Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 71790 keer)

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #40 Gepost op: 4-02-2011, 07:17:43 »
Lag de website er een tijdje uit? ???

Dat is wekelijks zo, de website moet echt eens wat doen hieraan.. heel irritant.

De website lag er inderdaad helemaal uit...de afgelopen weken is er hard aan gewerkt om de website weer optimaal te laten werken en dat leek tot gisteravond ook gelukt te zijn. Wat er gisteren precies aan de hand is geweest geen idee! maar we doen ons best en balen zelf ook enorm!!!
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 5
« Reactie #41 Gepost op: 4-02-2011, 07:33:11 »
Leuk dat de foto-opdracht uit WIDM Junior (alleen op de link klikken als je al weet wie de Mol toen was) er in zat. Prachtige reeks was dat, jammer dat het bij die ene gebleven is. Daar koos de Mol een lastig woord om uit te beelden, waar ook nog eens een hint in zat. Zou dat nu ook zo kunnen zijn? (Harmonie was wel het lastigste om uit te beelden denk ik. Maar een hint zie ik er niet zo snel in.)

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 5
« Reactie #42 Gepost op: 4-02-2011, 07:38:08 »
39.21 "We kunnen Mollen he?"..Pat naar Art. Is dit de Mol die een beroep doet op een kandidaat?, zoals beloofd door PJ in afl. 1?

Art vroeg dit toch aan Patrick?
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline .Mara.

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #43 Gepost op: 4-02-2011, 07:50:58 »
Zeker niet. Patrick aan Art. Waarop Art in biecht zei dat hij eens wou zien wat Patrick deed als Art toestemde.

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #44 Gepost op: 4-02-2011, 08:34:36 »
Wat mij opviel was dat bij het veedrijven Patrick het weer eens best goed vond gaan, maar toch
aan het eind heeft zijn groep weer geen cent bijgedragen .

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #45 Gepost op: 4-02-2011, 09:37:33 »
Waarom zegt Pepijn: "Je mag er niet af! Je mag er niet af" tijdens de opdracht en "stiekem" tijdens de biecht over de situatie dat Anna kokertjes van de grond wil pakken bij de koeien?

Het geld is toch in de pot gekomen, dus het mocht. Hoe komt Pepijn aan de wijsheid dat het niet zou mogen en de manier waarop stiekem is.  

Ik heb  hier op iets dergelijks ook al gereageerd op het Pepijn-forum. Het is voor mij ook een aanwijzing hoewel je deze opmerking ook uit gezond verstand gekomen kan zijn.
Pepijn kan namelijk paardrijden, dat wordt gezegd en dat is ook heel duidelijk te zien. (In tegenstelling tot een Jan bijvoorbeeld, die wel durft maar absoluut geen ervaring heeft.) Dus als Pepijn kan paardrijden heeft hij er ook wel wat verstand van. Verstand van grote dieren en wat die in een kudde kunnen doen. Dan kunnen ze heel gevaarlijk zijn. Ik heb zelf ook wel eens in een weiland gestaan en dat er een lading paarden op mij af komt stormen. Dan ben je écht niet blij. En dan zijn paarden nog intelligenter dan koeien dus een kudde koeien, laat staan 1200! dat is gewoon levensgevaarlijk. Nu stonden de koeien op dat moment stil, maar kuddegedrag, ze kunnen elk moment besluiten te gaan rennen. En als jij dan niet op je knolletje zit dan ben je wel heel kwetsbaar!
Ik vond het ronduit een gevaarlijke opdracht. Ik ga er maar van uit dat de kandidaten van te voren wel uitleg hebben gehad over wat dingen, maar om ze dan zonder begeleiding met zoveel massa op weg te sturen.  ::ohno::
Ook Jan die 1 koe los drijft van de kudde, lijkt heel slim, maar kan heel gevaarlijk zijn. Wat als die koe ineens besluit terug te gaan naar de kudde wanneer jij naast je paardje staat om die koker te pakken. En dat jij dan net in de weg staat? Nou ik heb het een keer met een paard gehad, dat is maar nét goed gegaan.

Kortom, hoewel ik de actie van Pepijn wel als mollenactie kan duiden. Hoe moet je anders de kokers pakken als je niet van je paard af mag? Het was misschien niet geheel op die manier gezegd...
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Brinkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #46 Gepost op: 4-02-2011, 09:41:16 »
Ik heb  hier op iets dergelijks ook al gereageerd op het Pepijn-forum. Het is voor mij ook een aanwijzing hoewel je deze opmerking ook uit gezond verstand gekomen kan zijn.
Pepijn kan namelijk paardrijden, dat wordt gezegd en dat is ook heel duidelijk te zien. (In tegenstelling tot een Jan bijvoorbeeld, die wel durft maar absoluut geen ervaring heeft.) Dus als Pepijn kan paardrijden heeft hij er ook wel wat verstand van. Verstand van grote dieren en wat die in een kudde kunnen doen. Dan kunnen ze heel gevaarlijk zijn. Ik heb zelf ook wel eens in een weiland gestaan en dat er een lading paarden op mij af komt stormen. Dan ben je écht niet blij. En dan zijn paarden nog intelligenter dan koeien dus een kudde koeien, laat staan 1200! dat is gewoon levensgevaarlijk. Nu stonden de koeien op dat moment stil, maar kuddegedrag, ze kunnen elk moment besluiten te gaan rennen. En als jij dan niet op je knolletje zit dan ben je wel heel kwetsbaar!
Ik vond het ronduit een gevaarlijke opdracht. Ik ga er maar van uit dat de kandidaten van te voren wel uitleg hebben gehad over wat dingen, maar om ze dan zonder begeleiding met zoveel massa op weg te sturen.  ::ohno::
Ook Jan die 1 koe los drijft van de kudde, lijkt heel slim, maar kan heel gevaarlijk zijn. Wat als die koe ineens besluit terug te gaan naar de kudde wanneer jij naast je paardje staat om die koker te pakken. En dat jij dan net in de weg staat? Nou ik heb het een keer met een paard gehad, dat is maar nét goed gegaan.

Kortom, hoewel ik de actie van Pepijn wel als mollenactie kan duiden. Hoe moet je anders de kokers pakken als je niet van je paard af mag? Het was misschien niet geheel op die manier gezegd...
laat pepijn nou paardenvriend betekenen....

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #47 Gepost op: 4-02-2011, 09:42:48 »
Kan het (nog) niet vinden...:)

Allá lejos

Buey que vi en mi niñez echando vaho un día
bajo el nicaraguense sol de encendidos oros,
en la hacienda fecunda, plena de armonía
del trópico; paloma de los bosques sonoros
del viento, de las hachas, de pájaros y toros
salvajes, yo os saludo, pues sois la vida mía.

Pesado buey, tú evocas la dulce madrugada
que llamaba a la ordeña de la vaca lechera,
cuando era mi existencia toda blanca y rosada;
y tú paloma arrulladora y montañera,
significas en mi primavera pasada
todo lo que hay en la divina primavera.

Ruben Dario
« Laatst bewerkt op: 4-02-2011, 09:47:26 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Kleinmarleentje

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #48 Gepost op: 4-02-2011, 10:13:16 »
Ik ben al heel lang niet meer op dit forum geweest, mede omdat het me altijd nog wat verwarder maakt, haha.

Kan/wil iemand mij nog even in het kort uitleggen wat die hint is met Soundos gespiegeld? Dat snap ik niet helemaal.

Mijn beredenatie:

Pepijn: de Moltweet was: 'de Mol dichtbij' check maar eens even hoe vreselijk dichtbij Pepijn gefilmd is in de biecht! Daarnaast gaat hij als een malle door die koeien heen en zegt hij tegen Anna 'je mag er niet af!' En volgens mij zat hij in kamer 11 toen samen met Horace.

Karin: de letter 'K' is de 11e letter uit het alfabet (als we dan toch bezig zijn ;-)) en zij is gewoon te geniaal. Daarbij kon ze verdacht goed paardrijden! En ze is gewoon geniaal, hoewel als ze de mol is, doet ze me denken aan die vrouw van het jeugdjournaal die het een paar seizoenen geleden was.

Anna: Brengt veel geld op, maar het zal me niks verbazen als er in een opdracht nog wat geld uitgaat. (denk aan het bieden op prijzen, toen Inge de mol was)

Patrick: doet dingen steeds NET niet helemaal goed. Daarbij liep hij 8 meter op de touwbrug. 9=mol getal....

Kortom: spoor weer bijster.. Dankuwel ;-)

Offline Kittekat

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #49 Gepost op: 4-02-2011, 10:15:03 »
Nummerbord van één van de bussen was P641 664 (Pepijn, Soundos, Miryanna en Art) De voorste jeep (Soundos, Karin, Pepijn, Jan) had als nmmrbord: LE 16664

Steeds weer die drie zessen... Toeval??

(de achterste was LE 16619)
« Laatst bewerkt op: 4-02-2011, 10:20:26 door Kittekat »

Offline Bedee

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #50 Gepost op: 4-02-2011, 10:28:30 »
Vriendschap...

Een goeie peer die Patrick. Hoog knuffelgehalte. Die wil iedereen wel als vriend, eerlijk en vertrouwens waardig.
Maar stel.....
Patrick zoekt, door zijn uitstraling een mede partner (incrime) en vindt dus Art, die dan ook denkt, dat hij daar ook wel voordeel aan heeft, want zo is ie, en wordt daardoor een MEDE MOL zonder dat ie het weet. Dit verklaart dan meteen een aantal zaken..

Dus de MOL zoekt een vriend vindt de slimme (of niet dus) Art en....... hij kan doen wat ie wil zonder echt verdacht te worden.....

Offline Kittekat

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #51 Gepost op: 4-02-2011, 10:30:20 »
Ook opvallend vond ik een uitspraak van Pepijn bij de test:

"Art heeft behoorlijk zitten mollen,..... maar ik ben er bijna zeker van dat hij dat doet om de anderen te verwarren." Pas daarna voegt hij toe: "...mij te verwarren"

Dat onderscheid tussen de anderen en zichzelf.... een snel herstelde verspreking?

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #52 Gepost op: 4-02-2011, 11:12:36 »
Nummerbord van één van de bussen was P641 664 (Pepijn, Soundos, Miryanna en Art) De voorste jeep (Soundos, Karin, Pepijn, Jan) had als nmmrbord: LE 16664

Steeds weer die drie zessen... Toeval??

(de achterste was LE 16619)

Bij die nummerborden begon bij mij ook iets te kriebelen. Er is wel iets met die 666. Het getal van de duivel. Duivels..mols?
Is 11 ook niet een duivels getal? Als zijnde een priemgetal? (Meen me zoiets uit kruistocht in spijkerbroek te herinneren  :P)

Hmm en Art als medemol van Patrick? Dan had Patrick die laatste zak wel weggegooid. En dat heeft hij niet gedaan. Of zou hij dat als mol toch ook weer net té hebben gevonden? Mollen hebben wel vaker dingen weggegooid, maar inderdaad niet onder toezicht van iemand anders. Het kan ook zijn dat ze elkaar allebei hebben willen uittesten en dat geen van beiden de mol is.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #53 Gepost op: 4-02-2011, 11:17:31 »
Karin: de letter 'K' is de 11e letter uit het alfabet (als we dan toch bezig zijn ;-)) en zij is gewoon te geniaal. Daarbij kon ze verdacht goed paardrijden! En ze is gewoon geniaal, hoewel als ze de mol is, doet ze me denken aan die vrouw van het jeugdjournaal die het een paar seizoenen geleden was.


Karin goed paardrijden? Dat was mij niet meteen opgevallen. Het was zij toch die onhandig op dat paard klom? Zulke grote beesten waren dat niet... Hmm moet ik de aflevering eigenlijk voor terug kijken...
Het viel me vooral op dat Pepijn echt goed kon paardrijden (dat is niet alleen van een paar lesjes van tevoren hij zette echt relaxed dat galopje in.) en Jan vooral niet, maar die had wel lef haha! Hoe hij die galop in zette! Nou daar zou ik al van gaan spannen, deed hij niet, maar hij moet echt die rug recht doen hoor, hihi ziet er niet uit.  ;D Maar wel respect voor hem hoor, voor iemand die nog maar 1x op een paard heeft gezeten!
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #54 Gepost op: 4-02-2011, 11:18:43 »
Ook opvallend vond ik een uitspraak van Pepijn bij de test:

"Art heeft behoorlijk zitten mollen,..... maar ik ben er bijna zeker van dat hij dat doet om de anderen te verwarren." Pas daarna voegt hij toe: "...mij te verwarren"

Dat onderscheid tussen de anderen en zichzelf.... een snel herstelde verspreking?
Ik denk dat hij dat zei omdat je er niet vanuit kan gaan het de andere spelers ook verward heeft.

Offline Andreh6

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #55 Gepost op: 4-02-2011, 11:21:54 »
Wat mij opviel waren de beeldjes die in beeld kwamen tijdens het invullen van de test.
Zo zag je net nadat Jan zijn test invulde een beeldje van Jezus die vermoord werd (dacht toen al dat dat een hint was naar Jan's exit)
Vervolgens kwam er een beeldje in beeld van Maria. en toen kwam Soundos. zou dit een hint naar de mol zijn? ::oink::

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #56 Gepost op: 4-02-2011, 11:30:27 »
De heilige Maria als Mol? ::oink:: Het enige dat overeenkomt is de M...
Was er niet ergens een beeld van Judas? Dat lijkt me meer een hint naar de mol...

Edit: net even teruggekeken. Ik kan er zelf niet 100% zeker van maken dat het wel Jezus aan het kruis is. Is het niet een smekende Maria? En Maria met kind zie je bij meerdere kandidaten. Dat bruine houten beeld achter hun is volgens mij dus ook een Maria met kind.

Maar nog wat anders, ik ben een beetje aan het broeden nu.
Wat mij opvalt is dat in het intro de koeien met paarden opdracht voor komt alleen met een scene die je in de hele aflevering niet tegen komt. Namelijk een shot vanaf de paardenrug genomen. Als ze zulke spectaculaire beelden hebben, bijna alsof wij als kijker zelf rijden.. waarom gebruiken ze dit dan niet in de aflevering zelf? Want als je de moeite doet voor zo'n camera ergens op het zadel of op de kandidaat.. dan maak je daar toch meer gebruik van? En zijn over het algemeen (dit doe ik even uit mijn blote koppie) de beelden in het intro ook niet beelden die je wél uiteindelijk in een aflevering terug ziet komen?
Wie o wie zit er op dat paard in het intro? Een man aan de stem te horen...
« Laatst bewerkt op: 4-02-2011, 11:45:41 door Penthesileia »
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Bedee

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #57 Gepost op: 4-02-2011, 12:19:24 »
De heilige Maria als Mol? ::oink:: Het enige dat overeenkomt is de M...
Was er niet ergens een beeld van Judas? Dat lijkt me meer een hint naar de mol...

Edit: net even teruggekeken. Ik kan er zelf niet 100% zeker van maken dat het wel Jezus aan het kruis is. Is het niet een smekende Maria? En Maria met kind zie je bij meerdere kandidaten. Dat bruine houten beeld achter hun is volgens mij dus ook een Maria met kind.

Maar nog wat anders, ik ben een beetje aan het broeden nu.
Wat mij opvalt is dat in het intro de koeien met paarden opdracht voor komt alleen met een scene die je in de hele aflevering niet tegen komt. Namelijk een shot vanaf de paardenrug genomen. Als ze zulke spectaculaire beelden hebben, bijna alsof wij als kijker zelf rijden.. waarom gebruiken ze dit dan niet in de aflevering zelf? Want als je de moeite doet voor zo'n camera ergens op het zadel of op de kandidaat.. dan maak je daar toch meer gebruik van? En zijn over het algemeen (dit doe ik even uit mijn blote koppie) de beelden in het intro ook niet beelden die je wél uiteindelijk in een aflevering terug ziet komen?
Wie o wie zit er op dat paard in het intro? Een man aan de stem te horen...

Jan zat op het paard, hij droeg namelijk een camera, je ziet hem ook in beeld tijdens de aflevering.

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 5
« Reactie #58 Gepost op: 4-02-2011, 13:00:53 »
Kan iemand een screenshot maken van het portret naast de gitarist en Anna tijdens de gedichtopdracht. Ik vond het nogal wat weg hebben van Patrick.
Denk dat het al gelukt is...
« Laatst bewerkt op: 4-02-2011, 13:07:31 door ravelijn »

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #59 Gepost op: 4-02-2011, 13:05:16 »
Karin kon niet paardrijden, dat zei ze nadrukkelijk in een biecht. Pepijn kon het wel, en er was nog iemand: was dat Anna?
Tell me what your telescope says