Auteur Topic: Wat mis je? Wat is verbeterd?  (gelezen 16369 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #40 Gepost op: 26-01-2011, 23:45:56 »
Ik hoop dat er dit jaar weer zo'n mol.nu hint in zit. Dat we het al hadden kunnen weten, als we wat beter hadden opgelet. Mooie hint was dat.
Kijk eens hier link of op cafe.net
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #41 Gepost op: 26-01-2011, 23:50:30 »
Kijk eens hier link of op cafe.net

Ik bedoel meer een hint die je niet op tv ontrafelt maar die je bijvoorbeeld op internet kunt vinden. In ieder geval buiten de serie. Komt het wat dichterbij.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #42 Gepost op: 27-01-2011, 07:13:22 »
Ik hoop dat er dit jaar weer zo'n mol.nu hint in zit. Dat we het al hadden kunnen weten, als we wat beter hadden opgelet. Mooie hint was dat.

We waren toen ontzettend dichtbij: link... (Maar was het eigenlijk wel leuk geweest als we het plaatje gevonden hadden?)
« Laatst bewerkt op: 27-01-2011, 07:15:56 door Heinz »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #43 Gepost op: 27-01-2011, 12:44:24 »
Tja, dat is het vreemde van mollenjacht: we zoeken iets wat we eigenlijk niet willen vinden.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #44 Gepost op: 27-01-2011, 22:28:15 »
Na het 4 afleveringen aangekeken te hebben, moet ik zeggen dat ik de spanning van de oude leaders mis. Ben op dit moment ook wat oude seizoenen aan het terugkijken (5, 6 en 7) en ik vind die leaders toch spannender.

Sorry.

Offline jeffreypeerdema

  • Forumlid
  • Wie? Wie? Wie? is de mol?
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #45 Gepost op: 27-01-2011, 22:46:55 »
Het bekende geluid van een rood scherm is weer terug, of was dat geluidje nooit weg geweest?

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #46 Gepost op: 2-02-2011, 17:42:54 »
Het bekende geluid van een rood scherm is weer terug, of was dat geluidje nooit weg geweest?
Ik vind dit juist jammer. Nu weet ik al 5 seconden van te voren wie er gaat afvallen, liever bij iedereen zo'n '...bbbbaaaaaaAAAAAMMMM!' geluid :)
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #47 Gepost op: 2-02-2011, 17:51:19 »
Ik vind dit juist jammer. Nu weet ik al 5 seconden van te voren wie er gaat afvallen, liever bij iedereen zo'n '...bbbbaaaaaaAAAAAMMMM!' geluid :)

Absoluut de hele spanning is weg daardoor...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #48 Gepost op: 2-02-2011, 19:36:26 »
Ik vind de montage beter dan vorig seizoen. Vorig jaar vond ik dat de opdrachten vaak niet goed werden uitgelegd, waardoor ik er pas gaandeweg achter kwam wat precies de bedoeling was. En soms leken er spelregels te zijn die niet in de speluitleg waren genoemd.
Dit jaar is alles gewoon duidelijk (net als in de jaren voor 2010 overigens). ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #49 Gepost op: 2-02-2011, 21:57:20 »
Nu ga ik iets heel gevaarlijks zeggen dus ik probeer het helder en zorgvuldig te formuleren. ;)
Ik vind de filmpjes in de molmail ten overvloede en misschien zelfs afbreuk doen aan het programma. Waarschijnlijk ben ik een van de weinigen die ze niet kijkt, terwijl ik toch graag van alles omtrent de mol op de hoogte wil zijn. In de tijd voor de molmail filmpjes zat je op donderdag voor de tv, in volle spanning wat er gaat komen. Ik wil helemaal niet weten welke opdrachten ze gaan doen en hoe de kandidaten daar later over denken. Ik wil de spanning en de nieuwigheid die er altijd was als ik mijn tv aanzette op donderdagavond.

Natuurlijk roep ik daarmee de reactie op dat ik dan gewoon niet moet kijken, wat ik dus ook niet doe, maar toch beinvloedt het wel mijn molplezier. Ik lees namelijk spoilers op het forum (die niet in spoiler-tags staan en wel interessant zijn) en daarmee weet ik toch al meer dan ik eigenlijk wil weten. En nog erger: ik weet niet alles wat er logischerwijs te weten is over het programma, en dat gaat tegen mijn molnatuur in. Het is dus vooral frusterend voor mijzelf dat ik iets niet wil doen wat ik eigenlijk wel wil doen. Natuurlijk is dit helemaal geen groot probleem en ik heb nog net zoveel molplezier als vroeger, maar van mij hoeven die filmpjes niet. En aangezien dit topic gestart is voor dit soort beschouwingen, wilde ik het graag even met jullie delen.

Offline *Myra*

  • Forumlid
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #50 Gepost op: 2-02-2011, 22:03:26 »
@Lautjuh,

ben het helemaal met je eens! Ik kijk ze ook al niet meer. Ik merk dat ik dan tijdens de aflevering ga denken 'ohja, dit had ik al gezien' en dat is helemaal niet leuk!
Zonde, want Molmail heeft juist potentie om via internet iets toe te voegen aan het mysterie.  Misschien alleen hints geven naar mogelijk komende opdrachten/gebeurtenissen, daarmee zou ik wel weer even zoet zijn.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #51 Gepost op: 2-02-2011, 22:16:54 »
@ Lautjuh

De één minuut uit de aflevering zegt helemaal niets. Het is namelijk de eerste minuut naar de intro, en zegt dit x, en de vorige x helemaal niets.
De interviews mogen van mij inderdaad wel een stuk korter en met minder feiten...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #52 Gepost op: 2-02-2011, 22:20:39 »
Ik vind het eigenlijk ook best een goed punt van Lautjuh, ook al had ik er zelf nog niet zo over nagedacht.

Wat mij betreft zou een molmail met nabeschouwingen op de afgelopen aflevering, en misschien met wat bonusmateriaal van de vorige aflevering ipv een minuut uit de volgende, misschien wel een beter idee zijn.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #53 Gepost op: 2-02-2011, 22:42:17 »
Tjah snap dat 1 minuutje ook niet zo.. Het voegt niks toe.. Maar ik kijk m wel altijd..  ;D

Heb altijd wel met de 1ste aflevering van elk seizoen dat je zowat de hele aflevering al ziet door stukjes in RTL boulevard bijv en shownieuws.. Maar na half uur zit ik er wel weer helemaal in.


Wat ik wel heel jammer vind en mis.. Is in de leader zag je altijd dus door de rode duimdruk wie er al uit lagen.. Hoorde je altijd het rode scherm geluidje in grote echo.. Nu is het een rood cirkeltje in de naam.. Dat vind ik dan weer jammer dat dat eruit is..   :(
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline theluckyboatman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #54 Gepost op: 3-02-2011, 16:08:39 »
Nu ga ik iets heel gevaarlijks zeggen dus ik probeer het helder en zorgvuldig te formuleren. ;)
Ik vind de filmpjes in de molmail ten overvloede en misschien zelfs afbreuk doen aan het programma. Waarschijnlijk ben ik een van de weinigen die ze niet kijkt, terwijl ik toch graag van alles omtrent de mol op de hoogte wil zijn. In de tijd voor de molmail filmpjes zat je op donderdag voor de tv, in volle spanning wat er gaat komen. Ik wil helemaal niet weten welke opdrachten ze gaan doen en hoe de kandidaten daar later over denken. Ik wil de spanning en de nieuwigheid die er altijd was als ik mijn tv aanzette op donderdagavond.

Natuurlijk roep ik daarmee de reactie op dat ik dan gewoon niet moet kijken, wat ik dus ook niet doe, maar toch beinvloedt het wel mijn molplezier. Ik lees namelijk spoilers op het forum (die niet in spoiler-tags staan en wel interessant zijn) en daarmee weet ik toch al meer dan ik eigenlijk wil weten. En nog erger: ik weet niet alles wat er logischerwijs te weten is over het programma, en dat gaat tegen mijn molnatuur in. Het is dus vooral frusterend voor mijzelf dat ik iets niet wil doen wat ik eigenlijk wel wil doen. Natuurlijk is dit helemaal geen groot probleem en ik heb nog net zoveel molplezier als vroeger, maar van mij hoeven die filmpjes niet. En aangezien dit topic gestart is voor dit soort beschouwingen, wilde ik het graag even met jullie delen.


Ik kan me daar grotendeels ook in vinden, niet alleen het spannings deel maar ook de hoeveelheid.
Het is naar mijn mening teveel informatie wat er is, daar bedoel ik niet alleen de Molmail en filmpjes maar ook Twitter, Roodshow etc...
Voor sommigen intressant maar voor mij persoonlijk teveel om alles goed bij te houden, met daarbij ook de ontzettende hoeveelheid posts op het forum.
Leuk is het wel maar het is voor mij teveel.
Ananas

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #55 Gepost op: 3-02-2011, 16:11:24 »
ben het exact met lautjuh eens, maarja. Ik ben heel nieuwsgierig van nature dus ik moet ze wel kijken. :-X
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #56 Gepost op: 3-02-2011, 20:15:26 »
Dat is het precies, Molow, ze zijn er dus je wilt ze zien... Maar zoals Lautjuh al zei, hoeven voor mij ook die molmails niet perse op deze manier. Op zich zou ik wel wat meer van achter de schermen willen zien... Op zich zie je nu in de molmails heel wat van achter de schermen, maar het geeft gewoon veel weg van de uitzending...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #57 Gepost op: 7-02-2011, 19:23:48 »
Is er dit jaar wel uitgelegd wat een joker inhoud? Volgens mij niet, dit is dan lastig voor nieuwe kijkers.
...óf niet!

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #58 Gepost op: 7-02-2011, 20:07:57 »
Er is dit jaar weinig uitgelegd voor zover ik het zie.
Lijkt me best wel lastig voor nieuwe kijkers!
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Wat mis je? Wat is verbeterd?
« Reactie #59 Gepost op: 7-02-2011, 20:16:42 »
De Molmails van dit jaar zijn inderdaad best wel grote spoilers..
Vorige jaren waren ze naar mijn idee juist spanningverhogend..
Die filmpjes waren toen zo ingesteld dat het idee wat je van de volgende aflevering had door het volgende week filmpje alleen nog maar vager en werd ik alleen maar nieuwsgieriger..
Dit jaar zit er weinig spanning in de filmpjes.. maar misschien ook maar beter!
Misschien kwam ik daardoor in een soort anti-climax terecht vorig jaar.. waardoor ik alles veel beter had verwacht dan het eigenlijk was.. en zorgt het dit jaar juist voor spannende en enerverende afleveringen.. Want dit jaar vind ik écht een grote verbetering t.o.v. vorig jaar..
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~