Auteur Topic: Wat mis je? Wat is verbeterd?  (gelezen 16364 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #20 Gepost op: 12-01-2011, 19:34:04 »
Ik vind 'm juist veel beter. Er staat eindelijk geen 'TIP' meer in, zijn we gelijk van dat gezeik af.

Er zit nu een mannelijk hoofd in en een H.
Horace de mol?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Mascha*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #21 Gepost op: 12-01-2011, 19:35:44 »
Ik mis New York city :( Dat vind ik sowieso een heel mooi liedje, luister 'm regelmatig :P Die componist heeft nog wel meer mooie muziek.

Verder.. waren er gelukkig weinig dingen waarvan ik gelijk dacht 'waar is het gebleven?' Was me in eerste instantie niet eens opgevallen dat het logo anders is :P Mis inderdaad die spanning bij de executie wel een beetje, maarj.

If the virtues of tomorrow cause the greed of today, we won't have a future and no more liberty..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #22 Gepost op: 12-01-2011, 19:36:34 »
@Jelsir: Dat is het nieuwste logo niet, dat is nummertje 3. Dit is nummertje 4:


Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #23 Gepost op: 12-01-2011, 19:38:23 »
Hm, als ik de logo's zo bij elkaar zie vind ik de vorige eigenlijk toch veel mooier. De nieuwste is wel heel erg spacy.  Maar het zal wel een nut dienen. Elke huisstijl moet zo nu en fan opgefrist worden.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #24 Gepost op: 12-01-2011, 19:46:34 »
Ja mn moeder zei al, ze kunnen niet 10 jaar lang een programma precies hetzelfde houden, dan gaan er vanzelf mensen afhaken omdat het ouderwets is enzo. Zit wel wat in. ;D
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #25 Gepost op: 12-01-2011, 19:49:35 »
Nu worden de kandidaten als een soort sterren gepresenteerd die allemaal een rol spelen.
Eigenlijk bevestigd dat dus juist het cliché die veel kandidaten uiten: WIDM is een film waar je instapt.

In a world where nothing is what it seems.
In El Salvador; nine candidates and one Mole. They will play games that will change their lives. The candidates want to earn money, but the Mole will sabotage the games, so they don't earn the money. But the question is: Who... is... The... Mole?!

Starring:
... as candidate (9x),
... as The Mole and
Pieter-Jan Hagens as the presenter

Every thirsday night on your television screen!
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #26 Gepost op: 12-01-2011, 20:04:42 »
Ja, waar de eerste serie nog een verslag van een reis was (weliswaar in filmvorm, maar non-fictie), is het nu inderdaad meer een Hollywoodfilm/fictiefilm.

Eerst (en dit is overdreven gesteld) had je negen onbevangen kandidaten en één Mol die zich voordeed als een onbevangen kandidaat, inmiddels speelt iedereen een rol. Dat laatste wordt nog eens benadrukt door de nieuwe stijl leader.

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #27 Gepost op: 12-01-2011, 20:10:18 »
Het krijgt een beetje een Amerikaans sfeertje! Dat vind ik eigenlijk wel leuk, zolang het maar bij een combinatie blijft.. en niet helemaal veramerikaniseerd. Want de Amerikaanse serie heeft geen magie!
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #28 Gepost op: 12-01-2011, 22:20:12 »
Ja, waar de eerste serie nog een verslag van een reis was (weliswaar in filmvorm, maar non-fictie), is het nu inderdaad meer een Hollywoodfilm/fictiefilm.

Eerst (en dit is overdreven gesteld) had je negen onbevangen kandidaten en één Mol die zich voordeed als een onbevangen kandidaat, inmiddels speelt iedereen een rol. Dat laatste wordt nog eens benadrukt door de nieuwe stijl leader.


Eens, die leader is wel het toppunt ervan.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #29 Gepost op: 12-01-2011, 22:50:58 »
Ondanks het feit dat het er misschien wat Amerikaanser uitziet vind ik het nog steeds vrij 'Hollands' qua uitwerking, en dan bedoel ik dat misschien op een beetje negatieve manier zo van 'we bedoelen dit maar we nemen nog net niet dat extra stapje om het echt zo te maken'. Als ik kijk naar bijv. Amerikaanse series van WIDM dan zie ik bijv. prachtig uitgelichte nachttaferelen (soms wordt een test en executie 's avonds gedaan en dan is de belichting grandioos) of mooie shots op een dolly of een lange 'crane' (camera-arm), dingen die WIDM in Nederland ook veel mooier zou maken maar misschien te duur zijn voor een Nederlandse productie.

Voor mij is deze serie zeker een verbetering, maar ook zonder die verbetering had ik er nog steeds oneindig van genoten :)
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline TMP

  • Forumlid
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #30 Gepost op: 14-01-2011, 14:27:34 »
Ik mis sowieso al die filmmuziekjes, voor de rest ziet het er wel aardig uit. En het vorige logo was mooier :)

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #31 Gepost op: 14-01-2011, 14:49:05 »
Ik vind de nieuwe style zeker geslaagd, alleen mogen de executies wat spannender.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #32 Gepost op: 14-01-2011, 20:23:03 »
Deze aflevering kwam het Amerikaanse sausje duidelijk naar voren. Veel slowmotionbeelden, dramatische muziek, de leader natuurlijk. Ik moet er even aan wennen, het lijkt nu meer of ik een film zit te kijken dan de mol. Ook ik miste dit keer de executietune, jammer, was er wel een beetje aan gehecht.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #33 Gepost op: 14-01-2011, 23:04:13 »
En we missen nog iets natuurlijk: het mollenhandschrift!  :( Van Annemoon (verbeter me als ik het fout heb) die vorig jaar afscheid nam.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #34 Gepost op: 14-01-2011, 23:10:56 »
Ja klopt Lau.
The British are not impressed.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #35 Gepost op: 14-01-2011, 23:13:23 »
Idd ja!
Gelukkig had ik bij de molfandag aan haar gevraagd om een zin voor me te schrijven..  :D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Online vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #36 Gepost op: 14-01-2011, 23:13:49 »
In een alsmaar veranderende wereld vond ik de Comic Sans tijdens de test toch echt een (kneuterige) verademing.  ::nieuwsgierig:: Prachtig toch, dat dat nog kan ik deze tijd. :D

(Wat een bloemetjesjurkopmerking). :-X
'Vind ik leuk'  :P

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #37 Gepost op: 26-01-2011, 22:42:01 »
Ik vind het executiegeluid zo vervelend! Bij de afvaller zwelt het geluid eerst aan, voordat het rode scherm verschijnt. Dan weet je het dus al.  ::ohno::
Tell me what your telescope says

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #38 Gepost op: 26-01-2011, 22:44:15 »
Ik vind het executiegeluid zo vervelend! Bij de afvaller zwelt het geluid eerst aan, voordat het rode scherm verschijnt. Dan weet je het dus al.  ::ohno::

Ik verwacht dat ze dit geluid nog eens gaan laten horen en dat er dan een groen scherm verschijnt.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #39 Gepost op: 26-01-2011, 23:43:01 »
Ik hoop dat er dit jaar weer zo'n mol.nu hint in zit. Dat we het al hadden kunnen weten, als we wat beter hadden opgelet. Mooie hint was dat.