Auteur Topic: Alles combineren  (gelezen 83798 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Alles combineren
« Reactie #20 Gepost op: 12-01-2011, 21:53:35 »
Als ze erin blijft en volgende keer weer laag staat, zal ze er toch vrij snel uitliggen, denk ik idd. De laagst genoteerde vliegt er niet altijd uit, ik heb vorig jaar ook eens teruggegrepen op oudere uitkomsten om een afvaller te bepalen, en dat ging vrij goed. In elk geval kan je denk ik wel zeggen dat de nu volgende afvaller in het 'linkerrijtje' zal staan.
The British are not impressed.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Alles combineren
« Reactie #21 Gepost op: 12-01-2011, 23:33:37 »
Grappig is dit. Vanmiddag na lang wikken en wegen Anna als mol genomen (een mens moet wat), en nu blijkt uit jouw berekeningen dat ze de grootste molpotentie heeft...we zullen zien he.

In ieder geval super dat je dit weer doet G-root  ::ok::

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alles combineren
« Reactie #22 Gepost op: 13-01-2011, 01:58:02 »


Wat een onverwacht resultaat. Art en Pepijn zitten in de top-3 op de Molbeurs en de pools van .com en .nl maar staan hier in het linkerrijtje. Klopt de berekening wel?
In ieder geval leuk dat deze analyses weer beschikbaar zijn!  ::ok::

Offline Labyrintha

  • Forumlid
  • Nieuwe deelnemer - Jan Hooiman.
Re: Alles combineren
« Reactie #23 Gepost op: 13-01-2011, 07:27:05 »
Ja Dae, volgens jouw theorie kunnen we afscheid nemen van Miryanna, maar ik denk zelf dat ze erin blijft ...

Als we volgens die theorie kijken gok ik als volgende afvaller op karin of patrick...

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles combineren
« Reactie #24 Gepost op: 13-01-2011, 09:49:34 »
Wat een onverwacht resultaat. Art en Pepijn zitten in de top-3 op de Molbeurs en de pools van .com en .nl maar staan hier in het linkerrijtje. Klopt de berekening wel?
In ieder geval leuk dat deze analyses weer beschikbaar zijn!  ::ok::

Dank je Erik !
Ik was ook verbaasd en ben de berekening nog een keer doorgelopen, maar volgens mij klopt 't echt. Wat wel een dubieus puntje is is dat de berekening na pas 1 aflevering een beetje lastig is. Zo zijn er bijvoorbeeld nog niet zoveel mensen die grote fouten hebben gemaakt. Stel dat 4 kandidaten een fout hebben gemaakt, 25% Molkans voor die kandidaat dus. Wegingsfactor is zo'n beetje 15% dus dat is meteen 3.8% erbij voor die kandidaat in het uiteindelijke diagram. Bij de Beurs en de Poll zijn de kansen toch al wat beter verdeeld, dus die hebben minder invloed. Eigenlijk zou je iets slims moeten bedenken om voor dit verschil te compenseren, maar ja, dan krijg je dat het diagram in hoge mate afhangt van de hoe je die correctieformule opstelt. En daar heb ik geen lekker gevoel bij. Al met al lost dit probleem zichzelf in de loop van de weken snel op. En mocht ik nog eens tijd en zin hebben, kan ik nog eens op een eerlijke correctieformule puzzelen.
En last but not least: het feit dat de diagram uitkomst totaal anders is dan de verdenkingen van de community is misschien niet zo erg, want vorig jaar zaten we er met zn alleen massaal naast  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Alles combineren
« Reactie #25 Gepost op: 13-01-2011, 11:47:58 »
Sluit wel aardig aan bij mijn gedachtengang dat ditmaal Art het spel verlaat. En de  de volgende keren de rest van het linkerrijtje.... behalve dan Karin waarvan ik het gek vind dat ze niet links staat.

Immers, een absolute doodzonde voor een mol is geld pakken, en al helemaal grote sommen geld. En 2500 euro is in bedragen een zeer hoog bedrag. Totaal onnodig, zo zie je aan Soundos. De mol of hulpmol had al gelegenheid geboden niet naar het geld te grijpen.

Wat mij betreft mag je een aantal factoren dus zeer zwaar laten wegen, zoals geld pakken.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Alles combineren
« Reactie #26 Gepost op: 13-01-2011, 11:48:48 »
Wat zijn de tien criteria eigenlijk? Ben ik wel benieuwd naar..
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Alles combineren
« Reactie #27 Gepost op: 13-01-2011, 12:46:37 »
Bedankt G-root voor de taart.  ::ok::

Ik zat, na gister de uitzending nog eens gekeken te hebben, weer enorm te twijfelen om mijn pool om te gooien, maar ga Anna waarschijnlijk toch maar laten staan. Naast Anna, is de grafiek inderdaad wel strijdig met mijn gevoel, omdat ik verder vooral de heren verdenk.

Ik ga dit weer goed in de gaten houden.

Vanaf welke aflevering stond Kim ook weer op nummer 1?

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Alles combineren
« Reactie #28 Gepost op: 13-01-2011, 12:48:29 »
Fijn, de taart is terug. Heeft me vorig jaar toch op een of andere manier geholpen. Ben benieuwd!
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles combineren
« Reactie #29 Gepost op: 13-01-2011, 12:52:26 »
@ Lo en Rennuh:

De 10 criteria zijn ruwweg als volgt: 1. wie maakt er grote fouten, 2. wie brengt er weinig geld in de pot, 3. wie doet veel kleine dingetjes die een Mol zou doen 4. wie doet weinig kleine dingetjes die een Mol niet zou doen 5. naar wie wijzen de goede theorieën 6. wie is het duurst op de Molbeurs 7. wat komt er uit de WIDM stemwijzer 8. wat komt er uit de Grote WIDM-Poll 9. Wie verdenken de Erkende Molspeurders en 10. Beste Positie voor de Mol theorie.

Enkele andere criteria zoals bv de Gelijke Kansen theorie doen dit jaar niet mee omdat ze de laatste jaren niet tot de goede Mol kwamen.

Dus Lo, dat Soundos geen geld pakte kwam in criterium 1, dat Karin wel geld pakte kwam in 2. Dit zijn uiteraard al zwaar wegende criteria.

Verder moet ik af en toe een beetje spelen met wat ik in een bepaalde categorie zet. Ik ben het er namelijk mee eens dat Art en Anna minder kans hebben om De Mol te zijn omdat ze niet bij de perspresentatie waren. Dit neem ik dus mee in categorie 5. Theorieën.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles combineren
« Reactie #30 Gepost op: 13-01-2011, 12:53:15 »
Dank Saem en Rat !

Vanaf welke aflevering stond Kim ook weer op nummer 1?

Vanaf afl. 5.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Alles combineren
« Reactie #31 Gepost op: 13-01-2011, 12:56:25 »
De top vier zijn allemaal vrouwen. Dat valt mij erg op.

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: Alles combineren
« Reactie #32 Gepost op: 13-01-2011, 18:42:17 »
Mooi werk weer G-root.  ::ok::

Alleen Karin kan ik nog niet zo goed plaatsen.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Alles combineren
« Reactie #33 Gepost op: 13-01-2011, 18:43:46 »
Weer zo'n mooi topic om in de gaten te houden. Top!
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Alles combineren
« Reactie #34 Gepost op: 14-01-2011, 01:46:16 »
Ok, toch net niet dus :P Maar wel bijna linkerrijtje. Maar je zal natuurlijk ook de grootste afwijking in het begin hebben, later wordt hij nauwkeuriger (met meer data).
The British are not impressed.

Offline Wooterr

  • Forumlid
Re: Alles combineren
« Reactie #35 Gepost op: 14-01-2011, 02:36:22 »
Dit is wel interessant om in de gaten te houden inderdaad. Uiteraard een beetje vroeg om nu al conclusies te trekken maar ben benieuwd hoe dit afloopt! ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Alles combineren
« Reactie #36 Gepost op: 14-01-2011, 18:22:24 »
Een volgens dit diagram onverwachte afvaller.

Toch volgens onze .com poll compleet verwacht ::bravo::: na Jan had Hanna volgens ons de minste potentie.

Wie is.... de mol 2011?
Anna    - 4 (5.6%)
Jan    - 1 (1.4%)
Pepijn    - 16 (22.5%)
Hanna    - 3 (4.2%) :o
Horace    - 8 (11.3%)
Patrick    - 10 (14.1%)
Soundos    - 8 (11.3%)
Art    - 12 (16.9%)
Karin    - 4 (5.6%)
Myrianna    - 5 (7%)

 ::hug::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Alles combineren
« Reactie #37 Gepost op: 14-01-2011, 18:40:43 »
Zeer interessant dit. Het combineert op slimme wijze de meest belangrijke zaken voor een mollenvanger.

Heeft dit systeem vorig jaar ook een aantal keren de juiste afvaller (laagste mol score) aangewezen? Zou ik erg handig vinden voor een poultje dat ik met een aantal familieleden speel  ;D

het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Alles combineren
« Reactie #38 Gepost op: 14-01-2011, 18:47:39 »
Heeft dit systeem vorig jaar ook een aantal keren de juiste afvaller (laagste mol score) aangewezen?

De afvaller had in ieder geval meestal een lage molscore en soms de allerlaagste. Dit is trouwens meer een theorie van Daedalus dan van mij  ;) .

Een volgens dit diagram onverwachte afvaller.
Toch volgens onze .com poll compleet verwacht ::bravo:::

En toch weiger ik de criteria ook te gaan beoordelen op hoe goed ze de afvaller voorspellen, daar heb ik gewoon geen tijd voor  :P .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Alles combineren
« Reactie #39 Gepost op: 14-01-2011, 18:58:56 »

En toch weiger ik de criteria ook te gaan beoordelen op hoe goed ze de afvaller voorspellen, daar heb ik gewoon geen tijd voor  :P .


Jammer! :D
En toch ga ik je statistieken zeker als hulpmiddel gebruiken ;)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in