Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 164170 keer)

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 1 - opdracht 1
« Reactie #40 Gepost op: 6-01-2011, 22:44:45 »
Het lijkt mij waarschijnlijker dat de mol achter die rij mannen zit die met z'n allen de rechterkant van de bus staan af te schermen. Overigens, er leken er een hoop bij te zijn met nummers op hun rug. Heeft iemand bijgehouden wat die nummers waren?

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 1
« Reactie #41 Gepost op: 6-01-2011, 22:46:46 »
Denk dat je echt niet een camera beeld zul vinden van de vermomde mol.. Ze weten dat we de aflevering 10000x zullen terugkijken en de kans dat de mol gevonden zou worden zou steeds groter worden..

Dus denk niet dat ze dat doen.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Molenstraat

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1
« Reactie #42 Gepost op: 6-01-2011, 22:47:16 »
Het lijkt mij waarschijnlijker dat de mol achter die rij mannen zit die met z'n allen de rechterkant van de bus staan af te schermen. Overigens, er leken er een hoop bij te zijn met nummers op hun rug. Heeft iemand bijgehouden wat die nummers waren?

Ik zag in ieder geval een 11, wat kan staan voor het seizoen en dit jaar (2011).
En ik zag tweemaal een 3.

Verdere uitleg daarover heb ik gegeven in het topic over Horace.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 1
« Reactie #43 Gepost op: 6-01-2011, 22:47:29 »
Wat ik echt to obvious vond was het praatje van PJ voor de laatste opdracht. Met de volgende zin eindigde die: 'Tien kandidaten, net geland(t). En nog niet heel erg bedreven in de jacht op mol.'

Bedreven > Anna Drijver?

Zal me niets verbazen als er allerlei varianten op Drijver te voorschijn komen dit seizoen!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #44 Gepost op: 6-01-2011, 22:48:21 »
Een nieuw jasje voor de mol!  ::jaja:: Maar vond het er echt TOP uitzien! Het doet allemaal net wat professioneler aan. Alleen jammer van de muziek. Als autistische fan van het eerste uur doet het me pijn de mooie tracks nu te moeten missen.

Wel paar opvallende dingen gezien, maar heb eigenlijk niet zo'n zin me daar dit seizoen mee bezig te houden. Ik ga er gewoon lekker voor zitten en dan zien we het wel. Het lijkt in ieder geval een topseizoen te worden. Nu hopen dat de ontknoping ook top is (dan denk ik aan vorig jaar, ook een topserie, maar toch een minder mooie ontknoping met in mijn ogen een zwakke mol, ik hoop echt dat dat dit jaar weer beter is!)

Rest mij een ieder heel veel plezier te wensen met de nieuwe serie! En voor de puzzelaars onder ons: heel veel sterkte! Ik heb zoveel dingetjes gezien, woordjes, geluidjes, kleuren, stemmen die er doorheen gaan. Dat doen ze erom, maar er zal vast iets bruikbaars tussen zitten. Veel plezier ermee!  ::tandpastasmiley::
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 1
« Reactie #45 Gepost op: 6-01-2011, 22:48:53 »
Rugnummers:

3
11
En volgens mij nog eentje, moet nodig de herhaling zien.
Geboorte datum?
Of is dat te makkelijk?  ;)
Wachten op de Avro-site...
Omnia vincit amor

Online LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 1
« Reactie #46 Gepost op: 6-01-2011, 22:50:04 »
misschien heeft elke aflevering vanaf nu wel een titel. (aflevering 1: kleuren herkennen) dit kon dus slaan op opdracht 2
Iedere aflevering heeft inderdaad nu een titel. Als het goed is zijn ze hier ook ergens al geplaatst. (volgens mij in het media-topic)
Ich bin ein Bärliner!

Offline jeffreypeerdema

  • Forumlid
  • Wie? Wie? Wie? is de mol?
Re: Aflevering 1
« Reactie #47 Gepost op: 6-01-2011, 22:50:50 »
Een mooie aflevering.

Ik moet alleen wel wennen aan de nieuwe look.
Het leek wel of ik naar 71 graden noord zat te kijken, met al dat geflits en door spoelende beelden.
Verder mis ik toch de muziek bij het invullen van de vragen en het spannende geluidje als PJ op de enter toets drukt bij de executie.
De executie was door het gemis van de geluids effecten toch iets minder spannend dan bij de vorige 10 jaargangen.

In de aflevering zaten wel weer heel veel mooie beelden, zoals we van WIDM gewend zijn.
Ik zat ook gelijk in de aflevering/widm, iets wat bij de voorgaande jaren pas in aflevering twee of drie kwam.
Ik kijk weer uit naar de volgende aflevering volgende week!
« Laatst bewerkt op: 6-01-2011, 22:53:17 door jeffreypee »

Offline Achaeus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1
« Reactie #48 Gepost op: 6-01-2011, 22:53:49 »
Hmm weet iemand toevallig of er herhaling zijn van aflevering 1 komende week?


Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 1 - opdracht 2
« Reactie #49 Gepost op: 6-01-2011, 22:54:07 »
Ik vind Patrick wat dit betreft toch verdacht. Met een code die twee kleuren vereist is het niet vast te stellen of de zenders nu rood-blauw of blauw-rood bedoelen. Alle opties uitpuzzelen kost veel te veel tijd. Het idee van Horace was beter geweest. Er hebben vast SMS fanaten bij gezeten.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 1 - opdracht 1
« Reactie #50 Gepost op: 6-01-2011, 22:55:17 »
Vond niemand het verdacht dat de groep besloot geen antwoord te geven? Ik bedoel, de vraag maakte het overduidelijk wat het antwoord had moeten zijn, ze verwachtten het notabene zelf...

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 1
« Reactie #51 Gepost op: 6-01-2011, 22:56:55 »
Pieter Jan heeft geen woord gelogen! Wát een prachtige aflevering! ::bravo:: Dat vuurwerk, de kandidaten, Pepijn met z'n geit, de mooie beelden... het is echt weer begonnen  ;D

Wij hadden het vooral niet meer toen "de elfde kandidaat" bekend werd. En de executie was natuurlijk moordend omdat die bleef steken bij Jan. Genoeg om over na te denken de komende dagen...

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 1 - opdracht 3
« Reactie #52 Gepost op: 6-01-2011, 22:57:15 »
Ik vond de reden die Soundos gaf om niet het geld te pakken zo mols als het maar kon zijn. Ze kon het laatste mandje zowiezo zien. Maar als iedereen zegt dat ie leeg is, kan je toch echt beter voor 3000 euro gaan. Het lijkt wel alsof ze geen geld in de pot wil.

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1
« Reactie #53 Gepost op: 6-01-2011, 22:58:58 »
Ik zat om 20.30 uur dus klaar voor de tune, krijg je eerst een voorstukje. AAAAAgggg. En ik miste de bekende molgeluiden.

Maar vond het een leuke, grappige aflevering. Vooral die geit die tegen Pepijn plast.

Dat Pepijn voor de groep ging is wel logisch, iedereen zal nu wel aardig voor hem zijn.Hij zal wel veel los krijgen bij de anderen, vermoed ik.

Gelukkig kunnen wij de afleveringen opnemen, dus dat wordt nog een keer kijken.

En ik kijk uit naar volgende week.

Offline Joszwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 2
« Reactie #54 Gepost op: 6-01-2011, 22:59:13 »
Zag er echt geweldig uit deze opdracht! Maar inderdaad niet heel erg moeilijk iets voor de mol om te saboteren, daarom misschien ook wel alleen leuk voor de eerste aflevering nu iedereen nog chaotisch is ;)
Every step you make could be your biggest mistake, but that's the risk that you take.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1
« Reactie #55 Gepost op: 6-01-2011, 22:59:28 »
Hmm weet iemand toevallig of er herhaling zijn van aflevering 1 komende week?


morgenmiddag 15.00 uur
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline -A-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 1
« Reactie #56 Gepost op: 6-01-2011, 23:00:19 »
Vond niemand het verdacht dat de groep besloot geen antwoord te geven? Ik bedoel, de vraag maakte het overduidelijk wat het antwoord had moeten zijn, ze verwachtten het notabene zelf...

maar het antwoord 'de mol' zou toch niet goed zijn geweest? Ik vatte het zo op dat ze een naam hadden moeten geven ipv alleen de mol te zeggen.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: Aflevering 1
« Reactie #57 Gepost op: 6-01-2011, 23:00:49 »
Hmm dat is geen opdracht geloof ik maar speciaal gemaakte beelden voor de intro. Je kan er verder inderdaad op het eerste oog niet uithalen wie er door zou gaan aan de hand van opdrachtbeelden.
Er zijn wel enkele opdrachten in de leader opgenomen waar wellicht stemmen uit te halen zijn. Wie durft?

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 2
« Reactie #58 Gepost op: 6-01-2011, 23:02:43 »
Vond de opdracht met het vuurwerk schitterend, maar gedoemd te mislukken.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1
« Reactie #59 Gepost op: 6-01-2011, 23:02:50 »
Patrick bij de paarden, maar die opdracht is volgende week al
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.