Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 71794 keer)

Offline Riannetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #20 Gepost op: 4-02-2011, 00:05:38 »
Zei Jan tijdens de test niet dat ie op Soundos zat?
Vanwege de hints naar Soundos (intro, en tweet over 6 paarden en 1 mol) dacht ik aan haar. Maar als Jan op Soundos stemde, en er nu uit is, kan het Soundos niet zijn.
Ik ben eventjes in de war.  ???

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #21 Gepost op: 4-02-2011, 00:06:23 »
Waarom kijk je op 10.00 minuten? Het is toch het elfde seizoen?
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #22 Gepost op: 4-02-2011, 00:06:35 »
Pieter Jan: Nicarugua. jullie TWEEDE stop in midden Amerika? betekent dit dat er nog een 3e land aangedaan gaat worden?
Of is er toch iets met de 2 cq iets dubbel zijn.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #23 Gepost op: 4-02-2011, 00:07:32 »
Toch zit ik ook nu nog steeds op Pepijn.

Offline addict

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • widm addict
Re: Aflevering 5
« Reactie #24 Gepost op: 4-02-2011, 00:09:13 »
Toch zit ik ook nu nog steeds op Pepijn.

ik ook....
I'm confused... Wait, maybe I'm not..

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #25 Gepost op: 4-02-2011, 00:15:08 »
Zei Jan tijdens de test niet dat ie op Soundos zat?
Vanwege de hints naar Soundos (intro, en tweet over 6 paarden en 1 mol) dacht ik aan haar. Maar als Jan op Soundos stemde, en er nu uit is, kan het Soundos niet zijn.
Ik ben eventjes in de war.  ???

Jan schrijft in zijn mollendagboek dat hij al 4 afleveringen lang blind voor één persoon ging. Zijn antwoorden in de kerk suggereerden dat hij op Art zat. Over Soundos lijkt me weer een stukje creatieve montagne van onze WIDM crew. ::jaja::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5
« Reactie #26 Gepost op: 4-02-2011, 00:15:25 »
Waarom kijk je op 10.00 minuten? Het is toch het elfde seizoen?
Na aanleiding van Tien Tien, en omdat in afl. 1 op minuut 10.00, tijdens de busopdracht, twee handen in de lucht worden gegooid, wat 2 x 5 = Tien.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5
« Reactie #27 Gepost op: 4-02-2011, 00:19:05 »
Onze 'ineens' spaanse vrouwelijke molkandidaat Soundos beschikt over vernuftige technologie...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #28 Gepost op: 4-02-2011, 00:21:37 »
PJ zei in het begin van de serie: volg het geld. Moeten we dit nu letterlijk gaan nemen en dat Patrick de mol is als beheerder van de pot?

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #29 Gepost op: 4-02-2011, 00:26:06 »
Jeeej de site doet het weer..  ::tandpastasmiley::
Leuke aflevering en ik heb m'n pool goed  :D

Ik blijf nog steeds bij mijn mol patrick. Foto nemen van 2 tasjes en 1 kladblokje.. En zelfs dat gaat fout!! Art zie je ook veel verdachte dingen doen, maar dat ligt er juist zo dik bovenop.. Zeker ook door de grote voorsprong op de pool van de .nl site.

En wat een weer zeg, tjeeesus mina.. Hadden ze het vorig jaar nog wel luxe zeg in Japan.. Geen regen niks..

En Soundos zit er nog in! Jeej  :D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #30 Gepost op: 4-02-2011, 00:33:31 »
Ik dacht echt Soundes gaat weg, Poll goed. Behoorde even tot de mensen die er even niet bij wouden zijn. Maar op het moment van groen moest het wel Jan moest zijn. Heb een aantal keer Jan aangewezen, maar uitgerekend vorige week en deze week niet. Er maar liefst 2500 in de pot gebracht en dat vind ik veel.  Al hoewel: Er was niemand die op het idee kwam om de hele jackpot aan Pieter Jan Te geven na de auto rit. Hij had nog zo gezegd: All het geld.

De enige 2 die even wat stuip trekkingen leek te hebben bij de gitaar speler waren Art en Anna.
Iedereen wees meteen Anna aan, na mijn mening plijt dit haar toch vrij. Maar dat ze het dan weer over een te lage Jackpot heeft.

Uit de auto opdracht kan je veel uithalen denk ik. Ik dacht tijdens het kijken dat de mol zit in de auto met Jan, Pepijn, Soundes. Maar aangezien Jan nu weg is, Pepijn volgende week misschien zou Soundes dan in aflevering 7 vertrekken. Al hoewel ik haar net als Karin een beetje weinig vind doen. Maar vind Karin met name wel een type van: Het regend heel erg, laat maar vandaag. Anna ook in het groepje Pepijn ?? wat zo overduidelijk in beeld is. Art is de schakel tussen Jan en Patrick.

De regen had gebruikt kunnen worden door Patrick om het geld niet te pakken zonder Art op de hoogte te stellen. Maar misschien vind hij het wel fijn om lekker een vertrouwensband met band  Art te maken en hem volgende week te laten vallen. Patrick zit op de goede mol misschien, Art niet. Als Art Jan had en Jan Art en Jan niet iets minder snel was met de test.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2011, 00:39:54 door Pierce_Brosnan »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5
« Reactie #31 Gepost op: 4-02-2011, 00:37:13 »
In de biecht inclusief aflevering 5.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #32 Gepost op: 4-02-2011, 00:38:06 »
Waarom zegt Pepijn: "Je mag er niet af! Je mag er niet af" tijdens de opdracht en "stiekem" tijdens de biecht over de situatie dat Anna kokertjes van de grond wil pakken bij de koeien?

Het geld is toch in de pot gekomen, dus het mocht. Hoe komt Pepijn aan de wijsheid dat het niet zou mogen en de manier waarop stiekem is.  
Weet je het niet, antraciet

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #33 Gepost op: 4-02-2011, 00:38:41 »
Verder weer een toffe aflevering. Leuke opdrachten, veel chaos (regen, onweer) en een onverwachte exit voor Jan. En dat met 3! jokers! Maar als Jan echt op Art zat, lijkt het onwaarschijnlijk dat Art de Mol is. Toch blijf ik op Art, met een enorm schuin oog richting Pepijn.

Ik denk dat je het 'als' wel weg kunt laten hoor.  ;)
Uit alles tot nu toe bleek dat hij op Art zat en ook al een tijdje alles op hem inzette.
Een plotselinge switch naar Soundos (althans dat leek tussen de regels een beetje gesuggereerd te worden) is zeer onwaarschijnlijk imho temeer daar hij dan toch zeker z'n jokers in had moeten zetten aangezien hij voorheen op Art heeft ingezet (gezien biechts en mollenboekjes opdracht in de kerk).

Leuke aflevering, erg gelachen met name in opdracht 1 en 2.. die foto's..  ::rofl::

En de arme half verzopen kandidaten..

Soundos is nu ook zeer onwaarschijnlijk geworden als mol imho.
Een opdracht niet doen vanwege hoogtevrees is een beetje flauw als mol maar kan nog wel.
Maar nu alweer een opdracht gewoon terzijde schuiven - gewoon niet deelnemen en dan ook nog zeggen dat je dat doet omdat je de opdracht niet wilt verstieren (  ;D ) .. tja..

Soundos dus mol-af imho.

Goed.. Pat en Pep deden wazig maar ook dingen goed. Moet het allemaal nog eens herbekijken.
Als Pep nog steeds Karin noemt hoe kan het dan dat hij er nog inzit..?? Omdat ze bij Pat in de jeep zat??Maar waarom valt Jan dan af die mogen we aannemen dezelfde antwoorden had (als het antwoorden waren die voor iedereen in die jeep golden) aangezien die op Art zat.  ???

Beetje verwarrend.  ::) Nog maar eens kijken..
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 5
« Reactie #34 Gepost op: 4-02-2011, 01:07:10 »
Pieter Jan: Nicarugua. jullie TWEEDE stop in midden Amerika? betekent dit dat er nog een 3e land aangedaan gaat worden?
Nee, dat betekent dat ze al een EERSTE stop hebben gehad :P

Niets duidt op een derde land, terwijl in afl 1 wel een tweede land werd gesuggereerd. Als ze dan toch al een beetje weggeven dat er een tweede land komt, dan zouden ze ook nog wel hinten op een derde land. Maar er is werkelijk niets dat daarop duidt, dus ik verwacht geheel geen derde land.
Tenzij ze hier in Nederland weer de terugblikafl opnemen, ja, dan is Nederland het derde land in afl 11.
The British are not impressed.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #35 Gepost op: 4-02-2011, 01:08:22 »
Even dit, dit maal 3 uur gewacht voor ik op de site kon, maarrrrr (Soundosstem;)): vorige week ging dat fantastisch dus ik klaag niet!
Geweldige aflevering!
Waar moet ik beginnen? Heb 6 A4-tjes;)
ok, van het hart:

Art too obvious (veel te verdacht, als hij het is eet ik mijn bed op ;)!, molt te veel)!
Pepijn lijkt me theatraal, aardige jongen, maar te theatraal in emo's.
Soundos gaat niet rijden maar wordt niet verdacht gemaakt in productie...alleen:"Jammer; je mist wat"/Pat).
Soundos komt van links in leader, ik krijg de rillingen..."van de regen in de drup": herhalen?
Pepijn wordt te verdacht gemaakt m.i. tijdens "koeienvangen".
04.07 Soundos spreekt Spaans, ole;) -@ 26.58 ontdekt door Patrick-.
Daarna geeft Soundos Pat. aan een foto te maken van de lolly's...zie haar website :)
04.37 "In dit licht ziet het er super lekker uit jongens"-Pep kookt-. Mol ziet het licht?
07.20 Pep weet in ene niet waarom hij in dat groepje is gekozen ("omdat ik lang haar heb"...terwijl bv Jan hem duidt als een goed rijder).
07.28 brandmerk op koe "ZV"?
08.12 wederom brandmerk te zien, of is het ZW..zie eerdere hints zwart/wit?
09.42 Anna: "Tunnel", en om 11.12 wederom..
14.36 Pep: "Je mag er niet af" tegen Anna als zij een koker pakt...= niet waar. Mollen van pep??
17.45 "83 soorten regen" (Art).
26.08 Patrick neemt foto, is hij bijziend? -mol?-: zo dichtbij!
27.28 Soundos foto in boezem..kan zich niet ontwikkelen in licht..haha, "moet nog gebeuren";)
28.03 Pep. zegt dat 1 vd "mannetjes" engels sprak, terwijl hij met Soundos samen is, die goed Spaans spreekt maar dat niet aan Pep. laat merken.
29.44 Anna foto benoemen: "bezeten" volgens mij niet in gedicht te vinden.
34.27 Pep. kijkt theatraal op horloge..heeft hij die wel op dat moment om?
36.15 wie knalt deur voor Anna dicht (moet eigenlijk in grappige momenten topic, sorry)
36.44 "of een dikke vette mollenstreek", terwijl Patrick in beeld is. -ik ben ook dik en vet dus mag dit zeggen dunkt me;)-
36.52 shirt Pep:" I -hartje- my wife", is schattig, meer niet denk ik.
37.28 lampen 2e auto branden niet, verder overal in shots wel.
37.54 Pep loopt ietwat geacteerd ri. camera met briefje..wederom theatraal, -sorry-.
38.06 Anna in achteruitkijkspiegel te zien, je hoort: "Blijven kijken!"
39.21 "We kunnen Mollen he?"..Pat naar Art. Is dit de Mol die een beroep doet op een kandidaat?, zoals beloofd door PJ in afl. 1?
42.17 Pep heeft geen horloge om.
43.06 duif in lamp, wederom vogels dees' aflevering (in gedicht en in beeld).
Heiligen beelden, St Anna?
Is de Mol daadwerkelijk links? Zoals in scherm werd getoond?
-Karin rechts
-Art rechts
-Pep zou kunnen.
-Rest gaan we (lees: ik) achterhalen;)
41.32 anna weet precies hoeveel in kas.
Pfft, wat een zalige aflevering!
Aan de slag!


« Laatst bewerkt op: 4-02-2011, 02:56:42 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #36 Gepost op: 4-02-2011, 01:51:05 »
Zei Jan tijdens de test niet dat ie op Soundos zat?
Vanwege de hints naar Soundos (intro, en tweet over 6 paarden en 1 mol) dacht ik aan haar. Maar als Jan op Soundos stemde, en er nu uit is, kan het Soundos niet zijn.
Ik ben eventjes in de war.  ???
M.i. wat vaag hoor, niet duidend..(Jan's biecht bedoel ik;)).
« Laatst bewerkt op: 4-02-2011, 02:21:03 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #37 Gepost op: 4-02-2011, 02:02:33 »
Gedicht Ruben Dario:

Far Away 

 Ox that I saw in my childhood, as you steamed
in the burning gold on the Nicaraguan sun,
there on the rich plantation filled with tropical
harmonies; woodland dove, of the woods that sang
with the sound of the wind, of axes, of birds and wild bulls:
I salute you both, because you are both my life.

You, heavy ox, evoke the gentle dawn
that signaled it was time to milk the cow,
when my existence was all white and rose;
and you, sweet mountain dove, cooing and calling,
you signify all that my own springtime, now
so far away, possessed of the Divine Springtime.

 
 


poemhunter.com
« Laatst bewerkt op: 4-02-2011, 02:24:28 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #38 Gepost op: 4-02-2011, 02:19:11 »
Tja.. Dit lezende..

Op het risico af dat ik nu verder een tunnel inga..  :-[

Als Pepijn's verjaardag idd een hint is (gezien 33-34, verjaardag, hotelkameropdracht) :

Zijn astrologische teken is een stier. (cow-herding / veedrijven, 'the ox' in het gedicht).

Maar dit zit wat mij betreft al echt gevaarlijk dicht bij doelredeneren en zien wat je wilt zien. Dus..  :-X

Het klonk trouwens zooooveel beter in het Spaans..  ::love::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #39 Gepost op: 4-02-2011, 03:40:33 »
Het klonk trouwens zooooveel beter in het Spaans..  ::love::
Kan het (nog) niet vinden...:)
« Laatst bewerkt op: 4-02-2011, 03:43:56 door Loebas »
Omnia vincit amor