Auteur Topic: Wie zit op wie?  (gelezen 16953 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #20 Gepost op: 28-01-2011, 01:28:01 »
* Hanna: noemt blijkbaar op de roodshow Horace, Art en Pepijn als mol op de eindtest / tijdens aflevering 1 Horace als Mol
* Karin: vult in test 3 niet volledig Horace in maar blijft keurig netjes vol spreiden / noemt Pepijn, Art en Jan in test 2
* Anna: heeft het over Art, Pepijn en Patrick maar voegt in afl 3 opeens Karin en Soundos toe als haar verdachten
* Art: zegt over 3 mensen te spreiden maar blijft wat mij betreft even vaag als Horace en Jan…
* Horace: heeft het in aflevering 1 over Molletje Patrick     
* Jan: zegt tijdens de tests nooit wie hij verdenkt (vml. Karin of Art)
    * Miryanna: verdenkt Hanna, Karin, Pepijn en Patrick in test 2 en noemt Karin in test 3
    * Patrick: noemt Anna, Karin, Pepijn en Soundos als eerste verdachten en noemt Pepijn als verdachte in de derde test
    * Pepijn noemt alleen vertrouwelingen; Horace en Patrick
    * Soundos: heeft het over Patrick, Pepijn, Art en Anna  en heeft Patrick als hoofdverdachte

Ook de kerk-opdracht kunnen we hier wel aan toevoegen. Wat zeer opviel was dat Jan definitief echt op Art zit. En Miryannahad dus... Karin als mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #21 Gepost op: 28-01-2011, 11:12:21 »
Wat opviel is dat er tijdens de executie maar erg weinig werd gezegd over verdenkingen, alleen Soundos (Patrick) en Jan (niet Karin) zeiden wat. De regie wil zich niet in de kaart laten kijken. Daarom was de kerk-opdracht zo dankbaar! Ik heb het even in rijtjes gezet, de afvallers apart.

* Hanna: noemt blijkbaar op de roodshow Horace, Art en Pepijn als mol op de eindtest / tijdens aflevering 1 Horace als Mol
* Miryanna: verdenkt Hanna, Karin, Pepijn en Patrick in test 2 en noemt Karin in test 3 en in de kerk afl. 4
* Horace: heeft het in aflevering 1 over Molletje Patrick
-------------------------------------------------------------
* Karin: vult in test 3 niet volledig Horace in maar blijft keurig netjes vol spreiden / noemt Pepijn, Art en Jan in test 2
* Anna: heeft het over Art, Pepijn en Patrick maar voegt in afl 3 opeens Karin en Soundos toe als haar verdachten
* Art: zegt over 3 mensen te spreiden maar blijft vaag (zit vml. op Karin waar een aantal hints op wijzen, met name afl. 4 dat hij haar kiest voor de kerk-opdracht)
* Jan: 'bekent' in de kerk dat hij Art als mol heeft (geldloper!)
* Patrick: noemt Anna, Karin, Pepijn en Soundos in de 1e test, noemt Pepijn als verdachte in de derde test en in de kerk vertelt hij nog 3 verdenkingen over te hebben wv. Karin als meest verdacht en verder nog Pepijn en xxx?
* Pepijn noemt alleen vertrouwelingen; Horace en Patrick
* Soundos: heeft het over Patrick, Pepijn, Art en Anna  en heeft Patrick als hoofdverdachte afl. 4
« Laatst bewerkt op: 28-01-2011, 17:05:30 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #22 Gepost op: 29-01-2011, 12:23:08 »
Ik ben eens even de radio-interviews aan het luisteren, had ik nog niet gedaan. Wat mogen ze blijkbaar veel zeggen van de regie! Kan ik mooi hier aanvullen:

Miryanna niks op Pepijn en Art ingevuld. Want als Pepijn het is eet ze haar muts op! Radicaal gewijzigd dus tov het begin en heeeel fijn voor Pepijnliefhebbers  ::tandpastasmiley::. En ze is voor Karin gegaan.

Hanna zat als al bekend op Art, Horace en Pepijn. Horace net ook geluisterd en die had Karin, Art en Jan dus dat "Molletje Patrick" moeten we maar met een korrel zout nemen.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2011, 13:04:03 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #23 Gepost op: 29-01-2011, 14:48:42 »
Wat mogen ze blijkbaar veel zeggen van de regie!
Ja, vooral bij Miryanna vond ik dat ze er erg diep op in gingen. Je zou bijna gaan denken dat Jan, Soundos of Anna de mol zijn. Zij lijken amper verdacht te worden door de kandidaten en dan kan je natuurlijk heel open de verdenkingen bespreken.

Offline bartjel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Klik 'm aan!
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #24 Gepost op: 31-01-2011, 22:05:38 »
Misschien is het handig om alles in een tabel te zetten, dus dat heb ik maar gedaan, bekijk 'm hier: LINK. Ik weet niet zeker of alles klopt, dus je kan het gewoon aanpassen (hij is openbaar en iedereen kan aanpassen). Onderaan kun je een aflevering kiezen. Bij verdachte kies ik de hoofdverdachte en bij overig zet ik alle verdachten met andere dingen. Bij jokers staat het aantal jokers dat ze inzetten. Nogmaals: ik weet niet of alles klopt, dus pas het alsjeblieft aan!

EDIT: Lukt het niet om te openen, klik dan HIER.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2011, 22:18:55 door bartjel »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #25 Gepost op: 31-01-2011, 22:15:33 »
Ik vind niet zo'n tabel met allemaal tabbladen maar juist zo'n kladje zoals ik doe juist het handigst: dan zie je het totaal in 1 oogopslag en je verwerkt alleen de meest cruciale zaken.

En ach, alles is multi-interpretabel. Ik weet bijv. dat dit lijstje op Erik's blog weer anders staat dus Erik vindt andere dingen belangrijker en ziet dingen anders.

Dus ieder zo zijn meug  ::bravo::

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #26 Gepost op: 4-02-2011, 20:22:49 »
Uit de executie bleek dat Patrick op (oa) Art zit.

Soundos verdacht Jan en Karin niet. Maar (oa) Art wel.

Karin verdenkt Patrick.

Verder worden wel namen geroepen maar je hoort er niet bij wat ze over die persoon zeggen en gebleken is ook al dat het oinzin is (Jan zegt achteraf helemaal Soundos niet te verdenken).
« Laatst bewerkt op: 5-02-2011, 10:48:54 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #27 Gepost op: 5-02-2011, 11:25:21 »
Het werd deze aflevering zeer opvallend dat geen enkele keer meer de naam van Pepijn werd genoemd. In het begin vond ik het juist nog opvallend veel, en eigenlijk voor mij als Pepijn=mol bangmakend veel. Nu nada noppes, toch mag je ervan uitgaan dat Patrick en Soundos nog wel op hem zitten en vermoedelijk Karin ook nog wat. Bij de top-3 verdenkingen is Pepijn na afl. 1 al gauw weer uit de top verdreven en staat daar nu zelfs Patrick... de laatste kans van een eerlijke AVRO is nu wel verdreven  ::pinokkio::

Verder opvallend dat Pepijn de komende keer iedereen de richting van Art op wil duwen. Hij als mol weet natuurlijk dat inderdaad iedereen nu verdenkingen heeft richting Art. Dus houdt hij Art het liefst lang in het spel en wil bovendien verdenkingen van zichzelf afladen.

Even weer alles samenvattend:

* Karin: blijft spreiden / noemt Patrick in afl. 5 en Pepijn, Art en Jan in test 2
* Anna: heeft het over Art, Pepijn en Patrick maar voegt in afl 3 opeens Karin en Soundos toe als haar verdachten... blijft vaag en Pepijn lijkt nu haar buddy dus snelle exit voorspeld?
* Art: zegt over 3 mensen te spreiden maar blijft vaag (zit vml. op Karin waar een aantal hints op wijzen, met name afl. 4 dat hij haar kiest voor de kerk-opdracht)
* Patrick: zit op (oa) Art in afl. 5 en noemt Anna, Karin, Pepijn en Soundos in de 1e test, noemt Pepijn als verdachte in de derde test en in de kerk vertelt hij nog 3 verdenkingen over te hebben wv. Karin als meest verdacht en verder nog Pepijn en vermoedelijk Art
* Pepijn noemt alleen vertrouwelingen; Horace, Anna en Patrick en ziet in Art enkel een hulpmol... Karin vml. zijn mol
* Soundos: verdacht Jan en Karin niet in afl. 5 maar (oa) Art wel en heeft het over Patrick, Pepijn, Art en Anna me Patrick als hoofdverdachte afl. 4

------------------------------------------------------------
* Jan: 'bekent' in de kerk dat hij Art als mol heeft (geldloper!)
* Hanna: noemt blijkbaar op de roodshow Horace, Art en Pepijn als mol op de eindtest / tijdens aflevering 1 Horace als Mol
* Miryanna: heeft niks op Pepijn en Art ingevuld. Want als Pepijn het is "eet ze haar muts op". Is voor Karin gegaan in test 3 en in de kerk afl. 4
* Horace: Karin, Art en Jan
-------------------------------------------------------------
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #28 Gepost op: 5-02-2011, 13:11:46 »
Het blijft lastig om uit de biechts op te maken wie op wie zit. Er wordt daarin heel wat geknipt en geplakt om het ons niet te makkelijk te maken. En wat toch ook kan gebeuren is dat iemand door één aflevering ineens helemaal van mol kan switchen. Daarom is het zo moeilijk nu al de juiste winnaar en verliezer te kiezen en ook een afvaller kiezen blijft toch voor een deel een gok (er zijn wel hints maar zijn die waterproof?).

Soms lijkt het wel duidelijk wie op wie zit zoals Jan op Art, maar ook Karin op Horace en vervolgens op Jan (maar zelfs dat is niet 100% zeker). Ben benieuwd als Karin nu voor Pepijn gaat of dat ook zo duidelijk in beeld komt...
« Laatst bewerkt op: 5-02-2011, 13:13:17 door Lonneke14 »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #29 Gepost op: 5-02-2011, 15:53:48 »
Klopt maar je kan er wel wat dingetjes uit opmaken. Karin wordt verdacht neergezet en uit de wind gehouden dus ze willen het erop laten lijken dat zij de mol nog kan zijn. Ze blijft dus nog even in het spel.

Als mensen opeens bijzonder vaag gaan doen is het pleit wel beslecht. Zo vind ik nu Anna vaag en Art al een tijdje.

Maar je kunt Soundos toch ook niet helemaal afvlakken. Zij verdacht alleen Jan en Karin niet in afl. 5 maar nu Jan ook weg is en de groep kleiner kan ze niet maximaal blijven spreiden dus ze zal moeten ver-engen. Patrick verdenkt ze wel, Art ook, maar als ze Pepijn laat vallen kan het zomaar uit zijn. Toch denk ik dat ze op mannen als mol blijft en alleen Karin en Anna gaat uitsluiten als verdachte.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #30 Gepost op: 12-02-2011, 09:13:18 »
Deze aflevering kwam er weer meer openheid op wie iedereen zit. Logisch ook want de regie wist al dat niemand zou gaan. De naam van Pepijn werd ook eindelijk weer genoemd.

*Karin vulde in op Patrick en Pepijn
*Soundos oa op Patrick
*Patrick op Karin en Pepijn
*Anna focuste op 1 persoon
*Art op Karin en Patrick maar wilde Pepijn in de gaten gaan houden

Of hij dat ook daadwerkelijk gaat doen is de vraag. Ook het jokerspel kan flink roet in het eten van allerlei voorspellingen gooien. Wat haast wel vast staat is dat Patrick met zijn jokers door gaat. Karin zit goed nu met Pepijn. Soundos heeft ook altijd op hem ingevuld en dat gevoel zal niet verminderd zijn na Pepijn's rare schermenactie en haar ervaring in de regen met hem en Art.

Art of Anna zou dan moeten gaan. Zij zaten nu ook in het geen-scherm-groepje dus vermoedelijk had 1 van deze 2 al rood. Art heeft nog steeds een joker en wint er wellicht wat bij maar hij spaart net zo hard als Jan. Gezien de portretlijst, de 1e foto op .nl, zal hij vast gaan nu.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #31 Gepost op: 12-02-2011, 10:26:00 »
Art en Anna kunnen beiden qua exit maar ik zou eerder  Art zeggen

Jazeker maar je citeert mijn stukje over het plaatje op .nl he, en daarvan uitgaand zouden nu eerst Art en de week erop Soundos moeten gaan.

Jammer voor Art dat in de wie-is-wie hij niet meer verdacht wordt... hij probeert het zo (te) hard  ::rofl::

Je kunt nu een beetje aflezen wie de finale gaan halen. Karin, Patrick en Pepijn worden als enige genoemd. Nou is het natuurlijk ook wel eens gebeurd dat een totale non-verdachte de finale haalde (Vivienne) maar meestal probeert de regie het toch zo spannend mogelijk te houden.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molloot00

  • Forumlid
  • 1. Soundos 2. Patrick 3. Karin
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #32 Gepost op: 12-02-2011, 15:42:14 »
Deze aflevering kwam er weer meer openheid op wie iedereen zit. Logisch ook want de regie wist al dat niemand zou gaan. De naam van Pepijn werd ook eindelijk weer genoemd.

*Karin vulde in op Patrick en Pepijn
*Soundos oa op Patrick
*Patrick op Karin en Pepijn
*Anna focuste op 1 persoon
*Art op Karin en Patrick maar wilde Pepijn in de gaten gaan houden

Of hij dat ook daadwerkelijk gaat doen is de vraag. Ook het jokerspel kan flink roet in het eten van allerlei voorspellingen gooien. Wat haast wel vast staat is dat Patrick met zijn jokers door gaat. Karin zit goed nu met Pepijn. Soundos heeft ook altijd op hem ingevuld en dat gevoel zal niet verminderd zijn na Pepijn's rare schermenactie en haar ervaring in de regen met hem en Art.

Art of Anna zou dan moeten gaan. Zij zaten nu ook in het geen-scherm-groepje dus vermoedelijk had 1 van deze 2 al rood. Art heeft nog steeds een joker en wint er wellicht wat bij maar hij spaart net zo hard als Jan. Gezien de portretlijst, de 1e foto op .nl, zal hij vast gaan nu.

Wie zegt dat pepijn de mol is?? Ik ga echt heel hard lachen als hij het niet blijkt te zijn. Ookal is hij mijn 2e mol..

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #33 Gepost op: 12-02-2011, 15:54:27 »
Wie zegt dat pepijn de mol is??

Oja, moet ik er wel even bij zeggen: ik zei dat  ::rofl:: dus ik schrijf ook vanuit dat perspectief ::hypocriet::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #34 Gepost op: 25-02-2011, 15:07:43 »
Intussen zit iedere overgebleven kandidaat wel op Patrick. Een beetje jammer einde dus voor hem als mol.

Soundos heeft veel info beloofd gekregen van hem in de finale dus zij zal wel winnen.

Art hinkt nog wel een beetje op 2 gedachten: Karin/Patrick.

Karin zegt op 1 persoon in te zetten nu. Dat zal toch wel Patrick zijn? Of gaat ze ultiem toch nog de mist in?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #35 Gepost op: 26-02-2011, 00:07:36 »
Soundos heeft veel info beloofd gekregen van hem in de finale dus zij zal wel winnen.

Patrick heeft helemaal niets beloofd, maar heeft gezegd er over na te zullen denken. Hij leek niet echt enthousiast over het voorstel van Soundos.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #36 Gepost op: 26-02-2011, 02:21:43 »
Patrick heeft helemaal niets beloofd, maar heeft gezegd er over na te zullen denken. Hij leek niet echt enthousiast over het voorstel van Soundos.

Ik vind zijn reactie daar wel vreemd.
Als mol kan hij toch ook erop bedacht zijn dat vroeger of later iemand hem wat vuur onder de schenen gaat leggen, zeker Soundos die hem al sinds afl 3 als hoofdverdachte noemt.

Dat gehakkel en gestotter.. Ok hij was kennelijk overvallen maar het kwam er nogal zwakjes uit sws en nu dacht Soundos (of hoopte) dat hij erop terug zou komen. Hij heeft iig niet definitief nee gezegd, en de reden die hij ervoor gaf in de biecht kwam mij niet geloofwaardig over.

Als het echt zo ver gaat dat de mol foutieve informatie gaat geven (wat iemand hier elders suggereerde) naast al het jokergedoe denk ik echt dat ik volgend jaar niet meer ga kijken. Dan is de rol en de invloed van de mol op wie hoever gaat komen - vind ik - veel te groot. Ik heb sws nog steeds moeite met al die jokers, for one thing.    ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #37 Gepost op: 26-02-2011, 09:34:05 »
Als het echt zo ver gaat dat de mol foutieve informatie gaat geven

Ja dat ben ik wel helemaal met je eens. Hoe in hemelsnaam moet je anders weten "of de mol op school een jaar heeft overgeslagen" dan door het hem te vragen? Weinig kandidaten hebbn een leugendetector bij zich om te checken of het antwoord wel klopt.

Ik kan me voorstellen dat Soundos het nu graag wil weten aangezien deze vraag terug kan komen in de finale. Ik zou het ook net als jij echt heel oneerlijk vinden als Patrick erover zou gaan zitten liegen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #38 Gepost op: 26-02-2011, 10:26:34 »
Art hinkt nog wel een beetje op 2 gedachten: Karin/Patrick.
Ik denk dat hij de winnaar is en Patrick en Karin de andere 2 finalisten (met Patrick als Mol uiteraard). Dat ze nu al die twijfelbiechten in het programma stoppen zodat ze de winnaar weer eerder bekend kunnen maken.
...óf niet!

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #39 Gepost op: 26-02-2011, 10:48:50 »
Als het echt zo ver gaat dat de mol foutieve informatie gaat geven
Ja dat ben ik wel helemaal met je eens. Hoe in hemelsnaam moet je anders weten "of de mol op school een jaar heeft overgeslagen" dan door het hem te vragen? Weinig kandidaten hebbn een leugendetector bij zich om te checken of het antwoord wel klopt.

Dit kwam ik twee weken geleden tegen, is zo wel on-topic:

In the near future, we will see brain scan technology that can determine, without fail, if someone is telling the truth. Shortly thereafter, we will be able to buy mobile devices that perform the same task on the fly. In other words, we are on the verge of having all of our conversations constantly and instantly monitored for veracity. This would then spawn a counter-technology comprised of personal mind shields that keep oneself from being scanned (the use of which would, of course, imply that one is keeping secrets). The end result? Universal honesty, initially as a result of the duress of surveillance, will become the norm. Then, over time, this mode of thinking, communicating and behaving will become second nature. This will usher in the dawn of a new civilization. After thousands of years of human suffering, world peace and the long-fabled 'good will towards all men' will have finally arrived. The end of lying and cheating will also mark the end of scripted entertainment. So, you know, there'll be a downside. (Chuck Lorre Productions #326)
Facial expression, body language, context, interpretation!