Auteur Topic: Molmail Quiz  (gelezen 117162 keer)

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Molmail Quiz
« Gepost op: 4-01-2011, 20:17:32 »
Ook dit jaar is er weer de quiz met die super hoofdprijs die natuurlijk iedereen wil winnen!

Hoe gaat jullie m af??

De eerste vraag is mij gelukt.. (in 12.45 ongeveer) Hoe lang hebben jullie er ongeveer over gedaan??
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Joszwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molmail Quiz
« Reactie #1 Gepost op: 4-01-2011, 20:40:51 »
Ik kom er niet uit! Ik had binnen 6 minuten (volgensmij) de oplossing van de rekensommen.. Maar ik zal het wel aan de verkeerde stad hebben gekoppeld (via postcode?), of ik kan gewoon niemand vinden die er woont..  :-[
« Laatst bewerkt op: 4-01-2011, 21:28:01 door Joswa »
Every step you make could be your biggest mistake, but that's the risk that you take.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Molmail Quiz
« Reactie #2 Gepost op: 4-01-2011, 21:02:46 »
ja dat was dus ook mijn probleem :(
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molmail Quiz
« Reactie #3 Gepost op: 4-01-2011, 21:20:04 »
Het duurde mij te lang. Na een beetje lang zoeken via google kwam ik wel uit de eerste deelvraag. Vervolgens moest je er iets bij optellen, er vanaf halen en dan hou je een bepaald getal over. Dat lukte prima. Ik dacht bij die laatste vraag van: dan zal dat getal wel een postcode inhouden, dus dat in lopen typen in Google earth. Kwam ik uit bij een woonplaats in NL waar geen enkele kandidaat woont noch geboren is haha.

Dus toen maar de meest dichtbij zijnde plek genomen van een kandidaat die er in de buurt van zat. Geen idee of het goed is. Sowieso ben ik niet degene met de snelste tijd mocht ik het toch goed hebben. Maar hé, deze vraag kon ik ten minste min of meer opgelost krijgen. Dat kon ik van de 2010 quiz niet zeggen :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molmail Quiz
« Reactie #4 Gepost op: 4-01-2011, 21:26:09 »
Het duurde mij te lang. Na een beetje lang zoeken via google kwam ik wel uit de eerste deelvraag. Vervolgens moest je er iets bij optellen, er vanaf halen en dan hou je een bepaald getal over. Dat lukte prima. Ik dacht bij die laatste vraag van: dan zal dat getal wel een postcode inhouden, dus dat in lopen typen in Google earth. Kwam ik uit bij een woonplaats in NL waar geen enkele kandidaat woont noch geboren is haha.

Dus toen maar de meest dichtbij zijnde plek genomen van een kandidaat die er in de buurt van zat. Geen idee of het goed is. Sowieso ben ik niet degene met de snelste tijd mocht ik het toch goed hebben. Maar hé, deze vraag kon ik ten minste min of meer opgelost krijgen. Dat kon ik van de 2010 quiz niet zeggen :P

Er stond niet bij dat t een kandidaat uit deze serie moest zijn hea ;)
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molmail Quiz
« Reactie #5 Gepost op: 4-01-2011, 21:36:54 »
Er stond niet bij dat t een kandidaat uit deze serie moest zijn hea ;)

Is dat zo? Hmm, heb ik iig wel zo opgevat. Damn, dan heb ik het gewoon fout.. bah.

Edit: heb al het juiste antwoord gevonden nu. Heb ik altijd weer hé, dingen anders interpreteren dan dat er staat  ::niet-ok::
« Laatst bewerkt op: 4-01-2011, 21:40:37 door Joosie200 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molmail Quiz
« Reactie #6 Gepost op: 4-01-2011, 21:37:54 »
Is dat zo? Hmm, heb ik iig wel zo opgevat. Damn, dan heb ik het gewoon fout.. bah. Had dus van alle elf seizoenen moeten langs gaan wiens geboorteplaats het was. Suf  :\'(

Alle series met bnners.. Er stond welke bekende kandidaat si hier geboren
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molmail Quiz
« Reactie #7 Gepost op: 4-01-2011, 21:41:58 »
Alle series met bnners.. Er stond welke bekende kandidaat si hier geboren

En ik weet het nu. Zal het niet zeggen hier, maar tis wel flauw. Vraag is goed te doen. Je moet alleen niet aan het huidige seizoen denken, maar dus ook kijken naar seizoen 5 t/m 10. En dan heb je hem zo dankzij het handige wikipedia artikel  :D

Maargoed, dan nog zou ik vast geen groen scherm krijgen had ik wel de juiste naam ingegeven. Deed er toch te lang over dus ja... sowieso al langer dan jij deed Elise. Dus..
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline -ELISE-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molmail Quiz
« Reactie #8 Gepost op: 4-01-2011, 21:46:08 »
Als ik vraag 1 meteen goed had gedaan had ik nog veel sneller geweest.. Ik was eerst verkeerd aan het zoeken.... T kan denk ik in 5 minuten ongeveer als je alles in 1 keer goed doet..
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molmail Quiz
« Reactie #9 Gepost op: 4-01-2011, 22:37:36 »
Ik speel hem nu maar kom er echt NIET uit  :-\\
Kan de datum van de hoofdstad niet vinden. Dus neem denk ik gewoon dezelfde datum wanneer dat departement is opgericht..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molmail Quiz
« Reactie #10 Gepost op: 4-01-2011, 22:42:19 »
Off-topic:

Door deze quiz weten wie in ieder geval dat de Wie is de Mol in 2012 gewoon terug keert :)
When life knocks you down, fight back!

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molmail Quiz
« Reactie #11 Gepost op: 4-01-2011, 22:45:00 »
Okee heb ong na 7half minuut.. Ik dacht doe alles of niks en als ik blijf twijfelen maak ik mezelf knettergek..

Ben nou wel nieuwsgierig wat jullie hebben..  ::rofl::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molmail Quiz
« Reactie #12 Gepost op: 4-01-2011, 23:37:14 »
Kan het antwoord toch wel geven wat ik ingaf.. dat was Karin de Groot. En dat is dus niet goed, want die is geboren te Rijswijk, wat dus nergens niet in de buurt komt van de postcode die ik uiteindelijk overhield n.a.v. de vragen ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: Molmail Quiz
« Reactie #13 Gepost op: 6-01-2011, 12:06:23 »
Ik had het goede getal vrij snel. maar de kandi erbrij zoeken duurde langer. eindtijd ca 14 min.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Molmail Quiz
« Reactie #14 Gepost op: 6-01-2011, 17:34:40 »
Dit was voor mij de eerste keer dat ik aan de quiz mee heb gedaan... wordt volgende week bekend gemaakt wat het juiste antwoord was?

Ik heb er onwijs lang over gedaan en had ook moeite met de laatste stap, maar heb uiteindelijk iets gekozen dat ik een beetje kan onderbouwen. Denk het volgende week al een stuk efficienter te kunnen doen. (Ik moet in elk geval af leren om alles engelstalig te doen, zal ik gewend ben bij het speuren naar locaties.)

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molmail Quiz
« Reactie #15 Gepost op: 11-01-2011, 19:12:27 »
iemand al uit de vraag van deze week?? ik vind em pittig! ik weet niet welk ik getal ik aan el salvador moet linken...

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: Molmail Quiz
« Reactie #16 Gepost op: 11-01-2011, 19:14:48 »
Die had ik zo. maar dan. waar moet je kijken? Heb geen flauw idee. ben op weer sites geweest en op youtube maar ik kan er geen chocola van maken dus maar wat gegokt.

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Molmail Quiz
« Reactie #17 Gepost op: 11-01-2011, 19:16:11 »
Die had ik zo. maar dan. waar moet je kijken? Heb geen flauw idee. ben op weer sites geweest en op youtube maar ik kan er geen chocola van maken dus maar wat gegokt.
had ik dus ook, ik was op google earth wezen gokken :P
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Molmail Quiz
« Reactie #18 Gepost op: 11-01-2011, 19:21:34 »
als iemand het antwoord weet, mag het hier wel een spoilers komen hoor ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molmail Quiz
« Reactie #19 Gepost op: 11-01-2011, 19:28:09 »
als iemand het antwoord weet, mag het hier wel een spoilers komen hoor ;)

Nee dat moet juist niet natuurlijk.. Zo gaan mensen dat antwoord gewoon invullen na zeg 4 minuten. En stel dat het goed is.. Dan heb diegene gewonnen zonder iets opgezocht te hebben..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !