Auteur Topic: Wie zit op wie?  (gelezen 16955 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #40 Gepost op: 26-02-2011, 19:13:36 »
Nou ja dit hoeft voor mij ook weer niet ::pinokkio::

De mol moet vooral vlot, goed en veel liegen. Maar niet desgevraagd over of hij een klas over heeft geslagen of niet. Andere kandidaten extreem bevoordelen is ook een taak voor de mol om juist te voorkomen. Natuurlijk bevoordeel je altijd wel kandidaten omdat de mol het spel moet meespelen. Maar als je kan en het onnodig is dan moet de mol niet liegen zoals over dit soort persoonlijke info.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #41 Gepost op: 5-03-2011, 16:12:13 »
Ik denk dat in dit topic wel verscholen ligt hoezeer Karin in haar pak genaaid is door de regie. Iedereen zit nu op de juiste mol. Het had dus nooit gekund dat Patrick, zonder vrij te geven dat hij inderdaad zelf de mol is, nog een groen scherm zou hebben gekregen. Een supervrijstelling was noodzaak.

Karin geeft dus braaf een joker maar de regie wist allang dat in de pot voor de loting maar 1 naam zat zodat de mol zichzelf zou ontmoeten. Wellicht had men vooraf nog wel een eerlijke loting voor ogen, namelijk bij conditie dat men nog niet massaal op de mol zou zitten.

Het kan ook nog zijn dat men dit boterbriefje voor de mol achter de hand hield voor deze noodsituatie. In een andere omstandigheid had men wellicht eerder voor contact met de mol kunnen gaan. Bijv. een aflevering eerder toen er nog tal van jokers rondgingen. Dat lijkt me meer een gelegenheid ervoor.

Meer opdrachten zijn geschikt (te maken) voor zo'n meeting want in feite stelt die niks voor: je krijgt slechts een brief. Dit jaar dus geen echte meet-the-moles :(
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #42 Gepost op: 5-03-2011, 23:09:43 »
Ik denk dat in dit topic wel verscholen ligt hoezeer Karin in haar pak genaaid is door de regie. Iedereen zit nu op de juiste mol. Het had dus nooit gekund dat Patrick, zonder vrij te geven dat hij inderdaad zelf de mol is, nog een groen scherm zou hebben gekregen. Een supervrijstelling was noodzaak.

Huhhh  ??? Als iedereen op Patrick zit en Patrick krijgt groen, dan zijn er toch gewoon drie mogelijkheden:
1. Hij is de mol
2. Hij is de mol niet, zit als enige goed en heeft dus uiteraard een groen scherm
3. Hij is de mol niet, maar zit net als de anderen fout, en heeft het geluk dat hij meer vragen goed had en daarom een groen scherm kreeg.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #43 Gepost op: 6-03-2011, 01:42:45 »
Huhhh  ??? Als iedereen op Patrick zit en Patrick krijgt groen, dan zijn er toch gewoon drie mogelijkheden:
1. Hij is de mol
2. Hij is de mol niet, zit als enige goed en heeft dus uiteraard een groen scherm
3. Hij is de mol niet, maar zit net als de anderen fout, en heeft het geluk dat hij meer vragen goed had en daarom een groen scherm kreeg.

Lijkt mij ook...
Vergelijk Jon in serie 9 (toen zaten immers evenveel mensen op de goede mol en was er ook een vrijstelling in het spel in dit stadium). Die kreeg 'braaf' een groen scherm ondanks alle mooie molbiechts dat hij op Anniek zat. Hij had daarvoor echt geen vrijstelling nodig... ::)

Overigens geldt dit voor elke mol in dit stadium, (vrijstelling of niet) - de mol krijgt sws groen, uiteraard - en uiteraard gaat dat dan niet over degene waar hij of zij op zegt te stemmen.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #44 Gepost op: 6-03-2011, 12:20:22 »
Ik denk dat in dit topic wel verscholen ligt hoezeer Karin in haar pak genaaid is door de regie. Iedereen zit nu op de juiste mol. Het had dus nooit gekund dat Patrick, zonder vrij te geven dat hij inderdaad zelf de mol is, nog een groen scherm zou hebben gekregen. Een supervrijstelling was noodzaak.

Maar zouden ze dat ooit toegeven ?
Spelletje ?! - It's a way of life !