotte auto aanrijden.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #61 Gepost op: 7-01-2011, 17:34:26 »
Ben ik het gedeeltelijk mee eens. Het klopt dat dat systeem gedoemd was te mislukken, of nouja, dat risico kon die makkelijk zat nemen. Maar hij was toch duidelijk goed te controleren als je met z'n tweëen bent. Die andere persoon zit namelijk de hele tijd op jou te letten. Je kan vrijwel weinig doen, aangezien hij de hele tijd op je lippen zit. Juist bij de ontvangers was de chaos zo groot dat de mol daar makkelijk van alles kon doen. Het maakt in principe niet uit waar die zat, als het systeem wat ze bedacht hadden, toch al zou mislukken.
maar bij een groep van 4 als je dan iets verkeerds ziet zijn er nog 3 medekandidaten die ook kunnen zien of je iets fout doet

maar je hebt gelijk in de chaos kan je in een groep van 4 makkelijker vrijuit
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Labyrintha

  • Forumlid
  • Nieuwe deelnemer - Jan Hooiman.
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #62 Gepost op: 7-01-2011, 17:38:58 »
Is er al wat gezegt over de aanduiding van Jesus Christus in zowel de bus als op het shirt van Horace?

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #63 Gepost op: 7-01-2011, 17:40:27 »
Is er al wat gezegt over de aanduiding van Jesus Christus in zowel de bus als op het shirt van Horace?
ja
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #64 Gepost op: 7-01-2011, 18:16:37 »
Lijkt mij een vrij duidelijke hint als er 3 mensen in een bus staan met 11, 3 en nog een keer 3. De elfde mol en 33 is de leeftijd waarop Jezus stierf die op het shirt van Horace stond. Maar dit zal wel te makkelijk zijn.
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #65 Gepost op: 7-01-2011, 18:20:46 »
Maar dit zal wel te makkelijk zijn.

Daarom begint WIDM volgende week opnieuw.

Offline Joszwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #66 Gepost op: 7-01-2011, 20:19:18 »
dat hoeft niet, als de bus een rondje heeft gereden (wat volgens de molmail zo is) komt die telkens op hetzelfde plekje weer uit. Daar zat elke deelnemer in een aparte kamer. En pas op het eind worden ze eruit gehaald en komt pj in zijn verrotte auto aanrijden.
En bovendien kan de volgorde ook zijn veranderd bij het monteren..
Every step you make could be your biggest mistake, but that's the risk that you take.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #67 Gepost op: 7-01-2011, 20:37:20 »
In praktijk zullen ze echter grotendeels origineel materiaal gebruiken opdat wij als kijker tenminste grond hebben om een theorie op te bouwen. Daarom moeten we aannemen dat praktisch alles wat we zien origineel is - en dus niet achteraf nagemaakt, al dan niet via doubles.

[...]
Zo-ver mogelijk moeten we aannemen dat alles wat we zien waar is - en daaruit onze conclusies maken.
Reken maar dat veel van wat we zien, niet direct 'waar' is op de manier die jij bedoelt. Het is tv, dus er moet wel eens wat over, er zitten lange wachttijden tussen verschillende opnames, de volgorde van opnemen en uitzenden kan ernstig verschillen door de montage, en sommige dingen moeten een beetje 'geholpen' worden door een trucje of door iets in scène te zetten. De productie van WIDM is er bedreven in om dingen goed te laten verlopen en de authenticiteit van beelden en ervaringen zoveel mogelijk te behouden - daardoor is het ook zo'n goed programma - maar er moet ook regelmatig geïmproviseerd worden!

De link met het shirt is dan ook niet dat het land zou zijn aangepast aan het shirt, maar omgekeerd. :P Dat El Salvador 'El Salvador' heet, is een gegeven. Net als het feit dat de inwoners behoorlijk katholiek zijn en dat je overal katholieke symbolen tegenkomt. Maar dat Horace nu net een shirt aantrekt met Jezus erop zou dan wel een goede verwijzing kunnen zijn naar de naam van het land.
De bevolking van El Salvador is voor net iets meer dan de helft katholiek.

Ook logistiek is het meest voor de hand liggend dat horace de mol is (aan de hand van de bus opdracht).
Omdat de mol met elke busrit mee heeft gereden.

Wanneer hij als 3e (bijvoorbeeld) aankwam op de verzamel plek en dan weer weg moest om met de volgende rit mee te gaan, was dat niet handig. Daarom zet je hem als laatste, de eerste ritten laat je hem mooi verkleed achterin zitten en tijdens de laatste rit maak je een paar shots om de lijst compleet te hebben.

tunnelvisie? wa's da :D
Zoals gezegd, de volgorde in beeld hoeft niet dezelfde volgorde te zijn als waarin ze in de bus zaten.
Voor tunnelvisie moet je overigens de column van ishtara van vorig seizoen nog eens nalezen... ;D
Tell me what your telescope says

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #68 Gepost op: 7-01-2011, 21:01:05 »
Interessant topic... de link met El Salvador maar even in de gaten houden, al denk ik dat de kledinghints wel een keer klaar zijn, die hebben we immers al twee keer gehad (plus het shirt in serie 7 en natuurlijk de ketting in serie 10).
Horace kan voor mij best de mol zijn. Hij houdt zich een beetje op de oppervlakte, is de lolbroek van de groep en dat doet het altijd goed bij mollen, zie George en Jon. Zit niet in  de beste molpositie tijdens de vuurwerkopdracht en houdt zich low-profile tijdens de mandjesopdracht. De quiz doet hij zoals het hoort. Best een mollig begin. Ik ken hem verder niet, dus ik ben benieuwd in hoeverre zijn manier van biechten echt is.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #69 Gepost op: 7-01-2011, 21:14:21 »
Interessant topic... de link met El Salvador maar even in de gaten houden, al denk ik dat de kledinghints wel een keer klaar zijn, die hebben we immers al twee keer gehad (plus het shirt in serie 7 en natuurlijk de ketting in serie 10).

Grote kans dat (sommige van?) de kandidaten vooraf wisten dat ze naar El Salvador zouden gaan, en dat Horace daarom dit shirt (niet alleen "De Verlosser" maar ook de kleuren van de haarband die overeenkomen met die van de vlag van El Salvador) aantrok. Frits (shirt met Japan erop) wist bijvoorbeeld al dat ze naar Japan gingen.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #70 Gepost op: 7-01-2011, 21:22:07 »
Grote kans dat (sommige van?) de kandidaten vooraf wisten dat ze naar El Salvador zouden gaan, en dat Horace daarom dit shirt (niet alleen "De Verlosser" maar ook de kleuren van de haarband die overeenkomen met die van de vlag van El Salvador) aantrok. Frits (shirt met Japan erop) wist bijvoorbeeld al dat ze naar Japan gingen.

Precies, dat kan heel goed, maar niet als molactie, want dat is nu wel een beetje uitgemolken.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #71 Gepost op: 8-01-2011, 01:46:46 »
Dit is wel het tunneltopic bij uitstek zeg. Mooi om te lezen allemaal. Er zitten wel wat bruikbare hints tussen, maar bij de rest zie ik toch vooral de overbekende tunneltjes.  :P

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #72 Gepost op: 8-01-2011, 02:16:38 »
En de t-shirts kunnen natuurlijk ook gewoon na aankomst op het vliegveld gekocht zijn  :D

Ik vind de dubbel-theorie wel wat hebben. Ik ga in aflevering 2 zeker op 22, 3 op 33 etcetera letten. En alle andere dubbels.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #73 Gepost op: 8-01-2011, 05:27:02 »
Zit niet in  de beste molpositie tijdens de vuurwerkopdracht

Kan je even uitleggen waarom volgens jou de ene 'positie' hier beter is dan de andere?
De hele opdracht was volgens mij sws gedoemd tot mislukken. De 'zenders' hadden op geen enkele wijze gecoordineerd wie als eerste hun woorden zou zenden, dus alles liep - voor zover we kunnen beoordelen aan de hand van de beelden althans - volledig door elkaar.

Ze hadden als ze even nagedacht hadden, ook bijv. beter een 'drie-kleuren'-signaal kunnen bedenken  om aan te geven wanneer een woord klaar was.
Even los van deze twee punten was het m.i. bijna schier onmogelijk om de juiste kleurcombinaties goed te herkennen en erkennen even los van de verrassingsfactor en overdondering aan het begin maar eigenlijk wel gedurende de gehele opdracht bij de 'ontvangers'.

Ik zie echt niet waarom de ene positie een betere 'molspositie' zou zijn dan de andere, maar misschien kan een goede uitleg hierover goede inzichten geven!  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 8-01-2011, 05:31:24 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #74 Gepost op: 8-01-2011, 08:17:57 »
Ik snap je, en Horace is niet mijn mol, maar om puur door dit beeld aan te nemen dat Horace een kandidaat MOET zijn omdat hij samen in beeld is met de mol slaat nergens op. Wie zegt dat dat de mol is? Zoals Joosie al zei, Dennis kon zichzelf ook ontmoeten als mol dus daar zat gewoon even iemand anders. Dit kon hier dus ook het geval zijn.
Het verschil is echter dat toen Dennis zijn mol "ontmoette", ze niet tegelijkertijd in beeld waren. Ze hebben toen gewoon twee opnames gedraaid, waar Dennis in beide gevallen het onderwerp van focus was.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #75 Gepost op: 8-01-2011, 08:21:36 »
Het verschil is echter dat toen Dennis zijn mol "ontmoette", ze niet tegelijkertijd in beeld waren. Ze hebben toen gewoon twee opnames gedraaid, waar Dennis in beide gevallen het onderwerp van focus was.
toen bij dennis was het iemand van de productie die achter het altaar ofzoiets zat ::)
dus was het ook iemand uit de productie
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #76 Gepost op: 8-01-2011, 12:12:52 »
Ik durf niet zomaar aan te nemen dat er bij de boodschap dat de mol in de bus zat, wij (de achterkant van) de (al dan niet vermomde) mol ook gezien hebben.
Misschien zat-ie wel helemaal niet daar.
En al was het wel zo, ben ik er ook niet van overtuigd dat Horace en 'de mol' (mocht hij de mol zijn) niet samen in beeld komen. Je kunt het ook interpreteren dat het juist verdacht is dat er bij spreken over de mol, de mol (als dit dus Horace is) in beeld komt.
Ik heb hem zeker nog niet afgeschreven.
Komt wel bij dat ik de lukste kandidaten altijd verdachter vind en ik Horace een hele leuke kandidaat vind. Ghehe.

Edit: heb het nog eens teruggekeken en het ziet er wèl heel erg naar uit dat het deze persoon met de pet is... :)

Wat ik overigens ook nog wel opvallend vond is dat iedereen bij het woord 'paspoort' vrijwel direct naar de tas grijpt om deze te pakken, maar Horace amper en pas laat reageert (het lukt mij nooit om een prtsc te maken, maar het is goed zichtbaar op 11 minuut 43).
« Laatst bewerkt op: 8-01-2011, 12:33:23 door IDM »
Laten we jabberen.

Offline Paulage

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #77 Gepost op: 8-01-2011, 13:58:32 »
Bij het bekend maken dat de mol in de bus zat, roept Horace meteen en als enige iets over iemand met een pruik. Hoezo pruik, dat is snel bedacht! Voorkennis....

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #78 Gepost op: 8-01-2011, 14:13:05 »
Snel bedacht? Hij zegt juist dat ie in de bus iets zag wat op een pruik leek. Toch?
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline mennoo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] HORACE is (niet) de Mol!
« Reactie #79 Gepost op: 8-01-2011, 14:27:56 »
Niet alleen de rugnummers 11 8 3 = seizoen 11, 8=H 3=C, maar ook de antwoorden van de vragen hebben direct te maken met Horace Cohen

1: 4 (kippen), Horace is deelnemer 4 (op alfabet)
2: Ameriakaanse vlag, Horace heeft de amerikaans nationaliteit (zie wiki)
3: el salvadoriaans (4e vrouw links), betekenis van el salvador is de verlosser, het t-shirt van Jezus
4: tin tin (geit) m.a.w. 10 10, geboortedatum is 15-10-1971
5: 15 (mph), geboortedatum is 15-10-1971