Auteur Topic: Wie zit op wie?  (gelezen 16954 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Wie zit op wie?
« Gepost op: 15-01-2011, 18:10:15 »
Ik vind het een opvallend seizoen. Alles wijst (te?) overduidelijk op Pepijn, van begin af aan. Maar hoe kan Hanna er dan uitvliegen? Naar mijn mening is te sterk aangezet / breed uitgemeten dat Hanna Pepijn als nr. 1 mol had. Ik vermoed dat alle 9 op Pepijn hebben ingevuld wat hem natuurlijk een bijster slechte mol maakt. Tot nu toe hebben we m.i. dit kunnen optekenen:

Karin zit op Pepijn, Art en Jan
Myrianna zit op Pepijn, Karin en verder Hanna/beetje Patrick
Anna zit op Pepijn, Art en Patrick
Patrick zit op Pepijn, Karin en Soundos
Soundos zit op Pepijn, Patrick, Art en Anna

De buitenbeentjes zijn
Horace zit op ??? maar had 4 jokers
Jan zit op ??? en heeft ??? jokers ingezet
Art zit op ??? en heeft ??? jokers ingezet

Vreemd is natuurlijk dat Jan op 1 iemand heeft ingezet, het lijkt Art, en niet te zien was dat hij jokers inzette. Toch is het redelijk te verklaren. Immers Art was schaduwmol, ook een vraag fout bij het schilderij, ook een man, ook bij de laatste 3 van de laser etc. Aangezien Jan "zichzelf gaat tegenkomen" verwacht ik dat zijn mol Art uit het spel gaat vliegen en hij dus een nieuwe mol moet zoeken. Er zijn nog wel wat jokers in het spel maar het meeste is alleen geldig voor aflevering 4. Met Pepijn als mol zal er sowieso nu een man moeten gaan tenzij de dames opeens gaan zweven.


De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #1 Gepost op: 15-01-2011, 18:23:37 »
Maar hoe kan Hanna er dan uitvliegen?
Hanna heeft gespreid.
The British are not impressed.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #2 Gepost op: 15-01-2011, 18:24:53 »
Hanna heeft gespreid.

Hanna vertelde bij de roodshow dat ze op Art, Horace en Pepijn heeft gespreid en dat ze daardoor afviel. Toen ze het rode scherm zag wist ze wie de mol echt was, en dus niet één van die 3 mannen...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #3 Gepost op: 15-01-2011, 18:47:01 »
Ik vind het een opvallend seizoen. Alles wijst (te?) overduidelijk op Pepijn, van begin af aan. Maar hoe kan Hanna er dan uitvliegen? Naar mijn mening is te sterk aangezet / breed uitgemeten dat Hanna Pepijn als nr. 1 mol had. Ik vermoed dat alle 9 op Pepijn hebben ingevuld wat hem natuurlijk een bijster slechte mol maakt. Tot nu toe hebben we m.i. dit kunnen optekenen:

Denk niet dat iedereen het met je eens is met je bewering dat alles overduidelijk op Pepijn wijst.
 :-X
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #4 Gepost op: 15-01-2011, 18:51:42 »
Inderdaad... Naast Pepijn lijken er ook tientallen aanwijzingen te zijn naar Art, Anna, Horace en Miryanna!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #5 Gepost op: 16-01-2011, 20:29:51 »
Hanna vertelde bij de roodshow dat ze op Art, Horace en Pepijn heeft gespreid en dat ze daardoor afviel. Toen ze het rode scherm zag wist ze wie de mol echt was, en dus niet één van die 3 mannen...

Misschien wel Anna, haar vriendin? Misschien heeft ze die onderschat? Verder zou ik echt niet weten wie ze anders als mol zou moeten zien..
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #6 Gepost op: 17-01-2011, 12:04:07 »
Nou ja ik probeer inderdaad een beetje uit te viegelieren hoe het kan dat Hanna op Pepijn zat maar er toch uitvliegt. En het kan.

Verder vond ik wel opvallend dat Patrick zei dat iedereen hem vertelt op wie ze zitten en dat ze dan vertellen dat ze op Karin zitten (op wie hij zelf ook zit).

Maar vervolgens stemt verder alleen Myrianna op Karin. Dus ze nemen hem in het ootje. Of Art en Jan zitten toch ook op haar en Jan dan uitsluitend.

Anna en Soundos verdenken Patrick zelf dus zullen hem niet echt in vertrouwen nemen.

Wat wel leuk is dat je er zo wat koppeltjes uit kunt halen. Anna staat even alleen nu. Patrick zal dan teamen met Myrianna. Karin is een beetje de mater familias of zal trekken naar Soundos. Jan/Art is welbekend net als Pepijn/Horace.

Belangrijk nu is, wie vliegt er donderdag uit? Want het overblijvende teammaatje krijgt dan wel een sterke verdenking op zich aangezien de uitvlieger daar niets op heeft ingevuld.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #7 Gepost op: 17-01-2011, 12:25:50 »
Waarom zou iemand niets op zijn maatje invullen? Je kunt toch best je maatje verdenken. Misschien zelfs naar iemand toetrekken om meer te weten te komen.
In seizoen 2005 ging Marc-marie ook al snel Yvon verdenken.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #8 Gepost op: 25-01-2011, 17:59:57 »
* Hanna: noemt blijkbaar op de roodshow Horace, Art en Pepijn als mol op de eindtest / tijdens aflevering 1 Horace als Mol
* Karin: vult in test 3 niet volledig Horace in maar blijft keurig netjes vol spreiden / noemt Pepijn, Art en Jan in test 2
* Anna: heeft het over Art, Pepijn en Patrick maar voegt in afl 3 opeens Karin en Soundos toe als haar verdachten
* Art: zegt over 3 mensen te spreiden maar blijft wat mij betreft even vaag als Horace en Jan… Art vertrekt??
* Horace: heeft het in aflevering 1 over Molletje Patrick     * Jan: zegt tijdens de tests nooit wie hij verdenkt (vml. Karin of Art)
    * Miryanna: verdenkt Hanna, Karin, Pepijn en Patrick in test 2 en noemt Karin in test 3
    * Patrick: noemt Anna, Karin, Pepijn en Soundos als eerste verdachten en noemt Pepijn als verdachte in de derde test
    * Pepijn noemt alleen vertrouwelingen; Horace en Patrick
    * Soundos: heeft het over Patrick, Pepijn, Art en Anna  en heeft Patrick als hoofdverdachte
 


De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #9 Gepost op: 25-01-2011, 21:55:08 »
In seizoen 2005 ging Marc-marie ook al snel Yvon verdenken.
En nog steeds vrinden...
Wat een heerlijk seizoen was dat!
"Isabel...ge hoeft nie' zo te schreeuwen!"

Sorry, back to topic.. ;)
Omnia vincit amor

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #10 Gepost op: 25-01-2011, 23:04:15 »
Ik ga er eigenlijk altijd vanuit dat wat we ze horen zeggen tijdens de test, sowieso niet klopt. Dat is nou echt iets waar de montagemensen los mee gaan, om het spannend te houden/maken.

Trouwens, ook als je weet wie de mol is, kun je toch fouten maken in de test, he? Als je bijvoorbeeld niet goed opgelet hebt welke kleur sokken iemand aan had of waar hij/zij zat tijdens het eten.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #11 Gepost op: 26-01-2011, 00:02:50 »
Ik ga er eigenlijk altijd vanuit dat wat we ze horen zeggen tijdens de test, sowieso niet klopt.
Edoch:
Diegene die geen namen noemt vliegt er uit...

*meestal*
Omnia vincit amor

Offline Melo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #12 Gepost op: 26-01-2011, 00:25:56 »
Nou ja ik probeer inderdaad een beetje uit te viegelieren hoe het kan dat Hanna op Pepijn zat maar er toch uitvliegt. En het kan.

Verder vond ik wel opvallend dat Patrick zei dat iedereen hem vertelt op wie ze zitten en dat ze dan vertellen dat ze op Karin zitten (op wie hij zelf ook zit).

Maar vervolgens stemt verder alleen Myrianna op Karin. Dus ze nemen hem in het ootje. Of Art en Jan zitten toch ook op haar en Jan dan uitsluitend.

Anna en Soundos verdenken Patrick zelf dus zullen hem niet echt in vertrouwen nemen.

Wat wel leuk is dat je er zo wat koppeltjes uit kunt halen. Anna staat even alleen nu. Patrick zal dan teamen met Myrianna. Karin is een beetje de mater familias of zal trekken naar Soundos. Jan/Art is welbekend net als Pepijn/Horace.

Belangrijk nu is, wie vliegt er donderdag uit? Want het overblijvende teammaatje krijgt dan wel een sterke verdenking op zich aangezien de uitvlieger daar niets op heeft ingevuld.
Anna is meer met Miryanna lijkt me, Patrick eerder nogal alleen. Ligt ook minder in de groep denk ik.

Offline Ycaris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #13 Gepost op: 26-01-2011, 02:07:22 »
Nou ja ik probeer inderdaad een beetje uit te viegelieren hoe het kan dat Hanna op Pepijn zat maar er toch uitvliegt. En het kan.
Het lijkt inderdaad te kunnen. Waarschijnlijk als je precies verkeerd spreidt ofzo. En dat vind ik eigenlijk wel een mankement van de test zoals die uitgevoerd wordt. Het is volgens mij al vaker voorgekomen dat iemand die redelijk goed in de richting zat met verdenken er uit vloog, terwijl een ander de echt mol al als mol volledig had afgeschreven en er toch in mocht blijven.

Wat dat betreft ben ik erg blij met de methode die Daisy gebruikt bij de Virtuele Mol. Daar moeten we steeds een namenlijstje inleveren met bovenaan je sterkste molverdenking en onderaan degene die je helemaal niet verdenkt. Hoe lager de mol, hoe minder punten.
Het jammere is natuurlijk wel dat het dan niet meer nodig is om op elkaars sokken te letten  ::rofl::
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #14 Gepost op: 26-01-2011, 02:28:35 »
Anna is meer met Miryanna lijkt me, Patrick eerder nogal alleen. Ligt ook minder in de groep denk ik.

Volgens zichzelf is hij heel 'populair' en vertellen mensen hem alles...  ::)
In de serie blijkt dat wat ze hem vertellen en wat wij voorgeschoteld krijgen aangaande hun werkelijke verdenkingen en meningen nogal ver uiteen ligt.
Ook krijgt hij maar bijzonder weinig respons van de groep op zijn suggesties.

Ik vraag me af of Patrick's zelfbeeld altijd zo off is of dat hier iets anders aan de hand is. Either way, mocht hij de mol blijken krijgt hij het nog zwaar in komende afleveringen, vermoedelijk (o.a. door niet goed liggen in de groep en/of verdenkingen van mensen).  ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #15 Gepost op: 26-01-2011, 11:20:54 »
Idd, mensen kunnen Patrick best een hoop vertellen, en hij is ook door de groep gekozen als penningmeester (dus iemand die ze vertrouwen!). Maar ook wordt hij door Miryanna de 'geniale outsider' genoemd. En ik kan niet echt zien met wie hij nu het meeste omgaat. Verder was Patrick degene die met Art beweerde dat bijna iedereen op Karin zat, terwijl we van de groep heel andere verdenkingen hebben gehoord. Ik geloof dat hij als mol een goeie zou zijn, maar ik blijf twijfelen of hij het ook daadwerkelijk is! En wat hij verder kan bereiken als mol - hij moet dan heel subtiel blijven.
Tell me what your telescope says

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #16 Gepost op: 26-01-2011, 11:25:52 »
Patrick doet ook hedentendage nog dingen met Art&Jan dus dat zijn wel bloedbroeders hoor. Niet bepaald mollig want die zijn inderdaad solitair. Of ze worden het heel gauw doordat hun partner er meteen uitvliegt (Horace!).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #17 Gepost op: 26-01-2011, 14:12:19 »
Verder was Patrick degene die met Art beweerde dat bijna iedereen op Karin zat, terwijl we van de groep heel andere verdenkingen hebben gehoord.

Niet helemaal waar. Miryanna heeft Karin als hoofdverdachte en Karin staat ook hoog bij Anna. We weten natuurlijk niet op wie Jan tunnelt, maar dat is vermoedelijk Art of Karin.
Daarentegen is Karin in de eerste twee afleveringen (vrijwel) niet genoemd als verdacht.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #18 Gepost op: 26-01-2011, 22:07:12 »
Niet helemaal waar. Miryanna heeft Karin als hoofdverdachte en Karin staat ook hoog bij Anna. We weten natuurlijk niet op wie Jan tunnelt, maar dat is vermoedelijk Art of Karin.
Daarentegen is Karin in de eerste twee afleveringen (vrijwel) niet genoemd als verdacht.
Patrick liet zich daarover ook uit in aflevering 2, toen er nog geen Karin-verdenkingen te zien waren... Dus dat bedoelde ik.
Tell me what your telescope says

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Wie zit op wie?
« Reactie #19 Gepost op: 26-01-2011, 22:35:16 »
Patrick liet zich daarover ook uit in aflevering 2, toen er nog geen Karin-verdenkingen te zien waren... Dus dat bedoelde ik.

Je hebt zonder meer gelijk. Ik dacht even niet na schijnt het  ::ohno::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.