Auteur Topic: Aflevering 5  (gelezen 71795 keer)

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #60 Gepost op: 4-02-2011, 13:07:37 »
Kan iemand een screenshot maken van het portret naast de gitarist en Anna tijdens de gedichtopdracht. Ik vond het nogal wat weg hebben van Patrick.


Dat is een portret van Ruben Dario [van het gedicht]

Iets jongere versie:


Edit: zie dat je al een screenshot gemaakt hebt... :)


« Laatst bewerkt op: 4-02-2011, 13:25:22 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 5
« Reactie #61 Gepost op: 4-02-2011, 13:16:56 »
Dat is een portret van Ruben Dario [van het gedicht]

Edit: zie dat je al een screenshot gemaakt hebt... :)


Volgens Google is DIT Ruben Dario! Lijkt er niet echt op.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 5
« Reactie #62 Gepost op: 4-02-2011, 13:42:38 »
Men, wat een regen! Wonderbaarlijk dat ze in het regenseizoen gaan filmen.

Soundos verliest molpunten door haar afwezigheid. Als mol wil je toch ten minste invloed hebben op het spel.
Patrick en Karel, en vooral de synergie tussen die twee viel me op. Karin zegt al snel dat ze door wil rijden en dat ze wellicht geld moeten laten liggen. Patrick komt hiertegen in opstand, behoorlijk onmols. Daarentegen doet Pepijn ook weer vreemd door met Anna het geld te gaan halen.

Patrick lijkt iets goed te willen maken na zijn catastrofes vorige week. Zo fanatiek als nu heb ik 'm nog niet bezig gezien. Qua gedrag blijft hij voor mij gelijk aan dat van Pepijn.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 5
« Reactie #63 Gepost op: 4-02-2011, 14:10:30 »
Ik zal wel de enige zijn, maar ik vond het niet zo'n heel geweldige aflevering. Er bleef niet veel hangen en ik mis toch ook wel wat humor in de groep. Ik vond ook na een tijdje de regen erg storend, wie heeft er verzonnen te gaan filmen in het regenseizoen??!

Soundos als mol geloof ik niet meer in. Art werd wel héél nadrukkelijk mollend in beeld gebracht. Pepijn en Patrick waren ongeveer even verdacht... Wel jammer dat Jan eruit ging, ik verdacht hem helemaal niet.

Trouwens, die vertrappelde koe was iets te lang in beeld, mensen van de montage..  :-\\
No Milk today???

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 5
« Reactie #64 Gepost op: 4-02-2011, 14:50:40 »
Zeker niet. Patrick aan Art. Waarop Art in biecht zei dat hij eens wou zien wat Patrick deed als Art toestemde.
Heb het helemaal verkeerd gezien :) Het was patrick aan Art :)
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline eselkaa

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #65 Gepost op: 4-02-2011, 15:36:52 »
Noem het tunnelvisie:
- De aflevering heet Land in Zicht. Als je de akker rooit dan is het land weer in zicht...
- Jan en Art maken bij de foto opdracht een foto van mannen in een regencape. De blauwe   
  regencape is bedrukt met het nummer 511....5e aflevering van 11e editie?
- Pepijn en Soundos komen terug bij PJ waarop PJ zegt de tijd is 32min55. Op 32min55 van deze
  aflevering heeft Anna het over Art.
- bij de test hangt achter de kandidaten een kleed waarop groot een paard staat waarop de
  berijder rode kleding draagt. Art draagt een rood shirt tijdens de paardrijd opdracht.
- bij de test van Art komt vraag 11 in beeld
- bij de uitslag van de test zijn Jan en Art over. Waarop Art, voordat de uitslag bekend is Jan
  al een schouderklop geeft. Terwijl hij er op dat moment ook zelf nog uit zou kunnen. Tenzij
  hij de Mol is.

Te ver gezocht? of toch Art?

« Laatst bewerkt op: 4-02-2011, 16:24:14 door eselkaa »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5
« Reactie #66 Gepost op: 4-02-2011, 18:29:42 »
Trouwens, weer een "11" @ 42:52 wanneer Patrick al bladerend in zijn molboekje langs de hotelkamerdeur met het bewuste nummer loopt...


Zie pagina 1 van dit topic!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #67 Gepost op: 4-02-2011, 18:42:05 »
Ik zal wel de enige zijn, maar ik vond het niet zo'n heel geweldige aflevering. Er bleef niet veel hangen en ik mis toch ook wel wat humor in de groep. Ik vond ook na een tijdje de regen erg storend, wie heeft er verzonnen te gaan filmen in het regenseizoen??!

Ben ik niet met je eens, heb de aflevering 2x gezien en er zitten wel degelijk veel leuke dingen in. Ik vond zelf die opdracht met de koeien best spectaculair en de lol die ze hadden met die jeeptocht was erg leuk om te zien. Die regen leverde wel wat nadeel op met het maken van de foto's maar ik vond het juist grappig hoe ze door die plassen moesten ploeteren (weer eens wat anders). Hoop natuurlijk wel dat de regen wat minder wordt. Ik zal zeker niet vergeten hoe Jan achter die koe aan galoppeert, echt dapper. En hoe Karin na al dat gezeik over de tijd door Patrick voor Miss Marple wordt uitgemaakt. Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vond het wel een geslaagde aflevering! ::ok::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 5
« Reactie #68 Gepost op: 4-02-2011, 19:01:44 »
Gisteren was weer een mooie aflevering, al vind ik hem wel de minste van het seizoen tot nu toe. Ik vond de opdrachten wat weinig gevarieerd overkomen, al zijn ze kwa concept natuurlijk wel vrij verschillend. Ik heb een beetje het gevoel dat er door de weersomstandigheden een opdracht geschrapt is en vervangen door iets anders.

De opdracht met de koeien vond ik het toppunt van de uitzending, al verliep het een beetje chaotisch.

Ik denk dat ik nog lastig kan volhouden dat Anna de mol is. Komende dagen maar een keuze maken tussen Pepijn, Art en eventueel nog Karin.

In het "volgende week"-stukje van aflevering 4 zater volgens mij trouwens weer beelden die niet terug kwamen in de aflevering. Misschien dat we toch daar iets mee moeten m.b.t. "zoek de verschillen, vindt de mol".

Offline Debby75

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #69 Gepost op: 4-02-2011, 19:09:29 »
Ik wil toch nog even terugkomen om de genoemde getallen 666. Ik denk dat er echt wel iets mee wordt bedoeld. In afl. 1 heeft Art hotelkamer 6. Ik ben er echter nog niet aan toegekomen om de eerdere uitzendingen terug te kijken op zoek naar meer zessen in relatie met Art. Ik heb hem nog steeds als hoofdverdachte. Juist omdat hij te opzichtig zou zijn als mol, kan dit zorgen voor: nee die is het niet het ligt er veel te dik bovenop. Wat dan vervolgens juist zorgt voor verdenking af...Volgen jullie me nog? Maar ik kan het ook compleet mis hebben hoor. Ik ga morgen aflevering 5 terugkijken, want gisteravond kon ik niet iets spectaculairs ontdekken wat kan een aanwijzing kan zijn. Zie ik pas na 2 a 3 keer kijken.

Offline Elsbeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 5
« Reactie #70 Gepost op: 4-02-2011, 19:19:27 »
Men, wat een regen! Wonderbaarlijk dat ze in het regenseizoen gaan filmen.

Soundos verliest molpunten door haar afwezigheid. Als mol wil je toch ten minste invloed hebben op het spel.
Patrick en Karel, en vooral de synergie tussen die twee viel me op. Karin zegt al snel dat ze door wil rijden en dat ze wellicht geld moeten laten liggen. Patrick komt hiertegen in opstand, behoorlijk onmols. Daarentegen doet Pepijn ook weer vreemd door met Anna het geld te gaan halen.

Patrick lijkt iets goed te willen maken na zijn catastrofes vorige week. Zo fanatiek als nu heb ik 'm nog niet bezig gezien. Qua gedrag blijft hij voor mij gelijk aan dat van Pepijn.

Die Karel ken ik nog niet?? ;)

Wat mij vooral opviel was dat bij het zoeken naar het laatste geld Art er heel hard langs heen rende, terwijl Patrick riep: Art het ligt hier! Dit heeft Patrick voor mij echt afgeschreven als mol.
Als je geen omelet durft te maken ga je ook niet eerst champions snijden.

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 5
« Reactie #71 Gepost op: 4-02-2011, 19:31:15 »
Leuk dat de foto-opdracht uit WIDM Junior (alleen op de link klikken als je al weet wie de Mol toen was) er in zat. Prachtige reeks was dat, jammer dat het bij die ene gebleven is. Daar koos de Mol een lastig woord om uit te beelden, waar ook nog eens een hint in zat. Zou dat nu ook zo kunnen zijn? (Harmonie was wel het lastigste om uit te beelden denk ik. Maar een hint zie ik er niet zo snel in.)

Nee, het is natuurlijk weer 10-10 = TinTin = PePijn!


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 5
« Reactie #72 Gepost op: 4-02-2011, 19:51:46 »
Het was gisteren weer een hele leuke aflevering van nu al een van de beste seizoenen ooit! Maar wat een regen zeg, volgens mij hoeven wij hier nooit meer iets van onze regen te zeggen...

Maar goed... De aflevering heeft niet veel duidelijker gemaakt aan mij wie de mol is. Ik weet echt niet meer of ik voor Art, Pepijn of Anna zou moeten gaan. Patrick lijkt me deze aflevering meer afgevallen, vooral tijdens de autoopdracht. Soundos heeft enkel nog die leader--wisseling die haar nog een theoretische kans geeft de mol te zijn, en Karin lijkt mij ook uitgesloten.
Ich bin ein Bärliner!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 5
« Reactie #73 Gepost op: 4-02-2011, 20:07:17 »
Wat een nare aflevering ... ik zat in soort duo Pepijn-Patrick tunnel, maar die leken allebei vrij goed hun best te doen gisteren .... dan toch maar Soundos ?  ???
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 5
« Reactie #74 Gepost op: 4-02-2011, 20:09:06 »
Wat een nare aflevering ... ik zat in soort duo Pepijn-Patrick tunnel, maar die leken allebei vrij goed hun best te doen gisteren .... dan toch maar Soundos ?  ???
Ik vind het ook een nare aflevering. Ik heb gewoon geen motivatie om iets te posten... En weet ook niets te posten!  :\'(
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 5
« Reactie #75 Gepost op: 4-02-2011, 20:12:10 »
Die Karel ken ik nog niet?? ;)

::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Nou ik wel, dat blijkt.

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 5
« Reactie #76 Gepost op: 4-02-2011, 20:36:23 »
Nee, het is natuurlijk weer 10-10 = TinTin = PePijn!



Het lijkt me van niet, eerlijk gezegd... vorig jaar hadden we ook al de 10, een mol wil wel origineel zijn. (Of het moet doelen op de papegaaien van de vorige aflevering  ::trots::)
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 5
« Reactie #77 Gepost op: 4-02-2011, 20:45:15 »
Leuk dat de foto-opdracht uit WIDM Junior (alleen op de link klikken als je al weet wie de Mol toen was) er in zat. Prachtige reeks was dat, jammer dat het bij die ene gebleven is. Daar koos de Mol een lastig woord om uit te beelden, waar ook nog eens een hint in zat. Zou dat nu ook zo kunnen zijn? (Harmonie was wel het lastigste om uit te beelden denk ik. Maar een hint zie ik er niet zo snel in.)

Ja, leuk dat er een Junior opdracht in zat! Direct na de aflevering heb ik WIDM Junior aangezet voor mijn bezoek. En ik heb nieuwe fans gemaakt, ze vonden de serie veel leuker dan gedacht. ::ok::

Offline Kittekat

  • Forumlid
Re: Aflevering 5
« Reactie #78 Gepost op: 4-02-2011, 21:36:42 »
Ik heb het...hoop ik. (al piekerend lijkt het heel wat, maar zodra ik het op begin te schrijven, bein ik te twijfelen... :P..)

Ik blijf maar bezig met die zessen. Drie zessen...het merkteken van het beest (the mark of the beast). Aan wie zou je dat nou kunnen koppelen??? Nou, aan Pepijn natuurlijk! Mijn hond doet niet anders dan tijdens de wandeling zijn merkteken overal achterlaten en wie werd er in één van de eerste scène's van WIDM 2011 door een beest ondergezeken? Juist..Pepijn!

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Aflevering 5
« Reactie #79 Gepost op: 4-02-2011, 21:51:10 »
Na ongeveer 25 min verschijnt Patrick in de biecht met toch echt duidelijk een klein molletje linksboven in beeld!! Naast die kamer met nummer 11, lijkt geen toeval meer.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie