Poll

Waarom is Patrick niet de mol?

Patrick haalt te veel geld binnen.
Patrick molt te duidelijk.
Er zijn geen goede hints naar Patrick (gevonden).
Mijn intuïtie zegt dat Patrick de mol niet kan zijn.
Anders, (graag uitleg)
Patrick is WEL de mol.

Auteur Topic: [Kandidaat] PATRICK is de Mol!  (gelezen 301536 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #40 Gepost op: 6-01-2011, 23:48:42 »
Soundos zou de domme naïeve kandidaat spelen, maar Patrick doet dat....
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Majkool

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #41 Gepost op: 7-01-2011, 14:47:32 »
Heel klein feitje, hij leek bij de die mandjesopdracht steeds vanuit een donkere gang gefilmd te worden. Zo even nakijken... Kijken of dit vaker voor gaat komen, maar het zou zo wel erg simpel zijn...

Edit: Nagekeken, en dit was bij meerdere mensen het geval...
« Laatst bewerkt op: 7-01-2011, 17:11:42 door Majkool »

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #42 Gepost op: 7-01-2011, 17:27:36 »
Hij heeft behoorlijk wat rare zetten gemaakt deze aflevering.. Ik hou hem sterk in de gaten!
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Lester

  • Forumlid
  • -
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #43 Gepost op: 8-01-2011, 01:12:12 »


Dit kreeg ik te zien wanneer ik naar de pagina van Miryanna en patrick wou gaan daarnet.
De pagina's waren dus eventjes uit de lucht..
bewust gekozen tijdstip?

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #44 Gepost op: 8-01-2011, 01:17:14 »
Patrick is nog steeds mijn mol, maar meer dan een gevoel is het op dit moment nog niet. Hoewel hij wel enorm vaag aan het doen was bij de vuurwerk opdracht. De helft snapte zijn systeem gewoon niet en tijdens het ontvangen, snapte hij er zelf ook niks meer van. Maar goed, dat gold eigenlijk voor alle ontvangers.

Offline Jaspervl

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #45 Gepost op: 8-01-2011, 02:10:14 »
Een mol bedenkt bij een opdracht een systeem, om dat systeem vervolgens moeilijk/onlogisch te maken, en het vervolgens slecht te communiceren. Het syteem van Horace was makkelijk, voor Patrick wellicht te makkelijk. Ipv van 1 keer de kleur herkennen en vervolgens alleen maar tellen, liet hij telkens allerlei verschillende kleuren de lucht inschieten, wat het niet makkelijker maakte. Kortom, hij maakte het moeilijker. Bovendien communiceerde hij het moeilijk.
Bovendien wond hij zich wel ernstig op dat er geen geld was gepakt, inclusief hijzelf. Leek me wat gespeeld. Kortom, laat die tunnel maar komen!
PJH: "Lijdt dat dan niet tot een verdenking?" Patrick:"Ja onwijs! Maar ja, je doet er verder niks mee!"

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #46 Gepost op: 8-01-2011, 02:14:57 »
Patrick is geboren in 1967, volgens de chinese astrologie het jaar van de geit. Dit geldt ook voor Miryanna, mijn tunnelmol.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #47 Gepost op: 8-01-2011, 09:54:08 »
Patrick probeert bij de vuurwerkopdracht in het kielzog van nepmol Horace te opereren. Daarom wil hij per se met hem bij de ontvangers. Verder zit Patrick bij Horace op kamer nummer 11, wat een hint is richting nepmol Horace en daarmee dus ook een hint naar de echte mol Patrick.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #48 Gepost op: 8-01-2011, 10:05:19 »
Patrick is geboren in 1967, volgens de chinese astrologie het jaar van de geit.
Goeie!
::ok::

Wist je trouwens al dat de dag van de laatste aflevering waarop de mol wordt bekendgemaakt St. Patrick's Day is?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #49 Gepost op: 8-01-2011, 16:15:31 »
Voor de Patrick/getal 2 liefhebbers:

Apart dat Patrick tot penningmeester wordt gebombardeerd terwijl hij aangeeft niet te kunnen rekenen. Blijkbaar wordt hij goed vertrouwd in de groep.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2011, 16:18:22 door Lautjuh »

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #50 Gepost op: 8-01-2011, 16:36:43 »
Ja, dat was inderdaad ook wel opvallend. Zou hij echt niet kunnen rekenen trouwens? of was hij zichzelf alvast aan het indekken, voor als er over een tijdje wat geld kwijtraakt?  ;D

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #51 Gepost op: 8-01-2011, 16:51:49 »
Je hoeft niet te kunnen rekenen om geld te beheren. Hij krijgt geld van PJ, stopt hij er gewoon bij. Gaat er geld uit de pot, haalt hij er gewoon weer wat uit. Hij hoeft er geen hele boekhouding van te gaan maken.
The British are not impressed.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #52 Gepost op: 8-01-2011, 16:59:04 »
Je hoeft niet te kunnen rekenen om geld te beheren. Hij krijgt geld van PJ, stopt hij er gewoon bij. Gaat er geld uit de pot, haalt hij er gewoon weer wat uit. Hij hoeft er geen hele boekhouding van te gaan maken.

Niet helemaal waar, want je moet de pot ook wel eens controleren dan is het toch handig als je weet hoeveel erin hoort te zitten. En je berekent de hoogte van de pot als er een nieuw bedrag bijkomt en je dat op moet schrijven. Geen hogere wiskunde weliswaar maar toch handig. Hoe dan ook, Patrick wil zich blijkbaar niet voordoen als de perfecte penningmeester en dat is toch op z'n minst een interessant feitje. ;)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #53 Gepost op: 10-01-2011, 21:46:57 »
Ik vind het niet zo raar dat Patrick iedereen egoistisch noemt terwijl hij zelf ook jokers pakte. Dit laatste had hij immers beloofd aan Art. Maar later ging hij zich beseffen dat het veel beter was geweest als men vanaf het begin voor het geld was gegaan. Ik zie hier niks molligs in.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #54 Gepost op: 10-01-2011, 22:04:10 »
Sorry als ik niet duidelijk was. Ik bedoel dus ook dat ik het ook niet zie als een toneelstukje of dekmantel van een mol. Volgens mij kan hij heel goed oprecht verontwaardigd zijn, ook al heeft hij zelf ook jokers gepakt.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Wooterr

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #55 Gepost op: 14-01-2011, 03:03:20 »
Die Patrick houdt ook een slecht verhaal wanneer de deelnemers hem vragen hoe hij zo'n vaag verhaal over zichzelf had kunnen schrijven.. Het sloeg ook echt nergens op! Het lijkt mij vrij duidelijk dat wanneer je de opdracht krijgt een verhaal over jezelf te schrijven, je dat zo duidelijk mogelijk maakt zodat er makkelijker geld verdiend kan worden. Die kans lijkt me toch groter. De verhalen van Pepijn en Anna waren echt eenvoudig te raden. Ook Art zijn verhaal was wat vaag, maar het leek er op dat Art en Patrick afgesproken hadden het Spaanse woord voor mol 'topo' in hun omschrijving te gebruiken (Art: TOPOgrafie, Patrick: TOmeloos POsitief). Opvallend is echter dat dit laatste niet in de aflevering zelf zat maar in een ander fragment (vergeten waarin, weet iemand dit nog?)

Patrick ging ook snel en dom af bij de sniperopdracht, niks toegevoegd.. Om deze 2 flaters een beetje teniet te doen heeft'ie zijn vraagje bij het Levend Stilleven maar goed beantwoord, wetende dat het toch niks uit zou maken (molactie?)
« Laatst bewerkt op: 14-01-2011, 03:06:20 door Wooterr »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #56 Gepost op: 14-01-2011, 03:14:33 »
Opvallend is echter dat dit laatste niet in de aflevering zelf zat maar in een ander fragment (vergeten waarin, weet iemand dit nog?)
Promo of zo.

Maar dat Patrick zo'n vaag verhaal had, dat was volgens mij expres. Art (volgens mij) en hij dachten dat iedereen Karin verdacht en wilden de verdenking van haar af halen. Zodat andere kandidaten hun gingen verdenken en zij waarschijnlijk denken dat Karin de mol is. Het leek er in elk geval op dat ze nogal blij waren dat er zoveel aandacht voor Patrick was.
The British are not impressed.

Offline Wooterr

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #57 Gepost op: 14-01-2011, 03:16:36 »
Ja klopt, zei ik ook al, dat ze dat afgesproken hadden. Daarom kan Patrick nog wel dubbele motieven hebben ;) hij heeft verder ook vrij weinig toegevoegd!

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #58 Gepost op: 14-01-2011, 05:25:18 »
Ik vind hem echt een superleuke kandidaat. :)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] PATRICK is (niet) de Mol!
« Reactie #59 Gepost op: 14-01-2011, 22:05:52 »
Patrick: TOmeloos POsitief). Opvallend is echter dat dit laatste niet in de aflevering zelf zat maar in een ander fragment

Inderdaad opvallend, en leuk gevonden die mogelijke Topo-hint. Met (stukjes van) het zinnetje "ik probeer altijd tomeloos positief te zijn" kun je trouwens een aardig eind komen met iets van "ik ben p stoof de mol" te maken. Maar niet zo dat je alle letters gebruikt. Of heeft iemand iets creatiefs bedacht?

(Ik verwacht niet dat er echt een hint zit, want dat zou wat al te veel op "omrand ik de vele" lijken, maar voor de zekerheid kan het geen kwaad. Ik weet nog dat ik heel dicht bij de oplossing van omrand ik de vele zat...)